Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:30

Moelie schreef:
odetteke schreef:
Dat weet ik niet, mij je zegt zelf dat je een discussie wilde starten en dat discussieren toch nutteloos is... vind ik een beetje vreemd voor iemand die het topic gestart is, snapt ge? ;)

Discussie maakt niet uit, maar er worden hier mensen bevooroordeeld omdat zij welles drugs gebruiken. Laat die mensen dan gewoon in hun waarde, moeten ze toch lekker zelf weten.
Het liep gewoon uit de hand vandaar dat ik dat zei ;)

En de mensen die geen drugs gebruiken zijn dom, hebben geen ervaring, moeten hun mond houden, weten niet waarover ze spreken enz enz. Dat is geen vooroordeel? Je moet nu niet de geslagen hond gaan spelen. Ik zie hier een hoop mensen die hun mening geven en die aangevallen worden door de gebruikers omdat ze het niet gebruiken. Dat mag wel van je? :\

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:32

Pharagirlke, in mijn eerdere berich zei ik het al.

Het kan best dat er uitzonderingen zijn, maar ik heb nergens gelezen dat ze zeiden: Jij bent blablabla enz...
Er staat Ik vind dat mensen die dit en dat blablabla.

En die 2 woordjes zijn naar mijn idee erg belangrijk omdat in de openingspost gevraagd werd naar een mening!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:51

Winniiee schreef:
Pharagirlke, in mijn eerdere berich zei ik het al.

Het kan best dat er uitzonderingen zijn, maar ik heb nergens gelezen dat ze zeiden: Jij bent blablabla enz...
Er staat Ik vind dat mensen die dit en dat blablabla.

En die 2 woordjes zijn naar mijn idee erg belangrijk omdat in de openingspost gevraagd werd naar een mening!

Ben het met je eens :)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:53

Pascal schreef:
Was wel hart patient en had SLE.. Waaraan is zij gestorven op 44 jarige leeftijd.. Bloedverdunners.
Dus van een simpele bloedverdunner kun je ook het loodje leggen!!
En nee ik ga ook niet zeggen dat drugs gezond voor je is, tuurlijk helemaal niet.
Maar wat wel tegenwoordig?

Inderdaad, een simpele bloedverdunner kan je je leven kosten. Ik ga daarom drugs (i.m.o. linke soep) liever uit de weg.

Er zijn zat dingen die wel bijdragen aan mijn gezondheid, andere dingen laat ik liever.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:54

Ik gebruik niks.......... en toch kan ik er een hele mening over hebben :D :D :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:55

Pascal; en wat doet drugs? :)* JUIST! Bloed verdunnnen :D

dejavu

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:58

Zou wat zijn als geen-drugsgebruikers geen mening mogen hebben over drugs, omdat ze het nog nooit gebruikt hebben... Hoe zit dat met politici die zich over het drugsbeleid buigen, moeten die eerst een lijn gesnoven hebben? ;)

Inderdaad Pharagirlke.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:59

dejavu: sommige politiekers verdenk ik sowieso wel van een lijntje te snuiven voor ze al die onzin komen uitkramen op tv :')

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:02

Het zou wel het een en ander verklaren, ja. }>

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:13

Ik snap uberhaupt niet hoe je in godsnaam drugs kan vergelijken met bloedverdunners, sporten, en dergelijke...

Drugs is ILLEGAAL voor iets.
Wiet is legaal? Zijn ze ook over terug aan het komen.

Medicatie heb je nodig om op te overleven.
Er is een krantenbericht van iemand die sterft door bloedverdunners? So what ? Mijn grootvader is verlamd geraakt door bloedverdunners. Is het daarom troep? Neen. Werkt het daarom slecht? neen.

Voor elke mens die sterft aan bloedverdunners (btw wie zegt dat de persoon in kwestie zijn medicatie niet fout heeft genomen) zijn er duizenden die deze bloedverdunners NODIG hebben om niet te sterven.

Drugs HEB je niet nodig om te leven. Drugs is slechts een genotmiddel dat mensen gebruiken om meer plezier te maken.
Het is ongelofelijk schadelijk voor je lichaam.
Roken is ook een drug en ja ik wil dat roken overal verboden wordt ;) Ben ik daarom extreem? Denk ik niet... het is gewoon superslecht voor je lichaam.

Mensen die drugs nodig hebben om plezier te maken zijn in mijn ogen zwak ja ;)
Ook mensen die alcohol nodig hebben "om meer zichzelf" te zijn vind ik een bullshit - excuus.

Als je enkel jezelf kan zijn door genotsmiddelen, vraag je jezelf dan niet af hoe je leven zou zijn zonder?
Als je alleen daarmee jezelf kan zijn, heeft iemand je dan ooit ECHT gezien hoe je bent zonder drugs ? Of weet je zelf wel wie je bent zonder die drugs ? ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:20

Phaser, waarom wil jij voor anderen beslissen wat ze wel en niet mogen doen? Zoals roken?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:20

Omdat mijn longen daar ook last van hebben als die idioot langs me perse een reden om dood te gaan wil?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:22

Ok, dat snap ik. Maar wat als die persoon gewoon thuis een sigaretje rookt?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:23

Dan mag die van mij een sigaret roken. Zolang ik het niet hoef in te ademen of er geen last van heb doet iedereen wat ie wil. ;)

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:26

Daar heb ik niets van gezegd.

Al zou ik daar wel iets over kunnen zeggen ;)
Mensen die roken maken de hele gezondheidszorg kapot.

Longkanker, langere hospitalisatietijden enzo.
Op een moment zal er geen plek meer zijn voor mensen omdat er rokers zijn die te lang moeten gehospitaliseerd blijven als complicatie van hun rook-gedrag.
Enig idee hoe moeilijk je uit een narcose geraakt als je rookt? ;)

Ik zie dagelijks mensen die verschrikkelijk afzien omdat ze 3 dagen strikte bedrust hebben en in die 3 dagen geen sigaret kunnen opsteken.
Ik rook niet, ik heb er op zich geen last van. Alleen van 'mee'roken heb ik last. Ik haat de geur van sigaretten, ik haat het als mijn kleren zo ruiken...

Zoals ik al een paar posts geleden zei: " ik heb geen probleem dat mensen thuis in hun eentje roken / blowen / alcohol consumeren. Zolang ze maar geen anderen last geven van hun verschrikkelijke gewoontes''

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:28

Maar je wilt roken wel verbieden?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:28

Drugs is niet enkel een manier om meer plezier te hebben. Veel mensen zien een drug ook nog als laatste uitweg omdat anders alles een hel is in hun leven. Ik ken veel mensen met drugsproblemen en ik kan je vertellen dat geen van hun een prettig leven heeft gehad.
Ik wil hun drugsgebruik niet rechtvaardigen, maar ergens heb ik toch wel begrip voor de keuze die ze hebben gemaakt. Zolang je nooit in de schoenen van diegene hebt gestaan zul je er ook nooit over kunnen en mogen oordelen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:29

Je kan ook gewoon je leven bij elkaar pakken en er iets van maken. Mijn leven was ook niet het van het. Ben er niet verslaafd van geworden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:33

Maar niet iedereen is even verslavingsgevoelig Pharagirlke. Dat is deel genetisch bepaald :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:33

Maar niet volledig. Ik heb overigens al eerder in dit topic gezegd dat mijn familie ruimschoots bewezen heeft dat verslavingen in de genen zitten. ;) En dan bedoel ik alcohol, drugs en sigaretten.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 22-07-09 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:34

Dat is wel heel makkelijk gezegd pharagirlke. Knap van jou dat jij je leven hebt opgepakt, maar niet iedereen kan dat.

Ik heb het niet leuk gehad en nee ik ben ook niet verslaafd geraakt maar ik heb wel een overdosis slaappillen geslikt omdat ik het niet meer zag zitten. Ik vind het zo kortzichtig als je zegt; joh, life goes on.
Nogmaals, ik rechtvaardig hun keus niet, maar kan er nog wel begrip voor opbrengen dat sommigen die keuze maken omdat ze niets beters weten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:35

Ik heb ook een hoop dingen willen doen. Kwil je dat gerust via PB ook laten weten maar liever niet in het topic ivm bekenden ;) Dat is niet makkelijk gezegd, en die keuze is al helemaal niet makkelijk, maar je hoeft niet verslaafd te worden omdat het in je genen zit en omdat je een k*tleven hebt.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:38

Ik vind dat iedereen mag gebruiken wat ie wil. Als je het allemaal legaliseert levert het geld op, is het beter controleerbaar wát en hoeveel er gebruikt wordt en kunnen de gebruikers beter beschermd worden.
Ik heb zelf ook wel eens wat gebruikt maar erg interessant vind ik het niet, val er alleen maar van in slaap :))

De gezondheidszorg is er nou eenmaal op gestoeld om iedereen die hulp nodig heeft, te helpen (al heb ik daar zo mijn twijfels over). Dat is inclusief drugsgebruikers, inclusief mensen die te dik of veel te dun zijn, mensen met psychiatrische stoornissen, mensen die per sé vruchtbaarheidsbehandelingen willen en noem maar op. Ik vind net zo min kunnen om iemand kan verbieden om een vruchtbaarheidsbehandeling te nemen, als verbieden om drugs te gebruiken.

Overigens; ook met goed gebruik gaan er een heleboel mensen dood aan medicijnen. Medicijnen zijn net zulke troep als drugs, ze werken ook veelal op dezelfde mechanismen. In die zin zou je zelfs kunnen zeggen dat een aantal druggebruikers aan zelfmedicatie doen, zeker in het geval van wiet (wat ook medicinaal gebruikt wordt).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:39

Dat zelfmedicatie zelden goed gaat is al door heel veel mensen bewezen :') Daarom dat het verstandiger is dat te laten doen door iemand die er voor gestudeerd heeft :D

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:43

pharagirlke schreef:
Dat zelfmedicatie zelden goed gaat is al door heel veel mensen bewezen :') Daarom dat het verstandiger is dat te laten doen door iemand die er voor gestudeerd heeft :D

Een hele hoop mensen krijgen ook medicinale wiet voorgeschreven tegen pijnklachten, bijvoorbeeld, of tegen slaapklachten. Persoonlijk zou ik ook liever wat wiet roken ipv slaappillen nemen om lekker te kunnen slapen.

Stel je hebt last van ADHD, maar daar ben je nooit voor gediagnosticeerd; je gebruikt eens speed en je merkt dat je daar rustig van wordt, je beter kan concentreren. Dan wil je dat misschien wel vaker gebruiken, juist omdat je jezelf daarmee beter kan handhaven. Zo kan het best zijn dat je heel goed kunt functioneren, juist door het gebruik van drugs. Adderall (ADHD medicatie) werkt volgens hetzelfde principe als speed, het is biochemisch ook gelijkend op elkaar.