Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:12

opisop_shop schreef:
Wat zouden jullie er van vinden als je vader of moeder bij een andere man of vrouw zou blijven slapen na een feestje ofzo trouwens, wordt het daar voor jullie wel ineens anders van omdat dit enkel kan als je jong bent, of kan het juist of zelfs als je bv al 50 bent? :)

Tsja, mijn ouders zijn van het slag dat nooit zonder elkaar naar feestjes gaat. Ze gaan überhaupt niet naar feestjes, alleen naar verjaardagen van het soort waar iedereen in een kringetje om tafel zit. Het is dus echt niet aan de orde.

Als het wel zou gebeuren, zou ik het bij hen wel raar vinden. Niet omdat ze ouder zijn, maar gewoon omdat het nooit is gebeurd, en dan sta je toch te kijken als het in eens wel zo zou gaan. Maar ik heb een tijdje terug een oudere vriendin gehad, zij was een jaar of 50 en al meer dan 25 jaar getrouwd. Zij ging wel alleen naar feestjes want haar man had echt níks met onze vriendenclub en bleef dan rustig ook pitten. Zij heeft ook een ziekte waardoor ze snel moe werd van reizen, en zowel de heen- als de terugreis op één dag was vaak teveel voor haar, dus dit was een mooie oplossing. Er moest wel altijd voor een echt bed gezorgd worden, maar desnoods ging de jarige dan op een luchtbed ofzo.

Ik denk dat het voor oudere mensen wel minder gebruikelijk is, maar dat het straks als wij allemaal tegen die leeftijd lopen wel wat normaler is. Je gaat zoiets immers niet in één keer midden in je relatie doen, het is meer iets dat je blijft doen als je het altijd al deed, en ik denk niet dat het 35 jaar geleden normaal was om na een verjaardag bij iemand van het andere geslacht te blijven slapen. Maar de tijden veranderen, en ik zie mezelf over 20 jaar echt nog wel bij vrienden logeren.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:01

sflj schreef:
Imitador schreef:
Mijn vriend slaapt niet bij een ander meisje, nooit. Dan slaapt hij maar in de auto, ik haal hem op, oid. Maar het zal dan ook niet voorkomen dat hij zonder mij een hele nacht uitgaat en dan noodgedwongen bij iemand moet slapen. Hij kan toch ook met mij uit, of een beetje op tijd terug komen??
En dat is niet claimerig, het is namelijk het allergezelligst als ik erbij ben en andersom. Als ik uitga met vriendinnen mis ik hem ook. Samen uit is toch leuker.
vindt hij dat zelf ook? Of mag hij ook geen eigen mening hebben? ;)
Mag hij überhaupt nog wel met andere mensen omgaan?
En wat is jouw definitie van 'claimen?'

Denk je dat ik zoiets zou kunnen afdwingen als hij het er niet mee eens is? Dat zou een ongezonde relatie zijn.... Over dit soort dingen hoef ik het niet eens te hebben, we denken er allebei hetzelfde over.
Claimen: iemand helemaal voor jezelf willen hebben. Tuurlijk vind ik het leuk als hij met vrienden of met zijn broers leuke dingen gaat doen, dat doe ik ook met vriendinnen. Maar tot diep in de nacht wegblijven of zelfs bij iemand blijven slapen, heeft in mij ogen niet zoveel meer te maken met vrijheid.
Iemand moet van nature, zonder daar over na te hoeven denken graag bij je zijn. En natuurlijk ga je dan leuke dingen doen met anderen. Maar er ligt een grens. En wij vinden allebei dat je gewoon thuis slaapt, of samen weggaat.
En voor anderen kan die grens ergens anders liggen, prima. Als je het er maar samen over eens bent.

Ik vind jou reactie een beetje kort door de bocht... Je vraagt je af of ik het wel toe laat als iemand anders een andere mening is toegedaan, maar mijn mening maak je belachelijk?

Asciugamano

Re: Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:02

misschien kwam het door de manier waarop je het schreef. ;)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:57

als mijn vader of moeder bij een ander zou blijven slapen ( ze zijn gescheiden, maar laten we ff een jaar terug gaan..) Dan zou ik dat niet op prijs stellen. Ook in mijn eigen relatie, het gebeurt gewoon niet, klaar. Zo denken wij er allebei over. Lijkt me echt niet leuk als mijn vriend zou zeggen: ik slaap bij haar hoor, en al helemaal als hij in dr bed zou slapen! Nee, vind ik niet kunnen. Ik zou niet met een jongen een relatie aan kunnen gaan die regelmatig bij andere meiden zou slapen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:28

pinuts schreef:
als mijn vader of moeder bij een ander zou blijven slapen ( ze zijn gescheiden, maar laten we ff een jaar terug gaan..) Dan zou ik dat niet op prijs stellen.

En trekken je ouders zich daar wat van aan? Mijn ouders hebben het - als het zo uitkwam - beslist wel gedaan en die instelling heb ik gelukkig van ze overgenomen, maar ook als ik het er niet mee eens zou zijn... het is toch niet mijn zaak? Dat is iets dat zij moeten bepalen, niet ik. Ik heb ook niet echt een mening over wat anderen doen en niet doen - moet je zelf weten.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:59

Nou t was gewoon niet aan de orde. Ik vind het zelf ook niet "ok" als je in een relatie bij iemand van het andere geslacht gaat slapen ( in bed)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:38

Pinuts, in eerste instantie ging het volgens mij niet over in bed hoor. Dat bed werd er bij gehaald omdat sommige mensen zeiden 'het zou mij zelfs niet boeien als ze bij elkaar in bed kropen'.

In het begin ging het volgens mij over slapen bij iemand in huis, in de meeste gevallen zelfs in een andere kamer maar zeker in een los bed.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 22:40

Nimue schreef:
Pinuts, in eerste instantie ging het volgens mij niet over in bed hoor. Dat bed werd er bij gehaald omdat sommige mensen zeiden 'het zou mij zelfs niet boeien als ze bij elkaar in bed kropen'.

In het begin ging het volgens mij over slapen bij iemand in huis, in de meeste gevallen zelfs in een andere kamer maar zeker in een los bed.

Als je in het begin mijn OP bedoeld, is dit niet geval ;). Wel degelijk in dezelfde kamer, niet bij elkaar in bed (voor zover ik weet).

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:43

pinuts schreef:
Nou t was gewoon niet aan de orde. Ik vind het zelf ook niet "ok" als je in een relatie bij iemand van het andere geslacht gaat slapen ( in bed)

*heeft alleen bericht van ts gelezen*

En wat als je nu op hétzelfde geslacht valt? of nog beter op beide? Zelf val ik op meiden en áls ik een relatie zou hebben dan ga ik nog steeds lekker bij m'n vriendinnen logeren hoor! Met hun ga ik ook niks doen hoor! En waarom zou een jongen dat dan wel doen? Als hij (een relatie heeft) en dan bij een meisje om wat voor reden dan ook blijft slapen? Geloof me jongens en meiden maakt echt geen reed uit hoor :+ Je hebt het maar gewoon te vertrouwen en anders is het pecht voor jou ;)

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 22:46

Ik zou niet weten wat ik zou doen als mijn vriend bi is, dat is nu ook niet aan de orde. Voor zover ik weet :+ . Ik heb vooral moeite met dat ´pech voor mij´, want dat kan ik dus niet accepteren (betreft dit onderwerp).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 23:07

in mijn lange relatie sliepen wij beide weleens bij anderen. Ik had een goede vriend waarmee ik zelfs in 1 bed sliep af en toe(hij woont 150 km weg..),hij had een goede vriendin(al járen)bij wie hij weleens bleef slapen na een feestje.
En hij sliep ook wel eens bij een gezamenlijke vriendin van ons.
heb er nooit moeilijk over gedaan,wij vertrouwden elkaar compleet.
vriend die ik na hem enige tijd heb gehad vertrouwde ik dan weer minder,bleek ook te kloppen achteraf.
dus dat zegt voor mij ook heel wat.
maar in principe heb ik er absoluut geen problemen mee.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 23:10

Anoniem schreef:
in mijn lange relatie sliepen wij beide weleens bij anderen. Ik had een goede vriend waarmee ik zelfs in 1 bed sliep af en toe(hij woont 150 km weg..),hij had een goede vriendin(al járen)bij wie hij weleens bleef slapen na een feestje.
En hij sliep ook wel eens bij een gezamenlijke vriendin van ons.
heb er nooit moeilijk over gedaan,wij vertrouwden elkaar compleet.
vriend die ik na hem enige tijd heb gehad vertrouwde ik dan weer minder,bleek ook te kloppen achteraf.
dus dat zegt voor mij ook heel wat.
maar in principe heb ik er absoluut geen problemen mee.

Ook niet als het niet om een vriendin gaat, maar een kennis (lees, iemand waar alleen gedag tegen wordt gezegd tijdens uitgaan etc.)?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:52

Maartje1990 schreef:
*heeft alleen bericht van ts gelezen*

En wat als je nu op hétzelfde geslacht valt? of nog beter op beide? Zelf val ik op meiden en áls ik een relatie zou hebben dan ga ik nog steeds lekker bij m'n vriendinnen logeren hoor! Met hun ga ik ook niks doen hoor! En waarom zou een jongen dat dan wel doen? Als hij (een relatie heeft) en dan bij een meisje om wat voor reden dan ook blijft slapen? Geloof me jongens en meiden maakt echt geen reed uit hoor :+ Je hebt het maar gewoon te vertrouwen en anders is het pecht voor jou ;)

Een man blijft nog altijd een man, zeker in combinatie met alcohol (ik ga er even vanuit dat er gedronken wordt tijdens het stappen). Ik vertrouw mijn vriend heus, maar je moet de kat niet op het spek gaan binden. Ik zou iig niet erg gelukkig zijn met zo'n situatie (en dat is nogal mild uitgedrukt :D ). Andersom zou mijn vriend ook niet staan te juichen denk ik.

Ik zou het nogal 'jammer' vinden wanneer mijn relatie en alles wat ik daarin heb gestoken wordt verpest (want dat is het echt als hij vreemd zou gaan), door een slippertje veroorzaakt door drank. Ik heb jaren in een kroeg gewerkt en weet heel goed wat alcohol met een mens kan doen. Heel veel mensen kunnen echt niet meer rationeel nadenken, met een sloot bier op.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:07

Marije112 schreef:
Als je in het begin mijn OP bedoeld, is dit niet geval ;). Wel degelijk in dezelfde kamer, niet bij elkaar in bed (voor zover ik weet).

Ik doelde meer op de discussie in het begin.

Lies, een man die bij het uitgaan sloten bier wegwerkt, is over het algemeen al niet mijn type. Als hij dat eens in een vriendengroep onderling doet, bij iemand thuis, vind ik dat geen punt. Maar iemand die echt elke keer dat hij uitgaat ladderzat op een barkruk hangt, nou nee. Niet dat ik het hem zou gaan verbieden, maar de meeste mannen in mijn omgeving drinken toch niet op die manier.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:15

inderdaad! Ik snap niet dat iemand samen wil zijn met iemand waarvan hij of zij (want waarom zijn mannen volgens jullie daar erger mee dan vrouwen? De meeste van die mannen doen het tenslotte met vrouwen. ;) ) niet zeker is dat ie/zij zoiets doet? Dan vertrouw je je vriend toch al niet helemaal? Of alleen als ie zich aan een door jou opgelegde beperking houdt? Als mijn vriendin zichzelf niet in de hand zou hebben als ze drinkt, was het mijn vriendin niet. ;)
Dat soort figuren zijn toch losers en wil je toch niet?!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:45

ieder zn eigen, ik vertrouw mijn vriend wel, maar voel me niet prettig als hij met een meisje slaapt, hij net zo goed als ik met een jongen slaap. Natuurlijk zijn er uitzonderingen ( bijv als ik het meisje goed ken, als hij op een andere kamer slaapt en met meer mensen ofzo..) Ik vind samen slapen iets van ons, en dat hoeft ie niet met een ander meisje te doen, het voelt voor mij bijna als vreemdgaan. Als je met mij een relatie hebt, zijn er weinig regels.. maar slapen bij een ander meisje stel ik niet op prijs, dat anderen in dit topic het heel normaal vinden dat hen vriend het bed deelt met een ander respecteer ik, maar zelf vind ik het in mijn relatie niet ok.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:55

Heb alleen het begin gelezen en wil hier graag op inhaken..

TS, als hij geen rekening houdt met jouw gevoel, hoe moet dat de rest van je leven??
Dit heeft niet zozeer te maken met vertrouwen, maar meer met wederzijds respect. Hij respecteert jouw gevoel niet, en hij gaat er ook niets aan veranderen...

Heel simpel.. ik vertrouw mijn man volledig, maar als ik er geen goed gevoel bij zou hebben, zou hij het echt niet doen..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:56

nou idd!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:40

pinuts schreef:
ieder zn eigen, ik vertrouw mijn vriend wel, maar voel me niet prettig als hij met een meisje slaapt, hij net zo goed als ik met een jongen slaap. Natuurlijk zijn er uitzonderingen ( bijv als ik het meisje goed ken, als hij op een andere kamer slaapt en met meer mensen ofzo..) Ik vind samen slapen iets van ons, en dat hoeft ie niet met een ander meisje te doen, het voelt voor mij bijna als vreemdgaan. Als je met mij een relatie hebt, zijn er weinig regels.. maar slapen bij een ander meisje stel ik niet op prijs, dat anderen in dit topic het heel normaal vinden dat hen vriend het bed deelt met een ander respecteer ik, maar zelf vind ik het in mijn relatie niet ok.

Het bed delen is wel heel iets anders dan bij iemand slapen. Als mijn vriend bij iemand slaapt betekend dat niet gelijk dat ze samen in een twijfelaar liggen ofzo toch? Bij iemand slapen betekend in jullie ogen direct dat er iets gebeurt ofzo.. Je logeert toch ook wel eens bij een vriendin?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:59

er word hier ook wel gezegd dat ze bij elkaar in bed liggen. " je vertrouwt je vriend immers toch?" Er hoeft niets te gebeuren, maar het voelt niet goed. Gelukkig respecteert mijn vriend dat.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:05

Ik heb ook alleen het begin gelezen :)

Ik vertrouw mijn vriend volledig, en toch heb ik liever niet dat hij alleen bij een ander meisje slaapt. Als het gaat om een feest waar meerdere mensen blijven slapen (zowel mannen als vrouwen) vind ik het geen probleem, maar zoals pinuts ook zegt, samen slapen is iets van ons :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:10

Als ik een vriendinnetje heb, wil ik toch nog wel bij andere vriendinnen blijven slapen. Ik zou het wel een teken van wantrouwen vinden als ik dat niet mag. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 16:12

Dat gebeurde hier regelmatig hoor, alleen dan net andersom. De beste vriend van mijn man bleef hier geregeld slapen als mijn man op zee was. Ook wanneer mijn man thuis was trouwens. Nou, dat was me toch een roddel en achterklap, haha. Niemand vraagt naar het verhaal erachter, men gaat er gelijk vanuit dat je je ligt te vermaken in het bed van een ander.
Die vriend volgde een opleiding, 4 kilometer van mijn huis en 140 kilometer van zijn huis. Het scheelde een hoop reistijd en benzine als hij tijdens opleidingsdagen in ons huis verbleef op de logeerkamer. Daar maakte hij graag gebruik van, ook als mijn man thuis was, maar ook wanneer hij weg was. Dat was een afspraak en tja wij vertrouwen elkaar nu eenmaal.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:14

tja Mindim, helaas zijn veel mensen daar te bekrompen, kortzichtig en gewoon te dom voor om te begrijpen. Een andere kerel die bij jou logeert terwijl jouw eigen weg is?! Dat kan toch onmogelijk zonder overspel? ' Mannen zijn nou eenmaal niet te vertrouwen?!'

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:22

Zou het niet fijn vinden als mijn vriend zou bepalen bij wie ik niet of wel mag slapen. Ik heb ook nog mannelijke vrienden en als ik daar slaap gebeurt er echt ZEKER weten niets! Zou het beetje sneu vinden als hij zich daar druk over zou maken eigelijk!