opisop_shop schreef:Wat zouden jullie er van vinden als je vader of moeder bij een andere man of vrouw zou blijven slapen na een feestje ofzo trouwens, wordt het daar voor jullie wel ineens anders van omdat dit enkel kan als je jong bent, of kan het juist of zelfs als je bv al 50 bent?
Tsja, mijn ouders zijn van het slag dat nooit zonder elkaar naar feestjes gaat. Ze gaan überhaupt niet naar feestjes, alleen naar verjaardagen van het soort waar iedereen in een kringetje om tafel zit. Het is dus echt niet aan de orde.
Als het wel zou gebeuren, zou ik het bij hen wel raar vinden. Niet omdat ze ouder zijn, maar gewoon omdat het nooit is gebeurd, en dan sta je toch te kijken als het in eens wel zo zou gaan. Maar ik heb een tijdje terug een oudere vriendin gehad, zij was een jaar of 50 en al meer dan 25 jaar getrouwd. Zij ging wel alleen naar feestjes want haar man had echt níks met onze vriendenclub en bleef dan rustig ook pitten. Zij heeft ook een ziekte waardoor ze snel moe werd van reizen, en zowel de heen- als de terugreis op één dag was vaak teveel voor haar, dus dit was een mooie oplossing. Er moest wel altijd voor een echt bed gezorgd worden, maar desnoods ging de jarige dan op een luchtbed ofzo.
Ik denk dat het voor oudere mensen wel minder gebruikelijk is, maar dat het straks als wij allemaal tegen die leeftijd lopen wel wat normaler is. Je gaat zoiets immers niet in één keer midden in je relatie doen, het is meer iets dat je blijft doen als je het altijd al deed, en ik denk niet dat het 35 jaar geleden normaal was om na een verjaardag bij iemand van het andere geslacht te blijven slapen. Maar de tijden veranderen, en ik zie mezelf over 20 jaar echt nog wel bij vrienden logeren.