Vreemdgaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:15

Rock schreef:
Blue_Eyes schreef:
Samenleven in de zin van: een maatschappij :)

Ik snap het niet :')

Stel je voor: een samenleving met alleen mannen. Die mannen missen dan iets, namelijk de vrouwelijke kant van dingen bekijken. Andersom geldt het net zo. In die zin hebben mannen en vrouwen elkaar nodig, want het zou een vreemde maatschappij worden met alleen mannen of alleen vrouwen.

Anoniem

Re: Vreemdgaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:16

Ah okee, ik begreep het als puur in het huwelijk zeg maar. En daar ben ik het dus niet mee eens ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:17

Macusa schreef:
KiWiKo schreef:
precies.............. je geestelijke relatie is het belangrijkste.........

Dat zou ik niet durven zeggen. Het een sluit het ander niet uit. Een romatische verbinding met iemand is voor mij pas in evenwicht als het allebei in voldoende mate aanwezig is en dat is geen kwestie van keuzes maken.

Dat ben ik met Macusa eens :j

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:17

Rock schreef:
Ah okee, ik begreep het als puur in het huwelijk zeg maar. En daar ben ik het dus niet mee eens ;)

Ik ook niet - dat wil zeggen: van mij hoef je niet getrouwd te zijn om zinvol te kunnen leven. Maar dat staat er ook in ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:20

Dat had ik inderdaad gelezen :) Maar ik vind het juist mooi dat ook man en man of vrouw en vrouw de kans krijgen om dezelfde bijzondere band aan te gaan (die van het huwelijk) als man en vrouw.

Hier in Nederland kan je ook zonder te trouwen een aantal rechten verwerven, maar ik ben bijvoorbeeld erg geschrokken van het verschil tussen getrouwde hetero stellen in Amerika en homo-stellen daar.

Dat soort dingen doen me pijn, ik kan érg slecht tegen ongelijkwaardigheid :=

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:55

Rock: Dat ben ik met je eens, ik vind dat iedereen zich op welke manier dan ook, moet kunnen ontplooiien tot degene die je wilt zijn, en met wie je dat wil delen.

Tja, vreemdgaan, ik denk dat ik hier beter verder niet kan reageren daarop.

Maar hoe vinden jullie het nou, als je vreemdgaat met een jongen, je gaat met elkaar naar bed, en na een paar keer blijkt het niet te zijn wat je van hem verwacht, of hij van jou.
Vind jij dan, dat je het zijn vriendin op een of andere manier moet 'vertellen'?

Ik ben van mening dat het zijn eigen hachje is die hij verpest, hoewel jij eraan meewerkt, en dat hij zijn eigen dingen op moet lossen. Maar ben benieuwd wat jullie ervan denken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:05

waarom zou je het zijn vriendin in hemelsnaam vertellen......... heeft niemand iets aan.........

Hij is degene die weet hoe zijn relatie in elkaar steekt, en hij moet dat oplossen

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:07

ja ik vind dat iedereen het recht heeft om te weten als iemand zijn vriend of vriendin vreemd gaat.

Ik zou sowieso nooit mijn steentje bijdragen aan vreemdgaan ook al ben ik op dat moment wel vrijgezel.
net zo fout van jou als van de vreemdgaande vent.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:27

Pashon schreef:
ja ik vind dat iedereen het recht heeft om te weten als iemand zijn vriend of vriendin vreemd gaat.

Ik zou sowieso nooit mijn steentje bijdragen aan vreemdgaan ook al ben ik op dat moment wel vrijgezel.
net zo fout van jou als van de vreemdgaande vent.

Dus jij zou het op een of andere manier wel aan haar vertellen?

Goed van je Pashon, dat je daar zo achter kan staan. :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:29

ik zou het haar wel vertellen ja, ik hou niet zo van dat hypocriete gedoe door dingen gaan te verzwijgen waar diegene recht op heeft om te weten.

ik zou dan wel een verd*md slechte vriendin zijn mocht het een vriendin betreffen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:30

ik laat het aan de vent over om dat te vertellen.......... ik zie geen reden om iets misschien kapot te maken over iets wat nergens over ging..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:43

Mijn vriend is een aantal maanden geleden vreemdgegaan, hij had gezoent met een ander en hoe ik daar achter kwam? een vriend van hem had er een foto van gemaakt en in zijn jaszak gestopt en ja ik ging die jas dus wassen en dan controleer ik altijd de zakken...

Ik heb hem er direct uitgeschopt en dat bedoel ik dus echt letterlijk. Het werd echt zwart voor mijn ogen en heb hem geslagen,geschopt en daarna 3 weken niets meer van mij laten horen.

We zijn wel weer samen maar ik moet zeggen dat het wel moeilijk is hoor, ik ben niet meer zo makkelijk als hij alleen met vrienden gaat stappen. Ik controleer ook zijn telefoon/msn/email. Hij staat dat ook toe. In het begin deed ik dat echt ziekelijk echt 6x per dag. Nu doe ik dat nog maar 1x in de maand ofzo als ik hem uberhaupt al controleer.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:47

lief, gesprekshistorie is te verwijderen....... smsje ook :) emails ook......... controleren heeft geen zin. Mijn Ex had een meisje onder een jongensnaam in zijn telefoon staan :D :D

vindingrijk word je wel als je dat soort dingen thuis niet mag en kan ventileren....

Had je hem ook de deur uitgeskupt als hij het diezelfde avond gelijk tegen je gezegd had?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:25

´Problemen met je paard???.......... bedenk dan dat een paard alleen maar gebruik maakt van de mogelijkheden die jij hem biedt´

Dat zien en doen wij anders. Wij geven alle ´mogelijkheden´, vrijheid. Rijden zonder optoming (optoming = beperking). We zorgen dat het de moeite waard is dat het paard wil wat wij willen.
Exáct hetzelfde als in in onze relatie. Dát is een ´open deur´; geen beperking, níet het (voor)oordeel wat hier gelijk ingevuld wordt.

Wat Kim opmerkt over thuis niet kunen ventileren is een belangrijk punt. In een relatie die geen geheimen kent, kan je het bespreken zodra je voor iemand iets meer, iets diepers gáát voelen. Dat is openheid.

Omdat je beiden ontwikkelt, verandert, de omstandigheden veranderen, je samen geschiedenis opbouwt, verandert je relatie, verschuiven de prioriteiten, kunnen afspraken veranderen.
Wederom kan, zoals Kim opmerkt, de geestelijke diepgang in een duurzame relatie zo solide en belangrijk zijn dat een verliefdheid, wellicht fysieke relatie, er buiten geen bedreiging is. Dat is dan weer een andere, lichamelijke, manier van ´open´ in een relatie.

Ook kan een driehoeksrelatie zich ontwikkelen tot een gesloten driehoek met een open deur en alle openheid van de wereld. Dan woon je met zij drieën bij elkaar, kent geen geheimen voor elkaar, legt elkaar geen beperkingen op en doet het in beginsel alleen met elkaar omdat je het voor elkaar de moeite waard maakt om dat te wílllen. De befaamde Lord Nelson (slag van Trafalgar) leefde zo samen met een getrouwd stel. Werkte +:)+ doch vanwege zijn hoge positie was op den duur de sociale druk door hokjesgeesten onhoudbaar.

Het níet beperken van de mogelijkheden werkt.
Ik leef al 33 jaar zo in relaties en rij ook zo paard op al mijn paarden.
Vast omdat ik geluk heb met mijn relaties, met mijn paarden en waar ik woon :D
Wij zijn er in elk geval gelukkig mee en door *\o/*

hc

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:29

HC: Eindelijk kan ik me in een gedeelte van de post vinden.
Het is lastig bij elkaar te blijven als je prioriteiten verschuiven, en veel dingen, en niet alleen dat, voor een ander niet duidelijk zijn. Praten, dingen tegen elkaar vertellen, dat is een grote bouwsteen, als dat niet kan, kan er weinig denk ik.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:44

Ikzelf ben nog nooit vreemdgegaan. Het is me voor zover ik weet ook nog nooit overkomen dat mijn ex-vriendjes dat deden. Weet ook van mezelf dat ik zoiets nooit zal doen. Ik kan dat gewoon echt niet ben echt te trouw daarvoor. En mijn vriend is dat ook.
Als hij vreemd zou gaan is het voor mij meteen einde relatie hoe moeilijk ik dat ook vind. Mocht hij ooit vreemdgaan wil ik wel dat hij het verteld. Mocht ik dat ooit doen (nee ik kan dat niet maar STEL) dan zou ik het meteen vertellen. Vertrouwen vind ik zo belangrijk en ik kan ook niks tegen hem verzwijgen.

Purky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:48

Ik ben nooit vreemdgegaan. Nou ja, beetje flirten maar voor de rest niet.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:49

Interessant topic ;)

Ik persoonlijk ben niet echt (meer) van het vreemdgaan.. Vroeger wel, ik was er nog niet helemaal uit wat voor soort relatievorm het beste bij mij paste. Momenteel heb ik alweer een tijdje een relatie waarin ik niet vreemdga, heb daar ook totaal geen behoefte meer aan. De vriend die ik nu heb gaat (voor zover ik weet) niet vreemd.

Verder heb ik totaal geen problemen met mensen die wel vreemdgaan, ik ga me iig niet bemoeien met wat zij doen (tenzij degene die belazerd wordt een goede vriend(in) van mij is, dan wordt het een ander verhaal). Maar over het algemeen weet je niet hoe 2 mensen hun relatie samen hebben; misschien hebben ze wel afgesproken dat ze 'buiten de deur mogen snoepen'. Dan vind ik het niet aan mij om daar over te oordelen, dus dat doe ik ook niet ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:54

Citaat:
Wat Kim opmerkt over thuis niet kunen ventileren is een belangrijk punt. In een relatie die geen geheimen kent, kan je het bespreken zodra je voor iemand iets meer, iets diepers gáát voelen. Dat is openheid.

Dat je het kunt ventileren is iets anders dan dat je het gaat praktiseren. Dat het voor jou zo werkt, HC, is prima. Veel plezier ermee en ik ben blij dat jij er gelukkig mee bent. En ja, dat meen ik echt.

Maar accepteer nou eens dat er mensen zijn die dat NIET willen, en dat die mensen net zo goed perfect gelukkig kunnen zijn als jij. Mijn man en ik hebben samen afgesproken dat we een lichamelijke relatie hebben met elkaar en niemand anders dan elkaar. Daar zijn wij perfect gelukkig mee, want wij willen dat allebei heel graag zo en hebben geen van beiden de behoefte om iemand anders daarin te betrekken. Zou hij of ik gevoelens krijgen voor iemand anders, dan kunnen we dat wel bespreken. Het is nog niet voorgekomen, maar het is niet onmogelijk, precies door wat jij aangeeft - als je langdurig een relatie hebt kunnen er omstandigheden veranderen en kun je zelf veranderen. Juist door te praten kun je zorgen dat je met elkaar meegroeit en niet uit elkaar. Juist door die openheid die jij zo hoog hebt zitten dus, dat is bij ons niet anders.
MAAR ook al zien we allebei dat je gevoelens voor een ander kunt krijgen, dan nog is onze afspraak dat we daar niets mee zullen doen. We hebben aan elkaar trouw beloofd en het praktiseren van die gevoelens door de een, zou dus de ander in hoge mate ongelukkig maken. En daar komt precies datgene om de hoek kijken waar jij het steeds over hebt: de relatie voor elkaar de moeite waard maken.
Als ik mijn man niet meer 'alleen' zou hebben, zou dat voor mij zijn aantrekkelijkheid behoorlijk verlagen. Daarom doet hij dat dus niet.

Dus: het niet beperken van de (die!) mogelijkheden werkt voor jou. Dat is in mijn huwelijk anders, dat is een gezamenlijke keuze van mijn man en mij - en daar zijn wij heel erg gelukkig mee. Hoogstwaarschijnlijk niet minder gelukkig dan jij met jouw situatie.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 09:26

Blue_Eyes schreef:
Citaat:

Dat je het kunt ventileren is iets anders dan dat je het gaat praktiseren. Dat het voor jou zo werkt, HC, is prima. Veel plezier ermee en ik ben blij dat jij er gelukkig mee bent. En ja, dat meen ik echt.

Maar accepteer nou eens dat er mensen zijn die dat NIET willen,

Je springt weer naar conclusies. Ik schrijf niet dat je niet kan kiezen een relatie gesloten te willen houden.

Het is in deze maatschappij van snelle verandering en ontelbare contacten de regel dát je interessante personen tegenkomt waar je iets meer, diepers, of gewoon lust voor gaat voelen.
Wat er daarná gebeurt hangt sterk af van de openheid van jouw relatie.
Kan je thuis niets bespreken, dan ís er al een geheim en en ís er al een kiem van schuldgevoel.
Dát is wat ik schrijf.
Het grote probleem daarvan is dat dít de grootste stap is. het is van 0 naar 1. Van 1 naar 2 naar 3 is dan een graduele toename. De kern is het begín van ´geheim´, van iets niet vertellen.

Hoe je met gevoelens voor anderen als er wel openheid is samen omgaat is een heel anders aspect en daar zijn veel keuzes in mogelijk. Onder meer het geestelijk en lichamelijk gesloten willen houden van de relatie. Daar schrijf ik verder niets aan waardeoordeel over.
De kern is dat gebrek aan openheid een voorprogrammeren van het falen van het gesloten houden is.

Na 10 jaar is er níets in een relatie hetzelfde. Het is danook onverstandig om star vooropgezet dezelfde verwachtingen vast te willen blijven houden.
Ook al wil je hetzelfde doel nastreven, dan zal je daar een andere weg voor moeten vinden want de wereld is veranderd, jij bent veranderd, jouw partner is veranderd.

Ik streef na >30 jaar nog dezelfde doelen na en met succes. De weg echter die ik daartoe bewandel met mijn partner heeft NIETS van doen met de weg over de roze wolken van de eerste duurzame relatie.
Let wel, voor je weer zlef gaat invullen; ik schrijf niet wélke weg. Er zijn namelijk heel veel wegen, niet alleen alles gesloten of alles open.
Zonder openheid over gevoelens echter is elke weg doodlopend :)*

hc

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 09:42

precies. :D

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 09:49

Vreemdgaan.... tja voor ons mijn vriend en mij is dat toch echt einde relatie. We weten dit van elkaar, maar zien vreemdgaan ook als een teken van dat er iets niet goed zit in je relatie. Als je dat weet moet je gaan kijken wat er mis is en niet gaan eten bij de buren. Wij zeggen ook: kijken mag, maar eten doe je thuis.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:00

HC: Deze post vind ik heel goed, kan me er in vinden.
Als je dingen niet kan bespreken, of bespreekbaar kan maken, dan word alles wel heel lastig.

Annechien: Dat vind ik dus ook, als je vreemdgaat, zit er toch iets niet goed. Maar zou jij, als jij vrij was, en iemand anders met jou vreemd ging (dus hij/zij heeft een vriendin), je verantwoordelijk voelen om dat tegen hem/haar te zeggen?

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:04

als ik van te voren weet dat degene bezet is, zou ik niks doen (dus geen toenadering zoeken). Ik heb zelf een hekel aan vreemd gaan, dus waarom zou ik het dan een ander laten doen?

Mocht ik helemaal niks van degene weten en ik kom er achter, dan stel ik een ultimatum om het te vertellen. Doet ie het niet, dan doe ik het wel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:07

Annechien schreef:
Als je dat weet moet je gaan kijken wat er mis is en niet gaan eten bij de buren. Wij zeggen ook: kijken mag, maar eten doe je thuis.

...en dan moet je zonder gezever daarover te moeten verwachten kunnen zeggen dat de prak wel eens anders mag, dat je geen trek hebt in de opgewarmde restjes, of een recept van de buren zou willen proberen :P

Hoe meer gezever je kan verwachten hoe hoger de drempel hoe groter de kans dat je niets over de opgewarmde prak zegt, hoe groter de kans dat je bij Japie gaat eten :)*

Tja en sommige mensen gaan samen uit eten ook al is het eten thuis prima.
De sfeer, de verandering, de weet-ik-veel maken zijn extra, maken ook vaak dat de pot thuis weer smaakt ;)

Mijn lief geeft kookkursussen (echt, niet beeldspraak) en is de beste kok die ik ken. Thuis eten we als nergens kan en dat nog niet eens omdat we nergens vlees als dat van onze eigen slacht kunnen eten. Toch zijn we heel plezant gister bij Bar Manolo een kebab gaan smikkelen.
Het is gewoon wat ánders en geeft ook perspectief.

hc