Auschwitz. Wie is daar geweest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

Re: Auschwitz. Wie is daar geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:30

Brrr.. wat een griezel...
Vreselijk wat hij allemaal niet heeft gedaan

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:34

ik ga hier een website geven wat nu op dit moment gebeurd in deze wereld,daar het nu vooral gaat over een mengele en wrede man,denk dat vele mensen bij deze website hun haren overeind zullen staan,wat er heden ten dagen aan martelmethoden op mensen wordt uitgevoerd....

ik wil hierbij waarschuwen vooral voor jonge lezers dat er vreselijke foto's op te zien zijn,veel dode mensen en dat het een zeer diepe indruk gaat achter laten ....

voor de mensen die denken dat het alleen maar om tekeningen gaat,klik op de tekening en lees daarachter de verhalen de methodes wat er nu onschuldige mensen wordt aangedaan..

en nee dit zijn geen gevangen,moordenaars of wat ook,zijn mensen die een soort yoga uitoefenen en daarvoor opgepakt worden..

http://www.faluninfo.nl/folter_technieken.html

denk dat mengele hierbij haast in het niet valt...zo bizar...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:33

ik heb de film 'the boy in striped pyjamas' gezien

het heeft een diepe indruk op me achtergelaten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:06

Weet je wat me echt verbaast, dat zoveel oudjes zeggen "de jeugd van tegenwoordig heeft een goeie oorlog nodig. En dan zullen ze zich wel gedragen".
Snap niet hoe ze dat kunnen zeggen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 22:07

dat meen je niet.........die oudjes zijn dan zelf geen haar beter

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 09:36

Nou Katiavl ik als niet echt meer een jonkie heb dat nog nooit gehoord..vind het een rare opmerking

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:20

Tja heb het ook al gehoord... Dat de jeugd wel eens anders zou piepen als ze een keer oorlog zouden meemaken, dat ze dan eens zouden weten wat een "hard leven" is. Dat het ze misschien zelfs wel eens goed zou doen...

Dat komt dan wel van mensen die zelf nooit een oorlog hebben meegemaakt :(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:04

katiavl schreef:
Weet je wat me echt verbaast, dat zoveel oudjes zeggen "de jeugd van tegenwoordig heeft een goeie oorlog nodig. En dan zullen ze zich wel gedragen".
Snap niet hoe ze dat kunnen zeggen

Nou ik heb op menig bejaardentehuis stage gelopen maar ik heb dat nog nooit gehoord

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:05

kimmie, wat voor Yoga? in china of zo? daar worden echt veel wreedheden toegepast.

durf eigenlijk niet te kijken naar die site... kan iemand niet eerst kijken, en een beetje vertellen wat er te zien is, voor de bangerikken onder ons?? ..:)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:45

milo ,dat is inderdaad nu in china,heeft niets met een WOII te maken verder,maar op dit moment zitten er ook onschuldige mensen in een soort kampen,en wat in concentratie kampen vreselijk was,gebeurd nu op dit moment nog steeds,en worden er mensen gemarteld omdat ze aan een soort van vreedzame yoga doen,dit doen ze in parken,en is gezamleijk,deze oefeningen brengen rust en balans in het lichaam,en deze mensen roken en drinken niet bv...

alleen heeft de keizer dat verboden,en ze pakken nu mensen op die het wel doen,en martelen deze...en die martel technieken staan daar beschreven,en er staan foto's van slachtoffers en verhalen van slachtoffers...en ze zijn niet mis,ik als volwassende ben er echt helemaal van van de kaart geweest...

vandaar dat ik er wel bij waarschuw dat de site echt heel confronterend is.

wat daar overigens ook bij opvalt is net als in oorlogen,is dat mensen ,nou ja je kan het niet eens beesten noemen,die doen zulke dingen niet,mensen worden monsters onder omstandigheden,hoe kun je nu werkelijk zulke onschuldige mensen zo martelen,en zoveel pijn aandoen.... :n

echt gaat mijn pet te boven....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:48

Kimmie ik geloof niet dat er 6.000.000 mensen waaronder baby's en oude van dagen daar worden vergast.
Het is natuurlijk verschrikkelijk wat daar gebeurt, maar niet wat in woII in de concentratiekampen gebeurt is

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:54

Echwel schreef:
Kimmie ik geloof niet dat er 6.000.000 mensen waaronder baby's en oude van dagen daar worden vergast.
Het is natuurlijk verschrikkelijk wat daar gebeurt, maar niet wat in woII in de concentratiekampen gebeurt is

Echwel, heb je wel gekeken? Ik denk het niet want dan had je geweten dat er ook baby;s en kinderen vermoord werden. Abortussen van levende kinderen, worden zo uit de baarmoeder gerukt :n Het is echt vreselijk hoor. Ik denk niet dat je alles altijd alleen maar op de WOII kunt blijven betrekken. De wreedheden die in WOII zijn toegepast worden nu nog steeds toegepast. Er worden nog steeds volkeren uitgemoord om hun geloof o.i.d..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:59

precies,ook daar staat een stukje waar geschreven wordt dat foetussen uit de moeders gerukt worden,kinder en baby's dood geslagen....

het gebeurd daar nu..op dit moment... ;(

en nee ik heb al eerder geschreven,dit is geen WOII ,dit is een ander land,met andere redenen,ik reageer alleen op uitspraken hier,dat er gelukkig nu niet dit soort gekken op deze aardbol leven...die is er helaas wel...

ook oude van dagen worden daar zwaar gemarteld (zijn zelfs filmpjes van van een man die uitgemergeld op bed ligt vol brandwonden enz...en echt uitgemergeld),en op dit moment worden daar deze mensen vermoord en hun organen gebruikt voor donatie..de lichamen worden daarna verbrandt /weggewerkt...

edit: klein voorbeeld wat daar bv vindbaar is op de site:

Omdat het gevangen houden van zwangere vrouwen tegen het reglement van de werkkampen in China is, is het gebruikelijk om gedwongen abortus toe te passen bij zwangere gevangen. In één geval, werd een 8 maanden oude ongeboren baby van een Falun Gong beoefenaarster uit haar baarmoeder getrokken, de baby was bij bewustzijn en huilde, de baby werd weggebracht en werd nooit meer terug gezien. Zwangere vrouwen en kraamvrouwen worden ook gedwongen om zware arbeid te verrichten, vaak resulterend in complicaties bij de zwangerschap en miskraam.

Op 21 Oktober, 2000, werden mevrouw. Wang Lixuan en haar zoon van acht maanden, Meng Hao, gearresteerd en gevangen gezet in het Tuanhe werkkamp in Beijing, waar ze doodgemarteld werden op 7 November, 2000. Toen haar familie het overlijdensbericht ontving en in Beijing aankwamen, vonden ze de bevroren lijken van Mw. Wang en haar zoon. Volgens het onderzoek van de lijkschouwer, waren haar nek en knokkels gebroken, was haar schedel ingezakt en stak er een naald vast in haar lichaam.

Er waren twee diepe kneuzingen op de enkels van haar zoon. De kneuzingen zijn mogelijk veroorzaakt doordat de bewakers de enkels van de kleine Meng Hao vast hadden gekluisterd en hem op zijn kop hebben gehangen.

;( ;( dit kán toch werkelijk niet ...man o man,ik kan het niet uit mijn kop krijgen dat nu...gewoon heden ten dagen mensen dit elkaar aan doen...wat er in concentratie kampen is gebeurd,dat mág toch nooit meer gebeuren..en zie...

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:22

Hoe gruwelijk alles wat er is gebeurd in WOII ook was, we kunnen naar mijn mening niet alles terugvoeren op WOII. Ik ben het volledig met Kimmie261 en Sakkia eens dat ook nu nog dit soort dingen gebeuren, zij het dat de aantallen mensen kleiner zijn. En nee, dan gaat het niet om het vergassen van 6 miljoen mensen, maar om daden die minstens zo gruwelijk en systematisch zijn. Dat de uitroeiing in WOII zo systematisch heeft plaatsgevonden, heeft er ook mee te maken dat een groot deel van Europa in handen was van Hitler (het was dus ook mogelijk om joden uit heel europa te vernietigen), de desbtreffende landen hun bevolkingsregistratie keurig op orde hadden en de concentratiekampen mede ook uit 'nood' geboren zijn. Bot gezegd: Joden werden gezien als een bedreiging, het waren er ontzettend veel, Hitler heeft het bevel gegeven 'het probleem op te lossen', en alle mensen stuk voor stuk luiquideren bleek al snel onmogelijk en psychisch zwaar belastend voor de betrokken legereenheden (lees "de Welwillenden" maar eens). Het Derde Rijk had de kennis, de middelen en de mogelijkheden om de vernietiging systematischer en meer industrieel aan te pakken, en dus heeft men dit gedaan. Wat er op de website die Kimmie261 meldde te zien is, is mijns inziens niet veel anders dan wat er in WOII gebeurde. Een complete groep mensen moet worden "vernietigd": zei het door bekering, zij het door volledige vernietiging.

Om nog maar een paar trefwoorden te geven: Rwanda (een complete bevolkingsgroep afgeslacht met kapmessen), voormalig Joegoslavie....

Vergeet daarnaast niet dat WOII ons met de paplepel ingegoten is, het is ook ons land aangegaan, onze familieleden waren erbij betrokken etc. etc. Wat er in de rest van de wereld gebeurt, is voor ons toch ver van ons bed. Maar voor de betrokkenen minstens zo gruwelijk als wat er in WOII gebeurd is. Ik ben altijd wat allergisch voor mensen die zelf WOII niet hebben meegmaakt, maar toch roepen dat er op de wereld nooit iets ergers is gebeurd dan dat. Ik heb een paar jaar geleden vrijwilligerswerk gedaan in Albanie. Een jongen uit onze groep wilde op een gegeven moment een paar albanese collega's corrigeren omdat zij 'onsmakelijke' grappen maakten over Hitler. Laten we wel wezen, die mensen hebben tot in de jaren '90 in een zeer afgesloten, gewelddadige dictatuur gezeten. WOII is voor hen een ver van hun bed show, dus waarom mogen ze geen grappen over Hitler maken? Omdat wij (geboren in de jaren '80) daar moeite mee hebben? Toen ik in Bosnie was, vertelde iemand mij dat hij en zijn vrienden in de oorlog daar vaak de grap maakten: wat is het verschil tussen een Bosnier en een Jood? De joden hadden tenminste nog gas. Onsmakelijk? Misschien, maar wie zijn wij om daar een mening over te hebben ten overstaan van een volk dat zelf te maken heeft gehad met genocide? Waarom maken wij grappen over Saddam Hoessein? Kan dat wel? Of is dat 'anders'?

Sorry, dit moest ik even kwijt.... :P

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:40

Afschuwelijk dat dat nog steeds gebeurt op dit moment, in deze wereld. :n

Ik ben trouwens nu bezig in een leesboek over de deportatie uit Parijs, 1942, via het Vel d'Hiver,
ook erg indrukwekkend boek: "Haar naam was Sarah", van Tatiana de Rosnay. Zeker een aanrader!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 22:59

Ik lees nu; 'Is dit een mens?' van Primo Levi. Ongelooflijk hoe die man schrijft. Hij verteld hoe hij in auschwitz zat... Het is echt steeds maar weer niet te geloven