Schrijven met een ter dood veroordeelde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twaalf

Re: Schrijven met een ter dood veroordeelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:04

Heftig verhaal...

Heb iemand geschreven die me aansprak, hij zit niet vast voor moord. Ik ben benieuwd Lachen

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:08

Toch wel fijn voor al die gevangenen dat Petsboem dit topic geopend heeft; nu zijn er weer een aantal mensen die een brief hebben gekregen!

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:10

katiavl schreef:
brandstichting

Die vrouw met haar honden ziet er inderdaad leuk uit om te schrijven

Die heb ik geschreven, en er staat dat ze eigelijk een hippie is. Dat vond ik ook wel leuk!

petsboem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 18:13

WillemYntJee schreef:
Toch wel fijn voor al die gevangenen dat Petsboem dit topic geopend heeft; nu zijn er weer een aantal mensen die een brief hebben gekregen!

precies daar doe ik het voor, ben er ook erg blij mee dat zoveel mensen enthousiast reageren. We maken veel mensen blij Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:19

auk schreef:
Paar pagina's terug staat dat Capital Murder het doden van een agent is.

O? Ik had begrepen dat het een meervoudige moord is, zijn er ergens site's waarop dit duidelijk staat aangegeven?
Hetzelfde als bv het verschil tussen aggravated murder, murder, manslaughter, muder 1st, murder 2nd enz.
Heb namelijk nog geen duidelijke beschrijvingen gevonden.

_Tivoli_ schreef:
Katiavl,kan jij iets vinden over 'mijn' inmate Steven Francis?
Heb hem gegoogled maar ben er niet zo handig in Schijnheilig

Overigens,is er niet een mogelijkheid dat ze het adres niet meteen krijgen?
Ik heb namelijk mijn eerste mail gestuurd,en daarin staat dat er alleen een uitdraai van de mail wordt gemaakt.
Dus misschien wordt je adres niet vrijgegeven?
Verder maak ik me daar niet zo druk over,hoe groot is nou de kans dat hij me op komt zoeken in 2018?
Als hij al kwade bedoelingen heeft,is het toch veel makkelijker om in de VS zijn buurman neer te steken dan helemaal hierheen te komen...

Wat kost het eigenlijk om te verzenden naar de VS,en hoelang duurt dat?

Er staat duidelijk bij dat je je adres erbij moet vermelden omdat hij/zij anders niet terug kan schrijven dus ja, hij krijgt je adres Knipoog
Verzenden naar de VS kost 90ct volgens iemand een paar pagina's terug, denk dat het een dag of 3 duurt voor het er is maar dan moet het ook in de gevangenis nog gescreend worden enzo dus zal zeker wel een week overheen gaan tussen verzenden en daadwerkelijk krijgen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:21

petsboem schreef:
WillemYntJee schreef:

precies daar doe ik het voor, ben er ook erg blij mee dat zoveel mensen enthousiast reageren. We maken veel mensen blij Lachen

Ik wist helemaal niet dat dit bestond,dus ben blij dat ik dit topic gevonden heb.
Mijn moeder vroeg meteen: 'waarom dan' ?
En ja,waarom weet ik eigenlijk niet....maar dan stel ik weer de vraag: 'waarom niet'? Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:25

_Tivoli_ schreef:
Katiavl,kan jij iets vinden over 'mijn' inmate Steven Francis?
Heb hem gegoogled maar ben er niet zo handig in Schijnheilig

Overigens,is er niet een mogelijkheid dat ze het adres niet meteen krijgen?
Ik heb namelijk mijn eerste mail gestuurd,en daarin staat dat er alleen een uitdraai van de mail wordt gemaakt.
Dus misschien wordt je adres niet vrijgegeven?
Verder maak ik me daar niet zo druk over,hoe groot is nou de kans dat hij me op komt zoeken in 2018?
Als hij al kwade bedoelingen heeft,is het toch veel makkelijker om in de VS zijn buurman neer te steken dan helemaal hierheen te komen...

Wat kost het eigenlijk om te verzenden naar de VS,en hoelang duurt dat?

Die was moeilijker,

zijn deliqten zijn:
chronische grote misdaad crimineel, ontsnapping, diefstal, doodslag samen met iemand anders (hij heeft samen met iemand een persoon doodgeslagen)

doc profiel http://app.mt.gov/cgi-bin/conweb/conweb ... cid=421357

http://caselaw.lp.findlaw.com/scripts/g ... &invol=698 case

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:29

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:30

Gulpje toch Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:31

Gulpje schreef:
katiavl schreef:
Die was moeilijker,

zijn deliqten zijn:
chronische grote misdaad crimineel, ontsnapping, diefstal, doodslag samen met iemand anders (hij heeft samen met iemand een persoon doodgeslagen)

doc profiel http://app.mt.gov/cgi-bin/conweb/conweb ... cid=421357

http://caselaw.lp.findlaw.com/scripts/g ... &invol=698 case

Nou, die meneer is het dubbel en dwars waard om je tijd aan te spenderen dus! Huilen van het lachen

misschien als ze wat meer tijd aan hem hadden gespendeerd dat het nooit zo ver gekomen was Rolleyes
heerlijk kortzichtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:32

is toch fijn voor zo'n iemand?
heeft hij of zij iets om naar uit te kijken

Lusitana

Ik heb een tijd geschreven met een indiaan in een gevangenis. Ik had geen idee waarvoor hij vast zat en dat interesseerde me ook niet. Ook had hij wel eens gewone duidelijke liegverhalen, maar ook dat vond ik niet erg. Hij keek uit naar mijn brieven, ik maakt hem blij. Hoewel hij meteen romantische avances maakte, ben ik altijd duidelijk geweest dat ik niet iemand zocht en de afstand maakte het wel makkelijk dat hij echt niet hierheen zou komen. Toen hij vrij kwam, had hij vrij snel een vriendin en ik ben gestopt met schrijven en hij heeft geen contact meer gezocht, dus zo ingewikkeld hoeft het allemaal niet te zijn. Als ze eenmaal vrij zijn ben je niet zo belangrijk als wanneer ze in een cel op post zitten te wachten. De eenzaamheid is er niet meer, ze kunnen gewoon een kroeg in gaan voor een praatje.

Authentic

Btw, heb ook gehoord dat gevangenen die regelmatig contact hadden met mensen van 'buiten' het beter doen in de maatschappij wanneer ze weer vrij zijn. Doe ik toch nog wat voor de maatschappij. Tong uitsteken

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:34

Ja sorry hoor Knipoog
Ik schrijf op de pagina hiervoor dat de kleine jongen die voor dood werd achtergelaten terwijl zijn papa op beestachtige wijze werd vermoord meer steun nodig heeft dan iemand die er zelf voor kiest meth te gebruiken, maar daar wordt niet op gereageerd. En als je dan leest wat zo'n man die Katvl hierboven aanhaalt op zijn kerfstok heeft, ik kan me echt niet voorstellen dat mensen met dat soort mensen contact willen hebben. Is het een soort sensatiezucht??

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:35

Elessar schreef:
katiavl schreef:

Jemig, wat een verhaal.. Sprakeloos.

OMG, heb het net even rustig doorgelezen, heb er ook geen woorden voor.
Je kunt zeggen wat je wilt maar dit komt dus echt niet alleen door de drugs, hij had ook gewoon de boel leeg kunnen halen en weer weg kunnen gaan. Dat heeft hij niet gedaan maar is meteen naar de slaapkamer gegaan om die man te vermoorden, de volgende dag was hij vlakbij toen politie de man en zijn zoontje vonden en zei hij tegen zijn vrienden dat hij verantwoordelijk was voor die scene.
Sorry, geen medelijden voor hem.

Edit; dat ie wel meteen bekend heeft spreekt dan weer voor hem.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 12-01-09 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:35

pharagirlke schreef:
misschien als ze wat meer tijd aan hem hadden gespendeerd dat het nooit zo ver gekomen was Rolleyes
heerlijk kortzichtig.

Tuuuuuurlijk....het is allemaal niet zijn schuld, eigenlijk is híj het slachtoffer hier! Pling

en wie is 'ze' dan??

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:36

Authentic schreef:
Btw, heb ook gehoord dat gevangenen die regelmatig contact hadden met mensen van 'buiten' het beter doen in de maatschappij wanneer ze weer vrij zijn. Doe ik toch nog wat voor de maatschappij. Tong uitsteken

Waar staat dat dan precies?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:37

Njah je kan d'r imo wel vanuit gaan dat mensen niet van de ene op de andere dag denken "goh, zal ik 'ns crimineel worden", vaak zit d'r ook wel wat achter.

Ik praat niks goed (zou wat worden met m'n studie forensisch onderzoek Tong uitsteken ), ze hebben vaak een hoop misdaan, maar in sommige gevallen kan ik -helaas- wel een klein beetje begrip opbrengen voor sommige acties. Gros van de dingen niet, maar ik wil zeggen: scheer niet iedereen die daar zit over 1 kam. Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:41

Kijk, zo'n joch wat dan getuige is geweest van zo'n moord kan bv opgroeien met wraakgevoelens en de dader of zijn familie willen vermoorden.... Is hij dan nog slachtoffer, of is hij dan plots gruwelijke moordenaar...

Het ligt niet zo zwart wit.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 12-01-09 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Laar

Interessant! Ik lees nog een poosje jullie ervaringen mee, en ga eens neuzen in de profielen. Vind het wel een hele mooie gedacht om iemand zo te kunnen steunen..

Gulpje

Authentic schreef:
Njah je kan d'r imo wel vanuit gaan dat mensen niet van de ene op de andere dag denken "goh, zal ik 'ns crimineel worden", vaak zit d'r ook wel wat achter.

Ik praat niks goed (zou wat worden met m'n studie forensisch onderzoek Tong uitsteken ), ze hebben vaak een hoop misdaan, maar in sommige gevallen kan ik -helaas- wel een klein beetje begrip opbrengen voor sommige acties. Gros van de dingen niet, maar ik wil zeggen: scheer niet iedereen die daar zit over 1 kam. Lachen

Dat doe ik ook zeker niet. Uiteraard zullen er zeer veel mensen onterecht vastzitten die wellicht het waard zijn om je in te verdiepen, maar in dat geval van die meth junk...sorry, ik heb meer medelijden met het slachtoffer in deze. Evenals de man hierboven beschreven...ik vraag me af wat en waarom je ermee zou willen schrijven. Ik denk echt dat het bij zeer veel mensen een soort sensatiezucht is.

Dat is mijn mening.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:44

Gulpje schreef:
pharagirlke schreef:
heerlijk kortzichtig.

Tuuuuuurlijk....het is allemaal niet zijn schuld, eigenlijk is híj het slachtoffer hier! Pling

en wie is 'ze' dan??

ouders en maatschappij, een persoon die zulke daden pleegt heeft al lang en breed laten merken dat hij of zij meer hulp nodig had en op een andere manier opgevoed had moeten worden. De daden van kinderen zijn vaak gelegen aan de ouders, ook al doen die ouders alles wat ze "kunnen". Soms heb je gewoon hulp nodig. Als je dat niet kan herkennen en accepteren, krijg je dit soort daden.

Sensatie zucht? nauwelijks. Eerder open staan voor het feit dat niet iedereen het zo goed heeft met de PC voor de neus, de chocolade langs je en de pot thee aan de andere kant. Weten dat sommige mensen al vroeg geleerd word dat het doden of gedood worden is. Gewoon omdat de maatschappij geen aandacht heeft voor hen. Wat denk je dat zo iets doet met een kind?

Gulpje

Lusitana schreef:
Kijk, zo'n joch wat dan getuige is geweest van zo'n moord kan bv opgroeien met wraakgevoelens en de dader of zijn familie willen vermoorden.... Is hij dan nog slachtoffer, of is hij dan plots gruwelijke moordenaar...

Hij is het slachtoffer. Je kan hem niet vergelijken met iemand die reeds heeft gemoord. Zo ken ik er ook nog wel een paar.

anneliesdj

anneliesdj schreef:
Kanelly schreef:
@ Phara, ik werk in een TBS kliniek..

Maar de ene TBS kliniek is de andere niet.

Een vriendin van mij werkt in een van de zwaarsten in NL en zij zegt dat ze absoluut geen persoonlijke info mag geven, ik weet niet of ze haar achternaam weten maar wat ik wel weet is dat ze zo min mogelijk persoonlijke info mag geven en een achternaam hoort daar ook bij lijkt me.

Kanelly; wil je hier nog op reageren of heb ik gewoon gelijk? Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:47

Gulpje schreef:
Lusitana schreef:

Hij is het slachtoffer. Je kan hem niet vergelijken met iemand die reeds heeft gemoord. Zo ken ik er ook nog wel een paar.

en waar lees jij dat deze persoon niet al vroeg geconfronteerd werd met moorden? In Amerika is elkaar neerschieten haast een hobby... Scheve mond