Christenen tegen homosexualiteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Christenen tegen homosexualiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:45

Eefske schreef:
Nou, ik heb me er doorheen geworsteld hoor Nagelbijten / Gniffelen
Ik zie dat we al behoorlijk zijn afgedwaald, maar ik wil toch nog op enkele dingen reageren.
Ik ben zelf christelijk opgevoed en bezoek zo'n twee keer per maand de kerk. Ik geloof niet letterlijk wat er in de Bijbel staat en vindt het ook erg moeilijk om me voor te stellen dat mensen dit wel doen. Ik zie de Bijbel als een boek waarbij het om de moraal en de achterliggende gedachte van de verhalen gaat. Hoogstwaarschijnlijk worden er ook veel feiten vermeld maar zo geloof ik bijvoorbeeld absoluut niet dat we bijvoorbeeld het scheppingsverhaal letterlijk kunnen nemen. De Bijbel is honderden jaren geleden geschreven waarbij men over veel minder wetenschappelijke kennis beschikken dan wij nu doen. Men kende verschijnselen die ze niet konden verklaren toe aan hogere machten.
Ik moet zeggen dat ik mijn weg nog niet volledig heb gevonden wat betreft religie en wetenschap maar ik ben er zelf wel mee bezig. Ik sta erg open voor meningen en visies van anderen en respecteer deze ook.
Wat betreft de beginpost begrijp ik, dat wanneer je bent opgevoed met de letterlijke opvatting van de Bijbel, je erg schrikt wanneer een vriend of vriendin homosexueel blijkt te zijn. Het zou een manier van verwerken voor meisje B. (of was dat nou A? Nagelbijten / Gniffelen ) om even afstand te nemen. Toch lijkt het me het verstandigst om met dit meisje te praten en beide kanten van het verhaal te bespreken.
Ik wil trouwens nog even een complimentje geven aan HBVisser die naar mijn idee heel mooi weet te verwoorden wat ik vind. Lachen

@ Blue_Eyes: mag ik vragen waarop je baseert dat de mens vroeger ouder werd dan nu?

Het vetgedrukte stukje klopt. Tel daar bij op dat Jezus een IQ van rond de 180 gehad schijnt te hebben...

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 00:37

Nee, ik vind dat je mensen er niet op af mag rekenen. Zeker niet als je al die tijd leuk omgegaan met die persoon, totdat je erachter kwam dat ze lesbisch was. Kom op , respecteer elkaar om hoe je bent en niet om op wat voor geslacht je valt.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 00:40

Mystica schreef:
Het vetgedrukte stukje klopt. Tel daar bij op dat Jezus een IQ van rond de 180 gehad schijnt te hebben...

Wat gaaf Tong uitsteken , geen idee of het echt klopt maar ik heb altijd gezegd dat Jezus een uitzonderlijk slimme man moet zijn geweest met een behoorlijke portie uitstraling Ja!

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 09:04

quote Eefske: veel minder wetenschappelijke kennis beschikken dan wij nu doen. Men kende verschijnselen die ze niet konden verklaren toe aan hogere machten.

Daarom stonden in het oude testament heel veel voedselwetten. Om het volk te beschermen tegen allerlei ziektes die zich via verkeerd voedsel in de mens zouden komen. Zo mochten ze destijds geen varkensvlees eten, niet omdat God het niet bedoeld had als voedsel, maar omdat mensen niet konden weten hoe gevaarlijk dit kon zijn voor de gezondheid.
(In die tijd, waren er nog geen koelkasten, wist men niets van microbiologie/ bacterien etc.)

Vroeger waren varkens, de echte afvaleters (dode ratten, ander afval etc.) en droegen ze veel besmettelijke wormen, parasieten, bacterien en andere beestjes bij zich. Met name enkele wormen in het bloed/ vlees van varkens, kunnen consumptie dodelijke problemen geven in maag/ darmen van mensen. Door onze moderne teelt methodes, hygienische slachterijen en verwerking en bewaren en het goede/ zuivere voedsel van de varkens, kunnen we nu zonder problemen varkensvlees eten.
Helaas, kan je die wormen niet zien met het blote oog daarom moest het volk, in het oude testament, deze dieren maar niet eten.
Op dergelijke manier, staan er in de bijbel, nog veel meer voorbeelden die nu te verklaren zijn met moderne wetenschap, maar wat mensen 4000 jaar geleden, niet wisten.

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 09:58

Eerst kwamen ze om de communisten

Ik was geen communist, dus ik hield mijn mond

Toen kwamen ze de Joden halen

Ik was geen jood, dus ik hield mijn mond

Toen kwamen ze om de vakbondslieden

Ik was geen lid, dus hield mijn mond

Toen kwamen ze om de katholieken

Ik was geen katholiek dus hield mijn mond

Toen kwamen ze de Homo s ,

de travo's

de SM ers

nog wat rare
gasten

waaronder

de abortusactivisten

en de gehandicapten

halen

Dat ben ik NATUURLIJK OOK ALLEMAAL niet,

dus hield mijn mond

Toen kwamen ze om de EOleden

Ik was
natuurlijk
niet lid, dus ik dacht net goed

Moeten ze maar in evolutie geloven. Ik ben toch niet gek?

Toen kwamen ze om......

mij (HOE KONDEN ZE?)
En er was niemand, om zijn mond open te doen

VRIJ NAAR dominee Martin Niemoller tegen nazi regime
Sdi cool onderschrift!!! God bestaat echt hoor, ik heb hem gister nog gesproken,;) medebokkers! (echt, weer een God ding, te toevallig.) Knipoog

I wish for peace and for Jesus to return in love.
Merry x mas happy new year and be loved and love... verdraagzaamheid lijkt mij de sleutel en een beetje openstaan voor andere standpunten.
Geen veroordeling
maar gesprek
een liefdevol woord
geen grote bek
geen wijzende vinger
maar een beetje begrip
We zijn allemaal mensen
vrolijk of in
een dip
we hebben allemaal
liefde
nodig.

So share it!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:33

Daydream, ik snap echt helemaal niks van je post

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:24

Mystica schreef:

Ik vind het allemaal heel interessant hoor, maar hier snap ik helemaal niets van. Hoe kunnen ze dat nou weten als de eerste intelligentie test zo rond de 19e eeuw werden ontwikkeld. Ik vind het prima om te stellen dat de persoon Jezus door z'n omgeving als een wijs mens werd gezien, maar een IQ van 180 gaat me te ver.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:15

Anoeska schreef:
Mystica schreef:

Ik vind het allemaal heel interessant hoor, maar hier snap ik helemaal niets van. Hoe kunnen ze dat nou weten als de eerste intelligentie test zo rond de 19e eeuw werden ontwikkeld. Ik vind het prima om te stellen dat de persoon Jezus door z'n omgeving als een wijs mens werd gezien, maar een IQ van 180 gaat me te ver.

Typisch een gevalletje van ophemelen Schijnheilig

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:27

Anoeska schreef:
Mystica schreef:

Ik schrijf SCHIJNT. Niet HAD. Ik weet het dus niet zeker, heb het ooit ergens opgevangen, maar weet niet meer waar. Aangezien dat duidelijk uit mijn post blijkt, "verkondig" ik dus niets, maar gooi iets in de groep dat willicht iets zou kunnen verklaren van een reactie van iemand anders.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:28

manie schreef:
Anoeska schreef:

Typisch een gevalletje van ophemelen Schijnheilig

Lieve schat, ik geloof niet dat Jezus de zoon van god was Knipoog Vind hem eigenlijk nogal arogant dat hij tegen iedereen zei dat hij dat wel was. Waarom zou ik hem dan ophemelen? Knipoog

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:31

Rock schreef:
Daydream, ik snap echt helemaal niks van je post

Ik snap er ook echt helemaal niks van eigenlijk Clown Ik lees ook een beetje mee maar deze post Verward

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:55

Vandaag stond in de krant over homoseksuele pinguins.
Vind erg grappig sinds het in voorgaand discussie ook pinguins voorbijkwamen. Ze steelde altijd eitjes van heterokoppels en krijgen nu eitjes die ze mogen uitbroeden. Lachen

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:06

Anoeska schreef:
Mystica schreef:

Precies en hoe willen ze daar ooit achter zijn gekomen? Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.
Daarnaast zie ik niet helemaal wat dat te maken heeft met mijn post. Ik had het immers over 'de mensheid' in het algemeen in de tijd dat de Bijbel is geschreven, niet over Jezus.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:41

Citaat:
@ Blue_Eyes: mag ik vragen waarop je baseert dat de mens vroeger ouder werd dan nu?

Dat mag. Kijk maar eens in Genesis naar de leeftijden in de geslachtsregisters. Een willekeurig knipje eruit, het is nog veel langer:

Genesis 5 schreef:
6 Toen Set 105 jaar was, verwekte hij Enos. 7 Na de geboorte van Enos leefde Set nog 807 jaar. Hij verwekte zonen en dochters. 8 In totaal leefde hij 912 jaar. Daarna stierf hij.
9 Toen Enos 90 jaar was, verwekte hij Kenan. 10 Na de geboorte van Kenan leefde Enos nog 815 jaar. Hij verwekte zonen en dochters. 11 In totaal leefde hij 905 jaar. Daarna stierf hij.
12 Toen Kenan 70 jaar was, verwekte hij Mahalalel. 13 Na de geboorte van Mahalalel leefde Kenan nog 840 jaar. Hij verwekte zonen en dochters. 14 In totaal leefde hij 910 jaar. Daarna stierf hij.
15 Toen Mahalalel 65 jaar was, verwekte hij Jered. 16 Na de geboorte van Jered leefde Mahalalel nog 830 jaar. Hij verwekte zonen en dochters. 17 In totaal leefde hij 895 jaar. Daarna stierf hij.

Er zijn best kanttekeningen over de tijdschrijving in de bijbel, maar bij deze heb ik daar niet zo'n twijfels over. Er staat een stukje na dat ik niet helemaal snap, maar dat gaan we in januari bij de Bijbelstudiegroep bespreken, dus wil best daarna nog uitleg geven hoe dat nou zit Knipoog

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:45

ben je nu serieus?iemand kan toch geen 895 jaar oud worden?
of begrijp ik het niet goed?
(daar is geen anti-rimpel creme tegen opgewassen ben ik bang....)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:46

Ja ok, ik weet dat dergelijke leeftijden worden genoemd. Maar is daar ook bewijs voor? Want ik moet zeggen dat ik dit niet echt geloof.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:48

Bewijs is er niet voor nee (voor zover ik weet)... dat geldt voor meer dingen. Knipoog
Ik kan me er ook geen voorstelling van maken. Er staat wel in Genesis 6 dat God daarna besloot dat mensen niet meer ouder mochten worden dan 120 jaar. Die halen we inmiddels al niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:50

Waarom heeft God dat dan besloten? Staat daar ook nog iets over?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:51

Het gaat er niet om wat je gelooft
Het gaat er niet om of je gelooft
Het gaat er niet om hoe je gelooft
Het gaat er niet om wat voor kleur je hebt
Het gaat er niet om wat voor nationaliteit je hebt
Het gaat er niet om uit welk land je komt
Het gaat er niet om uit welke stam je stamt
Het gaat er niet om van welk geslacht je bent
Het gaat er niet om waar je geboren bent
Het gaat er niet om welke sexuele voorkeur je hebt
Het gaat er niet om met wie je een relatie hebt
Het gaat er niet om hoe oud je bent
Het gaat er niet om
Het gaat er niet om
Het gaat er niet om
Het gaat er om wat voor mens je bent
Het gaat er om hoe je in het leven staat
Het gaat er om dat je bent wie je bent
Het gaat er om dat je in vrijheid leeft
Het gaat er om dat je in vrijheid kiest
Het gaat er om dat je liefde in je hart hebt.
Het gaat er om
Het gaat er om
Het gaat er om

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:52

Dat staat er inderdaad, maar dat is dat stukje waar ik dus geen wijs uitkan en waar we het op de Bijbelstudie over gaan hebben, nadat we daar allemaal onze theorie over hebben bedacht en getoetst (literatuurstudie, zeg maar) Knipoog

Genesis 6 schreef:
1 Zo kwamen er steeds meer mensen op aarde, en zij kregen dochters. 2 De zonen van de goden zagen hoe mooi de dochters van de mensen waren, en ze kozen uit hen de vrouwen die ze maar wilden. 3 Toen dacht de HEER: Mijn levensgeest mag niet voor altijd in de mens blijven, hij is immers niets dan vlees; hij mag niet langer dan honderdtwintig jaar leven. 4 In die tijd en ook daarna nog, zolang de zonen van de goden gemeenschap hadden met de dochters van de mensen en kinderen bij hen kregen, leefden de giganten op aarde. Dat zijn de befaamde helden uit het verre verleden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:52

misschien was het niet meer estetisch verantwoord.....om ouder te worden dan 120 jaar?(sorry...flauw...)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:53

ROFL geerke Haha!

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:57

Ikzelf ben geen christen en heb totaal geen problemen met homofilie.
Wel heb en woon ik in een gemeente waar het geloof een hoge prioriteit heeft. Wat ik me heb laten vertellen is dat volgens de Bijbel God vindt dat het in de praktijk brengen ervan, gruwelijk en keurt dit af. Het gaat niet om de persoon zelf maar om wat hij of zij ermee doet. Dat snap ik..
Maar nu, een vriendin van mijn moeder heeft ook een zoon met gevoelens voor mannen. Het wordt totaal afgekeurd en ze bestempelen het als een ziekte. Nu heeft die jongen "noodgedwongen" een vriendin (lijkt, no offence, meer op een jongen), maar ik zie dat hij ongelukkig is!! Dat snap ik dan weer niet, want geluk van je kind gaat toch boven alles lijkt me?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:04

Ik ga toch ook even een berichtje zetten op deze topic.
Was nieuwsgierig naar de oudste persoon op aarde;
Sarah Knauss 24 september 1880- 30 december 1999 119 jaar Allentown, Pennsylvania, VS
Bron; Wikipedia
De 121 jaar komt er dus aan..
Kijkt even verder op wikipedia;
122 jr 164 dg Jeanne-Louise Calment Frankrijk 21 februari 1875 4 augustus 1997 Oudste persoon ter wereld ooit.
Op dit moment;
115 jaar en 96 dagen Maria de Jesus Portugal 10 september 1893 Oudste mens ter wereld
Zou dit een voorbeeld zijn van wetenschap verlengt levens terwijl het volgens de bijbel niet meer mocht?
Ik geloof wel in God, ben hervormt opgevoed maar ik geloof niet alles dat in de bijbel staat.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 15:05

Er zijn altijd uitzonderingen Carola Knipoog maar dat zijn er echt maar zo weinig dat ze in het nieuws komen.