Eefske schreef:Nou, ik heb me er doorheen geworsteld hoor
Ik zie dat we al behoorlijk zijn afgedwaald, maar ik wil toch nog op enkele dingen reageren.
Ik ben zelf christelijk opgevoed en bezoek zo'n twee keer per maand de kerk. Ik geloof niet letterlijk wat er in de Bijbel staat en vindt het ook erg moeilijk om me voor te stellen dat mensen dit wel doen. Ik zie de Bijbel als een boek waarbij het om de moraal en de achterliggende gedachte van de verhalen gaat. Hoogstwaarschijnlijk worden er ook veel feiten vermeld maar zo geloof ik bijvoorbeeld absoluut niet dat we bijvoorbeeld het scheppingsverhaal letterlijk kunnen nemen. De Bijbel is honderden jaren geleden geschreven waarbij men over veel minder wetenschappelijke kennis beschikken dan wij nu doen. Men kende verschijnselen die ze niet konden verklaren toe aan hogere machten.
Ik moet zeggen dat ik mijn weg nog niet volledig heb gevonden wat betreft religie en wetenschap maar ik ben er zelf wel mee bezig. Ik sta erg open voor meningen en visies van anderen en respecteer deze ook.
Wat betreft de beginpost begrijp ik, dat wanneer je bent opgevoed met de letterlijke opvatting van de Bijbel, je erg schrikt wanneer een vriend of vriendin homosexueel blijkt te zijn. Het zou een manier van verwerken voor meisje B. (of was dat nou A?) om even afstand te nemen. Toch lijkt het me het verstandigst om met dit meisje te praten en beide kanten van het verhaal te bespreken.
Ik wil trouwens nog even een complimentje geven aan HBVisser die naar mijn idee heel mooi weet te verwoorden wat ik vind.
@ Blue_Eyes: mag ik vragen waarop je baseert dat de mens vroeger ouder werd dan nu?
Het vetgedrukte stukje klopt. Tel daar bij op dat Jezus een IQ van rond de 180 gehad schijnt te hebben...