Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Annemie91 schreef:Ik vind dat je het kind moet houden. Ik ben 17 en als ik zwanger zou raken vind ik ook dat ik voor de gevolgen moet opdraaien. Je bent er zelf bij en laat het zelf zo ver gebeuren. Wil je niet zwanger raken? Gebruik dan een condoom. Maar ben echt geen voorstander van weg laten halen echt niet!
maatlaje schreef:ik was 14 toen ik met mijn vriendje naar bed ging ik was toen 14 maanden bij hem nu ben ik inmiddels 21 en ben ik al bijna 6 jaar bij mijn 2de ( vriend/ man) en ben daar al 4 jaar mee getrouwd
ik raakte op mijn 16de zwanger en beviel toen ik 5 dagen 17 was van een gezonde dochter ik had altijd voor mijn broer gezorgd die een verstandelijke beperking had en voor mijn moeder die een onbekende longziekte had dus ik wist van het reilen en zeilen van een huishouden af ik was bij de huisarts geweest en een echo laten maken daar zou ik een eierstok onsteking hebben en kreeg antibiotica maar na 3 dagen was de pijn no gniet weg en ging naar de huisarts en bleek ik zwanger te zijn toen ik weer een echo kreeg en een hartje zag kloppen wist ik het meteen ik zou moeder worden.
inmiddels werd me dochter geboren en gingen we samen wonen trouwde toen ik 4,5 maand zwanger was en ik raakte op 18 jarige leeftijd met veel geluk zwanger van onze zoon jesse ik heb nl de ziekte pco en kan dus moeilijk zwanger raken en de tijd dringt gewoon erg voor mij omdat mijn eierstokken achteruit gaan.
ik heb al veel mee gegaak momenteel helemaal want ons zoontje van 2 jaar heeft sinds juni 2008 kinderkanker en vecht voor zijn leven ik kan wel zeggen dat ik van af het eerste moment dat ik een hartje zag en hoort kloppen ik in 1 klap moeder was, inmiddels zijn we dik een jaar bezig voor een 3de en gaat dit niet echt zoals het hoort nu we zoveel stress hebben van onze zoon maar we blijven positief in het leven staan en laten het zwanger worden voor wat het is voorlopig
gr athalie
Charaz schreef:Annemie91 schreef:Ik vind dat je het kind moet houden. Ik ben 17 en als ik zwanger zou raken vind ik ook dat ik voor de gevolgen moet opdraaien. Je bent er zelf bij en laat het zelf zo ver gebeuren. Wil je niet zwanger raken? Gebruik dan een condoom. Maar ben echt geen voorstander van weg laten halen echt niet!
Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen in Nederland dan..
Ik vind dat ieder dat voor zich moet kunnen bepalen.
BraveSpots schreef:Overigens, een vraagje aan de tienermoeders hier in dit topic, omdat die het mss anders zien dan ik zelf.
Wat vinden jullie van de situatie waarin een meisje een kind krijgt en haar ouders eigenlijk de opvoeding doen van het kindje? Dus niet steunen maar echt (bijna) volledig overnemen?
Loopt zo'n moeder weg van haar verantwoordelijkheden? Of is het juist een betere oplossing omdat ze dan nog zelf naar school kan enzo?
Als je een beetje moedergevoel hebt... lijkt me vreselijk om het op die manier uit handen te moeten geven. Dat is toch anders dan dat je bij wijze van spreken fulltime werkt en je ouders passen op... Charaz schreef:Omdat jij vind dat je een kind MOET houden, ik denk dat je dan hele vervelende situatie's krijgt van moeders die hun kind helemaal niet willen. Ik ben blij dat ik die keuze destijds zelf heb mogen maken, ik heb mijn kindje dan wel gehouden, maar had net zo goed een andere beslissing kunnen nemen. Wie ben jij om te zeggen dat iemand zijn kind moet houden?
Laura15 schreef:ach.
wij hebben een meisje op school die zwanger raakte op haar 13e ( onveilig door de drank ) en nu 14 is en 5 maanden zwanger, en een behoorlijke toeter al heeft.
van haar moeder mocht ze het niet weg laten halen ( die is zolang doorgegaan met enge plaatjes etc ) en van haar vader moest ze het wel weg laten maar toch niet kunnen doen.
De jonge wilt er niks mee te maken hebben.
Ik zelf zou het niet houden, want ikw eet dat ik er niet voor kan zorgen
mars_loves schreef:Opzich heb ik niks tegen tienermoeders, moeten ze allemaal zelf weten.
Maar zelf zou ik het nooit willen...
Ik ben bijna 14, dus ik wil nog wel even kunnen genieten van mijn vrijheid..
Ik denk wel dat ik abortus zou plegen, ik weet niet hoe ik het moet zeggen,
maar ik vind het laatmaarzeggen niet echt "horen" dat je als 14 /15 jarige zwanger bent.
Maar dat moet je zelf weten, en het is ook wel een beetje je eigen schuld, jij hebt tenslotte
sex gehad... Bij verkrachting vind ik het totaal anders, dan kan je er niks aan doen.
Mijn ouders zouden niet blij zijn als ik zwanger zou zijn op deze leeftijd, maar als ik het zou willen
houden, zouden ze me dink ik wel steunen