Snowboarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Char_elle

Re: Snowboarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:51

Morgen heb ik mijn eerste les! En zondag de 2e, en volgende week vrijdag ga ik op wintersport!
Heeft iemand nog tips voor morgen?
Heb ik eigenlijk een skibril nodig in een hal? Nee toch??

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:25

Zó, terug van mijn eerste les!
Het ging eigenlijk beter dan verwacht! Bijna niet gevallen en kon al alleen naar beneden roetsjen (of hoe je dat ook schrijft) en sturen. Morgen gaan we verder en bochtjes maken enzo.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 10:08

Ik kreeg na het snowboarden last van mijn knie. Eergisteren naar de dokter geweest, nu glijd mijn knieschrijf niet meer goed over dat spul daaronder.
Haha, ben iets te vaak gevallen.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:18

Nou vandaag de 2e les! Pff heb het vallen van gisteren wel ingehaald! Heb niet 1 afdaling gehad zonder te vallen, die bochtjes blijken toch wel wat lastiger dan verwacht! Mijn knieën zullen denk ik wel blauw zijn.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 10:54

Doen jullie je snowboard wax'en direct nadat je van wintersport terug komt, of voor dat jullie gaan?

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:19

@C_hristel: moet je toch gelijk inwaxen als je terug komt.. kweet het ook niet zeker hoor, want kheb zelf nog geen snowboard.. moet er nog een kopen, maar weet nog niet of ik een softboard of en hardboard neem.

@doeraklover: misschien een idee om kniebeschermers om te doen, dat ga ik in vervolg wel doen, want mijn knieen vinden het niet echt leuk meer. Je doet ze gewoon onder je skiebroek, niemand die het ziet toch!

Laatst op zo'n raceboard gegaan, ja zegt een vriend van me.. als je valt.. niet je knieen in de sneeuw zetten.. dat doet pijn.. wat doe ik uit automatische reactie.. precies.. kzet mn knieen in de sneeuw.. hoewel je het dan wel heel gauw afleerd:P

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:48

xxmyrtheexx schreef:
@doeraklover: misschien een idee om kniebeschermers om te doen, dat ga ik in vervolg wel doen, want mijn knieen vinden het niet echt leuk meer. Je doet ze gewoon onder je skiebroek, niemand die het ziet toch!

Ik heb vrijdag met kniebeschermers geboard en was niet echt een verbetering nouja die harde skate dingen niet. Zondag tijdens me les heb ik van die zachte volleybal beschermers en die werken super.

En zoals jij zei met die liftjes dat lukt me niet. Ik kreeg bij de uithof het pannekoekje gewoon niet tussen me benen. En als die er eindelijk half tussen zat schoot die weg. Heb dus wederom mijn armspieren getraind door erachter aan te hangen. Ben we alle keren boven gekomen :D, en ook bij me les een keer.

Ik heb nog 1 week. Me lessen zijn geboekt en ik kan niet wachten :D

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:08

@dienetje.. whah.. dan krijg je wel sterke armen door er aan te hangen.. knap dat je bent blijven staan haha.. maar je moet je achterste voet gewoon eerst naast je board houden en als je dat ding hebt gooi je als het ware je been over het pannekoekje heen en zet je je voet tussen de bindingen. Dan sta je..
die volleybalbeschermers is inderdaad wel een goed idee, ik probeer het wel een keer met gewone kniebeschermers.. (als ik ze kan vinden) en anders kan ik altijd nog van die dingen kopen.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 08:53

Ik kan helaas geen kniebeschermers meer om omdat ik aan beide knieën een brace heb. Maar gelukkig zijn ze daardoor ook al wat dikker dus zullen ze minder blauw worden. Het is nu trouwens weer over.
Ik heb nog wel een leuk filmpje van het snowboarden!

http://char-elle93.hyves.nl/fotos/489966533/0/fEdB/
Dit was de eerste keer dat ik het eerste bochtje deed.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:46

Ik doe het voor en na de wintersport. Daarna zodat hij niet uitdroogd en ervoor zodat hij goed glijd.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:30

capopjekop schreef:
Ik doe het voor en na de wintersport. Daarna zodat hij niet uitdroogd en ervoor zodat hij goed glijd.

Ik ben vanplan om ook zomer lessen te nemen en dus blijft die dan in gebruik het hele jaar is het dan handig om het gewoon vlak voor de wintersport te doen?

Nog 2 nachtjes slapen. Dan ben ik ook in de echte sneeuw :D

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:03

Ik ga morgen al!!!!!
Heb er zo'n zin in!!!
Bijna alles zit ingepakt maar ben bang dat het niet in mijn koffer gaat passen :+ Morgen nog even goed alles nakijken, en om 9 uur 's avonds vertrekken we!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:37

capopjekop schreef:

En hoeveel betaal je daar ongeveer voor dan? wax'en en slijpen

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:06

doeraklover schreef:
Ik ga morgen al!!!!!
Heb er zo'n zin in!!!
Bijna alles zit ingepakt maar ben bang dat het niet in mijn koffer gaat passen :+ Morgen nog even goed alles nakijken, en om 9 uur 's avonds vertrekken we!

Probleem heb ik ook. Dacht ik heb alles moeten er ook nog handdoeken en beddegoed bij. Moet er dus echt in gaan proppen. Schijnt nu ook echt mega koud te zijn. Dus moest allemaal extra dingen mee-nemen.

Me zusje vertrekt ook al morgen avond.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:18

Jaaa om 9 uur is het eindelijk zo ver!!
Ik heb genoeg dingen bij, nu moet alles nog in mijn koffer passen, maar dat ga ik dadelijk wel even samen met mama proberen!
Morgen gaan we nog niet de piste op, dat doen we zondag!! En dan 6 dagen snowboarden!!! Heb er zo'n zin in!

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:20

ik ben jaloers :)

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:56

Veel plezier voor diegene die lekker op wintersport gaan, hoor wel net op de radio dat het in duitsland slecht weer gaat worden dus doe voorzichtig onderweg :)

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:18

Jaa ik hoorde ook dat het slecht weer werd! Hopen dat de buschauffeur een beetje oplet!

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:34

Ik vertrek vanacht om weer lekker een weekje te boarden! ligt nu 2 meter sneeuw 8-)
Dus of we off piste kunnen is nog te bezien maar ga er iig van genieten

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:43

Ik ga!! Jullie krijgen een mooi verslagje als ik thuis ben!!!!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:56

IK BEN TERUUUUG! Het was echt helemaal te gek supertooof :) Echt, ik kan jullie allemaal reisorganisatie SAIKO aanraden, het is heel gezellig en heeel lekker eten :):)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:04

alvast een paar fotootjes:
Chrisje92 schreef:
PAAR FOTO'S:

ollie over de schans:
Afbeelding

Hier is het net alsof ik heel hard val, maar dit was de bedoeling, dat zie je ook wel op de foto erna:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 11:16

gave foto's :)
ik mag zondag weer even in landgraaf :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:17

Woooooow de sneeuw is super chill hier. Er valt iedere nacht ongeveer 40 cm bij en ik heb gister nog even een lesje genomen. Heel toevallig weer die leuke leraar van vorig jaar en we gingen poederen en het carven oefenen. Techniek is prima alleen ik moet mijn verstand op nul zetten en gaan. Maar dat vind ik dus makkelijker gezegd dan gedaan. Vandaag ging de lift pas om 10 uur open, omdat er lawine gevaar was. Stond ik daar om kwart over 8 :') Gelukkig kon ik mee op de sneeuwscooter van de eigenaar van ons appartement, anders had ik of moeten wachten of 2 km de berg op (rode piste :') ) Maar goed ik ga de sneeuw weer in :D

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:21

haha idd zou ik ook doen geniet ook een beetje voor ons ;)