Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:09

Wij hebben wel rolluiken, aan de buitenkant, maar zijn niet elektrisch.
Hebben van binnen een band die je op kunt trekken.

bedoel jij shutters of zo Siggislief?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:21

Wij hebben sinds kort elektrische rolluiken, de handmatige deden ze niet meer. Het was al een uitzondering dat bij ons de bakken ingebouwd zijn ipv op de muur zitten, want eigenlijk deden ze dat ook al niet meer.
Het liefste hadden ik gewoon alles handmatig, maar het spul bij ons moest echt vervangen worden omdat het 50 jaar oud was en mijn ouders vonden elektrisch wel heel handig :')

Maar het is heel schadegevoelig, bij mij was die draaiknop al stuk gegaan bij de installatie, en dan moet je wachten op vervanging voordat je je gordijn weer kan bedienen...

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:26

Wij hebben als eerste de rolluiken eraf gehaald (laten halen) en gelijk de kozijnen enzo laten vervangen.
Inderdaad bij brand echt gevaarlijk en ik vind het bizar dat mensen dab in de zomer de luiken naar beneden laten en dan kun je alweer je lampen aan gaan doen omdat t zo donker is.
Tegen inbraak is het wel fijn. Maar wij hebben ramen van plafond tot grond en hebben kozijnen gekocht die zowle op tocht, kantel en deurstand kunnen. We hebben nu dus 12 vluchtroutes.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:27

Ik heb alleen boven rolluiken. Beneden niet. Sommige mensen hebben zelfs een rolluik voor de voordeur. Dat zou ik nooit doen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:28

Ik vind rolluiken op de zonkant echt geweldig!
Zowel huiskamer als slaapkamer.
Alle met de hand.

Maar dat houd in dat de rest geen rolluiken heeft.
En de lamp dan ook niet aan hoeft.

Ik wil dus juist niet zonder.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:30

Hier geen rolluiken. Wij hebben UV-werend glas en dat scheelt enorm in warmte. Ik wil de zon niet missen in huis.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:34

DuoPenotti schreef:

Ik heb een rolluik van de Ikea aan de binnenkant hangen.

Alleen voor dat ik en mijn broer hem goed hadden hangen was er wat kapot achter het dingetje waar je hem in hangt.

Mijn broer vond dat ie gemaakt moest worden (schuren, vullen en schilderen).

Dat laatste is afgelopen weekend gebeurt, alleen zondag deed het ding het nog wel wat je handmatig in en uit schuift..

Tot gisteren en vanmorgen helemaal.
Het schoof niet meer in en uit, en toen ik wat kracht gaf is ie door midden gebroken.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:40

Siggislief schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik heb een rolluik van de Ikea aan de binnenkant hangen.

Alleen voor dat ik en mijn broer hem goed hadden hangen was er wat kapot achter het dingetje waar je hem in hangt.

Mijn broer vond dat ie gemaakt moest worden (schuren, vullen en schilderen).

Dat laatste is afgelopen weekend gebeurt, alleen zondag deed het ding het nog wel wat je handmatig in en uit schuift..

Tot gisteren en vanmorgen helemaal.
Het schoof niet meer in en uit, en toen ik wat kracht gaf is ie door midden gebroken.

Bedoel je geen rolgordijn?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 10:51

Ik denk ook dat je een rolgordijn bedoelt want rolluiken aan de binnenkant heb ik nog nooit gezien, die zitten aan de buitenkant en zijn van aluminium. Ze zijn mede bedoeld tegen inbraak. Een rolgordijn is van stof en doet niks dan wat zon en licht blokkeren.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 11:30

Wij hadden rolluiken in ons vorige huis en waren daar erg blij mee. We hadden ze alleen biven omdat het daar verschrikkelijk warm werd en het scheelde echt wel, ook was het heerlijk donker in de slaapkamer.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 11:46

Little_Gift schreef:
MyWishMax schreef:

Ik ben gestopt met de tramadol omdat de fentanyl veel fijner was. Niet de 1e dagen of als je net dosis verhoogd, maar als lijf gewend is wel. Hoop dat je het weekend goed doorgekomen bent, ik voelde me de 1e dagen soort dronken :+

Thanx voor je reactie, lief van je 8-)

Hier is het volgens de dokters de bedoeling dat de fentanylpleisters dus naast de Tramadol functioneert.
De fentanylpleisters dag en nacht en de Tramadol voor het slapen gaan 's nachts.

Ja hoor weekend is goed gegaan, heb er eigenlijk niets negatiefs van gemerkt en helaas dus ook niet suf geweest :') zou echt eens willen dat dat brein eens afgezet wordt door een pijnstiller zodat ik eens helemaal nergens aan denken kan maar helaas heeft geen enkele pijnstiller dat effect, de fentanylpleisters nu dus ook niet.

Maar merk wel dat het allemaal net ietsje "makkelijker" gaat sinds de dosis ingewerkt is en dat met name mijn nek eens niet in een dichtdraaiende bankschroef zit raar maar waar...

Ja ik werd echt beroerd van tramadol. Enige nadeel aan de fentanyl is dat ik nu op de hoogste dosis zit die ze willen voorschrijven en als deze niet meer voldoende werkt ik naar de pijnpoli moet. Als ik naar gemiddelde kijk heb ik nog paar maanden tot een jaar de tijd. Bij mij moet het elk jaar tot anderhalf verhoogd worden. Dat zou waarschijnlijk anders zijn met iets ernaast maar bij aantal.opties merkte ik geen verbetering en alleen erg veel last ervan.

Maar klinkt positief zeg! Elk stapje is er 1! Zelfs dat kleine beetje minder

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 12:12

juval schreef:
zo moe... koud. verkouden etc, je kent het wel.

auto repareren gaat veel geld kosten, iets met pomp voor de stuurbekrachtiging die vast is geslagen waardoor er meer beschadigd is. Auto is van 2007, dus nu na aan het denken over afscheid nemen.. moeilijke beslissing, want een betaalbare andere is ook zo gauw niet gevonden..

Da's gek, hier ervaring met dat type probleem maar een stuurbekrachtigingspomp beschadigd normaal geen andere onderdelen als die stuk gaat...

Hebben ze je een kostenindicatie gegeven? Wat is veel geld?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 12:15

DuoPenotti schreef:

Wie heeft er rolluiken aan de binnenkant dan?. :=

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 12:53

Ik zeg het al m'n hele leven en gisteren zei iemand anders het ook. Ik moet een kroon :j Helaas was het m'n tandarts en moet ik deze kroon zelf betalen :=

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 12:59

:')

Ik ben al te paranoïde om de airco ‘s nachts aan te zetten ivm brandgevaar, laat staan dichte rolluiken :=

Heerlijk rondje gelopen, maar wat een warmte altijd als je dan terug binnenkomt.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 12:59

Daphne__ schreef:
Ik zeg het al m'n hele leven en gisteren zei iemand anders het ook. Ik moet een kroon :j Helaas was het m'n tandarts en moet ik deze kroon zelf betalen :=

:knuffel:

Ik heb er twee. De rekening deed meer pijn dan de hele behandeling :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 13:54

Sterkte Daphne!

Ik erger me heel erg aan mezelf, bloedje chagrijnig := ik ben ook echt boos op mijn manager en collegas... Uit zelfbescherming moet ik maar ff een paar uurtjes eerder naar huis gaan denk ik :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 14:04

Daphne__ schreef:

Hahahaha, zo jammer dat het uiteindelijk een andere soort kroon is :))

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 14:10

Pfff momentje paniek zonet..
Ik realiseerde me een minuut of 5 nadat ik thuis was, dat ik nog maar 1 van de 4 katten had gezien.
Alle gebruikelijke en minder gebruikelijke plekjes gezocht, de 2e gevonden. Maar niks van die andere twee
Begon al in paniek te raken, ook al wist ik dat ze eigenlijk wel ergens in huis moesten zijn.
Ze zijn allemaal niet voedsel gefocust, maar in ijdele hoop toch maar snoepjes pakken om te rammelen. Ik draai me naar de snoepjes, draai me terug en dr komen 2 duffe koppies de woonkamer in gewandeld...
Geen idee waar ze nou vandaan waren gekomen, maar gelukkig zijn ze er alle 4 weer

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 14:13

Dat ken ik. :(:)
Mij mij moeten ze ook echt binnen zijn maar als ik er 1 niet kan vinden raak ik ook in paniek. Uiteindelijk zijn ze er altijd. :+

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 14:22

Ik krijg mijn JBL oortjes niet gekoppeld aan mijn werklaptop -:(-

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 14:38

Aan mijn manager. Ben aan het integreren na een burn-out. En zij wil weer sneller dan afgesproken. Soms legt ze zoveel druk op mij. Baal er goed van |(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 14:45

Krtek schreef:
Aan mijn manager. Ben aan het integreren na een burn-out. En zij wil weer sneller dan afgesproken. Soms legt ze zoveel druk op mij. Baal er goed van |(

Wat vervelend :(:) . Kun je dit aangeven bij de arbo arts?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 14:52

fleurtjeuh schreef:
Pfff momentje paniek zonet..
Ik realiseerde me een minuut of 5 nadat ik thuis was, dat ik nog maar 1 van de 4 katten had gezien.
Alle gebruikelijke en minder gebruikelijke plekjes gezocht, de 2e gevonden. Maar niks van die andere twee
Begon al in paniek te raken, ook al wist ik dat ze eigenlijk wel ergens in huis moesten zijn.
Ze zijn allemaal niet voedsel gefocust, maar in ijdele hoop toch maar snoepjes pakken om te rammelen. Ik draai me naar de snoepjes, draai me terug en dr komen 2 duffe koppies de woonkamer in gewandeld...
Geen idee waar ze nou vandaan waren gekomen, maar gelukkig zijn ze er alle 4 weer

Heel bekend probleem. :j

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 15:01

Typisch Fleurtje _O-

Hier vanochtend ook zo. Was er een kwijt en die sneakt nog wel eens naar buiten (geen ramp maar wel mega onhandig) dus was al gestresst aan het zoeken boven. Struikelde bijna over hem heen op de trap :+

poedersuiker zeg Krtek.. Dat ze toch een zouden leren hoe ontzettend veel druk zoiets op een persoon legt..

-
Ik vind het even jammer dat de politie niet standaard terugkoppelt naar degene die een melding maakt. Was iets zwaaaar verdachts aan de hand dus m'n moeder heeft de politie gebeld. Die hebben iemand anders, die het ook had gezien, gesproken dus nu hebben wij nog geen idee wat die mensen daar aan het doen waren.