Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:08

Ik ging wel goed op tramadol. Nog nooit zo lekker geslapen de hele dag door :)). En uiteraard niet autorijden :7.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:09

Nee Rennie89,er is geen etiket opgeplakt.
Zelfs de apotheker heeft er niets van vermeld.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:11

Dat we blijkbaar op werk elkaar niet meer informeren als we wat organiseren voor iemand ( in dit geval een kado)

Nu komt er het op neer dat twee collega's een kado hebben gegeven en de rest niks. Ik vindt het een beetje bijzonder :+ helemaal omdat we dat normaal wel doen en elkaar daarvan op de hoogte brengen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:12

Sorry, maar ik geloof er echt geen hol van :). Dat bij de tramadol niet vermeld is dat je x-periode niet mag autorijden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:12

Merlen schreef:
Nee Rennie89,er is geen etiket opgeplakt.
Zelfs de apotheker heeft er niets van vermeld.

Schandalig en om van te janken. Zo krijg je dus ongelukken in het verkeer. Maar combineer het met een paracetamol en vraag om omeprazol of een vergelijkbare maagbeschermer zolang je nog last hebt. Ik heb een (medische) maagoperatie gehad dus slik sowieso al maag bescherming. Ibuprofen is voor mij niet goed, ik neem sporadisch naproxen maar verdubbel mijn maagbeschermer dan wel. (Edit; naproxen is ook niet goed maar het werkt wel beter haha)
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 18-01-24 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:13

Mijn huisarts heeft zowel bij tramadol als oxycodon het niet gemeld. Nu was ik in dusdanige staat dat auto rijden überhaupt geen optie was. Maar het stond wel op de verpakking.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:15

Volgens mij mag tramadol alleen met paracetamol en niet met ibuprofen
.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:16

Benzz schreef:
Volgens mij mag tramadol alleen met paracetamol en niet met ibuprofen
.

Klopt. Anders is je maag niet blij.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:18

Zo zie je maar hoe nalatig het zorgstelsel eigenlijk is. :j

Ik vind het sowieso bijzonder dat er word geadviseerd het met ibuprofen te nemen maar geen maagbeschermer erbij te geven. Hoe bedoel je vragen om maagproblemen? Normaal word paracetamol geadviseerd.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:24

Kijk en dat vertelde mijn huisarts wel. Maar auto rijden was in mijn geval überhaupt niet iets waar ik aan dacht of wat mogelijk was. Wel belde ze 2 dagen later met een lijst aan vragen inclusief verwardheid en dergelijke.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:25

Ik denk nu ergens aan dat de meeste huisartsen/apothekers verwachten dat mensen tegenwoordig hun Medicijnen wel opzoeken op Google..

Maar er word bij ons wel altijd vriendelijk gevraagd of ik er bekend mee ben.
(Zoek vaak wel uit nieuwsgierigheid wat ik nou moet slikken of smeren)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:27

Mijn fysio zei het wel direct toen hij hoorde van de medicatie.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:28

Ik mag bij mijn huidige medicatie alleen paracetamol bij slikken. Niks anders.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:29

Siggislief schreef:
Ik denk nu ergens aan dat de meeste huisartsen/apothekers verwachten dat mensen tegenwoordig hun Medicijnen wel opzoeken op Google..

Maar er word bij ons wel altijd vriendelijk gevraagd of ik er bekend mee ben.
(Zoek vaak wel uit nieuwsgierigheid wat ik nou moet slikken of smeren)

Oh, dat idee heb ik niet. Ik heb altijd uitgebreid uitleg gehad over verschillende medicatie. Van de tramadol tot de diclofenac en de naproxen. Door arts én apotheek :)).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:30

Ik kreeg zelfs met mijn tramadol abbo nog vaak de vraag of ik er bekend mee ben en de bijwerkingen, ik moet zeggen dat het bij mij altijd goed word uitgelegd. Nou staat het ook op het etiket, wat ik bijzonder vind dat zij het zonder etiket krijgt, maar dat kan iets zijn voor België? Ik heb nooit iets zonder etiket etiket gekregen op recept… en met opiaten of pammetjes zijn ze extra voorzichtig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:35

Rennie89 schreef:
Ik kreeg zelfs met mijn tramadol abbo nog vaak de vraag of ik er bekend mee ben en de bijwerkingen, ik moet zeggen dat het bij mij altijd goed word uitgelegd. Nou staat het ook op het etiket, wat ik bijzonder vind dat zij het zonder etiket krijgt, maar dat kan iets zijn voor België? Ik heb nooit iets zonder etiket etiket gekregen op recept… en met opiaten of pammetjes zijn ze extra voorzichtig.

Ik heb een poos in België gewoond en er zaten gewoon etiketten op de doosjes en gebruiksaanwijzing in de doosjes.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:38

Afbeelding
Maar even België erbij gepakt. Maar je bent iig strafbaar als je rijd met tramadol en je bijwerkingen hebt die je reactievermogen aantasten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:38

Rennie89 schreef:
Zo zie je maar hoe nalatig het zorgstelsel eigenlijk is. :j

Ik vind het sowieso bijzonder dat er word geadviseerd het met ibuprofen te nemen maar geen maagbeschermer erbij te geven. Hoe bedoel je vragen om maagproblemen? Normaal word paracetamol geadviseerd.

Daarom vind ik het link dat je gewoon in de kruidvat of bij de Etos alleve enz kan kopen. Deze behoren tot de NSAID's , net zoals ibu...
Mensen pakken het gewoon zonder na te denken en rekenen het af bij de zelfscan.
En in allemaal de keren dat ik aspirines of melatonine had gekocht bij de drogist ben ik niet een keer gevraagd naar of ik bekend ben met het medicijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:47

Aleve is niets meer en niets minder dan naproxen, en idd gelijk aan ibuprofen. Het word onder het mom van “menstruatiepijn” verkocht voor een veel duurdere prijs dan de normale variant. Ik merk dat ze bij mijn kruidvat er wel opletten, ze vragen het zelfs wanneer je paracetamol haalt lol.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:48

Rennie89 schreef:
Aleve is niets meer en niets minder dan naproxen, en idd gelijk aan ibuprofen. Het word onder het mom van “menstruatiepijn” verkocht voor een veel duurdere prijs dan de normale variant. Ik merk dat ze bij mijn kruidvat er wel opletten, ze vragen het zelfs wanneer je paracetamol haalt lol.

Bij mijn kruidvat ook!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:52

Gelukkig maar dat het gebeurt al denk ik niet dat mensen zich realiseren dat het schadelijk is.

Ik heb de laatste maanden steeds meer maag en darm klachten, voor m’n darmen moet ik sowieso naar het ziekenhuis volgende maand , had verhoogde ontsteking waardes. Maar ik wil eigenlijk mijn dosis omeprazol naar 60mg aan laten passen ipv de 40mg en 2 wanneer ik last heb, want dan gaat het wel snel op. Moet morgen of volgende week maar even navragen. Maar erger mij er wel aan dat ik gewoon soms wakker word van de maagpijn pfff…

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:52

Waarom staan er in België echt overal vrachtwagens op de vluchtstroken en in de verdrijvingsvlakken langs opritten bij tankstations en parkeerplekken :?

Wat is dit voor rariteitenkabinet?

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:53

Nou fijn dat jullie denken dat ik lieg.Dat is toch echt niet zo hoor.
Apotheker heeft een klever op de doosjes geplakt met wat de HA zei,3x daags in te nemen.Tramadol en Ibruprofen.10 dagen.
Er hangt echt geen andere waarschuwingssticker op.
Verder heeft geen één van de twee ook maar iets gezegd over de bijwerkingen en al helemaal niet dat je niet mag rijden.
Natuurlijk ben ik zelf zo slim om te beseffen dat ik niet verder kan met deze medicatie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:53

Merlen schreef:
Nou fijn dat jullie denken dat ik lieg.Dat is toch echt niet zo hoor.
Apotheker heeft een klever op de doosjes geplakt met wat de HA zei,3x daags in te nemen.Tramadol en Ibruprofen.10 dagen.
Er hangt echt geen andere waarschuwingssticker op.
Verder heeft geen één van de twee ook maar iets gezegd over de bijwerkingen en al helemaal niet dat je niet mag rijden.
Natuurlijk ben ik zelf zo slim om te beseffen dat ik niet verder kan met deze medicatie.

Ik ben maar 1 persoon, hoor.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 20:55

_San87_ schreef:
Waarom staan er in België echt overal vrachtwagens op de vluchtstroken en in de verdrijvingsvlakken langs opritten bij tankstations en parkeerplekken :?

Wat is dit voor rariteitenkabinet?

Vrachtwagenchauffeurs die hun verplichte rusttijd houden maar er is gewoon een groot tekort aan parkeerplaatsen.