Secret Santa Surprise 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 22:51

M_D_H schreef:
Ik heb de G al geraden, die is van gemeen :')

Was dit trouwens een officiële hint?

Wat denk je zelf? O:)

M_D_H

Re: Secret Santa Surprise 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 23:01

Ik denk niks meer, ik wordt dood gegooid met hints die geen hints zijn en hints die geen hints lijken maar toch hints zijn.
Ik ben officieel de draad kwijt.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 23:15

Einde van het draadje zoeken en weer door. Ook ik heb trouwens ergens een l in een naam zitten O:)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 23:23

_/-\o_

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 23:26

Ik begin toch wel een beetje medelijden te krijgen met Dees. :(:)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 23:35

Ja, ik vind het zo langzamer hand niet zo heel tof meer.
Meer dan de helft is niet aan het helpen en alleen maar aan het spammen.
Klinkt zuur, zo bedoel ik het niet, ik snap dat iedereen het grappig vind en door gaat op de grap van de voorganger.
Maar ik ben ondertussen al lang de hints weer kwijt (behalve dat Santa gemeen is) en mijn hoofd is al overvol en raakt nu nog voller en overprikkelder :\

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 23:53

M_D_H schreef:
Klinkt zuur, zo bedoel ik het niet, ik snap dat iedereen het grappig vind en door gaat op de grap van de voorganger.
Maar ik ben ondertussen al lang de hints weer kwijt (behalve dat Santa gemeen is) en mijn hoofd is al overvol en raakt nu nog voller en overprikkelder :

:(:)
Mijn rijmpje was geen hint.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 23:57

Zo, ik ben weer thuis na een weekendje Parijs! Ergens blij dat ik nog geen pakket heb gekregen, want dan had mijn Santa lang moeten wachten. Maar nu moet ik wachten, dus ik weet niet wat beter is :))

En al heel wat leuke pakketten binnen en al een aantal Santa's geraden! Goed zeg!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 00:44

M_D_H schreef:
Maar ik ben ondertussen al lang de hints weer kwijt (behalve dat Santa gemeen is) en mijn hoofd is al overvol en raakt nu nog voller en overprikkelder :

Ik heb een heel klein vermoeden wie jouw Santa is, maar ik kan er helemaal naastzitten.

Je zoekt iemand waarvan de naam begint met een G? En iemand die van dezelfde dingen houdt? En iets met Zuid, wellicht een bokker uit het zuiden?Wanneer kreeg je het kaartje en uit welke plaats kwam de stempel die meestal over de postzegel gaat?( Begrijp je wat ik bedoel met die stempel?)

Nogmaals, ik kan er helemaal naastzitten.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 00:53

justdiesel schreef:
Sorry SS maar ik heb alle profielen bekeken en van iedereen die meedoet het voorstel bericht gelezen maar er is niemand die en een paard en kippen en een golden retriever heeft.
Ik kom er dus helaas niet uit. :(

Jawel hoor, ik wel…..

Ergens in een volgend leven de golden retriever sws :P
Liever een rottweiler hahaha

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 07:34

M_D_H schreef:

Ik weet net zo weinig als jij. :(:)

De tip van fohadie is een goede: waar is je post gestempeld? Welke bokkers wonen er zuidelijk?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 07:56

Zo leuk al die pakketjes al !

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 08:51

Jorex schreef:
Fem schreef:

Dat klopt.
En voor wie het leuk vindt om mijn Zweedse puzzel (geen kruiswoordpuzzel dus) te doen;
https://puzzel.org/nl/crossword/play?p= ... R5Wy3WVLrq

Zoals boven de puzzel staat is het een puzzel die allemaal dingen over mij zegt.
Op een paar antwoorden na zijn alle antwoorden te vinden in het puzzel woordenboek en heb ik alle antwoorden benoemd in dit topic.

En ja, als je op Kentalis zoekt, vindt je maar 1 persoon, dat was dan ook de 3de hint, die je pas mocht gebruiken als je er echt niet uitkwam. Het was dan ook de bedoeling dat je maar 1 persoon zou vinden. :')

Hoop dat je het ondanks dat toch een beetje leuk vind. Want het dikgedrukte doet een beetje anders vermoeden.

Ik was even kwijt welke hint 2 was en welke hint 3. Ik hou normaal echt wel van puzzelen, maar ik kreeg de gewone woorden al niet voor elkaar. Maar ik ben gewoon bizar slecht met kruiswoord/Zweedse puzzels dus het ligt hem echt aan mijn vermogen om hints te raden hoor. En dan word ik ongeduldig en wil ik het gewoon weten ook. :')

Ik ben verder echt heel erg blij met alles in je pakket! Nu nog een leuke foto uitzoeken voor in het fotolijstje. De wol ga ik waarschijnlijk een sjaal van haken. Dus nogmaals heel erg bedankt voor je fantastische pakket!

PS waar heb je die geweldige stickers vandaan, ik vind ze echt geweldig. <3

Aaaah... :knuffel:
Ik dacht, aangezien je ergens had aangegeven dat je wel van puzzelen hield (Japans, maar daar ben ik dan weer niet zo goed in), dacht ik, laat ik een puzzel maken. Nog nooit gedaan en zelf zou ik er misschien ook maar moeilijk uitkomen.
En je ongeduldigheid herken ik ook wel.

Blij om te horen dat je blij bent met het pakket! Dingen zoals dat katten speeltje heb ik later toegevoegd (ik wist namelijk wel dat je kat er waarschijnlijk niets mee zou doen), maar dat was vooral om de doos verder op te vullen (lees maar eens terug in mijn berichtjes, daar vroeg ik wat ik zou doen, aangezien ik nog te veel ruimte had in mijn doos). Toen heb ik uiteindelijk ook nog 2 plantjes toegevoegd, want het was er eerst maar 1-tje.

De plantjes hoef je maar 1x in de week wat water te geven en ze vinden licht wel fijn (bijvoorbeeld vensterbank).

Laat je het hier zien als je de sjaal of iets anders af hebt wat je van de wol hebt gehaakt?

De stickers komen van Ali express.
Vorig jaar heb ik heel veel dieren stickers besteld, nog voordat al die achterlijke invoerkosten erbij kwamen, maar bij die bestelling zaten dus onder andere de stickers die ik jou heb gestuurd. Heb voor jou speciaal de zee/water diertjes eruit gezocht.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 10:18

Heb de puzzel geprobeerd Fem, best lastig! Maar ik ben al een heel eind :D
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 13-12-21 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 10:19

Roodvos schreef:
M_D_H schreef:

:(:)
Mijn rijmpje was geen hint.

:)
Zit hem ook vooral in dat we dan bijna 1,5 pagina hebben van mensen die het eerst gemaakte grapje leuk vinden en daar dan ook iets mee willen doen.
Op een gegeven moment is de grap er gewoon van af en al die extra informatie maakt het niet makkelijker :o :)
Dus vandaar dat ik even op de rem trapte, om te voorkomen dat ik er nooit meer uit ga komen en voor mij de humor er definitief af is :o
No hard feelings naar iedereen hoor :o

fohadie schreef:
M_D_H schreef:

Ik heb een heel klein vermoeden wie jouw Santa is, maar ik kan er helemaal naastzitten.

Je zoekt iemand waarvan de naam begint met een G? En iemand die van dezelfde dingen houdt? En iets met Zuid, wellicht een bokker uit het zuiden?Wanneer kreeg je het kaartje en uit welke plaats kwam de stempel die meestal over de postzegel gaat?( Begrijp je wat ik bedoel met die stempel?)

Nogmaals, ik kan er helemaal naastzitten.

Ik weet dus niet of de begin letter een G is of een L, of het gewoon banketstaaf is (daar komen ook een L en een G in voor) Of de letters voor een voornaam zijn, achternaam zijn, boktnaam zijn, plaatsnaam zijn, Of voor misschien wel heel ergens anders voor bedoeld zijn :n

Ik weet alleen een L en wellicht een G, al heb ik die er eigenlijk zelf voor de grap bijgedaan omdat ik vind dat mijn Santa gemeen is :P

De kaart is via Greetz verzonden, dus de stempel hoef ik niet naar te kijken :o

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 10:32

Fem, ik ben een heel eind met je puzzel, kom alleen niet op de antwoorden van 10, 11, 2 en 5.
Zie dat de hint 4 letters zijn voor het woord Lush, leuk bedacht! Handig ook dat je dat zo digitaal kunt maken.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 10:34

Klinkt alsof je toe bent aan een extra hint MDL, hier kun je toch vrij weinig mee.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 10:42

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die hier vrij weinig mee kan :') _O-

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 10:47

M_D_H schreef:
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die hier vrij weinig mee kan :') _O-

Gelukkig vliegen er soms vogeltjes langs met privé berichten :+

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 10:50

@MDH
Als ik je hints op een rijtje zet heb je volgens mij dit:
1) Lüllig kaartje
2) Woont in NL.
3) Getekend met: L
4) Rozen zijn rood, Viooltjes zijn blauw, Het pakket is nu van mij en nog niet van jou
5) Rozen zijn rood, de lucht is blauw. Wat is mijn eerste letter nou?

Terugkerend: rood en blauw. Kan toeval zijn maar misschien moet je hier wat mee?

Ik kom op 6 deelnemers met een L waarvan er 2 afvallen:
Lavitabella
LIJM
Linnie050 (geraden)
lotthje
Lous
LWDaisy (België)

Om toch ook maar even terug te komen op die G, daarvan hebben we er volgens mij 3 die ook allen nog "in het spel" zijn:
Geerte
germie
Goldenarrow

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 10:57

Roodvos schreef:
@MDH
Als ik je hints op een rijtje zet heb je volgens mij dit:
1) Lüllig kaartje
2) Woont in NL.
3) Getekend met: L
4) Rozen zijn rood, Viooltjes zijn blauw, Het pakket is nu van mij en nog niet van jou
5) Rozen zijn rood, de lucht is blauw. Wat is mijn eerste letter nou?

Terugkerend: rood en blauw. Kan toeval zijn maar misschien moet je hier wat mee?

Ik kom op 6 deelnemers met een L waarvan er 2 afvallen:
Lavitabella
LIJM
Linnie050 (geraden)
lotthje
Lous
LWDaisy (België)

Om toch ook maar even terug te komen op die G, daarvan hebben we er volgens mij 3 die ook allen nog "in het spel" zijn:
Geerte
germie
Goldenarrow

Ja en nog iets met Zuid

De Letjes kunnen allemaal weg gestreept worden :j

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 10:58

Hoop dat je er snel uitkomt MDH :(:)
Ik kan je helaas niet helpen want ik snap er niks van :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 10:58

Goed...
Ik laat alle hints even los en zeg het volgende:
Geerte. ben jij mijn Santa?

Ik weet niet wat Zuid en de letter L er mee te maken heeft...
Maar, ik heb vanaf het begin van de verdeling het gevoel gehad dat jij mijn Santa bent dus...
Misschien moet ik mijn gevoel maar gewoon eens volgen :j

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 11:06

Germie, ben jij mijn Santa ? Jij hebt in Tsjechie geskied en houdt van roze.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 11:08

hahahatsjoe schreef:
Germie, ben jij mijn Santa ? Jij hebt in Tsjechie geskied en houdt van roze.

Nee, sorry. Het zouden theoretisch wel mijn hints kunnen zijn. Maar sorry, ik ben niet je Santa.
Laatst bijgewerkt door germie op 13-12-21 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt