Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Dus als je een longziekte hebt mag je je niet meer in het openbaar vertonen volgens bokt.
Hoesten hoeft niet voor iedereen een „symptoom“ te zijn, dat is enkel het geval bij mensen met normale longen.
Zebrastreep schreef:Maar ik blijf lekker thuis bij klachten of laat een test doen. Ik mag anders ook niet komen werken en heb dan geen inkomen. Dus testen is bij mij nog niet van de baan.
Spenk schreef:Sizzle schreef:Dus als je een longziekte hebt mag je je niet meer in het openbaar vertonen volgens bokt.
Hoesten hoeft niet voor iedereen een „symptoom“ te zijn, dat is enkel het geval bij mensen met normale longen.
Je gaat niet asociaal over iedereen en alle eten heen staan te hoesten! Ook voor de corona al niet. Dat vind ik inderdaad heel erg smerig. Dan doe je maar netjes een hand oid voor de mond en je draait je even van mensen en eten weg.
Zou jij de groenten nog willen dan waar iemand uitgebreid over heen hoest? Sorry maar ik vind dat erg smerig.
Sizzle schreef:Zebrastreep schreef:Maar ik blijf lekker thuis bij klachten of laat een test doen. Ik mag anders ook niet komen werken en heb dan geen inkomen. Dus testen is bij mij nog niet van de baan.
Ofwel, als je moet hoesten maar je bent begatief getest dan begeef je je gewoon in het openbaar want anders heb je geen inkomen, maar oei oei als een ander dat doet
Spenk, de bokker die erover begon had het enkel over keihard hoesten, daar stond niets over onbeschermt in het wilde weg hoesten over de groente, dat wordt er nu pas bijgehaald.
Iemand open in zijn gezicht hoesten is altijd asociaal, dat lijkt me gewoon helder.
Maar gewoon met een zakdoek voor je waffel de zeehond spelen omdat je gewoon niet anders kan, kun je moeilijk gaan verbieden, dan verban je ingeente longpatienten naar de strafbank/isoleercel.
Spenk schreef:Ja want bij klachten blijf je thuis dat is nog altijd een ''regel'''die op dit moment geldt.
Spenk schreef:Nouja dat is wel de procedure nu bij klachten test je. Want hoe kan jij zeker weten dat het geen corona is?
Spenk schreef:Maar is het niet erg wanneer je wat anders dan corona aan het verspreiden bent? Ik zit net zo min op een griep of verkoudheid te wachten omdat iemand in de rondte hoesten moet.
Spenk schreef:Maar is het niet erg wanneer je wat anders dan corona aan het verspreiden bent? Ik zit net zo min op een griep of verkoudheid te wachten omdat iemand in de rondte hoesten moet.
Sizzle schreef:Spenk schreef:Maar is het niet erg wanneer je wat anders dan corona aan het verspreiden bent? Ik zit net zo min op een griep of verkoudheid te wachten omdat iemand in de rondte hoesten moet.
Dus voortaan de rest van leven gewoon standaard in je huis blijven bij iedere kuch of nies? Ongeacht de oorzaak?
Oeps ik heb me verslikt: hup mevrouw meteen in quarantaine.
Sizzle schreef:Wellicht kunnen we onze gedachte van: ugh bah daar loopt iemand te niezen omvormen naar: oh vervelend dat diegene een koudje heeft; hij/zij heeft zich vast wel getest, dus dat is ok