Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 17:51

Dus als je een longziekte hebt mag je je niet meer in het openbaar vertonen volgens bokt.
Hoesten hoeft niet voor iedereen een „symptoom“ te zijn, dat is enkel het geval bij mensen met normale longen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 17:51

Ik vond het voor corona ook smerig als mensen in het openbaar stonden te hoesten. Alleen toen dacht ik er niet zo bij na. Nu denk je wel gelijk van oh nee helup. Ik heb laatst ook een periode gehad dat ik wat hooikoorts klachten had en ook regelmatig moest niezen en dan ook dacht oh wat moeten die andere mensen nu wel niet denken :')

Maar ik blijf lekker thuis bij klachten of laat een test doen. Ik mag anders ook niet komen werken en heb dan geen inkomen. Dus testen is bij mij nog niet van de baan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 17:53

Sizzle schreef:
Dus als je een longziekte hebt mag je je niet meer in het openbaar vertonen volgens bokt.
Hoesten hoeft niet voor iedereen een „symptoom“ te zijn, dat is enkel het geval bij mensen met normale longen.

Je gaat niet asociaal over iedereen en alle eten heen staan te hoesten! Ook voor de corona al niet. Dat vind ik inderdaad heel erg smerig. Dan doe je maar netjes een hand oid voor de mond en je draait je even van mensen en eten weg.

Zou jij de groenten nog willen dan waar iemand uitgebreid over heen hoest? Sorry maar ik vind dat erg smerig.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 17:55

Zebrastreep schreef:
Maar ik blijf lekker thuis bij klachten of laat een test doen. Ik mag anders ook niet komen werken en heb dan geen inkomen. Dus testen is bij mij nog niet van de baan.

Ofwel, als je moet hoesten maar je bent begatief getest dan begeef je je gewoon in het openbaar want anders heb je geen inkomen, maar oei oei als een ander dat doet :o?

Spenk, de bokker die erover begon had het enkel over keihard hoesten, daar stond niets over onbeschermt in het wilde weg hoesten over de groente, dat wordt er nu pas bijgehaald.

Iemand open in zijn gezicht hoesten is altijd asociaal, dat lijkt me gewoon helder.
Maar gewoon met een zakdoek voor je waffel de zeehond spelen omdat je gewoon niet anders kan, kun je moeilijk gaan verbieden, dan verban je ingeente longpatienten naar de strafbank/isoleercel.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 04-10-21 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 17:58

Spenk schreef:
Sizzle schreef:

Je gaat niet asociaal over iedereen en alle eten heen staan te hoesten! Ook voor de corona al niet. Dat vind ik inderdaad heel erg smerig. Dan doe je maar netjes een hand oid voor de mond en je draait je even van mensen en eten weg.

Zou jij de groenten nog willen dan waar iemand uitgebreid over heen hoest? Sorry maar ik vind dat erg smerig.

Dat is echt heel wat anders dan wat daar staat. Fatsoen is ook een optie.
Die hoestbui kan ik alleen niks aan doen en nee gezond klink ik dan niet. Dat betekend niet dat ik bewust iemand anders sta onder te hoesten ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 18:01

Suzanne F. schreef:
Maar goed. Ik las gisteren iets op Frontnieuws.nl
Moet ik dat serieus nemen of is het een wappie website? Ziet er wel beetje zo uit namelijk.

Frontnieuws is inderdaad een wappie website, die voornamelijk nepnieuws verspreidt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 18:02

Er was ooit een tijd dat men het redelijk normaal vond om te vragen of het wel goed ging en of je een slokje water nodig had als je een hoestbui kreeg.
Tegenwoordig wordt je blijkbaar als een soort leprapatient aangezien -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 18:03

Er zijn idd mensen met copd die een fikse hoest hebben. Of mensen met zware hooikoorts.
Dan zouden die mensen dus niet naar buiten mogen...
Als je geen corona hebt kun je gewoon naar buiten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 18:10

Ik heb allergische astma en van bepaalde geuren kan ik inderdaad hoestbuien krijgen.
Maar dan nog kan je "beschaafd" in je elleboog hoesten en je een beetje afwenden.
Is ook gewoon uit beleefdheid.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 18:12

Sizzle schreef:
Zebrastreep schreef:

Ofwel, als je moet hoesten maar je bent begatief getest dan begeef je je gewoon in het openbaar want anders heb je geen inkomen, maar oei oei als een ander dat doet :o?

Spenk, de bokker die erover begon had het enkel over keihard hoesten, daar stond niets over onbeschermt in het wilde weg hoesten over de groente, dat wordt er nu pas bijgehaald.

Iemand open in zijn gezicht hoesten is altijd asociaal, dat lijkt me gewoon helder.
Maar gewoon met een zakdoek voor je waffel de zeehond spelen omdat je gewoon niet anders kan, kun je moeilijk gaan verbieden, dan verban je ingeente longpatienten naar de strafbank/isoleercel.

Hoho dan zou ik alleen naar mijn werk gaan en verder nergens. Ik moet maandelijks ook alles kunnen betalen en met dat contract wat ik nu heb moet ik werken anders geen inkomen. Wie moet dan mijn paarden en auto betalen? Volgens mij nog steeds ik. Maar volgens mij als je negatief test mag je gewoon naar buiten. Maar dan hou ik wel netjes afstand mensen kunnen niet zien of je wel of niet negatief getest bent.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 18:16

Zebrastreep, dat doen andere mensen met klachten dus ook. Ze zijn negatief getest dus mogen ze prima hoesten op hun werk/in het openbaar.

Susanne F schreef niet of de persoon wel of niet afgeschermt aan het hoesten was, enkel dat het blijkbaar nogal heftig was en dat ze niet snapt dat iemand zich met zo‘n hoest buiten de deur begeeft.
Als iemand met een long aandoening staat te hoesten klinkt dat soms als een kudde zeehonden met dan ook nog een flinke slijmroggel erachteraan als je pech hebt. Dat staat er echt los van of je netje in je elkeboog staat te roggelen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 18:27

Spenk schreef:
Ja want bij klachten blijf je thuis dat is nog altijd een ''regel'''die op dit moment geldt.

Voor mij mag dit veranderen naar “bij griepklachten, koorts en benauwdheid” ipv bij een snotneus of hoesten. Hier zijn er zoveel verkouden. Beide kinderen ook. Maar ik kan geen vrij krijgen of me ziek melden, omdat ik de kinderen thuis houd. Zelf ook wel eens een dagje wat kou, niet fit en lichte keelpijn maar dat is vaak de dag erna alweer over. Ik heb al jaren dat ik in de winter steevast zo kwakkel. Mijn dochter krijgt zelftesten van school die we bewaren. Bij twijfel doen we die, maar ik vind wel dat we op een bepaald moment weer door moeten hoor.
Echt griep of ziek vind ik wat anders. Dan wil je vaak ook niet weg.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 18:36

De regel was toch: bij klachten: blijf thuis en laat je testen? En als je je dan getest hebt krijg je bericht dat je, als je negatief bent, weer naar buiten mag en mag werken :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 18:51

Maar wat als je wekelijks last hebt van dan een loopneus, dan eens hoesten, een dagje dat je niet fit bent en je last van koude rillingen hebt, een dag hoofdpijn of keelpijn? Ik kwakkel altijd heel de winter door, maar echt ziek ben ik nooit. Het is toch geen doen om je dan telkens te testen? En voor degene die zich bij de ggd laten testen om dan steeds weer 24-48 uur de uitslag af te wachten. Als het zo eens een keer is oké, maar we gaan nu het seizoen in waarbij iedereen om de haverklap wat verkouden is. En om nu zoveel testen in te slaan zodat je wekelijks of 2x per week een zelftest kan doen vind ik ook niet echt haalbaar.

Nu mogen de kinderen gelukkig bij een snotneus of wat hoesten gewoon naar school volgens de beslisboom. Het is werktechnisch ook gewoon niet meer te regelen als je in dit seizoen je kinderen bij zeer milde klachten al thuis moet houden om te testen. Ik krijg dat niet geregeld hoor.

Nu iedereen gevaccineerd kan zijn vind ik best dat ze het eens kunnen veranderen naar testen bij griepklachten en/of koorts en benauwdheid.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 04-10-21 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 18:53

Nouja dat is wel de procedure nu bij klachten test je. Want hoe kan jij zeker weten dat het geen corona is?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 19:00

Spenk schreef:
Nouja dat is wel de procedure nu bij klachten test je. Want hoe kan jij zeker weten dat het geen corona is?

Dat weet je nooit 100% zeker. Net zoals mensen die geen enkele symptomen hebben, maar wel besmet zijn. Ik vind het een groot verschil dat én iedereen gevaccineerd kan zijn én we gaan nu een seizoen in waarin veel mensen om de haverklap verkouden zijn. Ik vind het niet te doen anders. Ik kwakkel altijd zo dat ik mezelf dan 1 a 2 keer per week of zelfs 3 keer per week kan laten testen. Want als je nieuwe/andere “klachten” hebt moet je je weer laten testen. En voor mij is het niks nieuws, want dat kwakkelen ben ik al jaren bekend mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 19:02

Ben ik met je eens. Als we niet nog altijd een grote groep mensen hadden die niet wil enten dan had de boel ook al lang los gekund denk ik zo.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 19:02

Sheran schreef:
De regel was toch: bij klachten: blijf thuis en laat je testen? En als je je dan getest hebt krijg je bericht dat je, als je negatief bent, weer naar buiten mag en mag werken :)

Ze zien mij al aankomen als ik dagelijks zou komen testen. Want dan zou ik inderdaad dagelijks kunnen testen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 19:32

Wellicht kunnen we onze gedachte van: ugh bah daar loopt iemand te niezen omvormen naar: oh vervelend dat diegene een koudje heeft; hij/zij heeft zich vast wel getest, dus dat is ok :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 19:55

Maar is het niet erg wanneer je wat anders dan corona aan het verspreiden bent? Ik zit net zo min op een griep of verkoudheid te wachten omdat iemand in de rondte hoesten moet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 20:00

Spenk schreef:
Maar is het niet erg wanneer je wat anders dan corona aan het verspreiden bent? Ik zit net zo min op een griep of verkoudheid te wachten omdat iemand in de rondte hoesten moet.

Dus voortaan de rest van leven gewoon standaard in je huis blijven bij iedere kuch of nies? Ongeacht de oorzaak?
Oeps ik heb me verslikt: hup mevrouw meteen in quarantaine.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 20:00

Spenk schreef:

Ik hou graag mijn afweersysteem scherp. En dat red je niet door alles te gaan ontwijken.

Keer snotteren of griep hoort er gewoon bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 20:02

Sizzle schreef:
Spenk schreef:

Dus voortaan de rest van leven gewoon standaard in je huis blijven bij iedere kuch of nies? Ongeacht de oorzaak?
Oeps ik heb me verslikt: hup mevrouw meteen in quarantaine.

Dat zeg ik niet toch?

Ik zeg alleen dat je niet over andere mensen heen hoeft te blaffen. Maar even in je hand of je omdraaien.

Ik verbaas me eigenlijk dat mensen dat normaal vinden. Met corona is het erg maar met wat anders ineens niet?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 20:17

Sizzle schreef:
Wellicht kunnen we onze gedachte van: ugh bah daar loopt iemand te niezen omvormen naar: oh vervelend dat diegene een koudje heeft; hij/zij heeft zich vast wel getest, dus dat is ok :)

Nou graag! Ik hoest altijd en dat klinkt echt niet fijn want ik zit altijd vol slijm door chronische ontstekingen. Ik vind dat zelf vreselijk want ,,wat zal men wel niet denken?,,

Er word ook regelmatig gezegd ,,steek er nog 1 op,,

Nooit gerookt...
Ik heb dus serieus last van hoest schaamte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 20:23

Maar je hebt hoesten en hoesten. Iemand die hoest maar dat netjes doet door even van mensen weg te draaien of een hand/elleboog ervoor geen probleem.

Of je hebt de categorie hoest over alles en iedereen heen al dan niet met consumptie....

Daar zit,voor mij, het grote verschil.