Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 23:13

Nieuwe telefoon uitzoeken maar alles wat bij mij eisen past is 700+ euro :wow: ze zijn er prima te vinden maar dan is het gigantisch model en dat wil ik gewoon echt niet met mijn mini handjes.
Ik doe al 4,5 jaar met deze telefoon dus als dat met die volgende ook zo is, is 700 euro enigszins oké maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar omdat voor iets te betalen wat je binnen 2 dagen gewoon overal 'neer gooit'

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 23:31

Dat de buren weer een vuurtje stoken.. Prima zou je zeggen maar elk weekend die vreselijke stank |o

Kan er niks aan doen maar de geur van vuur maakt mij misselijk en ik vindt het echt smerig! Raam gelijk weer dicht terwijl ik een beetje frisse lucht nu wel lekker vindt.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-21 23:35

Dat ik voor mijn nieuwe baantje een witte polo nodig heb maar ik geen flauw idee heb waar ik op korte termijn (voor donderdag) een fatsoenlijke, 100% katoenen witte damespolo vandaan kan halen. Iemand tips?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 23:37

xPabloBokt schreef:
Dat ik voor mijn nieuwe baantje een witte polo nodig heb maar ik geen flauw idee heb waar ik op korte termijn (voor donderdag) een fatsoenlijke, 100% katoenen witte damespolo vandaan kan halen. Iemand tips?

Bol.com heeft er een hoop.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 23:39

xPabloBokt schreef:

HEMA misschien ook nog wel. Anders bij Zalando, die hebben alles voor mijn gevoel :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 08:44

Zalando zeker weten.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 08:55

xPabloBokt schreef:

Sportwinkel. Bij de tennis- of golfkleding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 09:22

Puppy heeft mijn trui stuk gemaakt. Ik heb bijna geen kleren meer, denk dat ik nudist word :(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 10:04

bij de zeeman maar dan staat er dat lelijke kappa logo op

decathlon zie ik ze ook.

Dan heb je al een paar fysieke winkels :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 10:14

xPabloBokt schreef:

Je nieuwe werkgever?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 10:43

Dat ik een super moeilijk parkeervak heb gekozen om uit weg te rijden en nu mijn vader maar heb gebeld om te helpen, want ik durf echt niet (tussen 3 auto’s in op een heel druk parkeerterrein ;( )

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-21 10:56

Cowboy55 schreef:
xPabloBokt schreef:

Je nieuwe werkgever?

Die heeft gezegd dat ik zelf voor een witte polo en blauwe spijkerbroek moet zorgen dus dat denk ik niet :Y)

Dank voor de tips, ik ga na t weekend even de stad in :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 10:59

Dat mijn concentratie nog zo enorm slecht is, hoe kan ik in godensnaam voor een tentamen leren. -O-

Kan me echt concentreren voor 20 minuten en dan is het klaar. :roll:

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 11:15

zo ontzettend brak en ik moet werken :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 11:19

MarlindeRooz schreef:
Dat mijn concentratie nog zo enorm slecht is, hoe kan ik in godensnaam voor een tentamen leren. -O-

Kan me echt concentreren voor 20 minuten en dan is het klaar. :roll:

Volgens mij is het ook beter om te leren in korte blokken.
Ga 20 minuten leren, en dan 10 minuutjes iets voor jezelf doen.
Eten, even buiten zitten, blokje om, beetje door youtube scrollen etc
En dan weer 20 minuutjes leren.
Hou het behapbaar!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 11:46

Klopt maar ik hou het zeg maar 2x 20 min vol en dan ben ik te moe. :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 12:06

Ik erger me aan de kennelijk inmiddels kennelijk gebruikelijke keuzes gebieden af te sluiten van gemotoriseerd verkeer. Posbank is al ter discussie, maar inmiddels op meer plekken het geval en in mijn woonregio ook al de bedoeling. Afsluiting van een groot aantal doorgaande zandwegen dan wel asfaltwegen. Wegen die al jaren naast een normale doorgaande weg ook de enige wegen zijn natuurgebieden in. gebieden waar je zonder auto of een topfitte conditie onmogelijk kan komen.

Inclusie is zo veel geroepen de laatste tijd maar door dergelijke besluiten is het steeds mee uitsluiting als je niet fit genoeg bent om einden te kunnen fietsen of wandelen. Voor veel van jullie misschien heel ver van je bed maar voor mij en veel met mij het zoveelste dat onmogelijk gemaakt wordt met een simpel besluit van mensen die niet beseffen dat niet iedereen even fit is. -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 12:12

Je hebt toch een scootmobiel? Daar kan je toch mee op de fietspaden.

Ik vind het ook bloedirritant dat er auto's in natuurgebieden rijden. Er is al zoveel natuur verloren gegaan aan wegen. Het lijkt me logisch dat de auto's dan uit de natuur blijven.

Ik erger me aan het feit dat er een verpakking tompoucen op de grond ligt in de lift. Plus nog wat room op de vloer. Heel handig met een hond. Ruim je zooi gewoon op. :roll:

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 12:37

Wacht nog steeds op mijn pakketje.. ik hoop echt dat het vandaag komt. Het gaat namelijk om een regendeken voor mijn pony. Heb het overgekocht via marktplaats en is woensdag al op de post gegaan.. %)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 12:55

Kitten dat heerlijk lag te slapen op schoot eindelijk een keer. Belt mijn vader op.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 13:15

Aan mijn getwijfel of ik de paarden een regendeken op zal doen.Ze zijn niet van suiker en het word niet koud vannacht.Ik moet hier echt mee ophouden met dat getwijfel.Ik stond net alweer voor het raam naar ze te kijken.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 13:17

MarlindeRooz schreef:

Ik vind het ook bloedirritant dat er auto's in natuurgebieden rijden. Er is al zoveel natuur verloren gegaan aan wegen. Het lijkt me logisch dat de auto's dan uit de natuur blijven.

Ik heb idd een scootmobiel maar ook veel mensen hebben er geen. Daarnaast. Het zijn zandpaden en afsfalt en bestraatte wegen die al heel wat jaren daar liggen en al jaren een gewone doorgaande weg zijn. Niet wegen die zijn aangelegd veel later. Maar de oude boeren paden die er al lagen en gebruikt worden. De wegen gaan niet weg maar komt een bord verboden voor gemotoriseerd verkeer.

Het heel smalle fietspad dat daarnaast ligt is domweg te smal om te rijden. :n Ik pas echt krap tussen de paaltjes en rij dan links en rechts op de verhoogde grasrand. Helaas is dat dus ook niet echt scootmobiel toegankelijk omdat het brede zandpad ernaast vaak te mul of te nat is voor mijn scootmobiel maar een auto er nog wel doorheen komt.

Het gaat niet alleen over hier, maar over veel toegankelijkheid die verdwijnt voor de minder mobiele mens. Holterberg, posbank dadelijk, en meer plekken in Nederland. hier hele stukken ook doorgaan de weg en alle wegen die naar dat stuk natuur leiden gaan ook dicht. Waardoor je gewoon niet dichterbij kunt komen dan pakweg 1 km of verderweg.

Sommige gebieden hebben daar een fijne oplossing voor, doorrijden mag mits met invalide parkeerkaart zichtbaar, en dan stuk verderop parkeerplaatsen. Dat zou al een heel stuk schelen. Maar dat is de laatste jaren gewoon niet meer toegepast. Het is gewoon dicht en jammer voor de minder mobiele mens. Geen enkele vorm van nadenken even hoe dan wel

Zoals de posbank de busjes die ze zouden laten rijden. Op papier heel stoer. De praktijk jammer dan, hooguit op de hele drukke hete zomerdag op beperkte tijden, de momenten dat je daar niet wilt zijn. En weer een stuk onafhankelijkheid dat je moet inleveren omdat er ergens iemand niet heeft nagedacht. :n
Laatst bijgewerkt door karuna op 02-10-21 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 13:17

MarlindeRooz schreef:

Ik erger me aan het feit dat er een verpakking tompoucen op de grond ligt in de lift. Plus nog wat room op de vloer. Heel handig met een hond. Ruim je zooi gewoon op. :roll:

Ik weet niet waar jij woon Marlinde, maar de postbank heeft altijd al wegen gehad, net als de hoge Veluwe.
Nationale natuurparken geschikt voor iedereen, ook de ouderen die wel willen genieten van de natuur en niet meer zo mobiel zijn (en bijvoorbeeld niet in aanmerking komen voor een scootmobiel oid). Het is ook niet zo dat als de auto's geweerd worden, er meer natuur voor terug komt.
Het is ook niet zo dat er natuur gesloopt wordt om auto's toe te laten in deze parken.

Deze maatregel zorgt voor een enorme beperking in het leven van de ouderen die hier regelmatig kwamen (en ja, dat zijn er behoorlijk veel, aangezien de postbank omringd wordt door dorpjes die voornamelijk uit ouderen bestaan)

Ik vind het in ieder geval een enorm trieste maatregel die mij erg aan het hart gaat!

Mijn irritatie, postnl die gister in de app zegt: uw pakketjes komen tussen 11.15 en 13.30. Dit was vanmorgen ook nog zo, en nu in eens is het: Uw pakketjes komen tussen 13.25 en 15.30.
Mijn hele ochtend dus voor niks thuis gezeten, terwijl ik vanmiddag afspraken had staan, die moet ik nu dus weer verzetten omdat postnl onbetrouwbaar is :roll:

Tel daarbij de pijn in mijn benen op en mijn dag is compleet :(

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 13:23

karuna schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik heb idd een scootmobiel maar ook veel mensen hebben er geen. Daarnaast. Het zijn zandpaden en afsfalt en bestraatte wegen die al heel wat jaren daar liggen en al jaren een gewone doorgaande weg zijn. Niet wegen die zijn aangelegd veel later. Maar de oude boeren paden die er al lagen en gebruikt worden. De wegen gaan niet weg maar komt een bord verboden voor gemotoriseerd verkeer.

Het heel smalle fietspad dat daarnaast ligt is domweg te smal om te rijden. :n Ik pas echt krap tussen de paaltjes en rij dan links en rechts op de verhoogde grasrand. Helaas is dat dus ook niet echt scootmobiel toegankelijk omdat het brede zandpad ernaast vaak te mul of te nat is voor mijn scootmobiel maar een auto er nog wel doorheen komt.

Het gaat niet alleen over hier, maar over veel toegankelijkheid die verdwijnt voor de minder mobiele mens. Holterberg, posbank dadelijk, en meer plekken in Nederland. hier hele stukken ook doorgaan de weg en alle wegen die naar dat stuk natuur leiden gaan ook dicht. Waardoor je gewoon niet dichterbij kunt komen dan pakweg 1 km of verderweg.

Sommige gebieden hebben daar een fijne oplossing voor, doorrijden mag mits met invalide parkeerkaart zichtbaar, en dan stuk verderop parkeerplaatsen. Dat zou al een heel stuk schelen. Maar dat is de laatste jaren gewoon niet meer toegepast. Het is gewoon dicht en jammer voor de minder mobiele mens. Geen enkele vorm van nadenken even hoe dan wel

Zoals de posbank de busjes die ze zouden laten rijden. Op papier heel stoer. De praktijk jammer dan, hooguit op de hele drukke hete zomerdag op beperkte tijden, de momenten dat je daar niet wilt zijn. En weer een stuk onafhankelijkheid dat je moet inleveren omdat er ergens iemand niet heeft nagedacht. :n

Dit soort situaties doen zich niet alleen voor door mensen die in een kantoortje plannen en nadenken hoor, vaak krijgen eerdergenoemde mensen nl. de opdracht om een oplossing voor een probleem te bedenken dat (helaas) vaak veroorzaakt wordt door de meer valide mens, er wordt te vaak onrechtmatig gebruik gemaakt van verschillende faciliteiten door mensen die deze niet nodig hebben en waardoor dus overlast (het probleem) ontstaat en er dus iemand op een kantoortje wordt gevraagd om na te denken over oplossingen. De mensen die in den beginnen onrechtmatig gebruik maken van faciliteiten zouden aangesproken moeten worden op hun egoïstische gedrag.

Edit: maar je hebt gelijk, de maatschappij lijkt steeds minder inclusief te worden. Zonde, want ik ben vóór inclusie en ik vind dat iedereen de vrijheid zou moeten hebben om op zijn eigen manier en naar eigen kunnen door het leven te kunnen gaan.
Laatst bijgewerkt door AmyII op 02-10-21 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 13:24

Maar wat is de reden van deze sluiting dan? Kan me best voorstellen dat het voor het wild een stuk beter is als er geen auto's mogen komen. Ik ken het hier ook niet anders (omgeving Ommen-Zwolle) dan dat je niet met de auto door bepaalde gebieden kan rijden.