Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:28

Het zwembad waar mijn zoontje zwemles heeft, heeft al aangegeven dat ze, zodra alles weer open is en er weer zwemles gegeven mag worden, gaan verrekenen wat we gewoon hebben doorbetaald. Dus dan zullen we of een aantal maanden niet hoeven te betalen of ze storten het terug voor de periode dat er niet is gezwommen. Dus ik storneer helemaal niks.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:29

Joman schreef:
Ann schreef:
Veel mensen hebben het geld van de sportschool of een andere sport of hobby nu hard zelf nodig. Ik begrijp het wel als mensen de incasso storneren. Volgens mij mag dat ook wettelijk gezien?

Als we ons allemaal aan de wet houden nu, dan valt half ondernemend Nederland morgen om.

Maar privé omvallen is ook niet de oplossing :)

Het is voor veel mensen nu moeilijk.
Bedrijven, maar ook werknemers.

Daar hou ik echt mijn hart voor vast.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:30

LadyMadonna schreef:
Destination schreef:
Er ontstaan ook mooie dingen door het virus, zo heeft een hotel in Brugge de deuren geopend voor daklozen. Op die manier hoeven ze niet op straat te slapen en kunnen ze douchen :)
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/27 ... ectvol-cl/

En nog wat plaatjes met info van de Europese Commissie over de solidariteit binnen de EU. De EC heeft overigens ook een overzicht met linkjes naar alle nationale instanties als de RIVM. Als er behoefte aan is, kan ik de pagina nog even weer opzoeken.

[ [url=m/EKcKWf.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KNRwvs.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1roLBS.png]Afbeelding[/url] ]

Jammer van het “more than China”... alsof het een wedstrijd is wie het het beste doet...

Natuurlijk is het geen wedstrijd, maar het zijn plaatjes vanuit de EU en het laat wel zien dat de EU meer heeft geleverd dan China.

Jessix schreef:
LadyMadonna schreef:
Paar pagina’s terug (het gaat hard) ging het over omvallende bedrijven.
Dat gaat in ontzettend veel sectoren gebeuren. De horeca, de reis branch, bloemen telers, fruit telers, kleinere winkels, sportscholen, en zéker ook mijn branche, de beauty branche.
Ik heb gelukkig geen duur huurpand, en ondanks dat een pandje in de winkelstraat hier mijn droom is, ben ik heel erg blij dat ik dat nu niet heb.

Mijn sportschool heeft gister een oproep op Facebook gedaan om de incasso’s die volgende week komen niet te storneren, maar vrees dat veel mensen dat toch gaan doen

Dat zullen best veel mensen doen, maar ook daartussen zitten mensen die hierdoor financieel zijn getroffen en dan annuleer je je sportabonnement als een van de eerste dingen, helemaal als je er toch geen gebruik meer van kan maken.

Moeilijk hoor...

Ik heb hier oproepjes gezien van sportscholen om door te blijven betalen en de maanden die ze nu dicht zijn krijg je gratis aan het eind van je eigenlijke abonnement. Daardoor kunnen sportscholen de klap uitsmeren over een langere periode. Op zich vind ik het heel slim gedaan, maar als je nu minder inkomen hebt, snap ik het ook heel goed als er gestorneerd wordt.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:30

Joman schreef:
Ann schreef:
Veel mensen hebben het geld van de sportschool of een andere sport of hobby nu hard zelf nodig. Ik begrijp het wel als mensen de incasso storneren. Volgens mij mag dat ook wettelijk gezien?

Als we ons allemaal aan de wet houden nu, dan valt half ondernemend Nederland morgen om.

Als je als zzp'er per direct geen inkomsten meer hebt, is het abonnement van de sportschool een flink bedrag waar ook boodschappen (1e levensbehoefte) voor kunnen worden gehaald.
Ik begrijp je punt wel, maar sommige mensen zullen geen keus hebben.

LadyMadonna

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:33

Ann, ik weet er alles van, ik ben zzper zonder inkomen....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:34

Marie_Anne schreef:
kiki1976 schreef:
Ondanks dat Babootje een andere mening/visie heeft dat menig van ons hoeft er nu ook weer niet zo op haar gereageerd te worden.
Soms is negeren ook een optie.

En nee ik deel haar mening/visie niet, maar dat hou je altijd. Zoveel mensen zoveel meningen

Ik vind helemaal niet dat er nou heel vervelend gereageerd wordt eigenlijk.

Als je voor de zoveelste keer een stuk plaatst dat (zoals hier eerder zo mooi beschreven) de koe in de kont kijkt, kun je wel reacties verwachten natuurlijk. Het is zo zinloos. En als je dan over de techniek van herhaling begint... Tja. Wat verwacht je dan.

Maar dan kan je toch ook kiezen voor de optie omdat te negeren?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:35

LadyMadonna schreef:

Hoe doe jij het dan met lopende (sportschool of andere) abonnementen?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:35

Ann schreef:

Ik wil echt geen bedrijven de afgrond in duwen, maar ik wil zelf ook niet de afgrond ingeduwd worden.

Daarom zet ik ook zo veel mogelijk abonnementen stop waar ik nu geen gebruik van kan maken en denk ik héél goed na over hoe het nu verder moet met mijn vakantie.

Daarom zou het voor iedereen het beste zijn dat de maatregelen echt uiterlijk 1 juni opgeheven worden, zeker voor de branches die het moeten hebben van het zomerseizoen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:36

HC: er is niet alleen in Nederland een tekort aan alles. Dat is in heel veel landen zo. Ik heb gisteren naar een interview op de BBC zitten te kijken. Daar hadden ze ook een tekort aan beschermende middelen. Iedereen zit in dezelfde vijver te vissen nu.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:36

Nou ik kan me voorstellen dat als je moet kiezen om boodschappen te doen of de sportschool doorbetalen die keuze niet heel moeilijk is.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:37

mvdende schreef:
Ann schreef:

Ik wil echt geen bedrijven de afgrond in duwen, maar ik wil zelf ook niet de afgrond ingeduwd worden.

Daarom zet ik ook zo veel mogelijk abonnementen stop waar ik nu geen gebruik van kan maken en denk ik héél goed na over hoe het nu verder moet met mijn vakantie.

Daarom zou het voor iedereen het beste zijn dat de maatregelen echt uiterlijk 1 juni opgeheven worden, zeker voor de branches die het moeten hebben van het zomerseizoen.

*Voor iedereen behalve die mensen die op de IC belanden vanwege COVID-19

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:37

mvdende schreef:
Ann schreef:

Dat zou niet voor iedereen het beste zijn wanneer het virus dan net zo hard terug komt.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:38

Ff doorbijten maar een invalshoek om over na te denken...
Een Amerikaanse wetenschapper en senaatskandidaat die de nodige vraagtekens heeft bij de algehele gang van zaken.
https://www.youtube.com/watch?v=1BiM1YYIPCo

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:39

Ann schreef:
LadyMadonna schreef:

Hoe doe jij het dan met lopende (sportschool of andere) abonnementen?

Die lopen door. Sportschool heeft aangegeven dat er compensatie komt, maar dat ze nog geen idee hebben hoe.
En nee, ik ben geen miljonair.
Als iedereen zijn abonnementsgeld nu gaat storneren ís er straks geen sportschool meer

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:41

kiki1976 schreef:
Nou ik kan me voorstellen dat als je moet kiezen om boodschappen te doen of de sportschool doorbetalen die keuze niet heel moeilijk is.

No offence, maar mensen die nauwelijks rond kunnen komen, kunnen in basis al geen sportschool betalen.
Daarnaast zie je vaak (niet altijd) dat mensen die het financieel lastig hebben graag proberen te steunen, waar mensen die het goed/beter/best hebben direct hun keutel in trekken

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:41

@Destination een vraag voor jou :P
In Duitsland hebben ze relatief weinig doden op een toch wel hoog besmettingspercentage.
Ik zag gister in het journaal de uitleg door een duitse wetenschapper ( viroloog ? ) en hij meent dat het komt door het hoge aantal testen die er gedaan worden ( 500.000 per week ).
Ik begrijp niet helemaal goed het verband :o

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:43

Op de site van onze sportschool staat ook dat ze t.z.t. gaan compenseren. Hun abonnementsgeld loopt intussen gewoon door. Ik zit nog een beetje in dubio wat hiermee te gaan doen. Het ligt er misschien aan hoe snel ze met nieuws komen wat die compensatie gaat worden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:45

LadyMadonna schreef:
kiki1976 schreef:

No offence, maar mensen die nauwelijks rond kunnen komen, kunnen in basis al geen sportschool betalen.
Daarnaast zie je vaak (niet altijd) dat mensen die het financieel lastig hebben graag proberen te steunen, waar mensen die het goed/beter/best hebben direct hun keutel in trekken

Nou weet ik niet, je kan ook zpp'er zijn die pas begonnen is en nog geen flinke buffer hebben. Maar het abo had je al.
Je weet niet hoe dingen soms bij een ander kan lopen natuurlijk.
Maar ik doelde meer, soms kan je wel willen doorbetalen maar het niet meer kan

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:46

Pandora2 schreef:
In Duitsland hebben ze relatief weinig doden op een toch wel hoog besmettingspercentage.
Ik zag gister in het journaal de uitleg door een duitse wetenschapper ( viroloog ? ) en hij meent dat het komt door het hoge aantal testen die er gedaan worden ( 500.000 per week ).

Als je meer mensen test, heb je ook een groter aantal bevestigde gevallen dan wanneer je weinig test. In Duitsland ligt het sterftepercentage rond de 0,3%. Als ze maar 100,000 tests hadden gedaan, er 5,000 positief waren geweest en er waren net zoveel mensen gestorven, is het percentage veel hoger. In Duitsland sterven sowieso relatief weinig mensen, maar dit idee wordt versterkt door het hoge aantal testen.

In Nederland hebben ontzettend veel mensen Corona waarschijnlijk, maar doordat ze niet getest worden, worden ze ook niet meegenomen in de statistieken. Het lijkt daardoor alsof relatief veel mensen overlijden aan Corona, terwijl dit procentueel gezien dus wel mee kan vallen.

Daarom kun je landen ook zo moeilijk met elkaar vergelijken. Niet elk land test zoveel en daardoor lijken de verhoudingen scheef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:47

Ann schreef:
Joman schreef:

Als je als zzp'er per direct geen inkomsten meer hebt, is het abonnement van de sportschool een flink bedrag waar ook boodschappen (1e levensbehoefte) voor kunnen worden gehaald.
Ik begrijp je punt wel, maar sommige mensen zullen geen keus hebben.

Het gaat me ook niet om degenen die geen keus hebben, maar wel om degenen die wel degelijk een keuze hebben.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:48

Destination schreef:
Pandora2 schreef:

Als je meer mensen test, heb je ook een groter aantal bevestigde gevallen dan wanneer je weinig test. In Duitsland ligt het sterftepercentage rond de 0,3%. Als ze maar 100,000 tests hadden gedaan, er 5,000 positief waren geweest en er waren net zoveel mensen gestorven, is het percentage veel hoger. In Duitsland sterven sowieso relatief weinig mensen, maar dit idee wordt versterkt door het hoge aantal testen.

In Nederland hebben ontzettend veel mensen Corona waarschijnlijk, maar doordat ze niet getest worden, worden ze ook niet meegenomen in de statistieken. Het lijkt daardoor alsof relatief veel mensen overlijden aan Corona, terwijl dit procentueel gezien dus wel mee kan vallen.

Daarom kun je landen ook zo moeilijk met elkaar vergelijken. Niet elk land test zoveel en daardoor lijken de verhoudingen scheef.

Iemand zei mij dat de eerste groep die in Duitsland besmet raakte jonger waren qua leeftijd, klopt dat?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:49

Joman schreef:
Het gaat me ook niet om degenen die geen keus hebben, maar wel om degenen die wel degelijk een keuze hebben.

Oke, omdat je het over 'ons allemaal' had. Maar je punt is helder nu.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:50

Destination schreef:

:)* Dankjewel !
Mijn verstand is weer mee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:52

mvdende schreef:
Ann schreef:

Dat kun je toch helemaal niet stellen? Economisch gezien zou dat het beste zijn. Als half NL dan omvalt, heb je toch nog een groter probleem in de gezondheidszorg? Bovendien moet de zorg ook worden bekostigd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 11:53

Wanneer Nederland de mogelijkheid had om alles te testen waren hier ook 50.000 besmettingen, net als in Duitsland . Wat er dan ook nog kan gebeuren is dat mensen denken dat het niet in zo’n vaart loopt, zoveel positief en maar een paar doden. Enigste is dat je een aantal besmettingen voorkomt , dat gebeurt nu ook al door de maatregel thuisblijven wanneer je verkouden bent . Zelfs politie word niet getest bij lichte symptomen, die moeten ook gewoon thuisblijven. Veel testen kan ook een verkeerd gevoel van veiligheid geven, ben veel benieuwder naar de antistoffen test. Denk dat die pas echt lucht gaat geven.