Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joman schreef:Ann schreef:Veel mensen hebben het geld van de sportschool of een andere sport of hobby nu hard zelf nodig. Ik begrijp het wel als mensen de incasso storneren. Volgens mij mag dat ook wettelijk gezien?
Als we ons allemaal aan de wet houden nu, dan valt half ondernemend Nederland morgen om.
LadyMadonna schreef:Destination schreef:Er ontstaan ook mooie dingen door het virus, zo heeft een hotel in Brugge de deuren geopend voor daklozen. Op die manier hoeven ze niet op straat te slapen en kunnen ze douchen
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/27 ... ectvol-cl/
En nog wat plaatjes met info van de Europese Commissie over de solidariteit binnen de EU. De EC heeft overigens ook een overzicht met linkjes naar alle nationale instanties als de RIVM. Als er behoefte aan is, kan ik de pagina nog even weer opzoeken.
[ [url=m/EKcKWf.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KNRwvs.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1roLBS.png]Afbeelding[/url] ]
Jammer van het “more than China”... alsof het een wedstrijd is wie het het beste doet...
Jessix schreef:LadyMadonna schreef:Paar pagina’s terug (het gaat hard) ging het over omvallende bedrijven.
Dat gaat in ontzettend veel sectoren gebeuren. De horeca, de reis branch, bloemen telers, fruit telers, kleinere winkels, sportscholen, en zéker ook mijn branche, de beauty branche.
Ik heb gelukkig geen duur huurpand, en ondanks dat een pandje in de winkelstraat hier mijn droom is, ben ik heel erg blij dat ik dat nu niet heb.
Mijn sportschool heeft gister een oproep op Facebook gedaan om de incasso’s die volgende week komen niet te storneren, maar vrees dat veel mensen dat toch gaan doen
Dat zullen best veel mensen doen, maar ook daartussen zitten mensen die hierdoor financieel zijn getroffen en dan annuleer je je sportabonnement als een van de eerste dingen, helemaal als je er toch geen gebruik meer van kan maken.
Moeilijk hoor...
Joman schreef:Ann schreef:Veel mensen hebben het geld van de sportschool of een andere sport of hobby nu hard zelf nodig. Ik begrijp het wel als mensen de incasso storneren. Volgens mij mag dat ook wettelijk gezien?
Als we ons allemaal aan de wet houden nu, dan valt half ondernemend Nederland morgen om.
Marie_Anne schreef:kiki1976 schreef:Ondanks dat Babootje een andere mening/visie heeft dat menig van ons hoeft er nu ook weer niet zo op haar gereageerd te worden.
Soms is negeren ook een optie.
En nee ik deel haar mening/visie niet, maar dat hou je altijd. Zoveel mensen zoveel meningen
Ik vind helemaal niet dat er nou heel vervelend gereageerd wordt eigenlijk.
Als je voor de zoveelste keer een stuk plaatst dat (zoals hier eerder zo mooi beschreven) de koe in de kont kijkt, kun je wel reacties verwachten natuurlijk. Het is zo zinloos. En als je dan over de techniek van herhaling begint... Tja. Wat verwacht je dan.
Ann schreef:Veel mensen hebben het geld van de sportschool of een andere sport of hobby nu hard zelf nodig. Ik begrijp het wel als mensen de incasso storneren. Volgens mij mag dat ook wettelijk gezien?
mvdende schreef:Ann schreef:Veel mensen hebben het geld van de sportschool of een andere sport of hobby nu hard zelf nodig. Ik begrijp het wel als mensen de incasso storneren. Volgens mij mag dat ook wettelijk gezien?
Ik wil echt geen bedrijven de afgrond in duwen, maar ik wil zelf ook niet de afgrond ingeduwd worden.
Daarom zet ik ook zo veel mogelijk abonnementen stop waar ik nu geen gebruik van kan maken en denk ik héél goed na over hoe het nu verder moet met mijn vakantie.
Daarom zou het voor iedereen het beste zijn dat de maatregelen echt uiterlijk 1 juni opgeheven worden, zeker voor de branches die het moeten hebben van het zomerseizoen.
mvdende schreef:Ann schreef:Veel mensen hebben het geld van de sportschool of een andere sport of hobby nu hard zelf nodig. Ik begrijp het wel als mensen de incasso storneren. Volgens mij mag dat ook wettelijk gezien?
Ik wil echt geen bedrijven de afgrond in duwen, maar ik wil zelf ook niet de afgrond ingeduwd worden.
Daarom zet ik ook zo veel mogelijk abonnementen stop waar ik nu geen gebruik van kan maken en denk ik héél goed na over hoe het nu verder moet met mijn vakantie.
Daarom zou het voor iedereen het beste zijn dat de maatregelen echt uiterlijk 1 juni opgeheven worden, zeker voor de branches die het moeten hebben van het zomerseizoen.
Ann schreef:LadyMadonna schreef:Ann, ik weet er alles van, ik ben zzper zonder inkomen....
Hoe doe jij het dan met lopende (sportschool of andere) abonnementen?
kiki1976 schreef:Nou ik kan me voorstellen dat als je moet kiezen om boodschappen te doen of de sportschool doorbetalen die keuze niet heel moeilijk is.
LadyMadonna schreef:kiki1976 schreef:Nou ik kan me voorstellen dat als je moet kiezen om boodschappen te doen of de sportschool doorbetalen die keuze niet heel moeilijk is.
No offence, maar mensen die nauwelijks rond kunnen komen, kunnen in basis al geen sportschool betalen.
Daarnaast zie je vaak (niet altijd) dat mensen die het financieel lastig hebben graag proberen te steunen, waar mensen die het goed/beter/best hebben direct hun keutel in trekken
Pandora2 schreef:@Destination een vraag voor jou![]()
In Duitsland hebben ze relatief weinig doden op een toch wel hoog besmettingspercentage.
Ik zag gister in het journaal de uitleg door een duitse wetenschapper ( viroloog ? ) en hij meent dat het komt door het hoge aantal testen die er gedaan worden ( 500.000 per week ).
Ik begrijp niet helemaal goed het verband
Ann schreef:Joman schreef:
Als je als zzp'er per direct geen inkomsten meer hebt, is het abonnement van de sportschool een flink bedrag waar ook boodschappen (1e levensbehoefte) voor kunnen worden gehaald.
Ik begrijp je punt wel, maar sommige mensen zullen geen keus hebben.
Destination schreef:Pandora2 schreef:@Destination een vraag voor jou![]()
In Duitsland hebben ze relatief weinig doden op een toch wel hoog besmettingspercentage.
Ik zag gister in het journaal de uitleg door een duitse wetenschapper ( viroloog ? ) en hij meent dat het komt door het hoge aantal testen die er gedaan worden ( 500.000 per week ).
Ik begrijp niet helemaal goed het verband
Als je meer mensen test, heb je ook een groter aantal bevestigde gevallen dan wanneer je weinig test. In Duitsland ligt het sterftepercentage rond de 0,3%. Als ze maar 100,000 tests hadden gedaan, er 5,000 positief waren geweest en er waren net zoveel mensen gestorven, is het percentage veel hoger. In Duitsland sterven sowieso relatief weinig mensen, maar dit idee wordt versterkt door het hoge aantal testen.
In Nederland hebben ontzettend veel mensen Corona waarschijnlijk, maar doordat ze niet getest worden, worden ze ook niet meegenomen in de statistieken. Het lijkt daardoor alsof relatief veel mensen overlijden aan Corona, terwijl dit procentueel gezien dus wel mee kan vallen.
Daarom kun je landen ook zo moeilijk met elkaar vergelijken. Niet elk land test zoveel en daardoor lijken de verhoudingen scheef.
Destination schreef:Als je meer mensen test, heb je ook een groter aantal bevestigde gevallen dan wanneer je weinig test. In Duitsland ligt het sterftepercentage rond de 0,3%. Als ze maar 100,000 tests hadden gedaan, er 5,000 positief waren geweest en er waren net zoveel mensen gestorven, is het percentage veel hoger. In Duitsland sterven sowieso relatief weinig mensen, maar dit idee wordt versterkt door het hoge aantal testen.
In Nederland hebben ontzettend veel mensen Corona waarschijnlijk, maar doordat ze niet getest worden, worden ze ook niet meegenomen in de statistieken. Het lijkt daardoor alsof relatief veel mensen overlijden aan Corona, terwijl dit procentueel gezien dus wel mee kan vallen.
Daarom kun je landen ook zo moeilijk met elkaar vergelijken. Niet elk land test zoveel en daardoor lijken de verhoudingen scheef.