Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 12:25

Dan zit je echt met je hart in je keel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 12:31

Wouw een heel avontuur dus hierboven om thuis te komen of kind op te halen.
Die bril bij de action is heel goedkoop maar ik weet niet of het dezelfde is als bij amazone en hij is al besteld. Maar dat grote prijsverschil wist ik en op internet zag ik reviews over die bril van fantastisch tot it sucks. Dus ik dacht laat ik maar voor de dure bril gaan (en de Franse website want daar woon ik) met de grootste kans dat hij goed is.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 13:12

Vanmorgen moest mijn man naar het ziekenhuis voor 1 of ander onderzoek. Ik graaf de leenauto van de garage uit, die van mij staat er nog want de uitlijner zat zonder stroom gisteren, ik start: niks noppes nada. Zo dood als een pier. Snel buurman geregeld maar die man rijdt alsof hij op het circuit is. Ik zat achterin gepropt (in een Mini) en heb doodsangsten uitgestaan. Mijn man vond het wel tof. Hij rijdt het liefst ook zo maar mag dat niet van mij. Ik moet nu thuis echt ontstressen. En regelen dat ik mijn auto weer terug krijg vandaag.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 13:53

:knuffel: sterkte Morrie. Ik weet precies wat je bedoelt. Mijn jongste zoon is ook een scheurneus en als ik er iets van zeg is hij heel boos. Die mag dus niet meer in mijn auto rijden want ik sterf duizend doden. Brrrrr...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 14:01

Morrie vervelend als iemand rijdt alsof hij/zij op het circuit ks.

Bellatrix wat een mazzel heb je gehad.

Rennie je vraagt je af wat iemand op de linkerbaan doet als vlot optrekken en rijden niet lukt.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 14:31

@momo
Het automatisch voor en achterlicht kun je normaal gesproken ook zo laten instellen.
Tenminste bij de nieuwere auto's

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 14:43

Ik heb fietsverlichting met dynamo, dus als ik stilsta werkt ie niet. Dus deed ik een nieuw Hema lampje op mijn rugtas, groter en beter dan die ienieminie lichtpuntjes die je vaak ziet. Lampje is in het donker met regen/sneeuw standaard aan. Fietst er een grapjas langs me die roept: "We zien je wel hoor."

Tuurlijk, als ik fiets doen alle lampen het, als ik stilsta alleen het Hema lampje... :)*

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 17:28

Ik zou gewoon terug zeggen: fijn dat is precies de bedoeling.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 18:27

Toch een kleine ergernis: een boel bestuurders die de linker voorsorteerstrook niet gebruikten waardoor de laatste auto's er niet meer bij passen. Zo onnodig. De ruimte is er.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 19:27

Shadow0 schreef:
Toch een kleine ergernis: een boel bestuurders die de linker voorsorteerstrook niet gebruikten waardoor de laatste auto's er niet meer bij passen. Zo onnodig. De ruimte is er.

Ja, bloedirritant. Ik moet er regelmatig bij Gorinchem-Oost af en daar loopt de afrit over in twee banen van het voorsorteervak linksaf. De baan rechtsaf begint daarnaast, maar heb het al een paar keer gehad dat alles wat linksaf moet op de rechterstrook van het voorsorteervak gaat staan, en ze dus voorbij het begin van de strook voor rechtsaf (waar ik heen moet) staan. Ik pak dan maar het laatste stukje vluchtstrook mee :x

Snap wel waarom ze het doen, want linksaf gaat een viaduct over en gelijk aan de andere kant gaat enkel de rechterstrook rechtdoor, links gaat weer de snelweg op. Maar het maakt het niet minder irritant :')

Situatie: https://www.google.com/maps/@51.8434068 ... FQAw%3D%3D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 19:58

Flinke ergernis op de parkeerplaats vanmiddag:

Afbeelding

De QQ is van mij ;) en stond er al voor die sukkel er naast kwam staan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 20:01

Berdien hoe ben je in je auto gekomen?
Irritant is zo iets wel.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 20:02

Die moet niet klagen als er een deur in z'n zijkant gegaan is omdat je ingestapt bent :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 20:03

Oei, dat is even knullig slecht geparkeerd :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 20:44

:= := daar kunnen de Fransen ook wat van, dus dat werd rechts instappen. _O- Sorry het is zo herkenbaar dat ik er vreselijk om moet lachen. Meestal rijd ik dan want manlief 80++ is niet meer zo soepel om rechts in te stappen voor achter het stuur.
Wat ik me altijd afvraag, zie je niet dat ik er niet meer in kan zo? Want dit blijft bizar en sorry ook heel grappig. Ik moet er altijd zo om lachen omdat het zo idioot is ook... Kon je er rechts wel in, want anders is het wel erg vervelend....

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 20:54

Ik kon er met wat wurmwerk nog wel in, maar het hield niet over nee := Was ook nog eens hartstikke druk, dus voor ik de auto eruit had duurde ook even. De QQ heeft toch een aardige draaicirkel, en als je dan zo krap ingebouwd staat.. Maar goed, alles weer gelukt zonder die sufferd te raken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 21:11

Wel done you girl +:)+

Ik begrijp je ergenis want het is idioot. Maar het gebeurt hier zo vaak dat ik er na de eerste keer, toen ik echt stomverbaasd was, nu meestal de slappe lach om krijg.

Ooit zelfs voor de ogen van de buuf die in de auto zat op de rechter plaats, ingestapt voor zijn ogen, een potje moeilijk moeten doen, mijn raampje opengedraaid met de vraag of hij zo parkeren normaal vindt en niet op het idee komt om anders te laten parkeren.
Hij keek me aan of hij niet tot tien kon tellen. Zo bizar....dat vond ik ook niet leuk hoor.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 22:00

Nou ik had haast, het regende en ik moest elke keer weer m’n vakje in omdat er iemand aan kwam :+ Dus heel grappig vond ik het niet..

Hoe je het bedacht krijgt om je auto zo te laten staan zal ik wel nooit begrijpen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 11:11

Nu, als de Mercedes recht had gestaan was er nog minder ruimte om de deur van de Nissan te openen. Lijken me ook wel heel smalle parkeervlakken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 15:29

Nee hoor, als iedereen netjes (en recht) in het midden van het vak parkeert dan is er ruimte zat. Zijn gewone parkeervakken.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 16:26

Toen ik nog werkte, parkeerde 1 van mijn buren expres zo dat ik niet in de auto kan komen. Ik heb 1 onbuigzaam been (knie aan gort) en kan dus niet via rechts instappen en klimmen. Gelukkig is die kerel inmiddels verhuisd (en hoef ik niet meer vroeg weg)
Gisteren nog een bijna dood ervaring op de A6 van Lelystad richting Almere. Bij knooppunt Almere. Vreselijk slecht weer, mijn bliss was zelfs uitgevallen. Ik moest een baan naar rechts opschuiven om niet in Amsterdam uit te komen. Tig keer gekeken, aan mijn man gevraagd nog es te kijken, richting aangegeven, komt er alsnog zo’n zwart Golfje met amper verlichting met een giga vaart rechts inhalen. Mijn auto corrigeerde het gelukkig op tijd. Toch wel fijn een auto met veel toeters en bellen (die allemaal storing kunnen hebben)
Het bleef bij een hoop getoeter en opgestoken middelvinger.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 18:42

Jeetje Morrie toch.....!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 10:36

pien_2010 schreef:
:knuffel: sterkte Morrie. Ik weet precies wat je bedoelt. Mijn jongste zoon is ook een scheurneus en als ik er iets van zeg is hij heel boos. Die mag dus niet meer in mijn auto rijden want ik sterf duizend doden. Brrrrr...

We kunnen slechts hopen dat ze geen onschuldigen mee slepen als het mis gaat….

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 11:30

Dat is geen fijn bericht Cowboy want ik moet er ook niet aan denken dat hijzelf een ongeluk krijgt en het leven cq gezondheid laat. En verder wil ik daar niet over hebben want heb ooit al een kind verloren dus ik heb die verlies angst heel erg diep weggestopt voor de andere kinderen van mij! Dus ajb punt achter dit onderwerp. Want ik kan dat toch niet veranderen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-24 12:27

Knuffel voor jou Pien :knuffel: