Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:58

Ik had vandaag weer een pareltje. Ik heb een set zomerbanden incl velg te koop staan. Gister zou er iemand voor komen om 3 uur, om half 3 vraagt ie of het ook 5 uur mag zijn, nou ook prima. Om 5 uur krijg ik een berichtje dat het 7 uur wordt. Nou sorry maar toen was ik er klaar mee, zit al de halve dag te wachten dus afgezegd.

Vandaag 20 berichtjes gewisseld met iemand die uiteindelijk om 7 uur zou komen, weer niks..
Dus ik mail als laatste poging iemand terug die om 5 uur had gevraagd of ze nog beschikbaar waren dat de koper niet is komen opdagen dus dat ze nog beschikbaar zijn. Krijg ik de volle laag dat het nou niet meer hoeft, als hij alleen reactie krijgt als de koper afhaakt en dat hij het me daarom niet gunt en ze van iemand anders koopt.. Okeee :Y) Dus ik denk dat ik ze morgen maar naar de stort breng.. Wat een mafklappers op de wereld :+

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 22:42

En als je ze niet had vastgehouden voor iemand waar je eerder een deal mee had, was je onbeschoft zeker :+

Ik vind het voordeel van Vinted dat je een groter bereik hebt dan alleen Nederland. Er zijn al best wel wat dingen de grens over gegaan die ik hier niet kwijtraakte. Mooie vind ik ook dat je mensen die jouw artikel favoriet maken, zelf een bod kunt sturen. Daar komt dan soms ook al een deal uit. En niet het gezever van inclusief of exclusief verzenden, dat zit er gewoon bij, klaar. Prijzen liggen vaak wel iets lager dan in NL maar dat is wel weer leuk dealtjes scoren.

CestLaVie_97

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:42

Mijn verzonden pakketje is ook kwijt ben ik bang:( op 20 januari verzonden naar Duitsland, nog nadrukkelijk aan koper gevraagd of ze met t&t wilde verzenden maar dat wilde ze niet. Nu stuurt ze een berichtje dat ze nog niks heeft ontvangen dus ik heb haar het verzendbewijs maar gestuurd. Maarja ik vind dit wel heel vervelend natuurlijk. Is er iets wat ik zou kunnen doen?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:48

Nee.. Haar risico.. :)

Hier hetzelfde maar dan met een brievenbuspakje met T&T.
Blijft maar staan op afgeleverd bij PostNL...... Sinds 10 januari. Geen wereldramp, want het was geen groot bedrag.. Maar ik wil de inhoud gewoon heel graag hebben. -O-
En PostNL neemt geen verantwoordelijkheid, die doen op het moment alleen nog onderzoek naar kwijtgeraakte aangetekende pakketten (!)....

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:59

Ik heb ook dat met name brievenbuspakketjes van postnl lang blijven hangen op het aflever punt.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 10:18

Hier blijft mijn te ontvangen dhl pakket al sinds vrijdag hangen..
Gebeurt dat nu vaker?( Ivm
Corona)

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:05

Ik heb hier ook 2 pakketten verstuurd op 26 januari. Op track en tracé voor laatst bijgewerkt op 28 januari met delivery still unknow. Het staat nu nog steeds zo en niks is bijgewerkt. Maak me toch een beetje zorgen hopelijk nog een update deze week met wanneer ze geleverd worden. Misschien is het nu extreem druk met PostNL vanwege corona? Nog niet eerder gehad dit.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:12

Ja het is echt een zooitje daar...
Vooral de achteloosheid hoe ze ermee omgaan word ik pissig van..

Je kan potdorie toch zien op de track en trace in ieder geval in welk depot het moet liggen?!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 11:48

Hier al twee pakketten sinds vorige week maandag onderweg via post.nnl

En Dhl spant de kroon met een pakket wat al sinds 9 januari onderweg is.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:24

Mijn pakketje met mijn stekje is nu verplaatst naar morgen, hopelijk komt die dan wel echt want ben bang dat die het anders niet meer red

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:18

Hier de balen van de duitse post. Had wat van magic tack retour gestuurd, heb ik het retour gekregen, omdat het adres niet zou kloppen. Adres klopte wel, alleen stond er cooper straße ipv kupfer straße.. -O- zelfs dat was schijnbaar te ingewikkeld voor de postbode. (En stond zo op de website van MT, slechte reactie van hun erop ook trouwens.. totaal niet klantvriendelijk)

Hoop dat je stekje er vlot is Amber_Anne! Zou anders wel zonde zijn!

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:07

koenlover schreef:
Ik had vandaag weer een pareltje. Ik heb een set zomerbanden incl velg te koop staan. Gister zou er iemand voor komen om 3 uur, om half 3 vraagt ie of het ook 5 uur mag zijn, nou ook prima. Om 5 uur krijg ik een berichtje dat het 7 uur wordt. Nou sorry maar toen was ik er klaar mee, zit al de halve dag te wachten dus afgezegd.

Vandaag 20 berichtjes gewisseld met iemand die uiteindelijk om 7 uur zou komen, weer niks..
Dus ik mail als laatste poging iemand terug die om 5 uur had gevraagd of ze nog beschikbaar waren dat de koper niet is komen opdagen dus dat ze nog beschikbaar zijn. Krijg ik de volle laag dat het nou niet meer hoeft, als hij alleen reactie krijgt als de koper afhaakt en dat hij het me daarom niet gunt en ze van iemand anders koopt.. Okeee :Y) Dus ik denk dat ik ze morgen maar naar de stort breng.. Wat een mafklappers op de wereld :+

Je kent omstandigheden niet...wie weet wat er gebeurd met die mensen.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:26

Nabster schreef:
koenlover schreef:

Je kent omstandigheden niet...wie weet wat er gebeurd met die mensen.

Het ging me ook voornamelijk om die man die boos was dat hij ‘tweede keus’ was terwijl ik binnen 3 uur op zijn bericht reageerde.

En ik hoop uiteraard dat er niks ernstigs is gebeurd met de man die niet is komen opdagen maar de kans lijkt me heel klein dat je na een dag nog steeds geen berichtje kunt sturen dat er iets is tussengekomen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 19:55

Die reactie over tweede keus en niet binnen 3 uur reageren is idd raar. Maar om ze nou direct maar naar de stort te brengen vind ik ook raar. Je kunt nog reacties genoeg krijgen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:23

Als ik het goed lees zit er wat sarcasme in dit bericht. :Y)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:25

Zet je ze op een gratis weggeefhoek, vandaag ophalen, staan aan de weg.
Wie het eerst komt heeft ze, zijn ze binnen een half uur weg schat ik zo.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 20:37

Weggeefhoek werkt vaak nog wel idd

Wij hadden vroeger een magische vuilnisbak benden bij de flat. Alles wat je er meer zette was binnen een uur weg, hartstikke handig

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 06:55

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:10

Hebben jullie trouwens ervaringen met mondial relay?
Heb een pakket besteld en via deze manier laten verzenden. Echter is het pakket in ontvangst genomen (25e) en sindsdien staat/ligt het stil :=

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:14

mondial duurt vrij lang. weinig updates idd. maar ineens een bericht dat het op je afleverpunt is

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:14

magicmist schreef:
mondial duurt vrij lang. weinig updates idd. maar ineens een bericht dat het op je afleverpunt is

Ja dat had ik ook inderdaad

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:18

Oh jullie geven mij hoop :+

Wat is lang? 2/3 weken dan.
Ik was natuurlijk zo snugger om te zeggen tegen m’n driejarige dat mama wat voor hem had besteld van paw patrol :') elke dag is het...vandaag komt het? :') oeps :D

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:29

Hier is het wel eens 2 weken onderweg. Zelfde geldt voor Homer, dat duurt ook lang.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:50

Ja homer was ik vorige week echt verrast, op maandag op de bus gedaan op donderdag kon ik het ophalen. Dat was echt een wauw voor mij.
Maar ik vind het prima. Laatst was er een actie van 1 euro verzenden, toen hadden ze het stik druk.
Maar 1 euro! Dan wacht ik wel wat langer hoor :D

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:21

Homer gaat hier eigelijk ook altijd wel snel. Max een weekje eigelijk *\o/*