Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 12:21

Lalidan schreef:
Normaal staat dat erbij als je je vlucht boekt, maar geen idee hoe het nu werkt...

Iemand enig idee waar mijn pakketje is als aliexpress je een mail stuurt 'your package has arrived at your local post office. Come pick it up'? Het zou gewoon bij mij thuis bezorgd moeten worden, maar blijkbaar gaat dat niet gebeuren. Ik wil het best ergens ophalen, maar heb geen idee wáár ik het dan moet ophalen.

Ik heb dit wel eens gehad omdat het gesorteerd was als brievenbuspost maar er niet doorheen paste. Kon het toen ophalen bij het dichtsbijzijnde pakketpunt (hier de Primera).

CalipsoLover

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 12:39

Mijn werk (studentenjob) heeft gisterenavond laat mij nog een contract gestuurd en me op de planning gezet voor aankomende vrijdag. Was ook niet gevraagd op voorhand via sms of in het echt. Ik heb al plannen dus ik kan niet. Dat gaat ook via een app waardoor je meteen die contracten automatisch accepteert maar nog niet tekent tenzij ze echt de dag ervoor een contract sturen, dan moet je wel te accepteren. Als ik een contract annuleer krijg ik slechte beoordeling. Nu had ik een bericht gestuurd naar mijn baas om te zeggen dat ik plots op de planning sta, maar ik al plannen heb en deze niet zomaar ga verzetten. Maar mijn baas antwoord niet. Wat kan ik nu doen en mag zoiets zomaar? Heb nu ook in de planning gezet dat ik niet beschikbaar ben maar dat helpt niet.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:15

iirrssjjee schreef:
theadora99 schreef:
Gaat om canarische eilanden, gran canaria

Op tix.nl kun je gewoon zien welke vluchten er gaan, hoe laat en hoeveel ze kosten, weet niet of je via een reisorganisatie boekt?

Ja ik wil via TUI boeken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:24

En dan zijn het nog chartervluchten waarvan de tijden altijd nog kunnen en mogen wijzigen.
Je kunt altijd zomaar op een andere vlucht gezet worden.
Het is anders dan een lijnvlucht.
Dus de tijden kunnen ze je niet garanderen over het algemeen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:58

Maar vaak vliegen die vakantiecharters wel of vroeg of laat omdat dat het goedkoopste is...

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 15:56

Lalidan schreef:
Iemand enig idee waar mijn pakketje is als aliexpress je een mail stuurt 'your package has arrived at your local post office. Come pick it up'? Het zou gewoon bij mij thuis bezorgd moeten worden, maar blijkbaar gaat dat niet gebeuren. Ik wil het best ergens ophalen, maar heb geen idee wáár ik het dan moet ophalen.

Bij mij werd het pakketje toen 2 dagen later bezorgd.
Volgens mij betekent dit zoiets als dat het in handen is van bijv. PostNL.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:01

Moet je eens kijken naar dit jaar voor je vlucht vaak veranderen die niet.

Ik weet dat ik altijd naar el Gouda om 14.00 heen vlieg en in de nacht om 01.00 weer terug kom.

Maar maakt het dan wat uit voor je angst hoe laat je vlieg?

Ik kan me voorstellen dat je zegt ik wil vroeg aankomen en laat vertrekken zodat je wat aan je dag nog heb.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:05

Mando schreef:
Moet je eens kijken naar dit jaar voor je vlucht vaak veranderen die niet.

Ik weet dat ik altijd naar el Gouda om 14.00 heen vlieg en in de nacht om 01.00 weer terug kom.

Maar maakt het dan wat uit voor je angst hoe laat je vlieg?

Ik kan me voorstellen dat je zegt ik wil vroeg aankomen en laat vertrekken zodat je wat aan je dag nog heb.

Ja de vluchttijden van dit jaar zijn heel fijn op de dagen die mij het beste uitkomen haha.
Ik vlieg het liefst ‘s nachts: dan slaap ik thuis niet of heel weinig, ben ik in het vliegtuig zo moe dat ik alleen bij het opstijgen stress heb en daarna in slaap val. Met heel veel geluk slaap ik dan door de landing (het ergste deel) heen.
Terugreis eigenlijk hetzelfde: overdag zorg ik dat ik druk ben met van alles, dan ‘s avonds laat vliegen (of ‘s ochtends maar dan heb je idd niets aan je dag) en dan slaap ik ook weer een groot deel.

T maakt dus eigenlijk weinig uit of we vroeg of laat heen/teruggaan, als t maar nachtwerk wordt en dan heb ik toch liever ochtend heen, avond terug haha

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:06

Mag mijn werkgever mijn opgebouwde tijd voor tijd\overuren wegnemen?
Zonder dit te communiceren?
Het is niet de bedoeling dat ik ze opbouw, maar soms kan het niet anders en ik probeer het zsm te compenseren door een keer iets eerder te vertrekken.
Het gaat om nog geen heel uur, maar ik vraag me af of het uberhaupt mag..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:18

hoe weg nemen?

Bij ons gaat de tvt tot je contract uren daarboven worden ze uitbetaald.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:21

fleurtjeuh schreef:
Mag mijn werkgever mijn opgebouwde tijd voor tijd\overuren wegnemen?
Zonder dit te communiceren?
Het is niet de bedoeling dat ik ze opbouw, maar soms kan het niet anders en ik probeer het zsm te compenseren door een keer iets eerder te vertrekken.
Het gaat om nog geen heel uur, maar ik vraag me af of het uberhaupt mag..

Bij ons is de regel dat je compensatie uren na de 3e maand vervallen en dus worden uitbetaald.

Hebben jullie niet toevallig zo'n regeling?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:57

Nee.
De regel is: zonder overleg mag je niet overwerken.
Nu komt het wel eens voor dat ik in een week een kwartiertje te veel werk. Niet te voorspellen door een leverancier die laat binnenkomt ofzo.
Nu probeer ik dat altijd de week erop te compenseren door een kwartiertje eerder weg te gaan en zo weer op 0 te komen staan.
Maar de laatste weken haalt mijn leidinggevende steeds de overuren weg, zonder dit door te geven.
Nu sta ik dus in de min omdat ik dat niet wist.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:26

Vind ik wel heel vreemd... Heb je haar al gevraagd? Misschien is er wel heel wat anders aan de hand?

Ons systeem rekende bijvoorbeeld alleen de gewerkte uren tijdens feestdagen op 300% maar als je dan maar 2 uurtjes werkte, dan kreeg je dus 2 x 300% maar niet de overige 6 uur als feestdaguren uitbetaald.
Een oplettende collega zag dit en degene die de uren altijd controleert en aanvult heeft contact opgenomen met HR en die hebben alles gecorrigeerd. Gewoon een fout in het systeem.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:39

De regels waren helder. Je mag geen overuren schrijven. Als jij dat kwartiertje toch wil boeken zul je dat vooraf moeten afstemmen of je daar toestemming voor krijgt.

Nu schreef je ze toch, ondanks de regels en zonder afstemming en dan vraag je je af of dat je werkgever wel in zijn recht staat dit zonder communicatie te doen??? Jij was de eerste die iets deed zonder communicatie.

Over een kwartier zou ik niet moeilijk doen, ook al kwam het 3x in de week voor.

Maar ik begrijp wel dat er velen zijn die daar anders over denken, maar dan is wel mijn advies—> stem dat vooraf af bij je werkgever.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:53

Knert schreef:
De regels waren helder. Je mag geen overuren schrijven. Als jij dat kwartiertje toch wil boeken zul je dat vooraf moeten afstemmen of je daar toestemming voor krijgt.

Nu schreef je ze toch, ondanks de regels en zonder afstemming en dan vraag je je af of dat je werkgever wel in zijn recht staat dit zonder communicatie te doen??? Jij was de eerste die iets deed zonder communicatie.

Over een kwartier zou ik niet moeilijk doen, ook al kwam het 3x in de week voor.

Maar ik begrijp wel dat er velen zijn die daar anders over denken, maar dan is wel mijn advies—> stem dat vooraf af bij je werkgever.

Ik kan alleen niks doen aan het feit dat ik te veel uren dan krijg, we werken met een kloksysteem, die houdt dat bij

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:55

Wij klokken ook op kantoor... Maar die uren moeten nog wel gecontroleerd worden in het systeem en daadwerkelijk naar je compensatieuren geboekt worden volgens mij....

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:56

fleurtjeuh schreef:
Knert schreef:

Ik kan alleen niks doen aan het feit dat ik te veel uren dan krijg, we werken met een kloksysteem, die houdt dat bij

Ooh sorry, dat wist ik niet.
Dan is het echt helemaal een punt wat je eens met je werkgever moet bespreken!!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:57

Janine1990 schreef:
Wij klokken ook op kantoor... Maar die uren moeten nog wel gecontroleerd worden in het systeem en daadwerkelijk naar je compensatieuren geboekt worden volgens mij....

Heb nog nooit hoeven te klokken..
Maar hoe werkt dat zo precies?

Papiertje ergens in een apparaatje drukken?

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:03

Knert schreef:
Janine1990 schreef:

Heb nog nooit hoeven te klokken..
Maar hoe werkt dat zo precies?

Papiertje ergens in een apparaatje drukken?

Bij ons moeten we een "bliep" tegen een kastje houden (net als bij contactloos betalen) om in of uit te klokken. Als je niets indrukt op het kastje is het de 1e keer inklokken, en de 2e keer uitklokken, 3e keer weer inklokken etc.

Als je twijfelt of je wel correct in/uit geklokt heb, druk je op de gewenste in/uit knop, en hou je dan je bliep voor 't kastje.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:11

Kan je bloemenmix enkel in de volle grond zaaien of ook in een bak? En zo ja, hoe die moet deze dan zijn?
Ik heb een balkon maar wil graag bloemenmix voor bijen en vlinders zaaien alleen ik ben dus beperkt in mijn mogelijkheden en moet heb met bloembakken doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:30

APCIII schreef:
Bij ons moeten we een "bliep" tegen een kastje houden (net als bij contactloos betalen) om in of uit te klokken. Als je niets indrukt op het kastje is het de 1e keer inklokken, en de 2e keer uitklokken, 3e keer weer inklokken etc.

Als je twijfelt of je wel correct in/uit geklokt heb, druk je op de gewenste in/uit knop, en hou je dan je bliep voor 't kastje.

Hier ongeveer hetzelfde...

Alleen als je niet klokt krijg je een mailtje dat je niet hebt geklokt en dan zetten ze de tijd die je indient in het systeem :)

Wij kunnen ook niet zien of we goed in of uitklokken. Hij geeft alleen een piepje met een uitspraak erbij die ik me niet eens kan herinneren :') Maar die uitspraak gaat niet over het klokken in ieder geval.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:31

Die heel diep uitgesneden badpakken van tegenwoordig... Hoe bevalt dat wanneer je wat meer boobies hebt? Zeg maar D+?

Ik vind ze zó gaaf, maar ik ben bang dat het een flop is bij mij :')

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:37

Jolien87 schreef:
Kan je bloemenmix enkel in de volle grond zaaien of ook in een bak? En zo ja, hoe die moet deze dan zijn?
Ik heb een balkon maar wil graag bloemenmix voor bijen en vlinders zaaien alleen ik ben dus beperkt in mijn mogelijkheden en moet heb met bloembakken doen.

Kan prima in bloembakken.
Qua diepte heb ik geen idee maar je moet iig niet teveel strooien.
Ze moeten wel voldoende ruimte hebben om te groeien.

Wij hebben op het werk ook een kloksysteem.
Iedereen heeft een eigen tag.
Overuren worden opgespaard. Je kan kiezen voor tijd voor tijd of uit laten betalen als je er meer dan 20 hebt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:38

Jolien87 schreef:

Kan prima, meestal zijn dat grotendeels eenjarigen die niet zo diep wortelen :)

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:58

Werkt het om snelbruiner voor de zonnebank over een zonnebrand te smeren en in de zon te liggen (dus niet onder een zonnebank)?