Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 11:59

Ik heb deze deken een tijdje geleden op Marktplaats zien staan. Daar heb je niks aan ( :D ), maar misschien staat ie er nog op en is het toevallig je maat?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:59

Ik ga nog eens op Marktpaats kijken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 14:29

Ik zoek stof met een aztec/tribal print.
Een beetje dit idee:
https://stoffendorp.nl/stoffen/winter-s ... aqua-dv18/

Alleen dan óf veel grover en in kleur... óf heel fijn en dan in zwartwit...
Het moet niet vreselijk duur zijn en geschikt voor meubels... (dus ook niet dit velvet/velours) Ik vind 25 euro per meter wel de max.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 14:48

Kun je niet via Marktplaats op kelims kijken?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 15:24

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 17:41

Sheran schreef:
Kun je niet via Marktplaats op kelims kijken?

Een kelim is een tapijt toch? Daar kan ik niet mee stofferen vrees ik... Of zit ik er naast?

Roodvos schreef:
Janine1990 schreef:
Een beetje dit idee:

Het moet niet vreselijk duur zijn en geschikt voor meubels... (dus ook niet dit velvet/velours) Ik vind 25 euro per meter wel de max.

13 april is weer het Stoffenspektakel in MartiniPlaza Groningen:
https://www.vanplan.nl/uitje/stoffenspe ... n-39718272

:oo

Waarom is zoiets toch op een woensdag? ;( Niet echt een makkelijke dag om vrij te krijgen voor mij. Maar wel heel erg bedankt voor de tip!!

VosjeN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 21:09

Janine1990 schreef:
Waarom is zoiets toch op een woensdag? ;( Niet echt een makkelijke dag om vrij te krijgen voor mij. Maar wel heel erg bedankt voor de tip!!

Het stoffenspektakel word op meer plaatsen gehouden, aankomende zondag is de eerstvolgende. Wel aan de andere kant van Nederland: in de Expo van Haarlemmermeer. Hier staat het hele programma: https://www.stoffenspektakel.nl/stoffenspektakel-agenda Ik ben in het verleden op de spektakels in Leeuwarden, Groningen en Zwolle geweest, en zou zelf voor Zwolle kiezen: volgens mij zijn daar altijd net wat meer kramen aanwezig, en die is ook 's avonds nog geopend. Helaas wel ook weer op een woensdag (30 maart). Maar er zijn dus ook verscheidene Stoffenspektakels in het weekend of op feestdagen *\o/*

Alternatief heb je ook nog de Stoffenbeurs: http://www.stoffenbeurs.nl Die hebben nu ook hun hele agenda voor dit voorjaar weer online staan. :list:

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 22:06

Niceee! Alleen die is ook niet heel erg in de buurt.
Ik ga toch eens kijken of ik 13 april misschien een halve dag vrij kan nemen... :D En er zullen toch nog wel meer organisatoren zijn?

En meer winkels in het Noorden? Ik ga graag naar Jan Sikkes, maar dat zal niet de enige zijn? Vroeger had je ook Lippe Lap volgens mij... Maar zo te zien is dat allemaal projectstoffering geworden en niet meer zoals vroeger. Of mijn herinnering is heel slecht...

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 23:16

Janine1990 schreef:
Niceee! Alleen die is ook niet heel erg in de buurt.
Ik ga toch eens kijken of ik 13 april misschien een halve dag vrij kan nemen... :D En er zullen toch nog wel meer organisatoren zijn?

En meer winkels in het Noorden? Ik ga graag naar Jan Sikkes, maar dat zal niet de enige zijn? Vroeger had je ook Lippe Lap volgens mij... Maar zo te zien is dat allemaal projectstoffering geworden en niet meer zoals vroeger. Of mijn herinnering is heel slecht...

Gezellig naar de markt:
https://marktengroningen.nl/ondernemers ... del-henkie

Mijn moeder ging vroeger altijd naar Haren, naar De Brinken. Daar zat een winkel met stoffen en fournituren. Ik ben daar al jaren niet meer geweest dus geen idee of die daar nog zit. En anders misschien een woonwinkel zoals Kwantum of Leenbakker? Waar ze ook gordijnen maken/verkopen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 23:30

Nooit geweten dat er een stoffenkraam op de markt staat! Begint er bijna op te lijken dat ik een weekje vrij moet nemen!
Mijn ervaring met Kwantum etc is dat ze alleen maar van die grote stalen hebben, de gordijnen op bestelling worden in Polen gemaakt
Haren ga ik ook even naar kijken, die ken ik zo niet. Thanks!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 23:42

Er is op zaterdag markt in Assen. Ik ben daar met de Covid geweest en daar stond ook een stoffenkraam.
Kan je gelijk morgenochtend heen :D .
En dan zijn mijn ideeën wel een beetje op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 08:26

Janine1990 schreef:
Nooit geweten dat er een stoffenkraam op de markt staat! Begint er bijna op te lijken dat ik een weekje vrij moet nemen!
Mijn ervaring met Kwantum etc is dat ze alleen maar van die grote stalen hebben, de gordijnen op bestelling worden in Polen gemaakt

Ik koop wel vaker stof bij de kwantum, voor bijvoorbeeld een boxkleed. Ze knippen het ter plekken. Je kan zelf kiezen welke maat je wil.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 10:35

Met kelims kun je zeker wel stofferen overigens, zoek maar eens op kelimbank en kelimstoel etc :) Maar ze zijn grof inderdaad.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 11:48

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 18:44

Jet schreef:
Janine1990 schreef:
Een beetje dit idee:

Hoeveel meter heb je nodig?
https://www.heframeubelstoffeerderij.nl ... lstof.html is misschien wat?

Waaauw!
Jammer dat ze geen detailfoto's hebben, ik kan zo niet goed zien hoe groot het patroon is.
Maar ik ga even op die site kijken! Dankjewel!
Een meter is wel genoeg op de normale breedte van 1.40 :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 18:46

Sheran schreef:
Met kelims kun je zeker wel stofferen overigens, zoek maar eens op kelimbank en kelimstoel etc :) Maar ze zijn grof inderdaad.

Ik ben nog maar een beginner, wil het mezelf niet te moeilijk maken :P

Alou schreef:
Janine1990 schreef:

Ik koop wel vaker stof bij de kwantum, voor bijvoorbeeld een boxkleed. Ze knippen het ter plekken. Je kan zelf kiezen welke maat je wil.

Toch wel! Altijd goed om te weten!

Roodvos schreef:
Er is op zaterdag markt in Assen. Ik ben daar met de Covid geweest en daar stond ook een stoffenkraam.
Kan je gelijk morgenochtend heen :D .
En dan zijn mijn ideeën wel een beetje op.

Haha, ik had andere plannen, maar altijd goed om te weten dat er daar ook eentje staat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 01:04

Sheran schreef:
Ik ben op zoek naar zwarte hardloopschoenen/sneakers die milieuvriendelijk zijn. Je moet er makkelijk een hele dag op kunnen lopen en niet teveel poespas hebben. :)

Kijk een keer op tropicfeel.com. ze werken met gerecycleerd plastic om hun schoenen te maken. Zijn licht aan de voeten, in allerlei kleuren (waaronder zwart, die heeft mijn vriend) en zijn comfortabel om te dragen. De veters zijn elastisch en hoeven niet gestrikt te worden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 10:12

Varekaj schreef:
Sheran schreef:
Ik ben op zoek naar zwarte hardloopschoenen/sneakers die milieuvriendelijk zijn. Je moet er makkelijk een hele dag op kunnen lopen en niet teveel poespas hebben. :)

Kijk een keer op tropicfeel.com. ze werken met gerecycleerd plastic om hun schoenen te maken. Zijn licht aan de voeten, in allerlei kleuren (waaronder zwart, die heeft mijn vriend) en zijn comfortabel om te dragen. De veters zijn elastisch en hoeven niet gestrikt te worden.

Ik ben serieus heel benieuwd naar die schoenen want ik zag ze vaak langs komen. Ik zag alleen wat slechte reviews uit hun begintijd qua duurzaamheid: dat ze niet langer dan drie maanden meegingen. Hoe zit dat bij jouw vriend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 10:53

Mijn vriend heeft zijn eerste paar nog steeds, die zijn onder andere mee geweest in november naar Nepal voor 2 weken. Uiteraard droegen we daar meestal onze stevigere wandelschoenen, maar hij heeft zeker plezier gehad van zijn sneakers.

Hij draagt ze niet dagelijks, wel regelmatig. Een tweede paar staat nog ongebruikt in de kast, die zijn voor komend voorjaar/zomer. De mijne zijn babyblauw met roze dus ik heb ze vooral aan als ze passen bij de rest van de kledij :D

Als je ze alle dagen constant aan hebt kan ik wel begrijpen dat ze aardig slijten. Het lijken me ook geen schoenen om echt jaren mee rond te hossen, maar goed, mijn reeboks van een jaar oud beginnen ook scheuren te vertonen en gaan geen zomer meer redden. Tenzij als stalschoen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 15:01

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 16:13

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 16:16

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 16:22

Oeps, scheef gekeken. Sorry. Denk dat die smaak niet meer gemaakt wordt ofzo, lijkt verder inderdaad nergens te vinden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 19:39

Ben zelf ook van de verse thee en heb bij mijn theewinkel ff op de site gekeken maar ook niets vergelijkbaars helaas...

Wellicht komt het met een poosje wel weer terug? Heb je al gevraagd? Sommige soorten komen gewoon echt niet terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:55