Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 08:15

Euhm gebeurd het vaker dat een spoorwegovergang dicht gaat, dat er geen trein langs komt en dat ie alsnog dicht blijft voor 5 minuten?

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 08:37

SavannahNx schreef:
Euhm gebeurd het vaker dat een spoorwegovergang dicht gaat, dat er geen trein langs komt en dat ie alsnog dicht blijft voor 5 minuten?
Nee, dat lijkt me niet de bedoeling te zijn :+ Zal dan denk ik een storing geweest zijn.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 08:51

Merula123 schreef:
SavannahNx schreef:
Nee, dat lijkt me niet de bedoeling te zijn :+ Zal dan denk ik een storing geweest zijn.

Hahaha de buschauffeur begon al te zuchten :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:58

Janneke2 schreef:
quintenvo schreef:
Waarom heeft macht (met macht bedoel ik bijv. een heerser zoals napoleon of stalin) op het begin positieve invloeden maar naar langere tijd negatieve invloeden?

...eh?
Welke positieve invloed? Lenin en Stalin hebben nauwelijks tot geen positieve invloed gehad - de Romanovs waren al verdreven, er kwam een soort van democratie en toen pleegden de bolshewiki een staatsgreep.

Accoord: om jezelf omhoog te werken zul je mensen om je heen moeten overtuigen, somehow.
Hoe positief je dit wil noemen is een vraag.

Napoleon was een genie. Hij begon als hooggeplaatste militair, en werd koning en kroonde zichzelf ( :') ) tot keizer - en was er daarna van overtuigd dat hij Rusland wel aan zou kunnen. Dat werd hem (en zeer veel van zijn soldaten) fataal.

Vaak komen dergelijke figuren aan de macht na een periode van grote armoede en/of chaos (revoluties). Die kortdurende verbetering heeft veelal te maken met het afzetten van de vorige logge, zichzelf verrijkende bestuurslaag en er een nieuwe, kleinere, overzichtelijkere voor terugzetten. Al dan niet gecombineerd met het aanwijzen en leegplukken van een zondebok. Vrijwel altijd levert dat voor velen een kortetermijnverbetering op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:02

Wat zijn normale / redelijke bedragen om te vragen voor de laminaatvloer in ons huidige huurhuis ter overname? Ik ben daar totaal niet bekend mee..
Het gaat om alle vloeren in een eensgezinswoning. Ca 80 m2 totaal.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:07

SavannahNx schreef:

...er is ooit een ongeluk gebeurd bij zo'n spoorwegen overgang.
Net toen buschauffeur x het niet meer geloofde en de rails opging, kwam de trein.

Maar het hoort niet.
ProRail bellen!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:13

Ligt aan de kwaliteit van de vloer (dus merk, dikte, staat) Wat heeft het gekost per m2? Het verschild nogal of er een vloer ligt van 5 euro p. m2 of 25 euro p. m2.

Als je een dure hebt die je zonder beschadiging kunt demonteren, kun je het vaak nog goed verkopen (of zelf hergebruiken). Een goedkopere waarbij demontage vaak niet goed gaat (en dus niet verkoopbaar) wil je liever laten liggen. Bij nr 1 kun je dus zeker wat royalers vragen dan bij nr 2 (als je het niet erg vind om het er weer uit te halen).

Het is 60-70 m2? Zou zeggen 50-200 euro afhankelijk van alle bovenstaande factoren (misschien bij echt duur laminaat stuk meer)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:46

Het is een mengeling, beneden (c.a. 30 m2) ligt echt duur en kwalitatief goed laminaat (geschikt voor zeer intensief gebruik/ bedrijfs-kwaliteit), boven een goedkopere (alsnog wel 15 p.m2) uit de bouwmarkt. Bedankt voor de vlotte reactie!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:52

Ik zie trouwens een verschrikkelijke typfout die ik niet meer kan corrigeren...

Tja, ik kan het echt niet voor je inschatten. Je kunt kijken wat de gek er voorgeeft of wat je ervoor wilt hebben. Maar te hoog inzetten kan betekenen dat je alles eruit moet halen (als de ander niet wil onderhandelen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:54

Het is waard wat de nieuwe huurder je wil geven. Wij hebben uiteindelijk maar 100 euro gekregen voor de vloer 140m2), twee kastjes en een perenboom. Zijn akkoord gegaan want anders moet je alles alsnog weghalen.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:58

Riddershow schreef:
Maar te hoog inzetten kan betekenen dat je alles eruit moet halen (als de ander niet wil onderhandelen)

Ik zou hier inderdaad vooral aan denken en je prijs dus ook aanpassen op hoe erg je het vind om die vloer er desnoods zelf uit te (laten) halen en indien je dat niet erg vind, hoe goed het dan nog te verkopen of te hergebruiken is.
Ik heb een keer 15m2 verkocht voor 50€ en 18m2 voor 80€. Was allebei echt nog in nieuwstaat en wilde de vloer er koste wat kost niet zelf uithalen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:59

Ik vind betalen voor een vloer altijd gek :o je betaald toch ook niet voor het behang op de muren :o
Ik zou er niet aan denken om er iets voor te vragen, als ik het mee kan nemen doe ik het, anders laat ik het liggen.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:37

Macs schreef:
Ik vind betalen voor een vloer altijd gek :o je betaald toch ook niet voor het behang op de muren :o
Ik zou er niet aan denken om er iets voor te vragen, als ik het mee kan nemen doe ik het, anders laat ik het liggen.

In een huurhuis ben je nu eenmaal verbonden aan bepaalde regels

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:42

betalen voor een houten vloer of een hele dikke kwaliteit parket vloer vind ik dan weer niet zo gek :)
Zo heb ik voor ons eerste koophuisje een keer 200m2 bijna onbelopen parket uit een huis/showroom gehaald voor maar 600 euro :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:46

Waarom de collega die vlak bij mij zit het echt niet snapt dat ze niet hoeft te bleren in de telefoon.

SSSSsssttttttt _-:(

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:52

misschien doof? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:58

Dan zou ik er nog wel begrip voor hebben. Ze zit gewoon helemaal herrie te maken, keihard rammen op dr toetsenbord, vreemd hard zuchten, keihard tetteren in die telefoon.... En het is niet dat ze aandacht wil, want ze wisselt geen woord met mij :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:01

hahahaha oh... die zou met mij echt een probleem hebben op haar kamer :')
Ik zou allereerst even vragen wat haar dwars zit en of ze het zelf door heeft dat ze een nogal akoestisch aanwezig stoorelement is :+

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:02

Steeph schreef:
Trui schreef:
Iemand zei net iets heel raars,
Kan je echt van blauwe kleurstof in snoepjes kanker krijgen?

Als je E133 bedoelt, Google dan eens "briljant blauw fcf msds" en oordeel zelf.

Een msds interpreteren moet je niet aan leken overlaten, want in de veel msds’en staat dat iets mogelijk kankerverwekkend is. De msds van ethanol is bv. ook niet zo geruststellend terwijl het in werkelijkheid wel meevalt.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:22

badeendje schreef:
Steeph schreef:
Als je E133 bedoelt, Google dan eens "briljant blauw fcf msds" en oordeel zelf.

Een msds interpreteren moet je niet aan leken overlaten, want in de veel msds’en staat dat iets mogelijk kankerverwekkend is. De msds van ethanol is bv. ook niet zo geruststellend terwijl het in werkelijkheid wel meevalt.

Overmatig alcohol gebruik is wel degelijk kankerverwekkend hoor :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:30

Steeph schreef:
badeendje schreef:

Overmatig alcohol gebruik is wel degelijk kankerverwekkend hoor :)

Precies, overmatig gebruik, en dat is bij veel andere stoffen ook zo, terwijl je daar maar heel weinig van binnenkrijgt en die msds dan dus overdreven is.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:41

ReadTheRulez schreef:
Macs schreef:

In een huurhuis ben je nu eenmaal verbonden aan bepaalde regels

En je kunt natuurlijk ook een verschil zien tussen iets wat verlijmt is en iets wat los te halen is. Maar heel zwart wit is het ook niet, want hoe vaak hoor je niet dat mensen hun badkamer/keuken eruit moeten slopen omdat de nieuwe huurder dat niet wil overnemen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:16

Dat risico loop je altijd als ke als huurder een afwijkende of andere keuken plaatst.

Heb wel eens een huis meegemaakt wat 2,5 meter was uitgebouwd.... een huurhuis he?

Toen werd het gerenoveerd en moest de uitbouw weg. Mensen deden moeilijk!!! Ja hallo, doe dat maar in een koophuis!

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:29

Wat zijn echte don'ts (en do's) bij een sollicitatiegesprek? (welliswaar bij een supermarkt maar goed, ben toch wel een beetje zenuwachtig :=)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:14

c_alsemgeest schreef:
hahahaha oh... die zou met mij echt een probleem hebben op haar kamer :')
Ik zou allereerst even vragen wat haar dwars zit en of ze het zelf door heeft dat ze een nogal akoestisch aanwezig stoorelement is :+

Gelukkig is het maar voor alleen vandaag, ik kom hier niet vaak.... dus ik heb een paar keer op mn tong gebeten. Zou ik hier regelmatig mee moeten dealen zou ik er echt wel iets (meer)van gezegd hebben.

deksel schreef:
Wat zijn echte don'ts (en do's) bij een sollicitatiegesprek? (welliswaar bij een supermarkt maar goed, ben toch wel een beetje zenuwachtig :=)

Netjes kleden en spreken, niet met je telefoon zitten spelen (ook niet tijdens het wachten), vragen stellen over het bedrijf of jouw taken toont interesse. Een beetje nerveus mag best, maar maak jezelf niet gek ;) +:)+ Succes!