Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:20

Marjoow schreef:
Sterkte allemaal! Ik zit gelukkig thuis. Moeders moest naar Hilversum maar dat hebben ze ook op tijd afgezegd..

Ik moet zo terug naar Hilversum :/

theadora99

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:22

Ik zit op de Uithof en er rijden geen bussen en treinen meer... hoop dat het later weer op gang komt anders moet ik op school overnachten ben ik bang...

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:22

Ik zit ook met een dilemma, ik moet om 16.00 uur werken, maar ik moet wel met de trein. Geen idee of er dan al iets rijdt.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:24

je kan beter het zekere voor het onzekere nemen... als de kans groot is dat je niet daar kan komen, of vanavond weer thuis, dan zou ik thuis blijven.

Ik zit nu op mijn werk, maar we houden allemaal angstvallig in de gaten of Arriva hier wel blijft rijden (Groningen). De 5 minuten vertraging van vanochtend vind ik alleszins acceptabel... :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:28

Op de weg is het nu ook geen pretje. Ik kreeg net op de snelweg bijna een dakplaat op mijn auto en kon geen kant op om het te ontwijken. Gelukkig waaide die op het allerlaatste nippertje net de andere kant uit en ik zag in mijn spiegel dat hij bovenop de vangrail terecht kwam. Maar vind het vooral raar dat mensen geen afstand van elkaar gaan nemen en een ander de ruimte gaan gunnen als ze van alles door de lucht zien vliegen, zo druk was het namelijk niet op de snelweg maar ik was wel ingesloten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:34

Wat een sukkel op het nieuws zeg... had commentaar op de ns. Altijd wat zei ie...
Vind het echt aso om zo te reageren... kom op , het gebeurd niet voor niks dat alle treinen eruit gehaald worden.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:35

Rijdt er echt helemaal geen trein? Want de website van NS geeft nog wel een optie om op mijn werk te komen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:36

Flying_Angel schreef:
Rijdt er echt helemaal geen trein? Want de website van NS geeft nog wel een optie om op mijn werk te komen.

NS rijdt niet.
Arriva rijdt in Groningen en Limburg

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:36

Flying_Angel schreef:

10min terug:

Het treinverkeer is nog altijd gestaakt. De NS: "Er zijn bomen en andere voorwerpen op het spoor terechtgekomen. Ook op verschillende stations is sprake van stormschade. Dit kan zeer gevaarlijke situaties opleveren voor reizigers en medewerkers."

"ProRail en NS houden de situatie nauwlettend in de gaten. Er wordt hard gewerkt om, zodra de weerssituatie dit toelaat, het treinverkeer weer veilig op te kunnen starten. Het is nu echter onmogelijk om aan te geven wanneer dit zal zijn en welke treinen zullen rijden. NS adviseert reizigers de berichtgeving op NS.nl goed in de gaten te houden. De informatie in de reisplanner is op dit moment niet up to date."

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:37

Ooh super! Bedankt!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:37

NS geeft steeds aan dat het over twee uur weer gaat rijden, maar steeds als het later wordt schuift ook die twee uur mee. Dus denk dat het nog wel even gaat duren

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:39

Zie wel dat Arriva GLD eerder rijdt dan NS.
Volgens NS website rijden die rond 14.00 weer.

Maar er zijn vet veel bovenleidingen kapot, spoorbomen zijn kapot, duurt nog wel eventjes.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:55

Uit betrouwbare bron vernomen dat er voor 15.00u iig geen NStreinen rijden. Verloofde zit vast op het hoofdkantoor van ProRail.

Ikzelf zou lopend naar mijn werk gaan, maar net gebeld dat ik pas om 3u hoefde te beginnen, er zijn bijna geen studenten op school..

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:57

Dat is inderdaad wel een betrouwbare bron ja.
Alle sites van busvervoerders werken niet, dus er is nergens te vinden wat daar nog van rijdt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:58

Nou hier in Arnhem is de storm gaan liggen. Dus hoop dat de bussen snel weer rijden. Ik moet namelijk om 5 uur bij een afspraak zijn.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:59

Lienie_F schreef:
Dat is inderdaad wel een betrouwbare bron ja.
Alle sites van busvervoerders werken niet, dus er is nergens te vinden wat daar nog van rijdt.

In Haarlem stormt het nu niet zo super meer, maar heb al uren geen bus gezien.(woon tegenover een bushalte waar normaal o m de 10 min. Een bus gaat.)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:21

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:23

Wow, dat lijkt me eng!

U-Ov zegt via Twitter dat ook de lijnen naar de Uithof weer opgestart worden - wel nog vertraging mogelijk.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:57

Ik heb mijn werk afgebeld. De reisadviezen verschuiven inderdaad de hele tijd. Heb gezien dat er een boom op de trein bij Haarlem is en dat het hele station is ontruimd.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:58

Flying_Angel schreef:
Ik heb mijn werk afgebeld. De reisadviezen verschuiven inderdaad de hele tijd. Heb gezien dat er een boom op de trein bij Haarlem is en dat het hele station is ontruimd.

Ow fijn, dan heb ik het rustig op mijn werk straks. Meeste studenten komen met de trein, maar als station Haarlem ontruimd is, komen ze dus niet..

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:04

Mensen zaten drie uren in de trein waar een boom op gevallen is. Zijn er nu uitgehaald.

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:05

SophieFT schreef:
En op het Windesheim laten ze de tentamens gewoon doorgaan...

Echt zo? Op de facebook staat wel dat ze adviseren niet naar school te komen.. Lekker tegenstrijdig :=

Onze docent vond ook dat we gewoon naar school moesten komen vanwege de presentaties. Vast niet iedereen hoefde met de trein. Ja 2 van de 15 niet ofzo. Uiteindelijk kwam ze toch tot het besef dat het niet handig was.

En ik zat ook vast.. Mijn moeder had me naar Hoogeveen gebracht en ik zou verder gaan met de trein na een afspraak.. Reden er geen treinen meer >;)

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:07

Pfff bizar net amsterdam centraal. Niks rijd. Trams niet en bussen ook niet.

Heb volgens mij ontzettend mazzel dat de 51 naar westwijk wel rijd *\o/* naar huis kom ik zowiezo niet _O- Ketelbrug dicht en treinen rijden niet

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:13

Ze zeggen net heel trots op het journaal dat in Amsterdam de bussen en trams weer rijden :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:13

Ik snap dat echt niet van docenten - waarom nemen ze niet wat meer hun verantwoordelijkheid richting de veiligheid van hun leerlingen en studenten?