Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 07:46

Zo dat is een verschil haha. Gaaf!

Vanavond weer verder met inpakken. Wat een klus haha.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 16:50

Hier weer op 2 woningen gereageerd, niet dicht bij centraal station als ik graag had gehoopt, maar dicht bij Velperpoort, nja das misschien n kwartiertje fietsen van Centraal dus dat is ook prima natuurlijk. Ben wel erg benieuwd hoe ik dat financieel allemaal ga doen dan straks... HALLUP haha.

Heel verschil die trap! Het heeft wel wat :D

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:32

Wat heerlijk om jullie verhalen en dingen te lezen!
Stiekem volg ik al een poosje.

Mijn vriend en ik willen gaan samenwonen, helaas vlot het niet met het vinden/krijgen van een huisje. -O-
Maar we gaan stug door! Ik hoop hier ook snel mijn verhalen neer te zetten :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 22:14

Leuk ! Hopelijk hebben jullie snel iets gevonden :) beide !

Ik twijfel zo haha. 1 muur behangen of alle muren verven ( heel licht grijs, net geen wit ) en dan kleur er in gooien met accessoires.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 00:10

WinSel schreef:
Leuk ! Hopelijk hebben jullie snel iets gevonden :) beide !

Ik twijfel zo haha. 1 muur behangen of alle muren verven ( heel licht grijs, net geen wit ) en dan kleur er in gooien met accessoires.

Moeilijk he!
Ik ben gegaan voor alle muren wit, lichtgrijze vloer en enkel in de twee slaapkamers 1 zeegroene muur.
Verder ga ik lekker kleur erin brengen met accessoires. Dan kan ik regelmatig wisselen!
Succes met je beslissing!

Ik moet nog maar een paar kleine stukjes muur bijwerken en dan is alles afgeverfd!
Lekker schoonmaken en gaan inrichten dus de komende tijd!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 00:22

Ik ga komend jaar de wand waar m'n tv hangt verven, ik neig op dit moment naar een lichte lavendeltint maar kijk tzt in de winkel wel of ik wat kleurkaarten mee kan nemen om tegen de muur te houden en dan te kijken wat me het meest aanspreekt.
En rond die tijd ga ik ook 2 wanden voorzien van wandplankjes etc zodat de katten lekker heen en weer kunnen banjeren en op de kasten kunnen komen.
En gelijk 2 kleinere (denk 5x20cm of 5x30cm) plankjes bij de tv ophangen waar bijv een kaart op gezet kan worden of een plantje ofzo.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:19

Ik stond zo mooi 1ste voor een perfect flatje, sta nu 6e :(

Ik vind persoonlijk 1 gekleurde muur altijd mooi, maar alles heel licht grijs is ook mooi en er dan met accessoires inderdaad kleur in brengen, dan kan je ook nog eens wisselen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 11:33

Ik heb 1 muur een kleur!! Vind dat wel breken.

Eerste foto van toen net mn tafel stond.

Afbeelding

Afbeelding

Grijs/blauw is die muur :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 14:33

Zo'n soort kleur heb ik ook! :j <3
Roze kussentjes etc erbij.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 14:38

Ik heb petrol als accessoires :)
Ik wissel wel beetje... al blijven mn kussens hetzelfde. Heb nu wel wat herfstdingen op de tafel staan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 01:03

Mijn trap gaat gestaag := , wat een pokkeding :P

He mijn tafel weer :+ , ben er nog steeds enorm blij met zijn kruispootjes <3

Ik heb oorlog met mijn kast , stond al in de weg dus daxht uit elkaar en naar boven maar helaas alles breekt af dus dat word een enkeltje berging en dan het stort

Afbeelding

Warzone maar ik ga lekker op tuk eerst , morgen naar buiten brengen en dan de schuur in

De hamster bakken moeten nog een meubel krijgen eigenlijk, zou mooiste zijn dat het een kast lijkt maar dat de bakken erin staan <3

Ben wel op juiste tijd vertrokken naar dit dorp ,door de statushouders is de wachttijd nu rond de 6 a 8 jaar in dit dorp :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 15:14

Zo klaar met hulp van moeders , even wat dingen nog weg toveren en dan kan het er voorlopig weer mee door :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Huis is wel chill maar het past allemaal net niet :+ , voor de hamsterbakken moet nog even een leuke stellingkast komen

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 15:45

Ah Rebbeca, vond je vorige opstelling wel wat mooier eruit zien :-). Waarom heb je het eigenlijk veranderd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 16:33

Ik heb nu 2 hamster bakken ipv 1 , dus die moest ik even kwijt :P (zijn beiden rond de 125 breed ) De kerstboom kan straks mooi in het midden van de kamer , en de witte kast was een rommelding en was gewoon niet meer wat . En die lampen hingen in de weg , is even wennen maar zodra er een stellingkast is zijn de hamsterbakken weg en kan eventueel de bank weer terug

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 18:06

Yonker wat een mooi huis! De muur en tafel vimd ik ook heel gaaf.
Waar heb je die tafel en stoelen weg?
Rebecca, ik vind het wel erg druk nu, maar dat is mijn smaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 18:10

Ik vind het juist kaal. .. , die hamster bakken moeten gewoon anders dat scheelt al

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 06:30

Als de hamsterbakken boven elkaar staan scheelt dat (letterlijk) al de helft. Vind het nu allemaal erg op en in elkaar staan, zei je zelf ook al, het past allemaal net niet. Blijf je tafel idd heel mooi vinden.

Mooi die grijsblauwe muur, heel gaaf kleurtje. Ik heb grijs in woonkamer en mintgroen in slaapkamer.

Afbeelding

Afbeelding

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:49

Dat mintgroen heb ik ook! Mooi!!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 12:26

Mag ik me hier ook melden? O:) Mijn vriend en ik hebben een huis gekocht en gaan in december samenwonen. Zie hier al hele leuke dingen voorbij komen! Mooie kleuren aan de muur ook! :j
Hier ook al druk bezig met de inrichting. De meubels zijn al besteld, de stukadoor is geregeld en we zijn het zelfs eens geworden over de kleur die op de muur moet komen. :D

Ik moet zeggen dat ik me wel vergist had in de hele financiële rompslomp en de hoeveelheid regelwerk. Gelukkig was de hypotheek wel op tijd rond. Zit nu op internet te kijken of er ergens een handige checklist is. Verzekeringen die je moet afsluiten e.d.

Ik zit nu op Moveria te kijken. Hoe hebben jullie dit gedaan en hoe lang van te voren hebben jullie energieleveranciers, internetaanbieders e.d. uitgezocht?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 14:17

maai_ke schreef:
Yonker wat een mooi huis! De muur en tafel vimd ik ook heel gaaf.
Waar heb je die tafel en stoelen weg?
Rebecca, ik vind het wel erg druk nu, maar dat is mijn smaak.

Van de leen bakker :) al mijn meubels in de woonkamer komen daar vandaan.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 18:27

@Julia energieleverancier kun je pas regelen als je je meterstanden weet. Bij koop denk ik dat je die doorkrijgt bij de overdracht.
En bij providers duurt het ongeveer 2 weken voor je internet e.d hebt.
Dus zou gewoon kijken naar wanneer je klaar denkt te zijn met klussen en je het in huis hebt bij de verhuizing.

Ben zelf een bank via marktplaats aan het kopen...pfff hoop zo dat m'n vervoer rond komt en dat ik die bank kan gaan halen!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 15:49

Taartje: Dat is niet wat er ons telefonisch en online wordt verteld.. We konden de datum van de sleuteloverdracht opgeven. Rond die datum wordt er dan een kaart gestuurd waarop we de meterstanden kunnen noteren en retour kunnen sturen. Dus ik ga er vanuit dat dat nu gewoon goed rond is, anders hebben we wel een probleem. :=

Welke bank heb je op het oog/gekocht? Niemand in je directe omgeving met een aanhanger? Anders een aanhanger huren een idee? :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:58

Zo mijn huis staat op z'n kop haha. Bijna alles ingepakt. Donderdag sleutel :))

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:42

Julia schreef:
Taartje: Dat is niet wat er ons telefonisch en online wordt verteld.. We konden de datum van de sleuteloverdracht opgeven. Rond die datum wordt er dan een kaart gestuurd waarop we de meterstanden kunnen noteren en retour kunnen sturen. Dus ik ga er vanuit dat dat nu gewoon goed rond is, anders hebben we wel een probleem. :=

Welke bank heb je op het oog/gekocht? Niemand in je directe omgeving met een aanhanger? Anders een aanhanger huren een idee? :)

Ja dus eigenlijk hetzelfde als bij mij, alleen jullie hebben nu al contact gehad.
Ik moest de meterstanden online doorgeven na de overdracht en heb nooit zonder stroom gezeten ;)
Dus dat komt wel goed.

Een IKEA ektorp! Ga hem morgen halen, collega van me heeft een vrachtwagentje voor dr paard en die wilden tegen benzine kosten wel rijden, huren werd zo duur dat ik bijna gelijk een gloednieuwe bank kon halen.
Begint dan eindelijk op een huisje te lijken!

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:02

Hallo dames!

Ik ga binnenkort ook op mezelf wonen, en ben me een beetje aan het inlezen en oriënteren.

Nou heb ik een leuk appartementje gezien, valt binnen het budget. Alleen is de prijs kale huur. Voor de rest zou ik €70 voorschot betalen. Maar als ik het goed heb betekend dit, dat ik aan het eind van het jaar een overzicht krijg van de daadwerkelijk gebruikte electra, gas, water etc? Kan het dan zijn dat ik zomaar €300 moet neerleggen als ik teveel heb verbruikt?
Ik word er via google niet heel veel wijzer van.

Zou er iemand zo lief willen zijn om het mij een beetje uit te leggen? :o