Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:50

Hier was een stalgenootje wat verontwaardigd voor mij eergisteren. Ze had een paar spullen voor mij verkocht, zij een betere handelaar dan ik want ze kreeg er meer voor dan ik eigenlijk minimaal had willen hebben.
Blijkbaar stonden de spullen niet veel later ook weer op internet, met een hogere VP. En dat vond zij niet kunnen, ze was helemaal verontwaardigd :D

Wel lief :) Maar heb maar even duidelijk gemaakt dat het zo nou eenmaal werkt....heb ik ook wel eens gedaan, toen bleek dat iets niet paste na aankoop. Da's nou eenmaal ook het voordeel van MP/FB/BM :Y) :D

Jadeleigh263

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:13

Ik heb zelf ook zo vaak dingen gehad die niet pastte, en om het nou voor niets thuis te gaan bewaren is onzin, hogere vp doe i soms ook maar dat is alleen omdat veel mensen er onder bieden haha

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:19

Iemand ervaring hier met een marktplaats zadel verkoper K ? Ik wil een zadel van deze verkoper kopen en aangezien het aantal zadels deze aanbiedt vroeg ik me af of jullie soms ervaring hebben met deze ?
Hopelijk geen oplicht(st)er, maar ik denk het niet gezien de 9 jaar lidmaatschap op mp.
Merk toch geregeld dat de uitleg niet altijd helemaal overeenkomt met het product. Zo kocht ik laatst een kieffer lech profi bij een andere verkoper en eens ik het toekrijg zie ik dat het een munchen is. Zadel is prima daar niet van, maar hoe kun je het verkeerde model aanbieden terwijl het in koeieletters op het zweetblad staat :+

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:38

Nou, dat iemand iets meteen doorverkoopt, kan!
Maar om dan iemands fotooos te februiken?
Dat vin ik apart?!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 10:49

Met jouw foto's vind ik idd niet helemaal kies, ik zou op zijn minst de moeite doen om eigen foto's te maken :j

Dat is dus ws pure luiheid van de nieuwe verkoper :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:05

@Jadeleigh: Balen, hier zeiden ze dat het wel in het kialapunt afgeleverd kon worden maar dat naar het buitenland TNT werd (wel dezelfde prijs als wat jij betaald, dat wel).

Nuja, het is goed aangekomen, je krijgt er de t&t-codes bij én het werd bij de bestemmeling aan huis afgeleverd, dus verder geen klagen over.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 15:33

Oh wat gek,

Want naar mij weten verzend kiala NL naar kiala Be sinds 1,5 maad ofzo.. En op de site staat het ook gewoon..

Maar ik heb nu mn eerste dippie met kiala, een pakket naar be is al 3 weken onderweg, maar nog niet aangekomen..
Ondertussen kiala wel al gemaild dus ben benieuwd.. Bij de status staat: het pakket wordt getransporteerd... En in de geschiedenis van het pakket stond dat ie 2 weken geleden bij de laatste sorteercentrum was aangekomen pfoeee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 16:45

:)* Ik heb mijn laatste pakket naar het buitenland meer dan 1,5 maand geleden via Kiala verzonden, wss is het dan intussen toch veranderd! Top om te weten!

Normaal is Kiala wel goed met hun opvolgservice. Ook een keer gehad dat een pakketje zogenaamd niet door mij was afgehaald, bleek nadien dat het gewoon niet eens was aangeboden in het kantoor van bestemming. De verkoper mocht het toen geheel gratis opnieuw terugsturen mijn kant op.

Ook het pakket wat naar Spanje moest was even kwijt ivm de t&t die wat door elkaar liep. Mailtje eruit gedaan en was heel snel en vriendelijk opgelost.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:19

Nou ja?!
Mijn fotoos zijn wel in trek?!
Heeft er iemand een bodywarmerfoto gebruikt ( die ik aan straatstenen niet kwijtraak) voor 100,00!! ?!
Persoon is pas 1 dag op mp, riekt dat naar iets engs???

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:19

Ik zou een melding maken :)

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:06

lotlot2 schreef:
Ik zou een melding maken :)

Gedaan alleen zal het welniets zijn want staat er nog steeds op !

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:58

Het kan ook goed gaan op MP :D. Gereageerd op een advertentie van Human Nature zwarte laarzen. Waren 20,-. Ze reageerde meteen terug, ik ook.. Verzendkosten erbij opgeteld en bedrag meteen overgemaakt. Nu wachten tot ze het binnen heeft en de verzending. Maar al met al in een uurtje een overeenkomst gesloten :P. Gebeurd mij niet vaak op MP.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:59

Als jij meldt dat ze zomaar jouw foto gebruiken, zullen ze de advertentie zeker verwijderen!

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:11

Kentaro schreef:
Als jij meldt dat ze zomaar jouw foto gebruiken, zullen ze de advertentie zeker verwijderen!

Ze nemen het in behandeling!
En tja, lees hier in verleden wat over eskadron oplichters; deze petsoon verkoopt die dus ook?!
Maar ik heb gedaan wat ik kon!

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:50

maar hoe kunnen ze dan jou foto gebruiken? al lang kun je van mp geen foto's meer opslaan of downloaden... hoe ist dat dan gedaan ???

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:52

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:54

Ik kan fotos via laptop gewoon van marktplaats opslaan hoor.

Maar printscreen is ook een optie ja :)

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:53

Raar.. Mensen die spullen aanbieden en dan bij een serieus bod ineens afhaken en niet meer willen verkopen (tot 2x aan toe)

Of verwachten dat een aanbetaling binnen 1 dag op de rekening kan staan en dan vervolgens spullen snel doorverkopen aan een andere gegadigde :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 09:15

Ik had weer 'zo eentje' via Boktmarkt. Ik heb al lange tijd losse kniewrongen te koop staan. Een paar dagen geleden reageerde iemand die vroeg of ze nog beschikbaar waren en daarna nog een berichtje wat ik ervoor wilde hebben. Ik heb haar doorverwezen naar de advertentie waar alles duidelijk in staat. En ik had het kunnen weten: uiteraard geen reactie meer. Dat zijn van die berichten waar je gewoon kunt raden dat je er niets meer van hoort. Als de vraagprijs duidelijk in de advertentie staat en ze vragen er nog naar, dan hopen ze 9 van de 10 keer dat je er uiteindelijk toch minder voor vraagt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:46

sasja0705 schreef:
maar hoe kunnen ze dan jou foto gebruiken? al lang kun je van mp geen foto's meer opslaan of downloaden... hoe ist dat dan gedaan ???

Je kunt zo op iemands foto gaan staan en deze opslaan. Die mogelijkheid is er een tijd af geweest maar helaas sinds het nieuwe mp weer gewoon mogelijk.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:03

En als je de foto echt heel graag wil hebben kun je ook een printscreen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:05

Hai, sorry dat ik zomaar kom binnenvallen, maar ik ben al een tijd op zoek naar een pagina op Facebook over Marktplaats advertenties en dan grappige/gekke advertenties geplaatst.
Kan de link nergens weer vinden. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 16:26

'Ik bied de helft', bedoel je die facebook pagina KBK?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 17:13

Ja inderdaad, die tip wou ik ook al geven.
Geniale mensen :')

Maar dat is van facebook, niet van marktplaats. ( de grapjes )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 17:17

Jaaaaa, die bedoel ik! Bedankt. :j
Klopt hoor, ik zocht ook op Facebook.