[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 10:54

Baby poezen foto's zijn altijd welkom :D

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 11:08

Creme is een dilute/verdunning van rood en beide ouders hebben volgens mij geen verdunfactor.

Smoke/ silver zit in papa dus dat kan wel en dan is ook nog de vraag wie is kort haar en wie lang. Enya is kort maar draagt wel langhaar gen. Papa is langhaar. Dus kittens kunnen lang of kort worden.

Vers van de pers, speciaal voor jullie.Afbeelding

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 11:36

Ik vind de kleur van mama wel heel mooi.

En faalangst. Had ik achteraf gezien ook, maar toen deed men niet aan stickers plakken.
Lijkt me toch beter dat er met zo'n kind gewerkt wordt? Helpen bij het leren vooraf. Praten over wat ie voelt, voor en/of na de toets. Iets leuks doen na de toetsen. Ben geen expert natuurlijk.
Maar dat lijkt me beter dan vermijden (thuis houden). Dat lost het probleem niet op.

Er komen nog veel toetsen. En stel je voor dat je er niks mee doet. Krijgt ie straks op het werk een deadline, meldt ie zich dan elke keer ziek?

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 12:50

Sorro schreef:
Creme is een dilute/verdunning van rood en beide ouders hebben volgens mij geen verdunfactor.

Smoke/ silver zit in papa dus dat kan wel en dan is ook nog de vraag wie is kort haar en wie lang. Enya is kort maar draagt wel langhaar gen. Papa is langhaar. Dus kittens kunnen lang of kort worden.

Vers van de pers, speciaal voor jullie.[ [url=m/qEqt7Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welk ras is de moeder?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 13:01

Wat zijn ze toch leuk <3

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 13:12

Bambi1995 schreef:
Welk ras is de moeder?

Enya is volgens de fokker een mainecoon x sibeer maar hier heb ik zelf wel mij twijfels bij.
Papa van dit nest is een volle maine coon.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 13:15

Bij katten heb ik zoiets geks, daarvan vind ik juist net alleen de hele kleintjes nog leuk :P :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 18:18

KITTENSPAM!! MEER!! :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 20:44

Sorro schreef:
Wil best spammen maar daar is dit topic natuurlijk niet voor bedoeld.

Jawel, dat is een ongeschreven kitten-internetwet en ik ben jurist dus ik kan het weten.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 20:45

Puppy's mogen ook :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 20:55

Kittens! Puppy's! Nep-noodels! Laat allemaal maar komen die spam, daar wordt iedereen toch instant vrolijk van :D

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 21:20

Straks krijg ik een waarschuwing....

Maare komen er nog wat;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 21:23

Dammie schreef:
Puppy's mogen ook :j

Speciaal voor jou dan een puppy

Yannis met 2 van zijn kinderen

Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 21:26

Aaahhh
Wat is dat allemaal schattig <3

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 21:27

Neeeeee geen kittens! Baby’s doen me niks, maar babypoesjes?! <3 <3

Ik kreeg vorige week mijn nichtje in mijn armen gedrukt. Ze is van juli, en er komt nu meer mensje in. Niet meer zo’n wezenloze baby. Leuk voor vijf minuten, daarna baby weer afgegeven en ingeruild voor een glas wijn :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 21:41

Puppiesssd <3 <3
Dat kind van die vriend waar ik veel over heb zitten zeuren hier is bijna een jaar. En ik vind er nog steeds helemaal niks leuks aan :o het kruipt nu soort van, trekt zich voort met de armen en sleept met de benen achter zich aan..
Als de vader helpt gaat ie als een soort buikdanser staan en dat schijnt heel knap te wezen. Ik vind het maar onhandig _O-

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 21:49

Luxorvalkje schreef:

En faalangst. Had ik achteraf gezien ook, maar toen deed men niet aan stickers plakken.
Lijkt me toch beter dat er met zo'n kind gewerkt wordt? Helpen bij het leren vooraf. Praten over wat ie voelt, voor en/of na de toets. Iets leuks doen na de toetsen. Ben geen expert natuurlijk.
Maar dat lijkt me beter dan vermijden (thuis houden). Dat lost het probleem niet op.

Er komen nog veel toetsen. En stel je voor dat je er niks mee doet. Krijgt ie straks op het werk een deadline, meldt ie zich dan elke keer ziek?

Ja, zoiets dacht ik ook.
Ik ben nogal streng in mijn oordeel hoor, dat besef ik zelf ook wel. Ik heb héél weinig geduld met kinderen, en zelf geen ervaring met faalangst, dus ik redeneer vast nogal kort door de bocht. Maar als ik dan hoor hoeveel eieren er worden onder gelegd en dat het kind dan mag thuis blijven, lijkt mij dat de meeste foute oplossing. Zal nog wat worden met de examens.. Om nog maar te zwijgen idd over later gaan werken en deadlines.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 22:02

Ik heb zelf faalangst maar niet in die extreme mate..
Maar vermijden is wel een soort van oplossing wanneer je ermee gepest wordt, en leraren kunnen dat ook heel goed. Of zelfs als het niet eens echt pesten is, maar ook ongevoelige opmerkingen kunnen het angstgevoel veel erger maken.
Het is een beetje zoals wanneer een paard al veel stress heeft niks meer kan hebben en van een vallend blaadje op tilt slaat, zo kan je ook in je faalangst zitten en dat alles het erger lijkt te maken.

Maar als je wel een fijne omgeving hebt zijn er ook kleine dingetjes die enorm kunnen helpen hoor. Bij mij persoonlijk bv een beetje begrip op een rustig moment. Een kopje thee geeft mij altijd een veilig gevoel en voelt sowieso prettig bij een droge bek en brok in de keel :+ met presenteren ook, en bv een keer dat de luisteraars ook stonden, interactief vragen stelde zodat ik opeens dacht over wat ik wou vertellen ipv de angst alleen.

Maar goed dat is denk ik ook voor iedereen verschillend. Overigens vind ik ook dat dit het beste meteen op de basisschool kan worden aangepakt, als klein kind kom je er denk ik veel makkelijker en sneller overheen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 23:18

Er zijn hele goede trainingen tegen faalangst. Vermijden is niet de oplossing maar forceren ook niet.

Zoals met alles, de gulden middenweg lijkt me het beste.

En oordelen is natuurlijk makkelijk, vind ik ook lekker af en toe.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 23:20

Ik word gewoon helemaal week van binnen als ik die kittens zie ... Zo mooi! Aan de ene kant zijn ze nu al prachtig, aan de andere kant kan ik niet wachten tot je foto's kan gaan delen van kittens die een paar weken oud zijn en die lekker eigenwijs alles lopen te verkennen <3 .

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 23:46

Het opgroeien van katten is echt het leukste wat er is, het is zo bijzonder hoe verschillend ze kunnen zijn qua karakter en gewoontes enzo. Ik ben echt benieuwd hoe onze Yuki er uit gaat zien als volwassene, ik hoop een beetje op zo’n lekkere grote kat met een dikke kop <3

Het liefst wil ik nog 30 katten erbij

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 23:53

Ik wil geen katten. Mijn vriend wel ;(.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 00:37

LWDaisy schreef:
Luxorvalkje schreef:

Ja, zoiets dacht ik ook.
Ik ben nogal streng in mijn oordeel hoor, dat besef ik zelf ook wel. Ik heb héél weinig geduld met kinderen, en zelf geen ervaring met faalangst, dus ik redeneer vast nogal kort door de bocht. Maar als ik dan hoor hoeveel eieren er worden onder gelegd en dat het kind dan mag thuis blijven, lijkt mij dat de meeste foute oplossing. Zal nog wat worden met de examens.. Om nog maar te zwijgen idd over later gaan werken en deadlines.
Het feit dat je denkt dat faalangst alleen bij kinderen voorkomt, zegt al genoeg, of dat je denkt dat faalangst op school hetzelfde is als later in je werk, waar het geen pompen of verzuipen "dit is je cijfer en daar doe je het maar mee" is. Misschien is het verstandig om je oordeel gewoon voor je te houden als je duidelijk 0 verstand hebt van best wel serieuze zaken, want "schop onder z'n hol en gewoon je best doen" is niet de oplossing, en hem even een stapje terug laten zetten terwijl je je beraadt op wat de volgende stappen zijn, is ook niet het einde van de wereld en zorgt er ook niet voor dat hij voor het leven verwend en verpest is. :n

Ik ben ook weleens thuis gehouden voor een toets. Meestal niet, dan kreeg ik m'n paniekaanval pas op school, maar soms werd ik hyperventilerend wakker. Beetje onverantwoord om je kind dan gewoon op haar fiets te trappen en te zeggen "je zoekt het maar uit." O, en verrassing, ook op de universiteit had ik er last van, dus dat het alleen bij kinderen voor zou komen, is je reinste nonsens.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-12-22 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 00:37

@san87 de katten hier zijn af en toe ook gewoon een beetje hond. Ze apporteren speeltjes en Juno vind het heerlijk om stofgezogen te worden.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 09:17

Mkango schreef:
Het feit dat je denkt dat faalangst alleen bij kinderen voorkomt, zegt al genoeg, of dat je denkt dat faalangst op school hetzelfde is als later in je werk, waar het geen pompen of verzuipen "dit is je cijfer en daar doe je het maar mee" is. Misschien is het verstandig om je oordeel gewoon voor je te houden als je duidelijk 0 verstand hebt van best wel serieuze zaken, want "schop onder z'n hol en gewoon je best doen" is niet de oplossing, en hem even een stapje terug laten zetten terwijl je je beraadt op wat de volgende stappen zijn, is ook niet het einde van de wereld en zorgt er ook niet voor dat hij voor het leven verwend en verpest is. :n

Ik ben ook weleens thuis gehouden voor een toets. Meestal niet, dan kreeg ik m'n paniekaanval pas op school, maar soms werd ik hyperventilerend wakker. Beetje onverantwoord om je kind dan gewoon op haar fiets te trappen en te zeggen "je zoekt het maar uit." O, en verrassing, ook op de universiteit had ik er last van, dus dat het alleen bij kinderen voor zou komen, is je reinste nonsens.

100% hiermee eens. Als je kijkt wat er van kinderen wordt verwacht op school snap ik de faalangst helemaal en een schop onder je hol maakt het 1000 keer erger.

Hier ook universiteit, hier ook mega faalangst. Maar hier ook 0% geduld met kinderen meestal, dus vanuit dat oogpunt snap ik de redenering in eerste instantie wel. Het kan alleen wel schadelijk zijn om dit soort redenaties te uiten omdat dat de ratrace cultuur alleen maar in stand houdt.