Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sorro schreef:Creme is een dilute/verdunning van rood en beide ouders hebben volgens mij geen verdunfactor.
Smoke/ silver zit in papa dus dat kan wel en dan is ook nog de vraag wie is kort haar en wie lang. Enya is kort maar draagt wel langhaar gen. Papa is langhaar. Dus kittens kunnen lang of kort worden.
Vers van de pers, speciaal voor jullie.[ [url=m/qEqt7Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
Luxorvalkje schreef:Ik vind de kleur van mama wel heel mooi.
En faalangst. Had ik achteraf gezien ook, maar toen deed men niet aan stickers plakken.
Lijkt me toch beter dat er met zo'n kind gewerkt wordt? Helpen bij het leren vooraf. Praten over wat ie voelt, voor en/of na de toets. Iets leuks doen na de toetsen. Ben geen expert natuurlijk.
Maar dat lijkt me beter dan vermijden (thuis houden). Dat lost het probleem niet op.
Er komen nog veel toetsen. En stel je voor dat je er niks mee doet. Krijgt ie straks op het werk een deadline, meldt ie zich dan elke keer ziek?
LWDaisy schreef:Het feit dat je denkt dat faalangst alleen bij kinderen voorkomt, zegt al genoeg, of dat je denkt dat faalangst op school hetzelfde is als later in je werk, waar het geen pompen of verzuipen "dit is je cijfer en daar doe je het maar mee" is. Misschien is het verstandig om je oordeel gewoon voor je te houden als je duidelijk 0 verstand hebt van best wel serieuze zaken, want "schop onder z'n hol en gewoon je best doen" is niet de oplossing, en hem even een stapje terug laten zetten terwijl je je beraadt op wat de volgende stappen zijn, is ook niet het einde van de wereld en zorgt er ook niet voor dat hij voor het leven verwend en verpest is.Luxorvalkje schreef:Ik vind de kleur van mama wel heel mooi.
En faalangst. Had ik achteraf gezien ook, maar toen deed men niet aan stickers plakken.
Lijkt me toch beter dat er met zo'n kind gewerkt wordt? Helpen bij het leren vooraf. Praten over wat ie voelt, voor en/of na de toets. Iets leuks doen na de toetsen. Ben geen expert natuurlijk.
Maar dat lijkt me beter dan vermijden (thuis houden). Dat lost het probleem niet op.
Er komen nog veel toetsen. En stel je voor dat je er niks mee doet. Krijgt ie straks op het werk een deadline, meldt ie zich dan elke keer ziek?
Ja, zoiets dacht ik ook.
Ik ben nogal streng in mijn oordeel hoor, dat besef ik zelf ook wel. Ik heb héél weinig geduld met kinderen, en zelf geen ervaring met faalangst, dus ik redeneer vast nogal kort door de bocht. Maar als ik dan hoor hoeveel eieren er worden onder gelegd en dat het kind dan mag thuis blijven, lijkt mij dat de meeste foute oplossing. Zal nog wat worden met de examens.. Om nog maar te zwijgen idd over later gaan werken en deadlines.
Mkango schreef:Het feit dat je denkt dat faalangst alleen bij kinderen voorkomt, zegt al genoeg, of dat je denkt dat faalangst op school hetzelfde is als later in je werk, waar het geen pompen of verzuipen "dit is je cijfer en daar doe je het maar mee" is. Misschien is het verstandig om je oordeel gewoon voor je te houden als je duidelijk 0 verstand hebt van best wel serieuze zaken, want "schop onder z'n hol en gewoon je best doen" is niet de oplossing, en hem even een stapje terug laten zetten terwijl je je beraadt op wat de volgende stappen zijn, is ook niet het einde van de wereld en zorgt er ook niet voor dat hij voor het leven verwend en verpest is.
Ik ben ook weleens thuis gehouden voor een toets. Meestal niet, dan kreeg ik m'n paniekaanval pas op school, maar soms werd ik hyperventilerend wakker. Beetje onverantwoord om je kind dan gewoon op haar fiets te trappen en te zeggen "je zoekt het maar uit." O, en verrassing, ook op de universiteit had ik er last van, dus dat het alleen bij kinderen voor zou komen, is je reinste nonsens.