Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:33

karuna schreef:
De getallen zijn gewoon bizar. Hopelijk dat de ziekenhuis opnames niet erachter aan komen rennen zoals ze tot nu toe hebben gedaan.

De omikron variant lijkt toch op een verkoudheid?
Weet je hoeveel mensen er aan het snotteren zijn op dit moment.

Ziekenhuisbezetting gaat gelukkig naar beneden en dat vind ik belangrijker dan de positieven.

Misschien moeten men ook maar eens stoppen met het melden van het aantal besmettingen maar alleen de ziekenhuisopnames melden.

Het is toch wel gebleken dat men het leven niet aanpast aan de hoeveelheid besmettingen

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:34

Suzanne F. schreef:
Ik las dat ze echt hopen dat de wal het schip gaat keren. Dat er op een gegeven moment zoveel besmettingen zijn (geweest) dat het virus steeds minder mensen tegenkomt die het kan besmetten. Dat mensen door de boosters en de besmettingen immuniteit hebben opgebouwd en de omicron geen voet meer tussen de deur kan krijgen en uitdooft.
Laten we het hopen. En dat er dan geen gemene nieuwe opduikt natuurlijk.

Waarom dan een lockdown als je hoopt dat het gros van de bevolking besmet moet worden om het schip te keren?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:35

sureido schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik las dat ze echt hopen dat de wal het schip gaat keren. Dat er op een gegeven moment zoveel besmettingen zijn (geweest) dat het virus steeds minder mensen tegenkomt die het kan besmetten. Dat mensen door de boosters en de besmettingen immuniteit hebben opgebouwd en de omicron geen voet meer tussen de deur kan krijgen en uitdooft.
Laten we het hopen. En dat er dan geen gemene nieuwe opduikt natuurlijk.

Waarom dan een lockdown als je hoopt dat het gros van de bevolking besmet moet worden om het schip te keren?

Waarschijnlijk om het te reguleren. De kans is groot dat er zonder lockdown 100.000 besmettingen op een dag waren geweest nu.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:36

Pandora2 schreef:
Vayo schreef:
Ik zou graag meer openheid willen in die recente percentages onder de opgenomen corona patiënten.

Awel ik ook :D
Maar ik vrees dat die niet zo snel gaan komen. En als er al cijfertjes komen, zal het toch een min of meer vertekend beeld geven want bijv. een ongevaccineerde die met een beenbreuk binnenkomt, wordt eerst getest, test positief en wordt als covid patient meegerekend. Terwijl het eigenlijk voor RX en gips is.
Om maar een simpel voorbeeld te noemen :P

Ik bedoel dan ook echt duidelijke cijfers puur en alleen over opnames van mensen die opgenomen worden vanwege corona en die dus voor hun corona besmetting behandelt moeten worden.

Een Belgische vriendin vertelde trouwens dat ze nu in België de regel gaan hanteren dat je als volledig gevaccineerd nauw contact zonder klachten niet meer in quarantaine hoeft. Het was me niet helemaal duidelijk of dit ging om de kinderen op de middelbare school of iedereen. Hier is dat een tijdje terug weer teruggedraaid.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:38

Spenk schreef:
Dat gebeurt in NL niet hoor... Daar testen ze mensen niet standaard in het ziekenhuis.

Niet ? Hier wordt het al sinds 2020 gedaan.
Hoe weten ze dan of iemand die binnenkomt besmet of niet besmet is ? Je zal maar een covid patient tussen de andere patiënten leggen op een afdeling...gaat het wel rap rond denk ik zo :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:38

Wat maken 100 k besmettingen uit? Want zoals in elk land nu worden record na record gebroken en ondertussen quarantaine versoepeld (want de ziekenhuizen kunnen het niet aan door de toestroom patiënten maar ze kunnen het niet aan doordat je met elk kuchje thuis zit) of zelfs maatregelen versoepelen zoals in Portugal, waar de zeggen; ja besmettelijker maar minder ziek volgens wetenschappers :P en daar zit ik over drie weken, snel weg hier. :D

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:39

MarlindeRooz schreef:
De test viel me echt mee ik heb nog geen 5 min gewacht. Het terug fietsen ging moeilijk want voel me natuurlijk niet echt fit.

Blijf ook maar rillen met een dekbed, deken van 9 kilo en een kruik. En ook een dikke trui natuurlijk. En het is hier 21.3 :=

Sterkte en beterschap, hopelijk snel weer fit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:40

Spenk schreef:
Dat gebeurt in NL niet hoor... Daar testen ze mensen niet standaard in het ziekenhuis.

Mijn vader heeft vorig jaar een aantal keren in het ziekenhuis gelegen en moest een paar keer wisselen van ziekenhuis. Bij iedere wissel stokkie in zijn neus

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:41

Vayo schreef:
Ik bedoel dan ook echt duidelijke cijfers puur en alleen over opnames van mensen die opgenomen worden vanwege corona en die dus voor hun corona besmetting behandelt moeten worden.

Een Belgische vriendin vertelde trouwens dat ze nu in België de regel gaan hanteren dat je als volledig gevaccineerd nauw contact zonder klachten niet meer in quarantaine hoeft. Het was me niet helemaal duidelijk of dit ging om de kinderen op de middelbare school of iedereen. Hier is dat een tijdje terug weer teruggedraaid.

Ik denk dat dit voor iedereen geldt, maar pin mij er niet op vast want ik kan al lang niet meer helemaal volgen wat betreft die quarantaine :')
Vanuit het bedrijfsleven kwam die vraag dacht ik en dus hebben ze het nu eindelijk aangepast.
Niet-gevaccineerd is dan 5 dagen ophok ipv 7 dagen en klassen moeten sluiten bij 4 besmettingen ipv 2.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:42

Pandora2 schreef:
Spenk schreef:

Niet ? Hier wordt het al sinds 2020 gedaan.
Hoe weten ze dan of iemand die binnenkomt besmet of niet besmet is ? Je zal maar een covid patient tussen de andere patiënten leggen op een afdeling...gaat het wel rap rond denk ik zo :+

Nou ja niet dus :+ Al willen ze dit geloof ik wel gaan aanpassen. Ik ben vorige week vrij onverwachts geopereerd en er werd niet getest, alleen gevraagd of je klachten had. Ook een zelftest werd niet gevraagd.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 06-01-22 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:42

Sunnda schreef:
bigone schreef:
Iemand mag best betaald worden voor zijn werk om als boegbeeld te fungeren. Ik vind het juist triest dat hij nu het tegenovergestelde doet, juist met zijn invloed op jongere mensen is dit gewoon een totaal verkeerde boodschap. Geld had hij mogen houden maar ook zijn mond.

Dus hij mag zijn mening niet bijschaven omdat hij invloed heeft op jonge mensen? Wat is dat nu weer voor iets raars.

Nee we moeten lekker blijvem doorgaan op deze manier, dat gaat ons redden. 60% komt besmet terug uit Oostenrijk. Het grootste deel dubbel gevaccineerd en geboosterd! Maar het ligt aan de ongevaccineerden, dus die moeten gestraft met 2g.

Sommigen mensen moeten eens hun hoofd uit hun bips halen.

En jij moet eens met je hoofd uit iets anders komen.
De grote groep ongevaccineerden kunnen nog steeds de zorg overspoelen want uit onderzoeken blijkt dat Omikron misschien lang niet zo dodelijk maar zeker zo ziekmakend kan zijn dat ic opnames nodig is. Dus geen maatregelen ? Prima dan is het de verantwoording van die groep om te zorgen dat ze niet besmet raken. Op het moment dat Boef gefeliciteerd word door de grootste wappen op het internet dat hij eindelijk de waarheid en het licht ziet denk ik dat hij ook in dezelfde fuik is geduveld.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:47

Ik heb vorig jaar meerdere keren in het ziekenhuis gelegen maar er is nul keer getest.
Maar een vriendin uit België zei toen als moest je niet getest worden. Al lag iedereen in dit ziekenhuis op een één persoon kamer.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:48

Vayo schreef:
Nou ja niet dus :+ Al willen ze dit geloof ik wel gaan aanpassen. Ik ben vorige week vrij onverwachts geopereerd en er werd niet getest, alleen gevraagd of je klachten had. Ook een zelftest werd niet gevraagd.

Echt joh ? Hiervoor is mijn verstand te klein :')
Maar ik moet eerlijk zeggen, de enkele keren tijdens de voorbije 2 jaar dat ik dacht...dit is toch een beetje linke boel voor mogelijke besmetting, was alleen maar als het met medische toestanden te maken had. :+

sureido

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:49

Er zijn een aantal ziekenhuizen die er mee zijn begonnen vgm

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:50

bigone schreef:
Sunnda schreef:
Dus hij mag zijn mening niet bijschaven omdat hij invloed heeft op jonge mensen? Wat is dat nu weer voor iets raars.

Nee we moeten lekker blijvem doorgaan op deze manier, dat gaat ons redden. 60% komt besmet terug uit Oostenrijk. Het grootste deel dubbel gevaccineerd en geboosterd! Maar het ligt aan de ongevaccineerden, dus die moeten gestraft met 2g.

Sommigen mensen moeten eens hun hoofd uit hun bips halen.

En jij moet eens met je hoofd uit iets anders komen.
De grote groep ongevaccineerden kunnen nog steeds de zorg overspoelen want uit onderzoeken blijkt dat Omikron misschien lang niet zo dodelijk maar zeker zo ziekmakend kan zijn dat ic opnames nodig is. Dus geen maatregelen ? Prima dan is het de verantwoording van die groep om te zorgen dat ze niet besmet raken. Op het moment dat Boef gefeliciteerd word door de grootste wappen op het internet dat hij eindelijk de waarheid en het licht ziet denk ik dat hij ook in dezelfde fuik is geduveld.

Wat dacht je ervan dat iedereen ervoor moet zorgen dat de besmettingen stoppen??
Het is duidelijk, niet alleen Nederland heeft feestgevierd, Corona ook.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:53

friezenfan2 schreef:
Ik heb vorig jaar meerdere keren in het ziekenhuis gelegen maar er is nul keer getest.
Maar een vriendin uit België zei toen als moest je niet getest worden. Al lag iedereen in dit ziekenhuis op een één persoon kamer.

Hier in België ook ziekenhuizen die niet testen voor opname ? Zou kunnen hoor.
Ik ' ken ' er maar 3 en daar wordt wel iedereen getest, maar er zijn er natuurlijk veel meer in het land.
Enfin, ik dacht dat we op dat punt dan toch goed bezig waren. Niet dus :+
Vind het virus vast wel fijn zo :=

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:54

Welk testen voor opname wat dus niet gebeurd hier in nederland

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:54

'Lockdown was terechte keuze, maar lijkt niet zo effectief'
Dat Nederland in lockdown is gegaan, is een terechte beslissing geweest. Maar in vergelijking met andere landen lijkt de maatregel niet zo effectief, zegt Marcel Levi, voormalig ziekenhuisdirecteur in Londen en hoogleraar geneeskunde. Hij verwijst daarbij naar de besmettingscijfers, die hier net zo hard oplopen als in bijvoorbeeld België en Frankrijk, waar geen lockdown is ingesteld.

Ook Engeland zit ondanks het oplopend aantal besmettingen niet in lockdown en heeft zelfs geen extra maatregelen ingevoerd. "De meningen zijn in Engeland net zo verdeeld als hier, maar veel mensen zeggen daar dat ze niet meer willen leven van lockdown naar lockdown. Er zijn ook mensen die zeggen dat je daarmee het risico loopt dat de zorg overlopen wordt."

Maar volgens Levi lijkt met de omikronvariant vooral de druk op de IC-bezetting in Engeland mee te vallen. "De omikronvariant is al vier weken enorm aan het pieken in Engeland en je ziet op dit moment nog helemaal niet de overbelasting van de zorg. De IC-opnames zijn eigenlijk alleen maar gedaald."

Bron nos live blog

Dus, open gooien maar, dit is niet meer uit te leggen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:56

Vriend van je is ambulance chauffeur en die zegt dat het per ziekenhuis verschilt.
Maar over het algemeen alleen bij klachten.
Maar er zijn er wel die standaard alles testen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:56

Bigone hoezo is omikron net zo ziekmakend? Ik hoor zeker ander nieuws!? Er word meer en meer gezien het helemaal mee valt met deze variant. Je bent moe en krijgt wat hoofdpijn. Waarom zo een angst blijven zaaien?

Weet je nog die griep epedemie ergens 2017 of 18?? Velen doden en nul maatregelen.

Vind je ook niet dat het allemaal erg overtrokken word nu?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:59

Pandora2 schreef:
Vayo schreef:

Echt joh ? Hiervoor is mijn verstand te klein :')
Maar ik moet eerlijk zeggen, de enkele keren tijdens de voorbije 2 jaar dat ik dacht...dit is toch een beetje linke boel voor mogelijke besmetting, was alleen maar als het met medische toestanden te maken had. Sowieso 1, maar ik dacht dat er tegenover mij nog iemand even lag alleen was ik na de narcose ver van helder :+ Het was in ieder geval een zaaltje voor 4 personen. Verpleging droeg een mondkapje. Maar verder merkte je eigenlijk niets van corona.

De vader van een vriendin is begin december in het ziekenhuis overleden aan Corona. Hij had al ernstig onderliggend lijden en had nog maar 1 vaccinatie gehad. Hij heeft eerst 4 dagen op een gewone afdeling gelegen, omdat ze dachten dat zijn onderliggend lijden weer opspeelde. Pas na 4 dagen kwamen ze erachter dat hij corona had. Uiteindelijk is hij daar op de IC aan bezweken.

Wel moet ik zeggen dat ik het ook wel weer begrijp dat je zo’n test niet af kunt dwingen. Mensen moeten daar toch toestemming voor geven, net als voor een vaccinatie.

Daarom lijkt het me zo waardevol om niet invasieve testen zoals speekseltesten in te voeren.

Ja, alleen bij de opname hebben ze gevraagd of ik corona achtige klachten had. Ik lag op een zaaltje met nog 1 of 2 mensen.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 06-01-22 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:00

Popstra schreef:
Bigone hoezo is omikron net zo ziekmakend? Ik hoor zeker ander nieuws!? Er word meer en meer gezien het helemaal mee valt met deze variant. Je bent moe en krijgt wat hoofdpijn. Waarom zo een angst blijven zaaien?

Weet je nog die griep epedemie ergens 2017 of 18?? Velen doden en nul maatregelen.

Vind je ook niet dat het allemaal erg overtrokken word nu?

Ja dat was de griep van winter 2017/2018! Dat weet ik nog wel dat die heel heftig was!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:00

Toen ik in februari werd geopereerd ben ik bij opname gewoon getest hoor.. Alleen je bent dan al in het ziekenhuis en ik ging zelfs al naar ok voor de uitslag er was :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:01

friezenfan2 schreef:

Ah oké, ik had het verkeerd begrepen dan.

Ik ben nog steeds een beetje flabbergasted eigenlijk...overal zoveel maatregelen en op de plek waar meestal kwetsbare en zieke mensen een tijdje verblijven, hoeft het niet geweten te zijn of je besmet bent of niet. :x

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 20:01

Pandora2 schreef:
friezenfan2 schreef:

Ah oké, ik had het verkeerd begrepen dan.

Ik ben nog steeds een beetje flabbergasted eigenlijk...overal zoveel maatregelen en op de plek waar meestal kwetsbare en zieke mensen een tijdje verblijven, hoeft het niet geweten te zijn of je besmet bent of niet. :x

Ik ook. Onbegrijpelijk.