Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:33

Ik laat tegenwoordig thuis bezorgen. Maar dat is even met een reden.
Ben wel van plan om weer de supermarkt in te gaan wanneer ik me weer goed voel

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:36

Meeste winkels hadden een beperkt aantal karren staan om de anderhalve meter te waarborgen. Anders moesten ze tellen. Nu niet meer nodig maar veel winkeliers hebben dat nog wel staan, graag kar of mandje gebruiken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:48

bigone schreef:
Meeste winkels hadden een beperkt aantal karren staan om de anderhalve meter te waarborgen. Anders moesten ze tellen. Nu niet meer nodig maar veel winkeliers hebben dat nog wel staan, graag kar of mandje gebruiken.

Dat was voor corona ook al. Toen moesten we de mensen er ook op wijzen dat ze een mandje of kar namen

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:32

purny schreef:
bigone schreef:

Dat was voor corona ook al. Toen moesten we de mensen er ook op wijzen dat ze een mandje of kar namen

Hier werd vorige week gezegd in de aldi, toen ik met 2 dingetjes aankwam + mand. Dat kar of mandje niet meer verplicht was :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:36

Dagahra schreef:
Hier werd vorige week gezegd in de aldi, toen ik met 2 dingetjes aankwam + mand. Dat kar of mandje niet meer verplicht was :+

Bijzonder.
Want dan zegt de medewerker iets anders dan in hun eigen regelement staat :D

Citaat:
lgemene huisregels

1Om de algemene orde en veiligheid van ALDI-medewerkers, bezoekers en klanten te waarborgen, wordt geacht dat u te allen tijde de aanwijzingen en instructies opvolgt van de daartoe aangestelde medewerkers. Indien u hier geen opvolging aan geeft, heeft ALDI het recht u de toegang tot het filiaal, dan wel het eigen terrein dat zich rondom het filiaal bevindt, te ontzeggen, dan wel u het filiaal of terrein eromheen uit te begeleiden.

2 Om eventuele misverstanden te voorkomen hebben medewerkers te allen tijde het recht om medewerking te vragen voor nader onderzoek van uw eigendommen waaronder kleding en tassen. Hier stemt u als klant mee in wanneer u ons filiaal betreedt.

3 ALDI kan via SODA (Service Organisatie Directe Aansprakelijkstelling) aangifte doen bij de politie in de volgende gevallen: bij winkeldiefstal; als medewerkers worden bedreigd en/of lastiggevallen; als vals geld wordt uitgegeven; als er sprake is van huisvredebreuk.

4 ALDI kan via SODA iedere winkeldief een civielrechtelijke boete opleggen van thans € 181,- (of van een t.z.t. geldend bedrag) voor het oponthoud en de overlast. Tevens krijgt iedere winkeldief een winkelverbod van minimaal 6 maanden.

5 Wanneer u de huisregels niet naleeft heeft ALDI het recht u een landelijk winkelverbod op te leggen van maximaal 12 maanden.

6 Voor een optimale en prettige winkelbeleving dient u als klant hieraan bij te dragen door geen hinder of overlast te veroorzaken.

7 Het maken van geluidsopnames, films, of foto’s is niet toegestaan.

8 (Huis)dieren zijn niet toegestaan in het filiaal. Vanzelfsprekend vormen hulphonden hier een uitzondering op met geldig registratiebewijs.

9 Indien er sprake is van groepsverband, zowel bij het binnenkomen als buiten het filiaal, hebben de medewerkers het recht om toegang tot dit filiaal te ontzeggen. Eveneens geldt dit voor personen die onder invloed zijn van alcohol, drugs of medicijnen en daardoor overlast veroorzaken in het filiaal of op het buitenterrein.

10 Het is als klant niet toegestaan om zonder toestemming andere ruimtes dan de winkelvloer te betreden.

11 Eten en drinken in het filiaal is niet toegestaan, tenzij ALDI hierin middels een proeverij in voorziet.
12 Roken in het filiaal is niet toegestaan.

13 Nog af te rekenen artikelen moeten altijd zichtbaar bij u gedragen worden in een winkelmandje of –wagen.
14 Wij verkopen geen energiedrank aan klanten <14 jaar, geen alcohol en tabak aan klanten <18 jaar.

15 Alle personen vanaf de leeftijd van 14 jaar dienen zich te kunnen legitimeren.

16 Het controleren van het geld op echtheidskenmerken behoort tot een standaardprocedure van ALDI.

17 Onze medewerkers hebben geen toegang tot de kluis en romen tijdig en regelmatig af.

Deze huisregels kunnen te allen tijde worden aangevuld en/of gewijzigd door ALDI. De meest recente versie vindt u op onze website. In gevallen waarin de huisregels niet worden nageleefd, beslist de medewerker wat hem/haar goeddunkt.

Deze huisregels kunnen te allen tijde worden aangevuld en/of worden gewijzigd door ALDI.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:44

DuoPenotti schreef:
Dagahra schreef:

Bijzonder.
Want dan zegt de medewerker iets anders dan in hun eigen regelement staat :D

Citaat:
lgemene huisregels

1Om de algemene orde en veiligheid van ALDI-medewerkers, bezoekers en klanten te waarborgen, wordt geacht dat u te allen tijde de aanwijzingen en instructies opvolgt van de daartoe aangestelde medewerkers. Indien u hier geen opvolging aan geeft, heeft ALDI het recht u de toegang tot het filiaal, dan wel het eigen terrein dat zich rondom het filiaal bevindt, te ontzeggen, dan wel u het filiaal of terrein eromheen uit te begeleiden.

2 Om eventuele misverstanden te voorkomen hebben medewerkers te allen tijde het recht om medewerking te vragen voor nader onderzoek van uw eigendommen waaronder kleding en tassen. Hier stemt u als klant mee in wanneer u ons filiaal betreedt.

3 ALDI kan via SODA (Service Organisatie Directe Aansprakelijkstelling) aangifte doen bij de politie in de volgende gevallen: bij winkeldiefstal; als medewerkers worden bedreigd en/of lastiggevallen; als vals geld wordt uitgegeven; als er sprake is van huisvredebreuk.

4 ALDI kan via SODA iedere winkeldief een civielrechtelijke boete opleggen van thans € 181,- (of van een t.z.t. geldend bedrag) voor het oponthoud en de overlast. Tevens krijgt iedere winkeldief een winkelverbod van minimaal 6 maanden.

5 Wanneer u de huisregels niet naleeft heeft ALDI het recht u een landelijk winkelverbod op te leggen van maximaal 12 maanden.

6 Voor een optimale en prettige winkelbeleving dient u als klant hieraan bij te dragen door geen hinder of overlast te veroorzaken.

7 Het maken van geluidsopnames, films, of foto’s is niet toegestaan.

8 (Huis)dieren zijn niet toegestaan in het filiaal. Vanzelfsprekend vormen hulphonden hier een uitzondering op met geldig registratiebewijs.

9 Indien er sprake is van groepsverband, zowel bij het binnenkomen als buiten het filiaal, hebben de medewerkers het recht om toegang tot dit filiaal te ontzeggen. Eveneens geldt dit voor personen die onder invloed zijn van alcohol, drugs of medicijnen en daardoor overlast veroorzaken in het filiaal of op het buitenterrein.

10 Het is als klant niet toegestaan om zonder toestemming andere ruimtes dan de winkelvloer te betreden.

11 Eten en drinken in het filiaal is niet toegestaan, tenzij ALDI hierin middels een proeverij in voorziet.
12 Roken in het filiaal is niet toegestaan.

13 Nog af te rekenen artikelen moeten altijd zichtbaar bij u gedragen worden in een winkelmandje of –wagen.
14 Wij verkopen geen energiedrank aan klanten <14 jaar, geen alcohol en tabak aan klanten <18 jaar.

15 Alle personen vanaf de leeftijd van 14 jaar dienen zich te kunnen legitimeren.

16 Het controleren van het geld op echtheidskenmerken behoort tot een standaardprocedure van ALDI.

17 Onze medewerkers hebben geen toegang tot de kluis en romen tijdig en regelmatig af.

Deze huisregels kunnen te allen tijde worden aangevuld en/of gewijzigd door ALDI. De meest recente versie vindt u op onze website. In gevallen waarin de huisregels niet worden nageleefd, beslist de medewerker wat hem/haar goeddunkt.

Deze huisregels kunnen te allen tijde worden aangevuld en/of worden gewijzigd door ALDI.

Ik had je ook wel geloofd zonder de complete algemene huisregellijst :')

Nu lees ik eigenlijk nooit de algemene huisregels bij de winkel :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:46

Ik ook niet en ben ook alweer zonder mandje de winkel ingeweest. En ik laat ook mijn kar weer staan als ik wat vergeten ben om even snel terug te lopen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:48

Zal vast dat je me zou geloven, maar ken erop bokt die bij alles roepen: Bron!!!! ;)

Overigens duik ik ook vaak genoeg de winkel in zonder mandje als ik maar 1 of 2 dingetjes nodig heb. Wetende dat het bij de meeste winkels eigenlijk wel moet, ook voor corona al.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 13:52

Als het kan pak ik ook weer een mandje toch wat gemakkelijker dan een hele kar meer voor 2 dingen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 14:10

Bij mij verdwenen op mysterieuze wijze toen ik met een kar liep iedere keer gebak in de kar, dus daar begin ik ook niet meer aan :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 14:45

Je hoeft hier inderdaad niet meer verplicht een karretje gelukkig. Mandje mag ook alweer en je mag zelfs zonder de winkel in. Soms ren ik snel de Lidl in voor een kaneelbroodje en dan ben ik er zo in en uit.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 15:58

Hier is het bij onze aldi nog verplicht. Ze hebben de mandjes die er waren ook gewoon nog niet weer terug gezet. Denk dat eigen filialen hier zelf ook wat over te zeggen hebben.
Dit is ook nog steeds een ‘oude’ aldi.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 16:31

Hier hoeft het gelukkig niet meer en ik ben daar heel blij mee, ik vind die mandjes zo vies!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 16:42

Doet iedereen trouwens nog aan ontsmetten van mandjes en karren? Ik merk persoonlijk dat ik het eigenlijk niet meer doe tenzij er zo'n speciaal apparaat staat. Vaak nog wel mijn handen na die tijd heb nog standaard een flesje met ontsmettingsmiddel in de auto liggen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 16:46

Nee dat deed ik niet en doe ik ook niet. Heb sowieso al extreem droge handen. :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 16:46

Handen nog wel als ik er kom. Ik kom er soms nog voor een paar dingetjes

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 17:14

Ik handen zeker en de beperkte keer dat ik boodschappen doe en een karretje pak,ontsmet ik eerst en na afloop weer.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 17:20

Mijn handen en karren heb ik nooit ontsmet. Omdat ik daar niet echt in gelooofde dat het zou helpen :o

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 17:27

Nee en meestal deed ik dat al niet. Handen ontsmetten doe en deed ik ook niet. Alleen bij thuiskomst even mijn handen wassen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 17:28

Suzanne F. schreef:
Vanmorgen in de supermarkt een vrouw die liep te hoesten, niet normaal. Ik heb geen smetvrees ofzo en vind dat we allemaal niet zo panisch moeten doen maar zo hoesten vond ik toch echt niet normaal. Ik had me niet buiten de deur durven begeven denk ik. Keertje hoesten of een kriebel kan gewoon natuurlijk. Maar dit was echt van een andere orde.

Maar goed. Ik las gisteren iets op Frontnieuws.nl
Moet ik dat serieus nemen of is het een wappie website? Ziet er wel beetje zo uit namelijk.

Oh, ik heb dat ook soms als ik verkouden ben, dan krijg ik een enorme kriebelhoest. En dan? In bed blijven of wat, terwijl je je verder prima bent.
Mensen moeten eens stoppen met zo panisch doen als iemand niest of hoest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 17:30

Ja want bij klachten blijf je thuis dat is nog altijd een ''regel'''die op dit moment geldt.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 17:33

Zebrastreep schreef:
Doet iedereen trouwens nog aan ontsmetten van mandjes en karren? Ik merk persoonlijk dat ik het eigenlijk niet meer doe tenzij er zo'n speciaal apparaat staat. Vaak nog wel mijn handen na die tijd heb nog standaard een flesje met ontsmettingsmiddel in de auto liggen.

Nee. Maar eigenlijk nog nooit gedaan ook... volkomen onzinnig.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 17:35

Spenk schreef:
Ja want bij klachten blijf je thuis dat is nog altijd een ''regel'''die op dit moment geldt.

Mooi niet. Als ik niet echt ziek dat ik in bed moet liggen ga ik werken (ben ondernemer). En ben gevaccineerd, het is goed verder.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 17:41

Spenk schreef:

Toch weet jij helemaal niet of iemand ziek is of niet.
Ik ben helaas wel eens in zo’n situatie beland als suzanneF beschrijft. Helaas kan ik er niks aan doen als ik in zo’n hoestbui beland. Vind ik zelf al vervelend genoeg :) ik ben echt iemand met hoest schaamte.
Een verbod op geurkaarsen of mensen met heftige parfum zal wel helpen :+
Maar ik kan mij daarom niet gaan opsluiten.

Dingen ontsmetten doe ik niet. Wel ontsmet ik mijn handen op het werk waar dat gevraagd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 17:47

Zo als een zeehond in het openbaar blaffen dat doe je nu in mijn ogen niet en als je dat om bepaalde redenen per ongeluk doet zet je een mondkapje ofzo op. Maar je gaat nu toch niet in een winkel iedereen er onder staan te hoesten?

En ik zeg niet dat jij zo hoest maar die mensen zie je wel degelijk nu zonder elleboog of wat UCHE UCHE UCHE UCHE over iedereen heen. Dat vond ik voor de corona overigens ook al walgelijk.