Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:23

120.000 nu. Echt heel raar om nu zo'n evenement te organiseren.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:59

DuoPenotti schreef:
Eens popstra
En dat Miljard mogen wij uiteindelijk allemaal betalen.
Want alles wat nu geld kost, krijgen wij de komende 100 jaar nog op ons bordje.
Sommige dingen moeten, maar van de verwende mensen die niet even kunnen wachten met uitgaan heb ik geen zin om voor te dokken.

Eens!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:00

BigOne

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:22

Die man heeft wel gelijk, natuurlijk komen de reacties veelal voort uit afgunst, zij wel en ikke niet. Ik heb niets tegen op die grootschalige evenementen mits het ook echt helpt en daar heb ik grote twijfels over aangezien er veel niet meewerken aan de test achteraf. En dan onderstaand zinnetje;
De pro-testevenementmensen snappen op hun beurt niets van de afkeer. ‘Zonder dit soort proeven komen we er nooit bovenop, die wappies moeten niet zo zeuren. Wees blij dat er weer wat kan!’

Er nooit bovenop komen is nogal een statement, natuurlijk komen we er bovenop maar wel door vaccinaties en niet door 10 duizenden te laten feesten zonder 100% opvolging.
Prima dat al die mensen feesten, gun het ze maar er schuilt ook een grote tegenstrijdigheid in, zo meteen blijkbaar weinig besmettingen onder die grote hoeveelheid feestvierders dus wat krijg je dan, nog veel minder draagkracht voor de regels en dan is het hek wel van de dam indien de regering de lockdown nog langer laat duren.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:26

We komen er bovenop door vaccineren, niet door miljoenen in fieldlabs te storten.
En ik ben zeker niet jaloers op mensen die wel naar die massafeesten gaan.
Wel ben ik jaloers op de slimmeriken die ingetekend hebben voor een kaartje en dat nu voor meer dan 1000 euro door weten te verkopen op marktplaats!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:28

Afgunst, nee die snap ik niet.
Want ik wil daar niet tussen staan.
Ik wacht mijn tijd wel af, als de ic's weer merendeel gewone patiënten hebben liggen.
Afgunst heb ik niet, vind menen dat je moet feesten wel egoïstisch. Denk dat als sommige eens een rondje maken door de ic, ze ineens zo erg niet meer willen feesten.
Die buikligging ziet er niet fijn uit, maar op de rug met die dikke slangen ook niet.
En nee het zijn niet allemaal oude dikke mannen.
Van de week zag ik mensen tussen de 42 en 63, waar 1 te dik van was....
Ja ik weet het als je 22 bent klinkt 42 al oud, maar ieder die 42 is zal daar heel anders over denken.
En die feesten komen wel weer, jammer als dat nu dit jaar niet is.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:36

Nee afgunst is het zeker niet. Ik had liever gezien dat ze meer moeite en geld in het heropenen van de winkels en de horeca en sporten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:42

Er zijn destijds allemaal restaurants geweest die enorm veel geld geinvesteerd hebben in afscheidingen op hun terrassen, allemaal voor niets.
Er wordt helaas totaal niet gekeken naar omzetting, alleen maar alles of niets.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:42

Geen afgunst.
Geen wappie.

Gewoon niet voor haastige experimenten in deze grootschalige vorm.

Men wil een feest. Door wat gesjoemel wordt het een experiment genoemd.
Daarom mag het nu ineens.

Mijn meer wetenschappelijke achtergrond keurt dit gewoon af. Dit is geen wetenschap, dit is wetenschap gebruiken als smoes.

Die kleinschalige en goed opgezette testevenementen heb ik geen probleem mee.
Hiermee wel.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:44

Evenementen sector ligt al langer op z’n reet dan horeca (die zijn van de zomer nog wel open geweest)
Ik meende gelezen te hebben dat er meer voorwaarden aan dit evenement zaten, zoals quarantaine (en dus niet 0-opvolging .. maar dat moet ik even opzoeken

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:45

Cookies schreef:
Nee afgunst is het zeker niet. Ik had liever gezien dat ze meer moeite en geld in het heropenen van de winkels en de horeca en sporten.

Precies, geef dat geld maar als steun voor deze ondernemers.
En ga kijken wat er mogelijk is daar buiten weer wat op poten te zetten.
Ging vorig jaar ook zonder extra besmettingen, laat dat nu eerst weer eens toestaan.

Feest is het nog geen tijd voor als ondertussen nog elke dag corona doden begraven worden

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:22

Bloodymary schreef:
Ik mag toch hopen dat het Wetsvoorstel Testbewijzen

Mijn hémel, alleen al de titel.

En let op dames; het is een raamwerk.
Teneerste kan dat naar behoeve van de zittende club aangepast worden vrijwel zonder overzicnt ten tewwe is het net als tijdelijke opcenten voor wegenbelasting; je komt er nóóíít meer van af.

Rampen-politiek kan niet beter geïllustreerd worden. Zat er vanaf een jaar terug aan te komen.

Afgezien van de onacceptable controle/vrijheidsbeperking is het voor de mensen die er geld tegenaan kunnen gooien geen enkele belemmering.
Kortom; sheeple-management.

Was gisterenavond voor een etentje met charmant gezelschap in Torremolinos.
Het begint al met een tijdslot reserveren.
Vervolgens tijdsdruk bij wat drinken want je moet op tijd de weg op om voor de avoondklok binnen te zijn.
Geen wijntje dus; punt drie.
Oh, oh, gezelligheid kent geen tijd dus oepsie. Bleef bij haar slapen.
Voor 23.00 was het spookstad. Post apocalyptsche werkelijkheid.
Wel politie-autos de rondte.
Het is dat je continue aangehouden wordt, anders zou je een 007 omkeer-kentekenplaat monteren. Enneh, zoals Monique schreef, alleen de spaanse kentekens. Hmmmm. Je zoú een buitenlands plaat in de 007 flipper kunnen doen 8-)

Nee, serieus, het is echt van de zótte wat ons nu opgelegd wordt voor wat nota bene hoogst discutabel geworden is.
De kwestbare groep is goeddeels gevaccineerd en de rest in een non-probleem. Daarbij; open de terassen, open de stranden, open buitenattracties, ZONDER bewijsplicht; buiten ís er geen probleem.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 18-04-21 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:23

Cer schreef:
Evenementen sector ligt al langer op z’n reet dan horeca (die zijn van de zomer nog wel open geweest)
Ik meende gelezen te hebben dat er meer voorwaarden aan dit evenement zaten, zoals quarantaine (en dus niet 0-opvolging .. maar dat moet ik even opzoeken

Klopt, ook testen achteraf enzenz. Er staat een pagina vol regels op de testsite.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:30

Maar aan die testen achteraf zit tot nu toe nooit 'n (financiele) consequentie als mensen daar niet voor op komen dagen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:14

Ik snap het niet echt meer, lees ik eerst het bericht met 8600 besmettingen en zoveel procent meer dan vorige week, de besmettingen nemen iets toe.

Het bericht wat ik daarna lees is dat er mogelijk toch versoepeld kan worden vanaf 28-4, de piek zwakt af en de bezetting in het ziekenhuis is niet ongunstig

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:24

moonsparkle schreef:
Ik snap het niet echt meer, lees ik eerst het bericht met 8600 besmettingen en zoveel procent meer dan vorige week, de besmettingen nemen iets toe.

Het bericht wat ik daarna lees is dat er mogelijk toch versoepeld kan worden vanaf 28-4, de piek zwakt af en de bezetting in het ziekenhuis is niet ongunstig

Hier bij ons ook :P
Morgen scholen weer open en reisverbod opgeheven. En vanaf 26april kappers en co weer open en nog wat andere versoepelingen.
De IC's liggen wel nog altijd vol en de positiviteitsratio gaat snel omhoog.
De zorgsector houdt haar hart vast dus.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:25

De ziekenhuisbesmetting lijkt redelijk goed te stabiliseren ondanks torenhoge ic bezetting. Ik denk eerder dat ze bang zijn dat de boel gaat ontsporen wanneer de grote testevrnementen doorgaan en de rest achter de geraniums moet blijven zitten. Dus versoepelen is wel beter anders is het draagvlak weg en we moeten nog juist een paar weken opletten.
En de 28 is pas over 10 dagen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:58

bigone schreef:
De ziekenhuisbesmetting lijkt redelijk goed te stabiliseren ondanks torenhoge ic bezetting.

Ja, door allemaal andere patienten uit te plaatsen en zorg uit te stellen.

Citaat:
Ik denk eerder dat ze bang zijn dat de boel gaat ontsporen wanneer de grote testevrnementen doorgaan en de rest achter de geraniums moet blijven zitten. Dus versoepelen is wel beter anders is het draagvlak weg en we moeten nog juist een paar weken opletten.

Hmmm, je kunt natuurlijk ook de testevenementen toch maar even niet doen, en de versoepelingen maar even niet doen.

(En dan wellicht, maar dat is natuurlijk maar een wilde gedachtesprong, vooral vaart zetten met vaccineren en met gericht indammen, zodat we over een week of 4 in elk geval wel echt aanzienlijk gunstigere cijfers hebben.)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 08:09

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:30

Maar t vaccineren gaat toch niet langzamer door die testevenementen?

Dan moeten de vaccin leveringen gewoon doorkomen en niet teveel ernstige bij effecten ontstaan.. (er is nogal wat gedoe rondom vaccineren natuurlijk)

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:34

Cer schreef:
Maar t vaccineren gaat toch niet langzamer door die testevenementen?

Dan moeten de vaccin leveringen gewoon doorkomen en niet teveel ernstige bij effecten ontstaan.. (er is nogal wat gedoe rondom vaccineren natuurlijk)

Nouja, wat ik niet snap is, waarom zeggen ze niet gewoon als je AZ of Janssen zou willen kun je komen en de rest wordt op volgorde geroepen voor Pfizer. Ik snap niet dat het stil moet staan, ik ben zelf ook huiverig voor AZ/Janssen, maar ik ken zat mensen die heel graag gevaccineerd willen worden, ook met dat middel.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:36

Janssen heeft zelf gevraagd het stil te leggen toch?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:40

lenaa_tje schreef:

ja, de farmaceut heeft zelf geadviseerd om te stoppen..
dus ik zie niet helemaal hoe ze dan toch door kunnen gaan met vaccineren? Ja, ze kunnen gewoon doorprikken, maar als er dan iets mis gaat krijg je daar weer gezeur over denk?

Er zijn ook mensen die nu AZ geprikt krijgen, die zich daardoor tweederangs burger voelen. Dus linksom of rechtsom, het gaat nooit goed...

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:44

Cer schreef:
lenaa_tje schreef:

ja, de farmaceut heeft zelf geadviseerd om te stoppen..
dus ik zie niet helemaal hoe ze dan toch door kunnen gaan met vaccineren? Ja, ze kunnen gewoon doorprikken, maar als er dan iets mis gaat krijg je daar weer gezeur over denk?

Er zijn ook mensen die nu AZ geprikt krijgen, die zich daardoor tweederangs burger voelen. Dus linksom of rechtsom, het gaat nooit goed...

Dat is waar, maar waren die vaccins ook nog niet geproduceerd dan? (Ik lees hoofdzakelijk koppen van nieuwsartikelen, zucht een keer hard als het weer niet goed gaat en ga weer verder waar ik mee bezig was.) want als die nu gewoon ergens in een koelkast liggen kun je zeggen van 'op eigen risico hebben we vaccins voor degene die wil.' Sinds er nog zat mensen zijn in de risicogroep die graag gevaccineerd willen worden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:47

Als dat bedrijf dat niet wil kan je dat toch niet zomaar doen?