Een uitval van 9 verzorgende tegelijk is een behoorlijke klap voor een afdeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Kijk, zo kan het ook en in Australië werkt het blijkbaar goed: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~ba826158/
Sizzle schreef:Mag ik er dan vanuit gaan dat de verpleging op normale (niet covid) afdelingen dan geen goede persoonlijke bescherming heeft?
Sizzle schreef:Mag ik er dan vanuit gaan dat de verpleging op normale (niet covid) afdelingen dan geen goede persoonlijke bescherming heeft?
Roodvos schreef:De 3 noordelijke provincies staan ook alle 3 op "zorgelijk". Dus wat dat betreft ga je er niet op vooruit (ook niet op achteruit). Nou zal het wel uitmaken waar je precies zit. In mijn dorpje kan je gewoonlijk een kanon afschieten op straat.
Alleen omringende plaatsen waar de winkels zitten is het wel druk op straat. En mensen houden weinig (geen) afstand. Gaan op je hakken staan als je een winkelwagen pakt en ontsmet, kinderen die als kippen zonder kop overal heen lopen.
Sunnda schreef:Cayenne schreef:Kijk, zo kan het ook en in Australië werkt het blijkbaar goed: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~ba826158/
Dat is toch serieus geschift wat ze daar doen..ik ben blij dat wij het anders doen.
Sunnda schreef:Cayenne schreef:Kijk, zo kan het ook en in Australië werkt het blijkbaar goed: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~ba826158/
Dat is toch serieus geschift wat ze daar doen..ik ben blij dat wij het anders doen.
raket schreef:Veraaaaah schreef:Ik ben deze week 2 keer in het ziekenhuis geweest. Beide keren moest iedereen mondkapjes op. Zowel patiënten als verplegend personeel hadden allemaal een mondkapje op. Dit was in Breda.
Dan was je in de openbare ruimtes/ polikliniek en niet op de verplaagafdeling.
Shadow0 schreef:Pien: volgens mij is de Australische zorg prima, en voor iedereen toegankelijk. Het is nadrukkelijk niet de VS!
En waarom ga je ervan uti dat het in Australie slechter gaat met de economie dan hier? Heb je daar bronnen voor?
Shadow0 schreef:Pien: volgens mij is de Australische zorg prima, en voor iedereen toegankelijk. Het is nadrukkelijk niet de VS!
En waarom ga je ervan uti dat het in Australie slechter gaat met de economie dan hier? Heb je daar bronnen voor?
shadow schreef:Ik vind het artikel nogal stemmingmakend eigenlijk.
Allereerst goed om te bedenken dat Australie een ENORM land is, met verschillende staten die veel verder van elkaar afliggen dan wij bv van Spanje. De regels gelden niet voor heel Australie, ze gelden voor een specifieke staat en een specifieke stad.
Een andere staat is nu gewoon weer bezig met tamelijk normaal leven, en heeft in totaal 6 inwoners verloren. Daar kan vrijwel alles weer, maar daar kan bovendien vrijwel alles weer zonder angst voor besmetting, of extra voorzichtigheid.
Het artikel doet alsof we het heel goed doen met het ziek laten worden van mensen zolang het kan. Maar we krijgen er eigenlijk niet echt veel extra vrijheid door (en zeker de mensen die wel risico lopen en niet dood willen leven al maanden in vergelijkbare situaties), maar er worden nu wel veel mensen ziek die daar misschien nog maanden of langer flink door beperkt worden. En de schrijnende situaties, die hebben we hier toch ook?
Ik snap helemaal niks van het artikel wat dat betreft. Ik snap echt niet in welk opzicht het Nederlandse beleid als beter gezien wordt, ondanks al ruim 9000 doden, en de vele mensen met gevolgen.
tienus63 schreef:Een kapsalon in mijn regio heeft nu ook van die doorzichtige druipschermen in gebruik genomen.
Onder het mom van klantvriendelijk en zichtbaar zijn voor de klant.
Kap valt over de neus tot net onder de bril.
[ [url=m/I5w4XJ.jpg]Afbeelding[/url] ]