Corona en vakantie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49653
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 16:06

Nou mijn dilemma is al opgelost. Kreeg te horen dat mijn vakantie is geannuleerd omdat het hotel pas 1 september opengaat. Blijft vanwege Corona gesloten in de maanden juli en augustus.
Ik krijg mijn aanbetaling teruggestort. Op zich blij mee, aan de andere kant toch een beetje jammer.

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 16:19

Neonlight schreef:
Marije en Baudyh hoe komt het dat jullie al gevaccineerd zijn? Normaal gezien zijn jullie toch nog lang niet aan de beurt? Ben dezelfde leeftijd als Baudyh namelijk, en vrees dat het nog lang duurt voordat ik aan de beurt ben. Hoop voor mijn vakantie maar ga er van uit van niet en dat we met onze camper roadtrip veel testen kunnen halen om een volgend land weer in te komen. -O-


Ik ben zorgverlener zoals ze dat noemen. Ik krijg door de sociale Verzekeringsbank uit het pgb van diegene waar ik voor zorg betaald en dus ook via de SVB een uitnodiging voor vaccinatie

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78668
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:21

Fijn dat jullie die vaccinatie in dan nu krijgen. Nog lichtelijk laat eigenlijk. Maar dat zou eigenlijk ook veel eerder zijn toch?

Echwel

Berichten: 12538
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 17:30

Neonlight schreef:
Fijn dat jullie die vaccinatie in dan nu krijgen. Nog lichtelijk laat eigenlijk. Maar dat zou eigenlijk ook veel eerder zijn toch?

Als je Janssen krijgt ben je in 1x klaar

Dus duim voor je

Tancreda4

Berichten: 24208
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 19:22

Normaliter zouden we vandaag naar curaçao vliegen.... Helaas dat het reisadvies paar weken terug werd verlengd en dat curaçao opeens super slecht ging. Het was nog even spannend of het geannuleerd zou worden. Ik was bang dat we wel 'moesten' maar dan in het resort zouden moeten blijven en quarantaine bij thuiskomst. We zouden voor een bruiloft gaan en die was sowieso al afgeblazenn. 2 weken terug dan het verlossende nieuws dat het geannuleerd werd, nu gaan we de gehele reis en de trouwerij op een ander moment in z'n volledigheid herhalen.

Baal wel. Het is nu echt al een jaar ruk. Ik ging niet vaak naar buitenland, maar vorige en dit jaar dan wel gepland en alles in het water. Ga ik een keer hahaha. Wie weet volgend jaar ofzo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 06:54

Wij gaan over 7 weken naar Zuid-Frankrijk. Ik ben benieuwd of het doorgaat. Vorig jaar niet, dus ik moest in september een nieuwe datum doorgeven en toen dacht ik 'juni is nog zo ver weg, het zal dan vast beter gaan'. :\

x_Jeanine_x

Berichten: 9107
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:03

Ik ga 31 mei naar centerparcs Zandvoort...
Ik hoop dat de zwembaden dan open zijn:D
Hoorde gister op de routekaart in het nieuws dat het plan 11 mei is/was om de zwembaden te openen.
Zwemmen op afspraak vind ik niet zo erg :D

Anoniem

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:24

Wel fijn dat het geannuleerd kon worden ipv erheen moeten en er niks te kunnen. Maar wel balen dat juist nu dan niks kan, net als je tripjes hebt gepland. Zul je altijd zien.

Die routekaart focus ik maar niet op. Bij stap 1 waren de cijfers al niet bepaald denderend. Dus of dan de rest kan. Liever nog paar weken zo en dan door kunnen versoepelen, als telkens wel/niet/wel/niet iets mogen.

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:55

Ik hoef niet zo nodig op vakantie nu, ben allang blij als het hier eindelijk eens wat warmer word en ik van het buiten zijn kan gaan genieten zonder jas.

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:58

Deze maand ga ik een nachtje naar een B&B in Twente. Niet het deel van Twente waar ik opgegroeid ben, maar een deel waar ik nooit kom. Alleen het vooruitzicht al voelt enorm als vakantie. Ik hoop dat ik dan ook 'met zonder jas' kan. :))

Marije_jiplover

Berichten: 25443
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 09:47

Wij gaan met Hemelvaart een paar dagen met 't kampeerbusje naar Friesland aan t IJsselmeer.
En er zijn nog zoveel meer plekjes in Nederland die we op die manier aan willen doen.

Rondreizen door Nederland is voor ons echt geen straf.

Ineke2

Berichten: 33179
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:02

Karin schreef:
Deze maand ga ik een nachtje naar een B&B in Twente. Niet het deel van Twente waar ik opgegroeid ben, maar een deel waar ik nooit kom. Alleen het vooruitzicht al voelt enorm als vakantie. Ik hoop dat ik dan ook 'met zonder jas' kan. :))


Leuk hoor, twente is ook heel mooi inderdaad 8-)

Haha ja ik heb als vooruitzicht wel een lang weekend in de provincie Groningen. De nieuwe eigenaren van mijn IJslander zijn zulke schatten dat ik er mag komen logeren en genieten van hun paradijs, prachtige omgeving en de paarden <3
Gisteren belden ze nog op: “heb je nog leuke ideeën om te doen, want we maken er gewoon een echt ponykamp van” _O-

Marije dat klinkt ook erg leuk, veel plezier gewenst hoor!

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:07

Heerlijk hè, vakantie in eigen land <3 Ik deed het al wel, maar niet zo vaak omdat ik mijn vrije dagen toch eerder besteedde aan een stedentrip in het buitenland (daar reken ik Antwerpen ook onder). Maar in NL is ook zo veel moois te zien.

Groningen staat ook nog op mijn lijstje. Daar wil ik vrienden bezoeken die bijna allemaal in de afgelopen twee jaar zijn verhuisd (dus veel nieuwe plekjes te bekijken). Maar dat wil ik doen als ik ook weer 'normaal' naar Duitsland kan, want ik wil ook naar Borkum. Verder vaart de boot naar de Marker Wadden weer vanuit Lelystad en daar ga ik ook binnenkort eens naartoe.

Morrie

Berichten: 22356
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:55

Mijn man vindt er niks aan in Nederland, hij wil bijzondere kerken en kathedralen bekijken en musea, hij wil een maand door Engeland trekken om dingen te bekijken die hij nog niet gezien heeft, maar nu neemt hij genoegen met een weekje Appelscha.
Ik vind inmiddels alles best, als ik maar een weekje uit die flat kan en een beetje buiten kan rondfietsen zonder 100 x door andere fietsers rakelings te worden ingehaald

Mandyy

Berichten: 30591
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:59

Begin juli heb ik vakantie. Hoop dan naar het buitenland te kunnen. Verheug me nog maar nergens op.

Vorig jaar maart stond koffer klaar voor Thailand en konden we niet gaan.

Sizzle

Berichten: 35757
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 20:50

Oostenrijk klinkt nog niet erg aantrekkelijk:
Ab 19. Mai 2021 sollen Gastronomiebetriebe wieder aufsperren dürfen (Sperrstunde 22 Uhr): Die Gästegruppe darf indoor max. 4 Erwachsene zuzüglich Minderjähriger und outdoor max. 10 Personen umfassen. Sowohl Zutrittstests als auch Registrierung sind verpflichtend und abseits des Verabreichungsplatzes sind FFP2-Masken zu tragen.

Ofwel continue een FFP2 masker op je waffel en als je uit eten wilt kun je wat pech iedere 48 uur gaan testen.

Ik blijf mooi in mijn eigen land :+

Christiene
Berichten: 7751
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:58

Zo blij dat ik vorig jaar de bergen in ben geweest. Iedereen zei ach joh je kan volgend jaar weer..

Nou nu met die varrianten en overal lockdown ect

simongek

Berichten: 5350
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 22:00

Wij hebben een vakantiehuis geboekt in het sauerland in de bouwvak.

Afgelopen jaar ook geweest. Konden niet uit eten maar geen probleem. Als we maar lekker weg kunnen. :j

Susanne

Berichten: 11619
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 07:39

Sizzle schreef:
Oostenrijk klinkt nog niet erg aantrekkelijk:
Ab 19. Mai 2021 sollen Gastronomiebetriebe wieder aufsperren dürfen (Sperrstunde 22 Uhr): Die Gästegruppe darf indoor max. 4 Erwachsene zuzüglich Minderjähriger und outdoor max. 10 Personen umfassen. Sowohl Zutrittstests als auch Registrierung sind verpflichtend und abseits des Verabreichungsplatzes sind FFP2-Masken zu tragen.

Ofwel continue een FFP2 masker op je waffel en als je uit eten wilt kun je wat pech iedere 48 uur gaan testen.



Ik blijf mooi in mijn eigen land :+


Zo blij dat ik er vorige zomer nog geweest ben, bovenstaand klinkt weinig aanlokkelijk nu.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42085
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 07:42

Sizzle schreef:
Oostenrijk klinkt nog niet erg aantrekkelijk:
Ab 19. Mai 2021 sollen Gastronomiebetriebe wieder aufsperren dürfen (Sperrstunde 22 Uhr): Die Gästegruppe darf indoor max. 4 Erwachsene zuzüglich Minderjähriger und outdoor max. 10 Personen umfassen. Sowohl Zutrittstests als auch Registrierung sind verpflichtend und abseits des Verabreichungsplatzes sind FFP2-Masken zu tragen.

Ofwel continue een FFP2 masker op je waffel en als je uit eten wilt kun je wat pech iedere 48 uur gaan testen.

Ik blijf mooi in mijn eigen land :+

Jeetje, dan kan je idd net zo goed thuis blijven.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 08:47

11 mei zwembaden open gaat al niet meer door. Is al minstens een week opgeschoven :(

Narya

Berichten: 5231
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 14:44

Ik vond het vorig jaar al best wel beperkend, en toen moesten we alleen heel af en toe een mondkapje op. Daar zou ik nu voor tekenen, zeg maar :')

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78668
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:38

Vorig jaar in mei mocht ook nog helemaal niets. Gegarandeerd dat het, wanneer het zomervakantie seizoen echt aanbreekt, allemaal weer heel soepel is.

Christiene
Berichten: 7751
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 18:43

Vorig jaar was na 15 juni alles beter net voor mijn vakantie in juli. Kon toen wel de bergen in.
Met wat ruimere regels en meer zelf koken en minder drukke plekken bezoeken.

Amalarab

Berichten: 7456
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 20:40

Ik ga zoals het nu staat nog 2x een week naar Terschelling. Ben nu in Amsterdam een week en de voorjaarsvakantie was ik naar Julianadorp. Tussendoor paar weekendjes weg geweest naar Haarlem, Den Haag, Naarden. Ik zie heel wat mooie dingen in eigen land!