Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ista schreef:Reed maandag met mijn zoon van 11 in de auto. Raakt voor ons een BMW in de bocht in een slip, in de berm beland tegen een verkeersbord aan. Iets teveel gas gegeven in de bocht.
Schade aan de auto, maar toch even mijn auto ernaast gezet en raam open aan de passagiers zijde en gevraagd of ze oké waren (dat was zo). Roept mijn zoontje keihard: Dat is pech, bumper weg!
Bellatrix schreef:Ik woon in een dorp, parkeren is hier overal gratis. En ik woon in een nieuwbouwwijk en er zijn meer parkeerplekken dan woningen. Als iedereen 2 auto's zou hebben zou er nog plek over zijn.
Shadow0 schreef:Ineke2 schreef:Dimverlichting voeren zou ook overdag verplicht moeten worden. Dat is echt een stuk veiliger.
Met als extra voordeel dat ik me niet te pletter hoef te schrikken omdat de automatische stand van de lichten verandert, en ik denk dat iemand seint of remt omdat de lichten ineens aanspringen. (Dat is me nu al een paar keer overkomen.)
Momo94 schreef:Shadow0 schreef:
Met als extra voordeel dat ik me niet te pletter hoef te schrikken omdat de automatische stand van de lichten verandert, en ik denk dat iemand seint of remt omdat de lichten ineens aanspringen. (Dat is me nu al een paar keer overkomen.)
Ik heb sinds kort een nieuwe auto. En de dealer zei: ooh!! Je kan hem gewoon op auto stand zetten, dan gaat alles automatisch. Nieuwe auto opgehaald, mijn vader moest met de vrachtwagen in Veghel zijn, dus in de buurt. Even mijn splinter nieuwe auto laten zien. Wij rijden weg en mijn vader belt. Weet je dat je achter ligt niet brand. Eehh... nee, dealer zei dat gaat automatisch. Dus nu heb ik standaard mijn verlichting aanstaan en niet op de auto stand. Als het voor de auto niet donker genoeg is branden de achterlampen niet. Dit is zo iets stoms. Zorg gewoon standaard dat voor en achter altijd brand. Was blij dat mijn vader het even aangaf. Kwamen net bij de dealer vandaan.
Marije_jiplover schreef:Momo94 schreef:Shadow0 schreef:
Ik heb sinds kort een nieuwe auto. En de dealer zei: ooh!! Je kan hem gewoon op auto stand zetten, dan gaat alles automatisch. Nieuwe auto opgehaald, mijn vader moest met de vrachtwagen in Veghel zijn, dus in de buurt. Even mijn splinter nieuwe auto laten zien. Wij rijden weg en mijn vader belt. Weet je dat je achter ligt niet brand. Eehh... nee, dealer zei dat gaat automatisch. Dus nu heb ik standaard mijn verlichting aanstaan en niet op de auto stand. Als het voor de auto niet donker genoeg is branden de achterlampen niet. Dit is zo iets stoms. Zorg gewoon standaard dat voor en achter altijd brand. Was blij dat mijn vader het even aangaf. Kwamen net bij de dealer vandaan.
Ja, dat is die zogenaamde dagrijverlichting, echt, wie dat heeft uitgevonden....?
JPitty schreef:Zelfde geldt trouwens ook voor die kleine losse lampjes bij fietsers...
pien_2010 schreef:Ik zag gisteren op het nieuws dat de wegen in het noorden onder de sneeuw lagen. Auto's gingen echt te hard in mijn ogen. En dat werd toen ook gezegd dat adviessnelheid gegeven 20km per uur was.
Spek en spek glad want er was nog niet geveegd od gepekeld.