Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-24 09:25

Ik hou inderdaad van de blauwe zone bij mij thuis.
Nu heb ik een gehandicapte parkeerkaart, maar omdat ik naast een huisartsenpraktijk woon zijn ook die plekken regelmatig bezet, dus is het toch fijn als je je auto op een gewone plek ernaast kunt zetten.

Mensen die de deur zomaar open gooien… Het is niet voor niets dat je zakt op je examen als je niet kijkt voor je de deur opendoet. Er word veel al lacherig over gedaan helaas.
Toen ik nog een fiets had ben ik door zo’n grapje letterlijk over de kop geslagen met mijn fiets, want ik kon de deur niet meer ontwijken. Onwijs veel geluk gehad dat de auto die achter mij reed heel zachtjes reed en op tijd kon remmen zodat die mij niet heeft geraakt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-24 09:25

pien_2010 schreef:
Proficiat Ineke2.

Dankjewel <3

luuntje

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 11:13

Zal een foto maken en mailen naar de wijkagent.

Overigens net bijna plat gereden.
Iemand had haast en kwam van rechts en had voorrang.
Ik gaf braaf voorrang was zichtbaar want lichten aan, maar degene sneed af en ging rakelings langs mij heen. Stond al tegen de stoep. Echt sta eerder op of zo.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 12:55

Reed maandag met mijn zoon van 11 in de auto. Raakt voor ons een BMW in de bocht in een slip, in de berm beland tegen een verkeersbord aan. Iets teveel gas gegeven in de bocht.

Schade aan de auto, maar toch even mijn auto ernaast gezet en raam open aan de passagiers zijde en gevraagd of ze oké waren (dat was zo). Roept mijn zoontje keihard: Dat is pech, bumper weg!

:=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 12:56

Bij mij in de straat is er ook nooit parkeerplek. Wij zijn volgens mij nog een van de weinige wijken met gratis parkeren.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 12:57

ista schreef:
Reed maandag met mijn zoon van 11 in de auto. Raakt voor ons een BMW in de bocht in een slip, in de berm beland tegen een verkeersbord aan. Iets teveel gas gegeven in de bocht.

Schade aan de auto, maar toch even mijn auto ernaast gezet en raam open aan de passagiers zijde en gevraagd of ze oké waren (dat was zo). Roept mijn zoontje keihard: Dat is pech, bumper weg!

:=

Tegenwoordig wordt je geacht te roepen: You can't park there mate! :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 13:01

Ik woon in een dorp, parkeren is hier overal gratis. En ik woon in een nieuwbouwwijk en er zijn meer parkeerplekken dan woningen. Als iedereen 2 auto's zou hebben zou er nog plek over zijn. :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 13:23

Jeetje Luuntje, echt niet ok!

Citaat:
Dat is pech, bumper weg!
_O- leuke zoon heb je. Het "varken".... _O-

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 13:43

Bellatrix schreef:
Ik woon in een dorp, parkeren is hier overal gratis. En ik woon in een nieuwbouwwijk en er zijn meer parkeerplekken dan woningen. Als iedereen 2 auto's zou hebben zou er nog plek over zijn. :=

Hier ook een dorpje zonder issues ja. Er is een parkeerterrein met 20 plekken tussen het huizenblok waar ik woon en het huizenblok ernaast, en daar staan normaliter max 5 auto's. Ik parkeer altijd gewoon aan de stoeprand recht voor de deur, en de helft van de huizen kan ook nog een auto op hun oprit kwijt, dus hier is eigenlijk nooit gedoe :)

In het dorpje waar ik opgegroeid ben, half zo groot als waar ik nu woon, woonde ik in een doodlopende straat met 16 huizen. Twee ervan hadden een eigen oprit, en er waren in totaal 15 parkeerplaatsen in de straat. Daar was echt altijd gedoe wat parkeren. Alle parkeerplaatsen vol, opritten vol, stoeprand vol en dan stond ik nog regelmatig in het gras naast onze tuin :+

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 13:45

Shadow0 schreef:
Ineke2 schreef:
Dimverlichting voeren zou ook overdag verplicht moeten worden. Dat is echt een stuk veiliger.

Met als extra voordeel dat ik me niet te pletter hoef te schrikken omdat de automatische stand van de lichten verandert, en ik denk dat iemand seint of remt omdat de lichten ineens aanspringen. (Dat is me nu al een paar keer overkomen.)

Ik heb sinds kort een nieuwe auto. En de dealer zei: ooh!! Je kan hem gewoon op auto stand zetten, dan gaat alles automatisch. Nieuwe auto opgehaald, mijn vader moest met de vrachtwagen in Veghel zijn, dus in de buurt. Even mijn splinter nieuwe auto laten zien. Wij rijden weg en mijn vader belt. Weet je dat je achter ligt niet brand. Eehh... nee, dealer zei dat gaat automatisch. Dus nu heb ik standaard mijn verlichting aanstaan en niet op de auto stand. Als het voor de auto niet donker genoeg is branden de achterlampen niet. Dit is zo iets stoms. Zorg gewoon standaard dat voor en achter altijd brand. Was blij dat mijn vader het even aangaf. Kwamen net bij de dealer vandaan. :')

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:42

Jeetje Momo, je zou toch verwachten dat ze bij een garage/dealer beter zouden moeten weten en beter advies geven. Gelukkig was je vader zo helder dat hij jou even belde.

Parkeren is hier in de wijk ook vaak niet mogelijk wegens te weinig plekken. Tel daar bij op dat hier ook regelmatig auto's beschadigd zijn geraakt toen ze buiten stonden en je weet hoe ik over parkeren in de wijk denk. Gelukkig hebben wij onder de flat een parkeerkelder waar bewoners kunnen parkeren.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 17:02

Momo94 schreef:
Shadow0 schreef:

Met als extra voordeel dat ik me niet te pletter hoef te schrikken omdat de automatische stand van de lichten verandert, en ik denk dat iemand seint of remt omdat de lichten ineens aanspringen. (Dat is me nu al een paar keer overkomen.)

Ik heb sinds kort een nieuwe auto. En de dealer zei: ooh!! Je kan hem gewoon op auto stand zetten, dan gaat alles automatisch. Nieuwe auto opgehaald, mijn vader moest met de vrachtwagen in Veghel zijn, dus in de buurt. Even mijn splinter nieuwe auto laten zien. Wij rijden weg en mijn vader belt. Weet je dat je achter ligt niet brand. Eehh... nee, dealer zei dat gaat automatisch. Dus nu heb ik standaard mijn verlichting aanstaan en niet op de auto stand. Als het voor de auto niet donker genoeg is branden de achterlampen niet. Dit is zo iets stoms. Zorg gewoon standaard dat voor en achter altijd brand. Was blij dat mijn vader het even aangaf. Kwamen net bij de dealer vandaan. :')

Ja, dat is die zogenaamde dagrijverlichting, echt, wie dat heeft uitgevonden....? _-:(

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 17:17

Marije_jiplover schreef:
Momo94 schreef:
Shadow0 schreef:

Ja, dat is die zogenaamde dagrijverlichting, echt, wie dat heeft uitgevonden....? _-:(

En wie heeft dat ooit wettelijk goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg? _-:(

Zelfde geldt trouwens ook voor die kleine losse lampjes bij fietsers... _-:(

Beiden levensgevaarlijk, als je het mij vraagt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 18:16

JPitty schreef:
Zelfde geldt trouwens ook voor die kleine losse lampjes bij fietsers... _-:(

Die kleine fietslampjes zijn wel verklaarbaar: daarvoor hadden nog veel minder fietsers verlichting. (Dynamo's waren waardeloos en altijd kapot.) En grotere lampjes zijn ook zwaarder en duurder, wat vooral irritant is als je geen goede plek hebt om die lampjes op te bergen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 18:46

Verklaarbaar zijn ze zeker, dat ben ik met je eens Shadow0.

Helaas blijkt hier in de praktijk keer op keer dat ze niet functioneren: bij menig fietser zijn ze verstopt achter een jas of tas, waardoor ze simpelweg niet zichtbaar zijn. Of je vindt ze in 1000 stukjes op het fietspad omdat er blijkbaar weer eens bij iemand een elastiekje is geknapt, ze van de fiets zijn gevallen en er vervolgens iemand overheen is gereden. Of de batterijen zijn leeg, waardoor ze zeer zwak licht uitstralen of gewoon niet meer branden. Ik rij meerder keren per week in het donker naar huis op de fiets en de eerste persoon bij wie die lampjes wel naar behoren functioneren, moet ik nog tegenkomen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 08:09

Vanmorgen even m’n claxon moeten indrukken, waren bij een stoplicht, 1 auto rechterbaan , 2 linkerbaan, waarvan ik tweede voertuig was. Busje voor mij treuzelde gigantisch met het wegrijden, dusdanig dat ik al in mijn spiegel auto’s aan zag komen met hogere snelheid die geheid anders rechts gingen inhalen (auto van rechterbaan was al ruim 100 meter verder) dus ik drukte toen even mijn claxon in dat deze maar moest opschuiven want met 30 km per uur op de linker baan op een 80 km weg is gewoon gevaarlijk.,.

Ik claxonneer niet snel maar van dit soort dingen gaan mijn nekharen overeind staan. Heb exact zo’n situatie eerder gehad een paar jaar geleden op precies hetzelfde punt wat resulteerde in bijna meerdere ongelukken. Die auto reed ook ontzettend langzaam op de linkerbaan, rechts gingen auto’s voorbij en die auto begon te slingeren en wanneer die naar rechts wou gaan bijna een aanrijding. Gewoon levensgevaarlijk. Sommige mensen hebben echt het inzicht van een slak -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 08:46

Ik reed net iets te dicht op mijn voorganger en we reden al stapvoets. Hij remde dus ik ook maar het was natuurlijk glad dus ik gleed door. Volgens mij scheelde het letterlijk een haar maar ik heb hem niet geraakt. :+ Daarna maar wat meters extra afstand gehouden. :o

Paar grijze haren rijker. :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 09:50

O Jeetje Bellatrix. Gelukkig goed gegaan!

Ik zag gisteren op het nieuws dat de wegen in het noorden onder de sneeuw lagen. Auto's gingen echt te hard in mijn ogen. En dat werd toen ook gezegd dat adviessnelheid gegeven 20km per uur was.
Spek en spek glad want er was nog niet geveegd od gepekeld.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 09:52

Hoe is het bij jullie eigenlijk? Hebben jullie ook van dit weer pien?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 09:58

Gisteren hadden we een weer alarm vanwege storm. Die was echt heftig, de wind floot om het huis dus met luiken dicht hebben we in ons boerderijtje gezellig bij de kachel gezeten. Sneeuw is in de Haute Viene uiterst zeldzaam. Het is wel wat landklimaat achtig maar we zitten vrij zuidelijk en niet zo hoog. Dus op vriezen na valt het wel mee. In 2014 was het hier echt koud, min 20, en waren wij in Nederland. We hadden alles afgesloten en doorgeblazen (doen we altijd) en dat was maar goed ook. Overal waren waterleidingen gesprongen behalve bij ons....Dus Nederland heeft echt meer sneeuw en ijs. De regen hebben we hier ook veel in de winter.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 11:30

Woensdag vond ik het wel spannend om naar huis te rijden het eerste stuk. Het was donker en bleef maar stortregenen met hagel ertussendoor. Op het eerste stuk bleef flink wat water staan dus toch echt langzamer gereden dan normaal.
Eenmaal op de weg waar het water niet op de weg bleef liggen reed ik gewoon weer de normale snelheid lekker door naar huis.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 11:32

Je ziet altijd zo duidelijk wanneer er nieuw wegdek is en wanneer het al 30 jaar oud is. Bij nieuw wegdek verdwijnt het water gelijk maar bij het oude wegdek blijft het water gewoon liggen. :+ Ik pas ook altijd mijn snelheid aan aan het wegdek...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 11:35

Mijn vriendin heeft voor mij een nachtbril besteld bij Amazone. Zij en haar man die elke dag in het donker door weer en wind de schoolkinderen halen en brengen zijn zo vreselijk enthousiast. Dus volgende week zal ik hem wel in huis hebben en ik ben benieuwd. Hij kost 30 euro, een soort gele bril, en ik hoop dat het helpt. Ik zal het hier vertellen, want misschien Ineke dat het met zulk pokkenweer jou ook helpt. Want van de week reden mijn vriendin en ik langs vrachtwagens in het donker en met stromende giet en mijn vriendin vloekte dat ze baalde dat haar bril in de bus lag. En zo kwamen we erop.

Ja eens Bellatrix doe ik ook. Liever safe dan sorry.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 11:43

pien_2010 schreef:
Ik zag gisteren op het nieuws dat de wegen in het noorden onder de sneeuw lagen. Auto's gingen echt te hard in mijn ogen. En dat werd toen ook gezegd dat adviessnelheid gegeven 20km per uur was.
Spek en spek glad want er was nog niet geveegd od gepekeld.

Ja, het was echt feest hier :+ .
En ze waren echt veel en veeeeeel te laat met pekelen. Het verkeer was echt drama, stapsvoets file rijden. Mijn auto heeft een lage giering, die gebruik ik dan in de 1. Dan hoef ik niet met een slippende koppeling te rijden, wel zo relaxed. Ik wilde op gegeven moment een dame voorrang geven. Stond voor mij rechts te wachten en ze wilde linksaf. De baan waar zij heen wilde was net even vrij en achter mij kwam ook weer een sliert verkeer. Dus ik stoppen, seinen met het licht, trekt die muts niet op }:0 .
Nou ja, dan niet, dus ik rij weer door. En toen zag ik voor het eerst in de 10 jaar dat ik mijn auto heb even een seconde het lampje van de traction control oplichten (Subaru Forester, dus AWD). Cool, 4-wiel spin :+ . Nou ja, zo glad was het dus.
Ben ik na 1,5 uur en 30 km filerijden maar eigenlijk zonder problemen bijna thuis, gaat het alsnog bijna mis. Er is daar een wegversmalling en 1 van de partijen moet stoppen. Tegemoet komende auto (green wheels) ging helemaal naar rechts en stopte dus ik rij door. Trekt die k.l.oot.z... ook weer op waardoor we elkaar bijkans klem rijden in de wegversmalling. En durft die ook nog te claxonneren 8)7 .

Kennis ging in Groningen vanaf het werk zijn zoon ophalen die 600 meter verderop was. Heeft er bijna 2 uur over gedaan om bij zijn zoon te komen :+ . En is uiteindelijk 4 uur onderweg geweest naar huis, ca. 20 km.

@gele bril: https://www.action.com/nl-nl/p/3202439/nachtbril/

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 12:22

Ik vond het gisteren op de terugweg ook wel spannend. Er waren werkzaamheden aangekondigd op mijn vaste route (snelweg), waardoor de weg afgesloten zou zijn, dus had andere route gepakt. Echter bleef op dat stuk provinciale weg, van wisselende kwaliteit wegdek, op de slechte stukken voelde het echt heel glad, ook een deel gewoon liggen en was er veel spoorvorming en bijna niet te zien of je op je eigen strook of op de busbaan reed en daarnaast ook nog donker := Ook maar even extra rustig gereden en veel uit laten rollen (automaat).

Blij dat ik heelhuids thuis ben gekomen.