Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:33

Eatshay schreef:
Mars schreef:
Ik vind dat de groep 85+ als laatste aan de beurt zou moeten zijn voor vaccin. Geef het eerst eerst zorgmedewerkers, overige werkenden etc.

Hoe hard ook: eens.
Leuk om ouderen 'voorrang' te geven, maar als er niemand meer is om voor ze te zorgen gaat het alsnog hartstikke mis.

Heh? Juist de personen die voor hun zorgen (zorgmedewerkers verpleeghuizen en in de wijk) krijgen als eerste een vaccinatie. Of bedoel je familieleden van de ouderen?

Afijn, van mij mag zorg, inclusief zorgberoepen die contact hebben met corona-patienten maar niet in ronde 1 zitten eerst.

troi

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:08

Mijn upopular opinion qua corona behandel voorrang is vooral dat we daar vooral als leek onze mond over moeten houden en dit moeten overlaten aan de dokters die ervoor gestudeerd hebben en die deze patiënten daadwerkelijk voor zich hebben. Beetje theoretisch geneuzel zo..

We kunnen toch moeilijk als leken of politici (nog veel erger..) gaan stemmen over
40 jarige roker vs 80-jarige gezonde vrouw
18 jarige rokende vetzak vs 40 jarige moeder met copd

enzo enzo...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:32

Badeendje schreef:
- Filterkoffie is lekkerder dan koffie uit dure koffie-apparaten.

- Ananas hoort op pizza.

Eindelijk een medestander!!!

Die gore koffie uit een cupje of pad of uit zo'n rare machine.... Nee hoor, doe mij gewoon een lekker bakkie filterkoffie :9

En hoe meer ananas op mn pizza hoe beter :9

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:39

Ik vind het geen probleem om 85+'ers of mensen met flink onderliggend lijden uit hun IC bed te halen als er een tekort is. Ja, uiteraard janken als het mijn eigen oma is, maar dood gaan hoort nu eenmaal bij het leven.

Ik vind het überhaupt geen probleem als er duizenden mensen aan corona sterven. Ik schrik niet van de cijfers. Ik vind het oprecht heel erg meevallen.

Ik ben ook niet bang om ziek te worden. Zou heel jammer zijn omdat ik net na een revalidatie van 1,5 jaar weer heel ben, maar het komt zoals het komt.

De wetenschap is een mooi uitgangspunt, maar dan wel bij gebrek aan beter. Al die wetenschappers op tv die zich als alwetend presenteren kan ik niet serieus nemen. Op het grote geheel weten ook zij nog amper iets van de wereld. Wij als mensheid zijn niet zo intelligent en ver ontwikkeld als dat men doet voorkomen dat we zijn.
Laatst bijgewerkt door LiselotZorro op 11-01-21 14:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:41

LiselotZorro schreef:
Ik vind het geen probleem om 85+'ers of mensen met flink onderliggend lijden uit hun IC bed te halen als er een te kort is. Ja, uiteraard janken als het mijn eigen oma is, maar dood gaan hoort nu eenmaal bij het leven.

Ik vind het überhaupt geen probleem als er duizenden mensen aan corona sterven. Ik schrik niet van de cijfers. Ik vind het oprecht heel erg meevallen.

"Ik vind het oprecht meevallen"

Chirurgen door het hele land: we moeten belangrijke operaties afzeggen voor Covid gevallen.

troi schreef:
Mijn upopular opinion qua corona behandel voorrang is vooral dat we daar vooral als leek onze mond over moeten houden en dit moeten overlaten aan de dokters die ervoor gestudeerd hebben en die deze patiënten daadwerkelijk voor zich hebben. Beetje theoretisch geneuzel zo..

We kunnen toch moeilijk als leken of politici (nog veel erger..) gaan stemmen over
40 jarige roker vs 80-jarige gezonde vrouw
18 jarige rokende vetzak vs 40 jarige moeder met copd

enzo enzo...

Helemaal eens!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:46

Ach ja, bekijk het zo. Mensen die kunnen zeggen dat de coronacrisis wel meevalt, zijn oprecht heel erg gezegend en hebben volgens mij een goed leven. En dat is eigenlijk heel positief. Alleen jammer dat dat medeleven en die realistische kijk dan zo diep verstopt zit.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:47

LiselotZorro schreef:
Ik vind het geen probleem om 85+'ers of mensen met flink onderliggend lijden uit hun IC bed te halen als er een tekort is. Ja, uiteraard janken als het mijn eigen oma is, maar dood gaan hoort nu eenmaal bij het leven.

Ik ben ook niet bang om ziek te worden. Zou heel jammer zijn omdat ik net na een revalidatie van 1,5 jaar weer heel ben, maar het komt zoals het komt.

De wetenschap is een mooi uitgangspunt, maar dan wel bij gebrek aan beter. Al die wetenschappers op tv die zich als alwetend presenteren kan ik niet serieus nemen. Op het grote geheel weten ook zij nog amper iets van de wereld. Wij als mensheid zijn niet zo intelligent en ver ontwikkeld als dat men doet voorkomen dat we zijn.

Hmm het hele concept van wetenschap is 'kennis bij gebrek aan beter', namelijk steeds een beetje meer kennis verzamelen en zo dus ook je advies (etc) steeds verbeteren. Het idee dat er iemand is die alles weet is stompzinnig, en dat zal de eerste de beste wetenschapper direct tegen je zeggen. Als die namelijk er van overtuigd was dat die alles wist dan was die per direct wetenschapper af want immers dan valt er niks meer te onderzoeken. Mission accomplished, tijd voor pensioen :P

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:47

troi schreef:
LiselotZorro schreef:

Hmm het hele concept van wetenschap is 'kennis bij gebrek aan beter', namelijk steeds een beetje meer kennis verzamelen en zo dus ook je advies (etc) steeds verbeteren. Het idee dat er iemand is die alles weet is stompzinnig, en dat zal de eerste de beste wetenschapper direct tegen je zeggen. Als die namelijk er van overtuigd was dat die alles wist dan was die per direct wetenschapper af want immers dan valt er niks meer te onderzoeken. Mission accomplished, tijd voor pensioen :P

Precies!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:48

Iets met kind en badwater dan maar?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:01

Mars schreef:
Badeendje schreef:

- Ananas hoort op pizza.

Eindelijk een medestander!!!

Die gore koffie uit een cupje of pad of uit zo'n rare machine.... Nee hoor, doe mij gewoon een lekker bakkie filterkoffie :9

En hoe meer ananas op mn pizza hoe beter :9

Oooh, erg he! Zo bitter! In mijn kennissenkring heeft nagenoeg iedereen thuis een filterapparaat, maar op mijn werk blijkt dat alle collega's dat 'studentenkoffie' vinden, en niet te zuipen :'). Ik ben zo blij met m'n dagelijkse bakkie filter :D.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:04

Pandora2 schreef:
Most unpopular opinion :D :
Ik geniet echt van de lockdown(s). Overal rust 8-)

Voor alle duidelijkheid, niet van alle ellende die eruit volgt en de schade wat het virus aanricht

Hier is t overal paasei :').

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:07

_San87_ schreef:
Pandora2 schreef:
Most unpopular opinion :D :
Ik geniet echt van de lockdown(s). Overal rust 8-)

Voor alle duidelijkheid, niet van alle ellende die eruit volgt en de schade wat het virus aanricht

Hier in de straat ook, ik merkte in maart verschil maar nu is het even druk alleen irritant dat de winkels dicht zijn (ik moest laatst een samenvatting printen en dat kan nu niet).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:09

sureido schreef:
_San87_ schreef:

Hier in de straat ook, ik merkte in maart verschil maar nu is het even druk alleen irritant dat de winkels dicht zijn (ik moest laatst een samenvatting printen en dat kan nu niet).

Mijn papier begint op te raken en dat wil ik niet online bestellen :+.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:14

Badeendje schreef:

- Ananas hoort op pizza.

Bij filter koffie zijn die gemalen bonen vaak beter omdat ze in een vacuum verpakking zitten. En daarna in een afgeloten bakje gestopt worden. Bij fancy apperaten op werk zitten die bonen vaak weken in dat bakje wat nooit schoon gemaakt word. En dat proef je :+ Ik drink bijna nooit ergens koffie en gruwel van het woord senseo. Thuis doe ik zelf boontjes malen en dan lekker in een ouderwets filter apperaat.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:18

Gister ook bij de Albert Heijn XL zo druk dat ik door ben gelopen naar een andere supermarkt, dacht ooit een keer het gaat, maar daar binnen was het zó druk, een grote chaos en iedereen liep tegen elkaar op.

Lekker banketstaaf als je een horeca bedrijf hebt en dat soort praktijken wel ziet. Om te huilen gewoon.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:22

_San87_ schreef:
sureido schreef:

Ligt hier gewoon bij de albert Heijn in de schappen bij het schrijfwaren...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:50

:') Ik las her en der al zoiets ja, dat het bij jullie overal erg druk is.

Hier lijkt het wel 20 jaar terug in de tijd. Me ouwe taart, me like :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:34

Veulen84 schreef:
_San87_ schreef:

Ligt hier gewoon bij de albert Heijn in de schappen bij het schrijfwaren...

Geen warmgeperste Hahnemuhle van 300 gram gok ik zo :7.

Ik doelde op tekenpapier :D.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:41

Hij zal niet heel onpopulair zijn :')

Dat de zogenaamde influencers zoveel verdienen en daar ook nog eens mee lopen de pronken. Waardoor de jeugd ( goh wat voel ik mij ineens oud ) geen realistisch beeld meer hebben van hoe het werkt. Zoals huizen en autos kopen die de gemiddelde mens zich niet kan veroorloven

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:10

Haha, ik snap nog altijd dat hele principe influencer niet :+ Maar ik heb dan buiten bokt en linkedin ook geen enkel social media in gebruik.
Ik vraag me ook af hoe je dat op je CV zet: van 2018-2020 influencer. Is er ook zoiets als een minfluencer als je minder dan xxx volgers hebt of ben je al een influencer als je 1 volger hebt die dezelfde schoenen gaat kopen?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:16

Ik vind dat hele influence gedoe ook niks, maar heb wel van een vriendin 15 gratis kleding stukken gekregen van allemaal rond de 50-150 euro met het kaartje nog aan (Nikkie, Loavies etc) dus in dat opzicht is het fijn :+ maar zelf zou ik het nooit willen.

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 14:13

Ik vind het onverantwoord dat onze tentamens fysiek afgenomen worden. Nederland gaat naar alle waarschijnlijkheid nog een aantal weken in lockdown en wij mogen wel met het ov om een toets te maken met veel te veel mensen in een sportzaal

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:54

Mijn unpopular opinion is iedereen die jankt dat de maatregelen nergens opslaan omdat corona helemaal geen probleem is en ons wordt in gestampt door de politiek, mogen van mij een heftige vorm van corona krijgen (zonder ziekenhuis opname uiteraard, dat is niet nodig )

En voor ik word gekielhaald, dus alleen de mensen die denken dat corona niet bestaat en niet ernstig is, maar allemaal ons wordt aangepraat.

Ananas hoort overigens niet op pizza. Warme ananas moet überhaupt verboden worden.

Ik vond de lockdown in maart ook echt een verademing en vind het jammer dat er nu nog wel veel beweging is buiten op straat etc. Maart zonder vliegtuigen, zonder auto's, alleen kids op straat.... Wat was dat rustgevend!!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:04

+ 1
En als het zover moest komen dat ze toch naar het ziekenhuis moeten, dan is er geen plek }>

Ananas is absoluut een must op pizza's trouwens :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:06

Sowieso ananas op pizza’s :9 Kiwi erbij maakt het nog beter :j