Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marie111 schreef:Wat ik me afvraag is of het Jiddisch lijkt op de taal die de Amish spreken (beide van oorsprong Duits?).
Dus als die mensen elkaar tegen zouden komen (niet zo waarschijnlijk denk ik) of ze elkaar dan verstaan.
xSCWx schreef:Ja we hebben er al eerder problemen mee gehad, toen hebben we contact gehad met de de gemeente en ze doen er niks aan. Er is in hetzelfde poortje een andere leiding gelegd waarbij ze de put goed konden zien en het bedrijf zei niet te begrijpen hoe de put nog werkte, hij is een soort van “ingestort”? Leeg scheppen hebben we al gedaan maar ja we komen niet ver in de pijp natuurlijk. Hij loopt nog lichtelijk door dus alleen met grotere buien overstroomt hij maar ja, dan loopt hij over mijn tuin in.
culaccino schreef:Ah joh, die doen niks! Zijn alleen maar goed voor de bestuiving van je bloemen en voor de vogelsDenk dat ze onder de overkapping vliegen en vervolgens omhoog willen omdat daar het licht vandaan komt. Misschien helpt het om dat donker te maken (spuiten?)?
*Edit: oh het is wel een vrij grote overkapping, dat is misschien wat zonde van het licht...
Lalidan schreef:Normaal staat dat erbij als je je vlucht boekt, maar geen idee hoe het nu werkt...
Iemand enig idee waar mijn pakketje is als aliexpress je een mail stuurt 'your package has arrived at your local post office. Come pick it up'? Het zou gewoon bij mij thuis bezorgd moeten worden, maar blijkbaar gaat dat niet gebeuren. Ik wil het best ergens ophalen, maar heb geen idee wáár ik het dan moet ophalen.
theadora99 schreef:Ik vroeg me af wanneer er ongeveer vluchttijden bekend gemaakt worden. We zouden misschien binnenkort een vakantie willen boeken, maar voor in maart. Alleen wil ik graag fijne vliegtijden (ik ben niet zo'n held in het vliegtuig en wil het liefst zo vroeg of laat mogelijk vliegen ipv midden op de dag) zodat ik misschien nog een beetje slaap. Maar daarom wil ik pas boeken als de vluchttijden bekend zijn, maar niemand kan me vertellen of daar een soort van indicatie van is.. Iemand ervaring?
iirrssjjee schreef:theadora99 schreef:Ik vroeg me af wanneer er ongeveer vluchttijden bekend gemaakt worden. We zouden misschien binnenkort een vakantie willen boeken, maar voor in maart. Alleen wil ik graag fijne vliegtijden (ik ben niet zo'n held in het vliegtuig en wil het liefst zo vroeg of laat mogelijk vliegen ipv midden op de dag) zodat ik misschien nog een beetje slaap. Maar daarom wil ik pas boeken als de vluchttijden bekend zijn, maar niemand kan me vertellen of daar een soort van indicatie van is.. Iemand ervaring?
Ligt er volledig aan waar je naartoe wilt denk ik? Wij z8jn bezig om in maart/april naar Nieuw-Zeeland te gaan. Hiervan kan ik al specifieke vluchten boeken zelfs!