[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 09:41

Mijn mening: sommigen verdienen het gewoon. Zo’n Michael P. mogen ze er van mij ook wel neerzetten. Daar heeft de maatschappij toch niks aan als het weer vrijkomt, zie maar wat er gebeurd dan.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 10:57

Bij sommige heb ik ook niet echt veel medelijden. Maar er zitten er tussen die echt onschuldig zijn. En dan is het toch een pijnlijke dood..

Op Wikipedia las ik er gister wat over en vind het bizar dat in Amerika tot 2005 zelfs minderjarigen ter dood veroordeeld konden worden. En dan maar met droge ogen beweren dat je het beste land ter wereld bent enzo.

Wat ik overigens wel een eng idee vind, is dat in België levenslang niet levenslang is, maar 30 jaar. En dus iemand als Dutroux vrij kan komen. Dat is niet helemaal on topic, maar wel een naar idee. Iemand die kinderen vermoord, mag van mij ook wel in Amerika gearresteerd worden..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:00

Volgens mij komt Dutroux ook al vrij snel weer vrij, ik dacht dat hij ook al heeft aangevraagd tot vervroegde vrijlating?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:02

Klopt. Daar loopt al een heel topic over.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:59

In India hangen ze gewoon mensen op. Maar ja, daar is het verkrachten van vrouwen met een groep ook heel normaal. En dan mishandelen tot ze dood is. Dan mogen ze ze ook ophangen van mij hoor.
Maar toch raar om te zien hoeveel verschillen er zitten tussen landen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:12

__Sannne schreef:
Klopt. Daar loopt al een heel topic over.

Oh sorry, zal er hier niet meer verder op in gaan :-)

In Amerika vind ik het zo dubbel, omdat ze doen alsof zij zo vreselijk goed zijn. En intussen zitten mensen jarenlang in een cel. In andere landen zijn ze vaak net wat vlugger met de doodstraf.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 13:39

Zijn ook landen met stenen gooien of zweepslagen... zou je ook denken dat dat ergens in de middeleeuwen gebeurde zo luguber

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 15:12

wittepit schreef:
Sanet schreef:
Eens!
Schiet me dan maar gewoon af als je niet van plan bent me te gaan redden... maar niet door kou dood gaan of doodbloeden of weet ik veel.

Volgens mij noem je precies twee opties die vallen onder “zachte dood”. Als je bij onderkoeling door de ril-fase heen bent schijn je heel slaperig te worden heb ik me laten vertellen, en verbloeden is bloeddruk verliezen en dus uiteindelijk flauwvallen.

60 uur lang weten dat je dood gaat lijkt me niet erg humaan...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 21:16

Executie door injectie: volgens mij speelt 'laten lijden' daar zeker in mee...narcose doet toch ook geen pijn? Na een paar tellen ben je onder zeil. Over het algemeen voelen mensen niets van de meest langdurige heftige operaties, dus zou een dodelijke injectie dan ook niet voelbaar moeten zijn...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 21:18

Je zou je wat beter in kunnen lezen :)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 21:24

?
Zou kunnen... Maar zover gaat mijn interesse niet :+

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 23:24

Niobe schreef:
Avalanche81 schreef:
Bizar. Daar zou je toch minstens een medicus voor vragen. Al zou ik het weigeren. Hippocratische eed.

Misschien is dat inderdaad wel het probleem

Dat is het ook. Artsen weigeren, gevangenis personeel drukt op de knoppen.
De aanwezige arts vult de spuiten, legt infuus aan en constateert de dood. Meer niet

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 08:45

Wat ik mij soms afvraag, als dat onderwerp uberhaupt ter sprake komt := , waarom eigenlijk die injectie? Elektrocutie wordt steeds minder uitgevoerd omdat het inhumaan is (idioot dat het dan wel nog steeds in de vleesindustrie wordt gedaan :( ). Injectie kan ook best lang duren, waarom geen kogel door de slaap of hart, of zelfs een nekslag, dan is het meteen klaar. Of zouden ze dat niet doen ivm afscheid van de nabestaanden ofzo?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 09:56

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Doodstr ... gde_Staten

Hier staat wel methodes nog meer toegestaan zijn, o.a. vuurpeloton.

Maar ik heb echt het idee dat het te maken heeft met een raar soort wraak/straf om het niet zo vriendelijk mogelijk te maken, maar wel te doen alsof je goed bezig bent als land. Als ik de link lees, zitten mensen soms ook eerst jaren in een cel geld te kosten en tijd uit te zitten. Dat is ook niet heel vriendelijk..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 09:58

Er is op netflix een serie over mensen in 'death row' en die vertellen dan wat ze gedaan hebben en hoe ze zich nu voelen. Best interessant.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:10

Er was hier op bokt toch ook iemand die schreef met een death-row gevangene? De blogposts van de dagen rond de executie zijn me wel bijgebleven hoor. Het theater, het wachten... Dat komt echt wel over als een show geven in plaats van gewoon ongewenste mensen snel en netjes opruimen.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:18

julius_juut schreef:
Er was hier op bokt toch ook iemand die schreef met een death-row gevangene? De blogposts van de dagen rond de executie zijn me wel bijgebleven hoor. Het theater, het wachten... Dat komt echt wel over als een show geven in plaats van gewoon ongewenste mensen snel en netjes opruimen.

Als ik het goed heb, was dat Bokker Isegrim en gevangene Jamie, maar pin me er niet op vast.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:21

Ja dat was het idd, die namen herken ik!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:31

Was daar niet een heel topic over? Dat deden meerdere toch? Schrijven met gevangenen

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:35

sureido schreef:
Was daar niet een heel topic over? Dat deden meerdere toch? Schrijven met gevangenen

Twee zelfs, maar bovengenoemde Bokker is zelf aanwezig geweest bij de executie.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:10

Wauw...dapper.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:10

Chiave schreef:
sureido schreef:

Twee zelfs, maar bovengenoemde Bokker is zelf aanwezig geweest bij de executie.

Is daar nog een topic van? Ik kan wel wat vinden over schrijven met gevangenen, maar ik vind het indrukwekkend dat iemand ook daadwerkelijk "zijn" gevangene ontmoet.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:19

Ik heb ook met een gevangene geschreven. Geen Death Row inmate en hij is inmiddels alweer heel wat jaartjes vrij. Hebben nog steeds contact via fb. Maar het is best bijzonder dat je toch voor iemand die vast zit heel belangrijk bent.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:13

Rytir schreef:
Wat ik mij soms afvraag, als dat onderwerp uberhaupt ter sprake komt := , waarom eigenlijk die injectie? Elektrocutie wordt steeds minder uitgevoerd omdat het inhumaan is (idioot dat het dan wel nog steeds in de vleesindustrie wordt gedaan :( ). Injectie kan ook best lang duren, waarom geen kogel door de slaap of hart, of zelfs een nekslag, dan is het meteen klaar. Of zouden ze dat niet doen ivm afscheid van de nabestaanden ofzo?

Pak even jouw quote. Kogel door slaap of hart of nekslag is ook maar iets wat je als mens een ander moet kunnen aandoen. Vuurpeloton werden vroeger de schutters regelmatig gewisseld en niet iedereen had scherpe munitie zodat je nooit wist of je het dodelijke schot had gegeven. Het is psychisch behoorlijk belastend om iemand face to face te doden en mij dunkt dat we de mensen die dat koelbloedig keer op keer kunnen doen liever niet zo makkelijk hebben rondlopen.

Aanwezig zijn bij een ececutie als nabestaande, kan me voorstellen dat iemand dat wil als afsluiting. Zo zitten er ook mensen namens de terdoodveroordeelde. Voor die persoon om niet alleen te gaan.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:17