Wat doen jullie met instagram?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinniie

Re: Wat doen jullie met instagram?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:53

Bij nog altijd wel in stijgende lijn , maar geen 100-150 per dag meer :(

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:53

Het verbaast me sowieso dat men zo kritisch is, danwel zo druk bezig is met constant maar nieuwe mensen volgen in de hoop een like terug te krijgen %) ik bedoel, als je het moet hebben van puur en alleen instagram dan klopt er ergens niet aan je zelfwaarde/business aanpak (correct me if i'm wrong, ik wil niemand tegen de schenen schoppen en misschien ontbreekt het me ergens aan kennis hoor) ik doe het ook voor mijn bedrijf, maar ga niet via instagram volgers lopen sparen dmv een dergelijke aanpak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:58

Hier nu op 3700+ volgers. Maar wat betreft likes blijft het vaag hoor _O-

Ene keer meer dan 2000 likes en soms haal ik net aan de 400/500.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:22

Ik heb mijn instagram puur voor de lol, maar het is natuurlijk leuk om je account te zien groeien. De mijne is nooit enorm hard gegroeid zoals bij sommige hier, maar zo langzaam aan kruipen we richting de 1k.

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:58

Ik heb het voor de lol en om dingen uit te proberen die ik bij mijn studie leer. Ik wil later iets gaan doen met social media of reclame, met mijn account kan ik nu al leuk alle ins en outs leren en testen.

Ik ga langzaam richting de 900 volgers, nu staat het ook een beetje stil. Van 700 naar 800 ging echter wel bizar snel!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:01

Xyris schreef:
Het verbaast me sowieso dat men zo kritisch is, danwel zo druk bezig is met constant maar nieuwe mensen volgen in de hoop een like terug te krijgen %) ik bedoel, als je het moet hebben van puur en alleen instagram dan klopt er ergens niet aan je zelfwaarde/business aanpak (correct me if i'm wrong, ik wil niemand tegen de schenen schoppen en misschien ontbreekt het me ergens aan kennis hoor) ik doe het ook voor mijn bedrijf, maar ga niet via instagram volgers lopen sparen dmv een dergelijke aanpak.

Volgens mij gaat het bij de meesten niet om zelfwaarde of business aanpak, maar gewoon voor de lol. Het is leuk om moeite te steken in je zogenaamde 'fanbase' en deze mensen ook te houden, je account zien groeien. Tenminste, ik spreek voor mezelf. Ik post voor mezelf als een soort dagboek, maar probeer ook mensen wat bij te brengen of motiverende dingen te posten. Daarnaast weet ik dat er veel mensen zijn die mijn avonturen graag volgen :j

Het is dat ik echt absoluut geen tijd meer heb voor Youtube, maar op deze manier hield ik voorheen ook mijn youtube kanaal bij.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 20:15

Xyris schreef:

Ik denk indd dat je een stukje kennis mist. Socialmedia is huge, als jij opvalt op socialmedia kan je er daadwerkelijk je brood mee verdienen. Als ik als fotograaf “Viral” ga met een goede foto kan ik voor de rest van mijn leven klanten hebben.
Het is gewoon geluk hebben dat wel. Maar als je actief post en een leuk portfolio bij houd kan je maar zo eruit springen.
Voor mij is het een mooi portfolio en wie weet heb ik geluk. Maar het kan zeker je klantenkring boosten.

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 20:41

Lau schreef:
Xyris schreef:

Ik denk indd dat je een stukje kennis mist. Socialmedia is huge, als jij opvalt op socialmedia kan je er daadwerkelijk je brood mee verdienen. Als ik als fotograaf “Viral” ga met een goede foto kan ik voor de rest van mijn leven klanten hebben.
Het is gewoon geluk hebben dat wel. Maar als je actief post en een leuk portfolio bij houd kan je maar zo eruit springen.
Voor mij is het een mooi portfolio en wie weet heb ik geluk. Maar het kan zeker je klantenkring boosten.

Precies wat jij zegt, Lau!
Jezelf online profileren is zo enorm belangrijk tegenwoordig, en het gaat in de toekomst nog veel belangrijker worden denk ik.

Ik heb nu zelf een paar 'fans' door mijn fotografie account. Meiden die tegen mij op kijken en tips vragen. Heel bizar maar zonder instagram wisten die meiden waarschijnlijk niet eens van mijn bestaan af. Zonder mijn instagram had ik ook nooit de contacten gekregen die ik nu heb, mensen met veel volgers waar ik foto's van heb gemaakt of van ga maken. En dit is maar mijn hobby, laat staan wat je kan bereiken als je dit fulltime doet.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 21:04

Precies! Socialmedia is echt een ontzettend belangrijk platform om je tegenwoordig te laten zien.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 22:02

Thanks, duidelijk! Ik wist inderdaad dat social media essentieel is (ik zit zelf ook op youtube, artstation, deviantart, facebook, instagram x2, linkedin etc %) ) maar het gaat mij meer om hoe actief sommigen andere accounts zitten te volgen om ze vervolgens weer te ontvolgen omdat ze niet terug gevolgd worden. Dat ist meer.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 22:07

Ik heb niet het idee dat veel mensen in dit topic op die manier volgers ronselen?

Ik vind het gewoon super leuk als mensen mijn foto's leuk genoeg vinden voor een like en al helemaal als ze ook nog volgen :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 22:12

Qimm schreef:
Ik heb niet het idee dat veel mensen in dit topic op die manier volgers ronselen?

Ik vind het gewoon super leuk als mensen mijn foto's leuk genoeg vinden voor een like en al helemaal als ze ook nog volgen :)

Ik iig niet ik volg alleen accounts die ik leuk vind :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 22:14

Lau schreef:
Qimm schreef:

Ik iig niet ik volg alleen accounts die ik leuk vind :')

Dit inderdaad. :j

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 22:21

Ik volg niet zo veel mensen met Mo en Arany :o eigenlijk vooral de bokkers hier en paardenfotografen. Lijkt me ook heel vermoeidend om zo volgers te ronselen :?

Ik denk dat ik hier bijna iedereen volg, of is er nog iemand die mij mist? :P

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 22:27

Dat inderdaad, als je zo bezig moet zijn...

Maar mij volg je nog niet O:) .

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 22:27

Haha je hebt net mij gevolgd, ik heb ook weer terug gevolgd!

En nee, ik bedoel ook niet dat men dat hier doet, ik vraag me gewoon uberhaupt af waarom iemand er tijd in zou steken, terwijl ik hier wel heel veel mensen hoor die steeds maar zien hoe er steeds weer ontvolgt wordt, jammer!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 22:30

Soms wordt je ook gevolgd door accounts waarvan je denkt, hoe kunnen die nou belangstelling hebben voor een paardenaccount... zijn meestal ook geen blijvers :n .

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 22:34

Sharani schreef:
Soms wordt je ook gevolgd door accounts waarvan je denkt, hoe kunnen die nou belangstelling hebben voor een paardenaccount... zijn meestal ook geen blijvers :n .

Nou inderdaad, dan vraag ik me echt af waarom ze mij volgen en ik heb niet eens alleen maar paarden, maar als dan een of ander fitness model gaat volgen die geen andere interesses lijkt te hebben dan dat, dan zal ik een saaie feed hebben. Ook vaak bedrijven die niets te maken hebben men mijn inhoud. Naja, die zullen dan ook weer verdwijnen. Maar ik heb wel al een hele tijd een handje vol (best grote) travelbloggers die mij volgen en dan vind ik dan wel heel leuk :o

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 22:36

Ik werd gevolgd door een meisje met een flink aantal volgers. Zij heeft zelfs winacties met KEP enzo, is ook dochter van een BN'er. Ze heeft mij tot nu toe al 3x gevolgd en dan tijdje later weer ontvolgd wanneer ik terug ging volgen.
Snap echt niet waar dat op slaat, het is maar waar je je tijd aan verspilt..

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 22:46

Sharani schreef:

Wat is je naam op instagram? De link in je onderschrift lijkt bij mij niet te werken?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 22:48

Tinniie schreef:
Sharani schreef:

Wat is je naam op instagram? De link in je onderschrift lijkt bij mij niet te werken?

@fire.and.friends

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:06

Valt mij idd op dat accounts met veel volgers nooit lang blijven hangen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:23

Ik heb altijd het idee dat dat geautomatiseerde likes zijn. Moet je niet ook je inloggegevens geven als je likes koopt? Dat was een tijdje terug toch op tv bij zo’n ontmasker-programma?

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:25

Shanna schreef:
Ik heb altijd het idee dat dat geautomatiseerde likes zijn. Moet je niet ook je inloggegevens geven als je likes koopt? Dat was een tijdje terug toch op tv bij zo’n ontmasker-programma?

Ik zou het niet eens durven om Mn inloggegevens te geven

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:25

Ik snap sowieso nooit hoe die accounts dat bij houden, heb inderdaad op mijn persoonlijke (!) account al wel zes keer gehad dat dezelfde persoon me begon te volgen, en elke keer weer opnieuw na een paarden-gerelateerde foto. Die persoon volgde wel duizenden volgers, daarvan kan je toch nooit bij houden wie je nou wel of niet terug volgt? :oo