Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:23

Ik hrb weer een goed ervaring op fb. Vrouwtje hier op t eiland zocht een hangding voor aan de kachel waar de katten op kunnen liggen. Ik had er een. Foto gemaakt en ze wilde m wel hebben. Alleen afspraak maken ging lastig, ik kon niet op haar tijden en andersom. Dus maar ff langsgebracht vanmorgen, was toch maar 5km bij mij vandaan en ik moest er in de buurt zijn. Zij blij en ik 5€ rijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:59

Had eergisteren nog een laag bod gehad op mijn set witte bandages, de helft van de prijs. Mailtje terug dat ik dat te weinig vond, en een tegenbod gedaan. Gisteravond berichtje dat ze akkoord was.

Omdat ze geen specifieke verzendmethode aangaf even gesnuisterd, en tot de vaststelling gekomen dat Bpost gewoon goedkoper is! Naar een postpunt €4,50 en aan huis €5,50, beide met ontvangstbevestiging, en de volgende werkdag geleverd. UPS naar een afhaalpunt kwam op €5,99 en een week transporttijd.
Heb mevrouw alle opties doorgegeven, maar ik verzend in het vervolg enkel nog met Bpost geloof ik. Gaat sneller en is goedkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:02

Hier is het weer feest, al een aantal dingen gereserveerd voor iemand die vervolgens niks meer van zich laat horen, ook niet na berichtjes. Dus alles maar weer beschikbaar gezet.. Hoe moeilijk is het om gewoon even een berichtje te doen dat je er toch van af ziet. :roll:

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:40

Ik heb 2 nachtkastjes verkocht via MP. Zij komt uit Huizen en wij wonen bij Eindhoven dus dat is nogal een eind rijden. Toevallig moeten wij dit weekend bij Utrecht zijn dus heb aangeboden de kastjes mee te nemen. Scheelt haar denk ik 200km autorijden.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:09

01San schreef:
silvericathy schreef:
doet mp bij jullie ook zo raar?
ik ben opzoek naar een pony hoofdstel, maar krijg meer dan 6000 resultaten.... van borsttuig maat trekpaard tot longeersingel maat Shetlander....
mp reageert totaal niet op mijn zoekopdracht.

Heb net even getest voor je op de app , ook hoofdstel ingetikt en krijg ook beugelriemen en bitten en singels.. en in de beschrijving zelf staat geen hoofdstel,, heb dat ook nog gecheckt

ben dus niet de enigste, hoop dat mp dit probleem gauw opgelost krijgt... want dit werkt natuurlijk niet zo goed.

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:47

Laatst kwamen er mensen kijken naar een paard wat ik voor 8000 te koop had staan. Ze rijden er mee en alles was goed. Doen ze een bod van 3000 want dat was hun maximumbudget. Dan heb ik zo iets van waarom kom je dan een paard van 8000 testen, gewoon voor een gratis ritje ?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:02

Dat is echt te onbeschoft voor woorden.. :=
Dat bespreek je toch van tevoren!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:12

Lightninggg schreef:
Laatst kwamen er mensen kijken naar een paard wat ik voor 8000 te koop had staan. Ze rijden er mee en alles was goed. Doen ze een bod van 3000 want dat was hun maximumbudget. Dan heb ik zo iets van waarom kom je dan een paard van 8000 testen, gewoon voor een gratis ritje ?

Oh er zijn zelfs mensen die er dagjes uit van maken om leuke paarden te kijken/rijden.
Net als dat er mensen zijn die graag huizen kijken en bezichtigingen aanvragen. Al heb ik het idee dat het wel minder is geworden sinds we internet en dus Funda hebben met 360 foto's en video-opnamen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:12

Of eerst een bankgarantie vragen :P

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:39

Wauw!

Ik had op marktplaats berichtje gezet (als 14 jarig meisje) dat ik graag ergens op stal zou helpen en ervaringen op zou willen doen (Klusjes etc)>
Heb aleen een fiets dus moest wel in mijn buurt zijn (zeist).
Komt er een man :
"Hoi kan rotterdam ook? kan je helpen">
Dus ik:
"Nee. Dat is te ver reizen".
Hij: "Je kan met de trein komen is max 2 uurtjes reizen, 2x in de week"

2 uur reizen om iemand op stal te helpen 2x in de week... En bovenal ik heb daar geen geld voor

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:42

Arabier schreef:
Wauw!

Ik had op marktplaats berichtje gezet (als 14 jarig meisje) dat ik graag ergens op stal zou helpen en ervaringen op zou willen doen (Klusjes etc)>
Heb aleen een fiets dus moest wel in mijn buurt zijn (zeist).
Komt er een man :
"Hoi kan rotterdam ook? kan je helpen">
Dus ik:
"Nee. Dat is te ver reizen".
Hij: "Je kan met de trein komen is max 2 uurtjes reizen, 2x in de week"

2 uur reizen om iemand op stal te helpen 2x in de week... En bovenal ik heb daar geen geld voor

Ieks, kijk maar uit. Hier trek je enge mannen mee hoor.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:16

Ik wil wel Haha, maar nee ik heb het niet op dat soort reacties

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:03

En ja hoor! hij zegt "Je kan ook mee eten en blijven slapen. Ik kan je echt helpen".

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:34

Arabier schreef:
En ja hoor! hij zegt "Je kan ook mee eten en blijven slapen. Ik kan je echt helpen".

Precies. Vieze pedo. Snel blokken.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:52

Haha ik zou daar een volwassen iemand naar toe sturen die mondig genoeg is om die vent eens goed duidelijk te maken dat ie normaal moet doen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:16

En melden op Marktplaats!

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:28

Lightninggg schreef:

Bizar hè, dat die mensen zich niet schamen. Hier hadden we kijkers voor ons huis, helemaal enthousiast en meerdere keren wezen kijken en dan een bod doen, 2 ton onder de vraagprijs. Zo zonde van de tijd. Snap niet dat je ergens naar gaat kijken als het budget er niet is.,

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 22:55

Dat kun je wel doen als iets al eeuwen te koop staat.. Maar dan kun je niet tig keer komen kijken of proefrijden inderdaad. Beetje zonde van de tijd.

Ik heb overigens nu toch al wel de ervaring dat mensen die veel tijd kosten toch niet willen kopen voor een prijs die bij de vraagprijs in de buurt komt.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:24

Suzanne F. schreef:
Arabier schreef:

Precies. Vieze pedo. Snel blokken.

Gegevens zien te krijgen van hem, je kan altijd vragen om adres, zodat je kan kijken hoe ver het precies is, zeg je dan. Dan melding van maken op MP en bij de politie. Stel dat een ander meisje er wel op ingaat en er iets gebeurd, staat hij in ieder geval al in het systeem.

@Friemel: Hoe is het afgelopen trouwens? Ben je gewoon naar bed gegaan gisteren?

Nies_ schreef:
Dat kun je wel doen als iets al eeuwen te koop staat.. Maar dan kun je niet tig keer komen kijken of proefrijden inderdaad. Beetje zonde van de tijd.

Ik heb overigens nu toch al wel de ervaring dat mensen die veel tijd kosten toch niet willen kopen voor een prijs die bij de vraagprijs in de buurt komt.

Dat is inderdaad vaak zo. Mensen die er langer over doen tijdens het proefrijden of reageren, zijn meestal mensen die toch vaak ver onder de vraagprijs zitten. Misschien toch een beetje schaamte om hun bedrag te zeggen :+ , dat ze het uitrekken tot het niet anders kan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 08:36

In de crisis kon je dat gerust doen met huizen hoor. Er zijn er genoeg die voor tonnen minder zijn weg gegaan. Maar in deze tijd kan je daar niet meer mee aankomen.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 17:11

Ik heb nu ook iets aparts. Ik heb een deken verkocht (tegen alleen verzendkosten), echter ik kom uit nl en de koper uit België en ze snapt niet hoe de IBAN werkt....hoe lef ik dit nu uit? Ze heeft t over per 4 nummers, maar dat is niet zo. Het zijn in totaal 10 nummers...pfff

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 17:43

Dat ze gewoon die cijfers moet intypen en moet versturen.
Ik heb per toeval vandaag (als Belg...) overgemaakt naar nederland. Was een NL..ING... De bank neemt dit gewoon hoor.
Zeggen dat ze dit gewoon moet proberen dat de bank dit gewoon pakt.

Hier ook weer zoiets.
Mooie spiegel gezien bij een brocante handelaar. Voor ons anderhalf uur rijden maar goed daar heb ik het wel voor over. Bieden staat open, dus ik doe een bod om in het midden uit te komen.
Bericht terug "alles vaste prijs!".
Oke prima, het is een erg mooie spiegel dus heb het volle bedrag er wel voor over, of ik een keer langs kan komen om te kijken.
(Kijken kan ik ben vrijblijvend open op afspraak dus zeg maar wanneer je wil komen kijken'

Geen punten, komma's of eender wat voor interpunctie. Geen groepjes of hallo. Tis dat het waarschijnlijk ingesteld staat dat het eerste woord dat je typt automatisch een hoofdletter is.

Het is echt dat de spiegel precies is wat ik zoek anders hoefde het gewoon al niet meer, niet geïnteresseerd in de verkoop van zijn eigen producten.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:09

Arabier schreef:

Bah bah bah

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:51

Vandaag bod gekregen op tuig van hond. Was mijn minimale prijs dus toe maar. Goed contact. Meteen betaald via ideal, deed niet moeilijk over extra kosten voor enveloppe en service kosten ideal
Dus bevestiging van betaling via mp gekregen en meteen maar opgestuurd

Vraag me alleen af hoe lang het duurt voor ik het geld binnen heb op mijn rekening

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:00

Donna89 schreef:
Vandaag bod gekregen op tuig van hond. Was mijn minimale prijs dus toe maar. Goed contact. Meteen betaald via ideal, deed niet moeilijk over extra kosten voor enveloppe en service kosten ideal
Dus bevestiging van betaling via mp gekregen en meteen maar opgestuurd

Vraag me alleen af hoe lang het duurt voor ik het geld binnen heb op mijn rekening

Gok voor je, dat dit maandagmiddag zal zijn!
IDeal is vaak nog sneller dan die MPmethode!