Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vikki

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 22:53

Ik vraag me ergens trouwens ook wel af wat iemand 'bezielt' ( :P ) om te schrijven met iemand in de dodencel... alleen niet zo zeer om de reden die de meeste mensen wsl zouden denken... :D

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:15

Welke dan? ;)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:20

Het idee dat er (als alles gaat volgens verwachting) dat er een moment komt dat je afscheid moet nemen van iemand die je hebt leren kennen. Vreselijk lijkt me dat. Zo heb ik er ooit over gedacht om dierenartsassistente te worden, maar ik zou bij ieder dier dat ingeslapen moet worden kompleet over mijn toeren raken, ik kan me in ongeveer 3 tellen al hechten... :D

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:31

Vikki een moment van afscheid komt ook als degene waarmee je schrijft vrij komt. Een andere vorm van afscheid weliswaar, maar ik kan je verzekeren dat ook dat afscheid niet per se makkelijk is. Je bouwt veel op met elkaar.
Momenteel schrijf ik iemand die niet op DR zit, maar ik ga daarnaast nog iemand schrijven, wel op DR. Ik vind dat je je niet moet laten tegenhouden door een mogelijk afscheid. Daarnaast zijn de omstandigheden op DR zo slecht dat ik het graag een heel klein beetje draaglijker wil maken voor iemand. En als ik dat kan doen door te schrijven wat ik een bepaalde dag heb gedaan en gegeten, doe ik dat.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 23:37

Ja, en toch is dat een soort afscheid waar ik niet zoveel moeite mee heb (daar heb ik in mijn jaren op deze aardbol ook wel meerdere malen mee te maken gehad). Maar dat definitieve... pffff... Waarmee ik natuurlijk niet zeg dat ik er geen respect voor heb dat anderen het wel kunnen / willen, maar voor mij zou dat dus niet weg gelegd zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:01

Ik beloof mijn penpals in elke eerste brief: als jij er voor open staar ben ik er voor jou, in goede en in slechte tijden. Ik wil liever het verdriet delen met mijn pp dan ervoor weglopen. Je moet het ook net maar kunnen. Zoals een ander persoon heeft gedaan, haar pp zo diep bijstaan kan niet iedereen maar als je begint weet je dat voor jou ook zo'n tijd komt. Je kunt wel zelf beslissen hoe diep je erin gaat. Schrijven of juist opzoeke ? Doe wat je aankan. :) maar nu hebben we gewoon lol met onze pps! Niet teveel aan denken.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:23

Vikki; Voor mij persoonlijk voelt het niet goed om met iemand op DR te schrijven.. Gewoon zo'n gut feeling. Daarom mijn keus om met iemand te schrijven die een relatief 'lichte' misdaad heeft begaan :-) Maar heb diep respect voor mijn mede schrijvers die het wel doen :-)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:34

vikki schreef:
Het idee dat er (als alles gaat volgens verwachting) dat er een moment komt dat je afscheid moet nemen van iemand die je hebt leren kennen. Vreselijk lijkt me dat. Zo heb ik er ooit over gedacht om dierenartsassistente te worden, maar ik zou bij ieder dier dat ingeslapen moet worden kompleet over mijn toeren raken, ik kan me in ongeveer 3 tellen al hechten... :D

Ik was getuige van de executie van mijn penvriend Jamie op 12 november 2013.

Ik zou de tijd niet willen terugdraaien als dat kon. Het was het dubbel en dwars waard. En getraumatiseerd ben ik niet.

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:13

Mooi gezegd Petra.

Goedemorgen dames :) Ernesto is weer terug! Heb weinig nog gehoord, twee superkorte mailtjes. Hij probeerde me vannacht om 4u te bellen :') Werd wakker van het getril, maar dacht natuurlijk dat het die ene vreemde was. En ik sliep bij m'n vriend, die werd gelijk beschermend ('wie is dat dan?!' en 'moet ik effe opnemen soms?!'), hij weet niet dat het Ernesto was := := Vanavond probeert Ernesto weer te bellen, hopelijk optijd :D

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:26

hahaha! Ja das rot met dat tijdsverschil... Ik duim dat ie vanavond wel op tijd belt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:52

Wat is t tijdsverschil eigenlijk ?

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:52

6 uur met Michigan.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:50

ik zei het toch rian..........

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:58

Ja, maar die engerd belde ook met privé dus het zegt nog niks ;) Of bedrijven uit NL... iedereen kan met privé bellen. En het maakt mij niet uit als ik dan een belletje mis. Moet ie gewoon vantevoren maar aangeven dan :D

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:00

Ik dacht laatst dat Lipica me had gebeld, bleek telemarketing :')

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:14

Ik word inderdaad zo vaak privé gebeld. Wel super spannend Rianne, haha! Ben ook benieuwd hoe het afgelopen is voor hem.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:17

Ik zeg ook altijd tegen david en alfredo stuur effe berichtje met hoelaat je belt
maar ze bellen vaak genoeg ook onverwachts...

Ik wil meestal niet na 12 u nederlandse tijd worden gebelt want dan is het gewoon nacht :P
David belde een aantal keer toch dus ik zei zo tegen david waarom bel je nou zo laat ik zei toch niet later dan dit en dat amerikaanse tijd,.. zegt die ja maar Daan ik doe altijd wat ik wil :P einde discussie :+

Vraag aan freedomline even een ander nummer rian
vul zoon ticket in en je hebt vaak de volgende dag al antwoord...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:21

Ik heb tegen Shea gezegd dat hij altijd mag bellen, ook als het bij mij nacht is.... Maar hij belt meestal vanaf 17.00 tot 21.00 ofz, dan is het daar ochtend. Zit 9 uur verschil bij ons :)

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:27

Ja ik wacht nog wel eventjes een paar dagen af en als ik geen telefoontjes meer krijg is 't goed... Zo wel vraag ik even iets anders aan. Heb gezegd dat ik vanavond tussen half 10 en 12 het best bereikbaar ben, na m'n paard :) :) Ben benieuwd!! Hoop dat ik m goed kan verstaan enzo, hihi.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:55

Ik plaats even een oproepje!!!!!!!!!!!!!

Zijn er hier nog leuke meelees dames die interesse hebben om met een leuke gevangene uit Georgia te schrijven?? Ik ken zn broer en ik heb beloofd om te kijken of ik nog een leuke schrijf dame kon vinden hier in Nederland..

Het gaat om een man van begin 30
Heeft geen misdaden zoals kindermisbruik of p0rno op zn naam
en komt als goed is over een paar jaar vrij dus het is niet zo dat je er bv 20 jaar aan vast zit :)
pb voor een foto en info *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:07

.
Laatst bijgewerkt door shilady op 31-01-14 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:11

Huh, stond hier net niet nog een berichtje tussen? Of wordt ik gek :P

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:17

ja :+
Je bent niet gek

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:20

Dat was ik, dat had een PB moeten zijn :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:23

Oooh ok! Mystery solved :+