Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 09:25

JudithGigi schreef:
Mensen die zichzelf stoer/beter vinden omdat ze door de dikke sneeuw over spekgladde wegen naar kantoor rijden

Ik werk wel thuis :+

Ja in Limburg ligt flink wat he?
Wat ik wel beetje aanstellerij vind is mensen die niet het dorp indurven omdat er 2 cm sneeuw ligt. Echt hoor, er gebeurt niks als je gewoon rustig de straatjes doorrijdt. Een pak sneeuw waar je in vast komt te zitten snap ik nog. Maar kom op, dat mini laagje sneeuw en niet meer durven rijden snap ik echt niet.

Ineke2

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 09:38

In de auto ben ik niet benauwd voor sneeuw. Ik rij overal heen. Lopend echter eh tja dat is een ander verhaal.

Zit in elk geval in de metro, zo maar zien hoe het gaat.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 09:44

Auto geen probleem. Stukje van de auto naar de moestuin lopen zal spannend worden. Maar wel even langs gaan zo.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 09:46

Suzanne F. schreef:
JudithGigi schreef:
Mensen die zichzelf stoer/beter vinden omdat ze door de dikke sneeuw over spekgladde wegen naar kantoor rijden

Ik werk wel thuis :+

Ja in Limburg ligt flink wat he?
Wat ik wel beetje aanstellerij vind is mensen die niet het dorp indurven omdat er 2 cm sneeuw ligt. Echt hoor, er gebeurt niks als je gewoon rustig de straatjes doorrijdt. Een pak sneeuw waar je in vast komt te zitten snap ik nog. Maar kom op, dat mini laagje sneeuw en niet meer durven rijden snap ik echt niet.

Hier ligt inderdaad een cm of 10-15. Kan en durf ik ook wel prima doorheen te rijden, maar ik vind het zo'n onnodig risico als ik mijn werk net zo makkelijk vanuit thuis kan doen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 10:29

Ik vind de sneeuw nooit een probleem met de auto, wel de andere automobilisten :=

Lopend heb ik liever meer sneeuw, dat is niet glad. Een beetje sneeuw en dan ijslaag blijf ik wel voor binnen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 10:46

Opstart problemen met lijf, maar moet wel naar de kippen.

De houdbare melk bij Dirk in aanbieding op. Maar ook bijna mijn voorraad op. Drink een beetje veel warme chocolademelk en veel yoghurt gemaakt en op.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 11:35

Ik ben dus wel als de dood voor glijden met de auto in de sneeuw. En niet onterrecht aangezien ik al 4x een ongeluk heb gehad met de auto als het sneeuwt (ik als passagier). Gelukkig nooit iets ernstigs, maar de schrik voor glijden zit er dus goed in. Dat in combinatie met toch al angst in situaties waar je geen controle op hebt maakt het niet beter. Kortom als het aan mij ligt kom ik niet buiten zolang ik ook maar een vlokje sneeuw ergens zie liggen.
Maar in de praktijk is dat niet haalbaar natuurlijk. Gisteren moest ik naar stal, maar de straat hier thuis is een glijbaan, dus ik wou eigenlijk niet. Tot ik van meerdere mensen hoorde dat de wegen echt schoon zijn, en idd zodra ik mijn straat uit was was er helemaal niets aan de hand. Toch de hele rit bang geweest. Zo irritant die angst.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 11:41

MyWishMax schreef:
Ik vind de sneeuw nooit een probleem met de auto, wel de andere automobilisten :=

Lopend heb ik liever meer sneeuw, dat is niet glad. Een beetje sneeuw en dan ijslaag blijf ik wel voor binnen

Ja dat idd, ik vertrouw mezelf wel maar anderen niet zo :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 12:36

Andere vertrouw ik ook niet zo in de auto, maarja zelf zoveel mogelijk vooruitkijken, extra afstand houden en niet onnodig remmen dan komt het ( meestal) wel goed.
Als je niet perse de deur uit moet doe het dan niet. Dus ja ik werk ook thuis :j

Het is goed gekomen, ik ben nu onderweg naar huis. Het had in de tussentijd dat ik in het ziekenhuis was weer gesneeuwd… Hou daar nou maar weer mee op. :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 12:45

Echr ineke? Hier serieus niks he? Die paar km maakt dus echr verschil.

Hoewel mijn stalgenootje belde en die had het erover dat de zon alweer weg was, terwijl ik 3 km verder zit en nog steeds zon heb een uur later haha

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 12:51

De eerste intake met een psycholoog. Ik weet dat het heel hard nodig is, maar ik ga het nooit leuk vinden om over alle oliebol te moeten praten inclusief gevoelens. :Y)

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 16:04

Ik overleef werk op dit moment op ibuprofen, maar ben ook te koppig om te zeggen dat ik naar huis wil, want heb nog wel energie

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 16:21

Ineke2 schreef:
Andere vertrouw ik ook niet zo in de auto, maarja zelf zoveel mogelijk vooruitkijken, extra afstand houden en niet onnodig remmen dan komt het ( meestal) wel goed.
Als je niet perse de deur uit moet doe het dan niet. Dus ja ik werk ook thuis :j

Het is goed gekomen, ik ben nu onderweg naar huis. Het had in de tussentijd dat ik in het ziekenhuis was weer gesneeuwd… Hou daar nou maar weer mee op. :')

Ik werk er in de hoge toren en we hadden zelfs momenten dat het aan de ene kant zonnig was en de andere kant een sneeuwstorm. Heel bijzonder :')

Ik haat winterweer, vooral als je vanalles moet doen. Maar dit jaar heb ik alles geaccepteerd met het excuus "als het hier koud is, dan is het dat in Oostenrijk ook". Lekker koud, maar wel alleen tm dit weekend. :brr: Ik kan nu al huilen bij de weersverwachting van volgende week. Het wordt gewoon een paar dagen +8 graden!! -O- We weten allemaal wat er dan met ijs gebeurt. :evaw:

Ik sta inmiddels voor het 3e jaar ingeschreven om te schaatsen voor KiKa en 3x moet gewoon scheepsrecht zijn... ;( 2022 afgelast door covid, vorig jaar al te slecht/amper ijs en nu zag alles er zoooo goed uit. Tot nu -O-

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 16:22

Polarize denk je wel aan jezelf.
Ziek is ziek hoor.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 16:25

Hele ochtend met dochter in ziekenhuis en nog geen steek verder...
Wel hele lieve arts en woensdag weer komen.

Ons dochter van 8 is opeens extreem moe duizelig heeft al zo'n jaar hoofdpijn ziet vlekken en valt dus zomaar uit het niks in slaap, ze heeft neurofibromatose daar gooien ze het nu op

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 16:27

Ik ben vast de enige maar ik vindt rijden in de sneeuw wel leuk , ik rij echt heel traag en elke bocht voel ik mij een enorm knappe bestuurder als de auto wat weg glijdt en het toch goed gaat ( met 10 km per uur :') )

Maar wel bijzonder , ik ging naar huis en het sneeuwde behoorlijk maar het leek net of het meeste in mijn straat was gedumpt daar lag een paar cm. Onderweg op een aantal plekken wel en een aantal plekken niet. En dan ineens weer de zon die overigens echt heerlijk was vandaag.

Wel vindt ik dit keer dat er echt super slecht gestrooid is. Mijn moeder durf niet eens naar buiten...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 16:52

Zebrastreep schreef:
Ik ben vast de enige maar ik vindt rijden in de sneeuw wel leuk , ik rij echt heel traag en elke bocht voel ik mij een enorm knappe bestuurder als de auto wat weg glijdt en het toch goed gaat ( met 10 km per uur :') )

Maar wel bijzonder , ik ging naar huis en het sneeuwde behoorlijk maar het leek net of het meeste in mijn straat was gedumpt daar lag een paar cm. Onderweg op een aantal plekken wel en een aantal plekken niet. En dan ineens weer de zon die overigens echt heerlijk was vandaag.

Wel vindt ik dit keer dat er echt super slecht gestrooid is. Mijn moeder durf niet eens naar buiten...

Oh dolletjes -O-

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 17:05

Een rugtas op mijn hoofd gehad.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 17:12

Afwachten of wij het geluk hebben ingeloot te zijn voor een huurwoning, uiterlijk morgen 17:00 weten we het.
Wachten duurt lang en ik heb er een hard hoofd in met deze woningmarkt :n

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 17:17

_San87_ schreef:
Zebrastreep schreef:

Oh dolletjes -O-

:+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 17:20

_Lois_ schreef:
Afwachten of wij het geluk hebben ingeloot te zijn voor een huurwoning, uiterlijk morgen 17:00 weten we het.
Wachten duurt lang en ik heb er een hard hoofd in met deze woningmarkt :n

Hoop houden! Het wachten is alleen zo vervelend.... en die onzekerheid is ook heel rot.

Ik hoorde zelfs al dat soms zelfs de huurprijs wordt overboden :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 17:29

Snap als de ouderen hier in de flat niet meer naar buiten durven. Het is spekglad. Parkeerplaatsen en straat voor de flat zijn een ijsbaan.

Hhmm idee schaatsen voor de flat.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 17:31

Ik liet naar alle waarschijnlijkheid mijn dure op sterkte zonnebril met polarisatie vallen toen ik bijna van m’n sokken werd gereden bij een zebrapad, 100 meter verder kwam ik erachter dus terug gelopen en het was nergens te bekennen. Iemand die het waarschijnlijk heeft opgepakt en meegenomen |( is in 2 minuten tijd gebeurt pfff… en was ook mijn enige zonnebril op sterkte dus moet nu snel 1 laten aanmeten en bestellen maar kan niet dezelfde bril nemen, was veel te duur… -O-
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 18-01-24 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 17:33

@rennie

Ik zou het in een buurt pagina op facebook zetten.
Misschien heeft iemand hem wel gevonden maar niet als doel te houden maar omdat hij anders stuk gereden word.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 17:35

DuoPenotti schreef:
@rennie

Ik zou het in een buurt pagina op facebook zetten.
Misschien heeft iemand hem wel gevonden maar niet als doel te houden maar omdat hij anders stuk gereden word.

Nouja dit moet iemand geweest zijn die het heeft zien gebeuren… want ik was nog niet eens de hoek om en er waren genoeg mensen in de omgeving. Ze hadden het dan kunnen brengen bij het restaurantje tegenover het zebrapad en dat is niet gebeurd, ben daar meteen heen gelopen want had daar eten gehaald. Ik werd van m’n sokken gereden en zwaaide met m’n arm naar die bestuurder, waarschijnlijk is het er toen uitgevlogen.

Ik woon overigens in Den Haag en niet in de beste wijk, dus denk niet dat ik die bril ooit nog ga terugzien :+ ze hebben er niet eens iets aan, de bril is op sterkte en had allemaal krassen.