[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 17:28

Friesfanaat schreef:
Net als bij paarden? Samenzetten met leeftijdsgenootjes en zoek maar uit? :P

Alvast een quote voor de nieuwe OP :+

Laurora

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 18:17

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:34

Laurora schreef:
https://www.boredpanda.com/85-year-wido ... gn=organic

Ik vond deze post van een 85 jarige kindvrije erg mooi :)

Oh, dat is heel mooi idd! Ik heb het artikel met een glimlach op mijn gezicht gelezen!

Vandaag een gesprek gehad met een oma, haar kleinzoon was niet op school gearriveerd (1ste middelbaar). Blijkbaar was hij "in een put gereden en gevallen" maar de ouders verdenken hem ervan wat modder op zijn broek te hebben gesmeerd om niet naar school te moeten, want "faalangst" en momenteel veel toetsen op school.
En dan denk ik.. 13 jaar, en faalangst? "Stresshoofdpijn"? Hoe dan?
Het zal zeker wel bestaan! Maar nu mag het kind dus vandaag én morgen thuisblijven want koetsjiekoearmding, en dan denk ik.. Schop onder z'n hol, en naar school gaan. Gewoon je best doen, en meer vraagt men helemaal niet. De ouders pushen hem niet om 10en te halen, doe gewoon je best en dan zijn we blij, dat idee. Ik ken de ouders, het zijn fijne, lieve mensen, de jongen heeft een prachtig en liefdevol nest om in op te groeien, dus ik snap "de stress" niet.
Maarja, ik heb makkelijk praten - faalangst is niet echt een ding in mijn leven, nooit last van gehad. Ik wilde op school ook wel goed presteren, maar dat uitte zich bij mij niet in extreme stress of faalangst. Gezond nerveus, dat wel, maar ik heb nooit hoofdpijn oid gehad uit prestatiedrang/faalangst.

Nou ja, waarschijnlijk oordeel ik een fractie te streng. Ik heb ook totaal geen feeling voor/geduld met kinderen. Ik heb een hekel aan de sneeuwvlokjesopvoeding, en dit valt daar voor mij onder. Maar misschien ben ik wel gewoon te streng haha.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:38

Mews schreef:
Lief van je FrNo! :)

Thanks

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:41

Sneeuwvlokjes opvoeding ben ik ook niet van.
Maar zie dat meer op ander vlak.

Als ik soms al zie wat de kleintjes in groep 6 moeten doen op school dan sta ik al echt te kijken van whut???
Laat ze nog kind zijn.
Dus dat zal bij voorgezet nog erger zijn.
Dan pushen de ouders misschien wel niet, maar wel de lesstof

Ik ben altijd blij niet nu naar school te moeten.
Ik zou ook met een opgeplakt stickertje rondlopen. Terwijl ik in mijn tijd heel netjes zonder problemen mee deed.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:42

Het is hier even druk in huis met babies..... maar wel leuke babies.
Ik ben zo trots!! We Wilden heel graag een lapje en een rode om te houden en kregen precies waar we om gevraagd hadden.

Afbeelding

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 19:52

Oooooh, die schildpad. <3
Die donkere rode spreekt me ook erg aan, maar ik hou van wat fellere/duidelijkere kleuren.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 20:00

Ach, dat zijn leuke babys!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 20:01

Even een meme die vooral hier past.
En bijna nergens anders :')

Alvast met oog op de feestdagen enzo...

Afbeelding

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 20:04

DuoPenotti schreef:
Sneeuwvlokjes opvoeding ben ik ook niet van.
Maar zie dat meer op ander vlak.

Als ik soms al zie wat de kleintjes in groep 6 moeten doen op school dan sta ik al echt te kijken van whut???
Laat ze nog kind zijn.
Dus dat zal bij voorgezet nog erger zijn.
Dan pushen de ouders misschien wel niet, maar wel de lesstof

Ik ben altijd blij niet nu naar school te moeten.
Ik zou ook met een opgeplakt stickertje rondlopen. Terwijl ik in mijn tijd heel netjes zonder problemen mee deed.

Nou, dat inderdaad. Ik luisterde dit jaar de podcast Opgejaagd en schrok me de blubbers... Wat een ellende. Arme kinderen... Het levert - uiteraard - ook niet meer slimme mensen op dus wat mij betreft gaat de bezem stevig door het onderwijs.
De dochter én zoon van het nichtje van mijn partner zijn beiden hoogbegaafd. Mijn partner en ik zagen dat allang maar school en ouders hadden meerdere onderzoeken nodig... School vond - en vindt eigenlijk nog altijd - het vooral heel vervelende lastige kinderen. Oh, en een kant van de grootouders denken er eigenlijk net zo over als de school.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 20:05

LWDaisy schreef:
Laurora schreef:
https://www.boredpanda.com/85-year-wido ... gn=organic

Ik vond deze post van een 85 jarige kindvrije erg mooi :)

Oh, dat is heel mooi idd! Ik heb het artikel met een glimlach op mijn gezicht gelezen!

Vandaag een gesprek gehad met een oma, haar kleinzoon was niet op school gearriveerd (1ste middelbaar). Blijkbaar was hij "in een put gereden en gevallen" maar de ouders verdenken hem ervan wat modder op zijn broek te hebben gesmeerd om niet naar school te moeten, want "faalangst" en momenteel veel toetsen op school.
Het zal zeker wel bestaan! Maar nu mag het kind dus vandaag én morgen thuisblijven want koetsjiekoearmding, en dan denk ik.. Schop onder z'n hol, en naar school gaan. Gewoon je best doen, en meer vraagt men helemaal niet. De ouders pushen hem niet om 10en te halen, doe gewoon je best en dan zijn we blij, dat idee. Ik ken de ouders, het zijn fijne, lieve mensen, de jongen heeft een prachtig en liefdevol nest om in op te groeien, dus ik snap "de stress" niet.
Maarja, ik heb makkelijk praten - faalangst is niet echt een ding in mijn leven, nooit last van gehad. Ik wilde op school ook wel goed presteren, maar dat uitte zich bij mij niet in extreme stress of faalangst. Gezond nerveus, dat wel, maar ik heb nooit hoofdpijn oid gehad uit prestatiedrang/faalangst.

Nou ja, waarschijnlijk oordeel ik een fractie te streng. Ik heb ook totaal geen feeling voor/geduld met kinderen. Ik heb een hekel aan de sneeuwvlokjesopvoeding, en dit valt daar voor mij onder. Maar misschien ben ik wel gewoon te streng haha.

Ik weet niet hoe het in België is, maar in Nederland moeten ze al vrij snel heel veel op school.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 20:09

LWDaisy schreef:

Faalangst is toch wel een probleem ook voor kinderen zo jong als 13, en van "gewoon je best doen" en schop onder z'n hol wordt het over het algemeen nog erger. Dat jij er geen ervaring mee hebt wil niet zeggen dat het niet bestaat.

En iemand als lieve mensen kennen zegt weinig over hoe ze daadwerkelijk achter gesloten deuren als ouders zijn, tenzij je ook bij hun woont ofzo. Sommige mensen stralen leuk beeld uit naar de buitenwereld toe terwijl het van binnen minder liefdevol is dan het lijkt.

Ik ben juist streng en "stel je niet aan" opgevoed, net zoals iedereen in mijn hoek van de wereld, en mijn werkgever is de enige die er nu baat bij heeft :+

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 20:10

Over de basisschool, niet mijn werkveld overigens, sprak ik laatst met een vriendin (zij werkt dus op een basisschool) over hun systemen, waarbij in groep 3 al op lijstjes die zichtbaar zijn voor de kinderen wordt aangegeven (door kinderen notabene) welke kinderen wel de letters van die week onder de knie zullen krijgen en welke niet. Hierop gaf ik aan dat ik dat enorm beangstigend vond. Daar schrok zij weer van. Maar hoe dan leren we ze in groep 3 al dat groepsdruk enorm kan zijn en dat iedereen maar overal in hetzelfde tempo mee moet, en anders ben je anders en hoor je er niet bij...

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 20:47

c_alsemgeest schreef:
Friesfanaat schreef:
Net als bij paarden? Samenzetten met leeftijdsgenootjes en zoek maar uit? :P

Alvast een quote voor de nieuwe OP :+

:') :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 20:59

Sorro schreef:
Ik ben zo trots!! We Wilden heel graag een lapje en een rode om te houden en kregen precies waar we om gevraagd hadden.

[ [url=m/eLDDoL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IECSHV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier kan toch niks tegenop?
<3 <3 <3

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 21:39

Sorro schreef:

[url]m/eLDDoL.jpg[/url]

[url]m/IECSHV.jpg[/url]

Van deze baby's vind ik het helemaal niet erg om wekelijkse (of vaker) updates te zien O:) <3

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 21:48

Nee deze babies zijn goed te doen. Enya is ook wel een hele lieve mama, ze murmelt constant tegen ze. Lapje is de snelste met 6 dagen doet ze haar oogjes al open.
Verder ben ik heel erg benieuwd naar hoe de rode gaan doorkleuren.

Op een na heeft alles al een huisje, 2 blijven bij ons, 1 gaat naar mijn nicht en 1 naar een collega. Nu nog 1 huisje die door mijn selectie heen komt

Afbeelding

Afbeelding

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 21:56

Ugh door bokt realiseer ik me weer niet het niet is dat ik niet van kinderen hou maar dat ik er gewoon een pleuris hekel aan heb.

Adem in

Adem uit

Oke ik kruip weer onder de bekende meeleessteen :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 22:09

De kittens <3 <3 Er bestaat gewoon niks zoeters

@esaqar ik snap precies wat je bedoelt

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 00:43

Wat een mooie kittens! <3 Alsjeblieft veel kittenspam posten! Drie van de kittens lijken dezelfde kleur te hebben als mama Enya, klopt dat? :) Ik noem het een roodcreme kleur, erg mooi :D En een schildpad <3 .

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 01:29

Sorro schreef:
Nee deze babies zijn goed te doen. Enya is ook wel een hele lieve mama, ze murmelt constant tegen ze. Lapje is de snelste met 6 dagen doet ze haar oogjes al open.

Op een na heeft alles al een huisje, 2 blijven bij ons, 1 gaat naar mijn nicht en 1 naar een collega. Nu nog 1 huisje die door mijn selectie heen komt

[ [url=m/12SmXw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/B1nGkA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Och wat een schatjes <3 <3 <3
Welke zoekt nog een huisje?

Die lichtrodeachtige lijken op mijn eerste kat ooit, Toto, liefste kat ever

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 10:26

Welke rode naar wie gaat is nog niet bekend, ligt een beetje ook aan de karakters die ze gaan ontwikkelen.

De kleur van Enya worden ze niet, zij is een flamepoint en die worden "wit" geboren waarna de point kleur later komt.
Zoals ik het nu zien is de donkerste een blotched/classic tabby. Is groen ruggetje een mackarel en blauw begint nu ook iets van tabby markeringen te krijgen. Rood ruggetje lijkt geen tabby markering te hebben maar alle rooie zijn tabby dus misschien een red silver of smoke. Kleuren zijn overigens veestiften omdat dit ongevaarlijk is.

Wil best spammen maar daar is dit topic natuurlijk niet voor bedoeld.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 10:35

Ja heus wel!!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 10:41

Sorro schreef:

[ [url=m/12SmXw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/B1nGkA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die 2 lichte dat is volgens mij de creme kleur, geen rood.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 10:45

Sorro schreef:
Welke rode naar wie gaat is nog niet bekend, ligt een beetje ook aan de karakters die ze gaan ontwikkelen.

De kleur van Enya worden ze niet, zij is een flamepoint en die worden "wit" geboren waarna de point kleur later komt.
Zoals ik het nu zien is de donkerste een blotched/classic tabby. Is groen ruggetje een mackarel en blauw begint nu ook iets van tabby markeringen te krijgen. Rood ruggetje lijkt geen tabby markering te hebben maar alle rooie zijn tabby dus misschien een red silver of smoke. Kleuren zijn overigens veestiften omdat dit ongevaarlijk is.

Wil best spammen maar daar is dit topic natuurlijk niet voor bedoeld.

Wel!!
Zulke babyfoto’s zijn hier welkom! <3