Friesfanaat schreef:Net als bij paarden? Samenzetten met leeftijdsgenootjes en zoek maar uit?
Alvast een quote voor de nieuwe OP

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laurora schreef:https://www.boredpanda.com/85-year-wido ... gn=organic
Ik vond deze post van een 85 jarige kindvrije erg mooi
DuoPenotti schreef:Sneeuwvlokjes opvoeding ben ik ook niet van.
Maar zie dat meer op ander vlak.
Als ik soms al zie wat de kleintjes in groep 6 moeten doen op school dan sta ik al echt te kijken van whut???
Laat ze nog kind zijn.
Dus dat zal bij voorgezet nog erger zijn.
Dan pushen de ouders misschien wel niet, maar wel de lesstof
Ik ben altijd blij niet nu naar school te moeten.
Ik zou ook met een opgeplakt stickertje rondlopen. Terwijl ik in mijn tijd heel netjes zonder problemen mee deed.
LWDaisy schreef:Laurora schreef:https://www.boredpanda.com/85-year-wido ... gn=organic
Ik vond deze post van een 85 jarige kindvrije erg mooi
Oh, dat is heel mooi idd! Ik heb het artikel met een glimlach op mijn gezicht gelezen!
Vandaag een gesprek gehad met een oma, haar kleinzoon was niet op school gearriveerd (1ste middelbaar). Blijkbaar was hij "in een put gereden en gevallen" maar de ouders verdenken hem ervan wat modder op zijn broek te hebben gesmeerd om niet naar school te moeten, want "faalangst" en momenteel veel toetsen op school.
En dan denk ik.. 13 jaar, en faalangst? "Stresshoofdpijn"? Hoe dan?
Het zal zeker wel bestaan! Maar nu mag het kind dus vandaag én morgen thuisblijven want koetsjiekoearmding, en dan denk ik.. Schop onder z'n hol, en naar school gaan. Gewoon je best doen, en meer vraagt men helemaal niet. De ouders pushen hem niet om 10en te halen, doe gewoon je best en dan zijn we blij, dat idee. Ik ken de ouders, het zijn fijne, lieve mensen, de jongen heeft een prachtig en liefdevol nest om in op te groeien, dus ik snap "de stress" niet.
Maarja, ik heb makkelijk praten - faalangst is niet echt een ding in mijn leven, nooit last van gehad. Ik wilde op school ook wel goed presteren, maar dat uitte zich bij mij niet in extreme stress of faalangst. Gezond nerveus, dat wel, maar ik heb nooit hoofdpijn oid gehad uit prestatiedrang/faalangst.
Nou ja, waarschijnlijk oordeel ik een fractie te streng. Ik heb ook totaal geen feeling voor/geduld met kinderen. Ik heb een hekel aan de sneeuwvlokjesopvoeding, en dit valt daar voor mij onder. Maar misschien ben ik wel gewoon te streng haha.
LWDaisy schreef:En dan denk ik.. 13 jaar, en faalangst? "Stresshoofdpijn"? Hoe dan?
Het zal zeker wel bestaan! Maar nu mag het kind dus vandaag én morgen thuisblijven want koetsjiekoearmding, en dan denk ik.. Schop onder z'n hol, en naar school gaan. Gewoon je best doen, en meer vraagt men helemaal niet. De ouders pushen hem niet om 10en te halen, doe gewoon je best en dan zijn we blij, dat idee. Ik ken de ouders, het zijn fijne, lieve mensen, de jongen heeft een prachtig en liefdevol nest om in op te groeien, dus ik snap "de stress" niet.
Maarja, ik heb makkelijk praten - faalangst is niet echt een ding in mijn leven, nooit last van gehad. Ik wilde op school ook wel goed presteren, maar dat uitte zich bij mij niet in extreme stress of faalangst. Gezond nerveus, dat wel, maar ik heb nooit hoofdpijn oid gehad uit prestatiedrang/faalangst.
Nou ja, waarschijnlijk oordeel ik een fractie te streng. Ik heb ook totaal geen feeling voor/geduld met kinderen. Ik heb een hekel aan de sneeuwvlokjesopvoeding, en dit valt daar voor mij onder. Maar misschien ben ik wel gewoon te streng haha.
Sorro schreef:Het is hier even druk in huis met babies..... maar wel leuke babies.
Ik ben zo trots!! We Wilden heel graag een lapje en een rode om te houden en kregen precies waar we om gevraagd hadden.
[ [url=m/eLDDoL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IECSHV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sorro schreef:Het is hier even druk in huis met babies..... maar wel leuke babies.
Ik ben zo trots!! We Wilden heel graag een lapje en een rode om te houden en kregen precies waar we om gevraagd hadden.
[url]m/eLDDoL.jpg[/url]
[url]m/IECSHV.jpg[/url]
Sorro schreef:Nee deze babies zijn goed te doen. Enya is ook wel een hele lieve mama, ze murmelt constant tegen ze. Lapje is de snelste met 6 dagen doet ze haar oogjes al open.
Verder ben ik heel erg benieuwd naar hoe de rode gaan doorkleuren.
Op een na heeft alles al een huisje, 2 blijven bij ons, 1 gaat naar mijn nicht en 1 naar een collega. Nu nog 1 huisje die door mijn selectie heen komt
[ [url=m/12SmXw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/B1nGkA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sorro schreef:Nee deze babies zijn goed te doen. Enya is ook wel een hele lieve mama, ze murmelt constant tegen ze. Lapje is de snelste met 6 dagen doet ze haar oogjes al open.
Verder ben ik heel erg benieuwd naar hoe de rode gaan doorkleuren.
Op een na heeft alles al een huisje, 2 blijven bij ons, 1 gaat naar mijn nicht en 1 naar een collega. Nu nog 1 huisje die door mijn selectie heen komt
[ [url=m/12SmXw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/B1nGkA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sorro schreef:Welke rode naar wie gaat is nog niet bekend, ligt een beetje ook aan de karakters die ze gaan ontwikkelen.
De kleur van Enya worden ze niet, zij is een flamepoint en die worden "wit" geboren waarna de point kleur later komt.
Zoals ik het nu zien is de donkerste een blotched/classic tabby. Is groen ruggetje een mackarel en blauw begint nu ook iets van tabby markeringen te krijgen. Rood ruggetje lijkt geen tabby markering te hebben maar alle rooie zijn tabby dus misschien een red silver of smoke. Kleuren zijn overigens veestiften omdat dit ongevaarlijk is.
Wil best spammen maar daar is dit topic natuurlijk niet voor bedoeld.