Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Roihi schreef:heel heftig filmpje over Charlie kirk ja
Ik dacht, ok, luguber, pfff zal wel meevallen. Maar echt, het is heel wat.
Vooral het besef ineens, dit is geen flm of serie maar echt echt gebeurt, dit gebeurt gewoon heel echt...
En dan nog durven ze daar pro wapens blijven, dat begrijp je toch echt niet. Iemand kan zomaar over je leven beslissen.
Net zo dat filmpje van de moord op die Oekrainse vrouw in de metro.
Wat is er toch aan de hand in de wereld dikwijls?
En we moet niet eens zover kijken, dichter bij huis gebeurt het ook.
Mensen die worden dood gestoken, dood geslagen, geschoten,...
Bah
Shenavallie schreef:Ik zag vandaag alleen een geblurd filmpje. Dit filmpje laat duidelijk zien hoe snel zoiets gaat. Ondanks dat ik deze actie uiteraard volledig afkeur, hoop ik dat hij direct buiten bewustzijn was en niet heeft hoeven voelen hoe het leven letterlijk uit hem stroomde. Ik kende de beste man niet, maar begreep dat hij heel goed was in de omgang met en uitleg aan kinderen.
Sting schreef:https://www.ad.nl/buitenland/voortvluch ... ~a0a7fc2a/
Link over Tom Philips, de vader die zijn 3 jonge kinderen 4 jaar geleden heeft ontvoerd en verborgen is gebleven in de wildernis, hij is doodgeschoten bij een spijkermat actie na inbraak en zelf ook schieten.
Dit vind ik zo intrigerend! Waarom denk je dat dit een goed idee is? Hoe lang denk je dit vol te houden? Hoe zijn de kinderen er nu aan toe? Moeder is, uiteraard, heel blij, maar hoe moet het mentaal voor haar geweest zijn, en nu zijn...
Onali schreef:Shenavallie schreef:Ik zag vandaag alleen een geblurd filmpje. Dit filmpje laat duidelijk zien hoe snel zoiets gaat. Ondanks dat ik deze actie uiteraard volledig afkeur, hoop ik dat hij direct buiten bewustzijn was en niet heeft hoeven voelen hoe het leven letterlijk uit hem stroomde. Ik kende de beste man niet, maar begreep dat hij heel goed was in de omgang met en uitleg aan kinderen.
Euh, ja sommige dingen was hij vrij goed in.
Alleen toen de vraag ging over abortus had hij geen enkele moeite om als zijn 10 jarige dochter zwanger mocht raken het 10 jarige kind!!! die zwangerschap moest uitzitten.
Daar verloor hij mij toch echt aan.
En nee dit verdient hij uiteraard ook niet.
Cer schreef:Ik vind het ook een beetje overkomen alsof het niet erg is dat hij doodgeschoten is![]()
En het lijkt wel een klein beetje of dat zn uitspraken een tikje uit zn verband worden gehaald, meestal komen die uit een langer verhaal, of als antwoord op een heel beperkte vraag. Dus dan wordt een vreemde vraag gesteld, en vervolgens wordt het antwoord daarop uitgelicht.
fleurtjeuh schreef:Kan je mij uitleggen in welke context deze uitspraken wel begrijpelijk zouden zijn?
Suzanne F. schreef:Het was toch echt zijn eigen mening, normen en waarden.Een 10 jarig kind hoort niet zwanger te raken natuurlijk maar die uitspraak was dus om te benadrukken dat hij vindt dat ook misbruik geen reden is voor abortus. Of je het ermee eens bent of niet, niemand moet doodgeschoten worden voor andere denkbeelden. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed in de westerse maatschappij.
Little_Gift schreef:En dan???
Het mag dan nog zijn mening zijn, om dan maar hier te verkondigen dat men "niet rouwt om dat soort man", is los over alle menselijkheid.
Het is en blijft een MENS!
Het is net zoiets als zeggen dat drugsverslaafde die sterft aan overdosis, het rouwen niet waard is of iemand die met kort rokje en diepe decolleté op straat loopt, niet moet rouwen als die verkracht wordt.
Echt, men zou zich moeten schamen!
En heel eerlijk: het is toch altijd conservatief en rechts wat als gewelddadig en slecht bestempeld wordt maar hoe vaak is het conservatief en rechts wat aangevallen wordt of beschoten wordt?
En hoe vaak links of liberaal of democraat?
Juist ja!
Wie is er dan écht gevaarlijk?!
Little_Gift schreef:En dan???
Het mag dan nog zijn mening zijn, om dan maar hier te verkondigen dat men "niet rouwt om dat soort man", is los over alle menselijkheid.
Het is en blijft een MENS!
Het is net zoiets als zeggen dat drugsverslaafde die sterft aan overdosis, het rouwen niet waard is of iemand die met kort rokje en diepe decolleté op straat loopt, niet moet rouwen als die verkracht wordt.
Echt, men zou zich moeten schamen!
En heel eerlijk: het is toch altijd conservatief en rechts wat als gewelddadig en slecht bestempeld wordt maar hoe vaak is het conservatief en rechts wat aangevallen wordt of beschoten wordt?
En hoe vaak links of liberaal of democraat?
Juist ja!
Wie is er dan écht gevaarlijk?!