[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:01

https://www.ad.nl/buitenland/voortvluch ... ~a0a7fc2a/

Link over Tom Philips, de vader die zijn 3 jonge kinderen 4 jaar geleden heeft ontvoerd en verborgen is gebleven in de wildernis, hij is doodgeschoten bij een spijkermat actie na inbraak en zelf ook schieten.

Dit vind ik zo intrigerend! Waarom denk je dat dit een goed idee is? Hoe lang denk je dit vol te houden? Hoe zijn de kinderen er nu aan toe? Moeder is, uiteraard, heel blij, maar hoe moet het mentaal voor haar geweest zijn, en nu zijn...

Suzanne F.

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:22

Jeetje dat filmpje. Zijn halsslagader is meteen door zo te zien. Hij zal niet veel geleden hebben in ieder geval. Want je bent zo weg. Maar wel heel heftig dit.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 19:54

heel heftig filmpje over Charlie kirk ja
Ik dacht, ok, luguber, pfff zal wel meevallen. Maar echt, het is heel wat.
Vooral het besef ineens, dit is geen flm of serie maar echt echt gebeurt, dit gebeurt gewoon heel echt...

En dan nog durven ze daar pro wapens blijven, dat begrijp je toch echt niet. Iemand kan zomaar over je leven beslissen.

Net zo dat filmpje van de moord op die Oekrainse vrouw in de metro.

Wat is er toch aan de hand in de wereld dikwijls?
En we moet niet eens zover kijken, dichter bij huis gebeurt het ook.
Mensen die worden dood gestoken, dood geslagen, geschoten,...
Bah

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 20:25

Ik zag vandaag alleen een geblurd filmpje. Dit filmpje laat duidelijk zien hoe snel zoiets gaat. Ondanks dat ik deze actie uiteraard volledig afkeur, hoop ik dat hij direct buiten bewustzijn was en niet heeft hoeven voelen hoe het leven letterlijk uit hem stroomde. Ik kende de beste man niet, maar begreep dat hij heel goed was in de omgang met en uitleg aan kinderen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 20:52

Roihi schreef:
heel heftig filmpje over Charlie kirk ja
Ik dacht, ok, luguber, pfff zal wel meevallen. Maar echt, het is heel wat.
Vooral het besef ineens, dit is geen flm of serie maar echt echt gebeurt, dit gebeurt gewoon heel echt...

En dan nog durven ze daar pro wapens blijven, dat begrijp je toch echt niet. Iemand kan zomaar over je leven beslissen.

Net zo dat filmpje van de moord op die Oekrainse vrouw in de metro.

Wat is er toch aan de hand in de wereld dikwijls?
En we moet niet eens zover kijken, dichter bij huis gebeurt het ook.
Mensen die worden dood gestoken, dood geslagen, geschoten,...
Bah

Het kromme is zelfs ook nog met Kirk, een van zijn beruchte uitspraken was: 'Het is die paar doden door vuurwapens waard, om ons 2e Amendement te behouden'
Zijn visie was, t maakt niet uit dat er af en toe mensen dood gaan door geweren, zolang we ze maar mogen houden.
Ik denk niet dat hij bij die uitspraak had gedacht dat hij zelf de verkeerde kant van het wapen zou treffen

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 21:01

Shenavallie schreef:
Ik zag vandaag alleen een geblurd filmpje. Dit filmpje laat duidelijk zien hoe snel zoiets gaat. Ondanks dat ik deze actie uiteraard volledig afkeur, hoop ik dat hij direct buiten bewustzijn was en niet heeft hoeven voelen hoe het leven letterlijk uit hem stroomde. Ik kende de beste man niet, maar begreep dat hij heel goed was in de omgang met en uitleg aan kinderen.

Euh, ja sommige dingen was hij vrij goed in.
Alleen toen de vraag ging over abortus had hij geen enkele moeite om als zijn 10 jarige dochter zwanger mocht raken het 10 jarige kind!!! die zwangerschap moest uitzitten.

Daar verloor hij mij toch echt aan.

En nee dit verdient hij uiteraard ook niet.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 21:19

Ik vind het vooral sneu voor zijn kinderen, maar voel totaal geen sympathie voor Charlie Kirk. De dingen waar hij voor stond waren Gilead waardig zeg maar.
Iemand vermoorden is nooit goed te praten, absoluut niet. En zijn vrouw en kinderen waren er ook dus dat vind ik echt intens verdrietig voor hun.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 21:24

Dat ja Rockwitch, voor zijn familie vreselijk dat ze dit moesten zien. Maar ik rouw niet om de man zelf.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 23:22

Ik wist eerst niet wie het was, maar ik heb een paar keer een filmpje gezien van hem op YouTube.

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 02:08

Sting schreef:
https://www.ad.nl/buitenland/voortvluch ... ~a0a7fc2a/

Link over Tom Philips, de vader die zijn 3 jonge kinderen 4 jaar geleden heeft ontvoerd en verborgen is gebleven in de wildernis, hij is doodgeschoten bij een spijkermat actie na inbraak en zelf ook schieten.

Dit vind ik zo intrigerend! Waarom denk je dat dit een goed idee is? Hoe lang denk je dit vol te houden? Hoe zijn de kinderen er nu aan toe? Moeder is, uiteraard, heel blij, maar hoe moet het mentaal voor haar geweest zijn, en nu zijn...

Van wat ik ervan begrepen heb (ik woon in NZ, dus het is hier regelmatig in het nieuws geweest), de kinderen zouden al naar de staat gaan 4 jaar geleden, dat wordt gedacht dat dat zijn motivatie was, liever de bush in dan naar de sociale dienst. De moeder is absoluut ook geen heilige.
Heel sneu voor de kinderen want de oudste was erbij toen hij neergeschoten werd, nadat hij een politie agent neerschoot, die was geraakt in het hoofd.
De laatste paar maanden was het minder overleven in de bush en meer gewapende overvallen plegen waarbij meestal het oudste kind meegesleept werd... dus tja, niet echt vader van het jaar -O-

Wel heel knap opzich hoe lang ze het volgehouden hebben met de weinige middelen en zulke jonge kinderen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 06:56

Onali schreef:
Shenavallie schreef:

Euh, ja sommige dingen was hij vrij goed in.
Alleen toen de vraag ging over abortus had hij geen enkele moeite om als zijn 10 jarige dochter zwanger mocht raken het 10 jarige kind!!! die zwangerschap moest uitzitten.

Daar verloor hij mij toch echt aan.

En nee dit verdient hij uiteraard ook niet.

Wat? Tien jaar???? Ik mag hopen dat dit niet echt een uitspraak is geweest. 8)7 Nogmaals: ik ken de man de niet, maar om mij heen hoor ik mensen over hem praten (door dit nieuwsbericht) en ving het eerder genoemde op. Maar mijn hemel, dat moet je toch niet willen?!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 07:54

Een 10 jarig kind hoort niet zwanger te raken natuurlijk maar die uitspraak was dus om te benadrukken dat hij vindt dat ook misbruik geen reden is voor abortus. Of je het ermee eens bent of niet, niemand moet doodgeschoten worden voor andere denkbeelden. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed in de westerse maatschappij.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 07:58

Sterker nog, hij vond dat slachtoffers van wapengeweld geaccepteerd moesten worden ivm het 2de amendment :+

In one of the most controversial instances, Kirk was asked during a public forum how he would respond if his own daughter, at the age of 10, were raped and became pregnant. His response underscored his rigid opposition to abortion in any circumstance.

“That’s awfully graphic,” Kirk said. “But the answer is yes, the baby would be delivered.”

Kirk on gun violence
Charlie Kirk rejected calls for gun control and emphasised the need to protect Second Amendment rights. “It’s worth having a cost of, unfortunately, some gun deaths every single year so that we can have the Second Amendment”, Kirk said after the 2023 Nashville mass shooting.

En nog 1 dan

Kirk repeatedly stated that women should prioritise motherhood over careers, and that birth control makes women angry and bitter.'

At a Turning Point Faith event, Kirk suggested that women in their early 30s are “past their prime” in terms of attractiveness. He also blamed cultural messages encouraging women to delay marriage or motherhood in favour of career goals, saying they’ve been “sold a lie.”

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 08:10

En dan nog, of je het er nou wel of niet mee eens bent dan mag je dit soort geweld nooit toejuichen. Goed ook dat die leraar op het matje is geroepen die dit goedkeurde.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 11:15

Ik vind het ook een beetje overkomen alsof het niet erg is dat hij doodgeschoten is :?

En het lijkt wel een klein beetje of dat zn uitspraken een tikje uit zn verband worden gehaald, meestal komen die uit een langer verhaal, of als antwoord op een heel beperkte vraag. Dus dan wordt een vreemde vraag gesteld, en vervolgens wordt het antwoord daarop uitgelicht.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 11:34

Cer schreef:
Ik vind het ook een beetje overkomen alsof het niet erg is dat hij doodgeschoten is :?

En het lijkt wel een klein beetje of dat zn uitspraken een tikje uit zn verband worden gehaald, meestal komen die uit een langer verhaal, of als antwoord op een heel beperkte vraag. Dus dan wordt een vreemde vraag gesteld, en vervolgens wordt het antwoord daarop uitgelicht.

Ik denk dat niemand hier het ok vind dat hij is doodgeschoten of vermoord
Geweld is niet ok.

Maar ik welke context zijn zijn uitspraken wel ok?

Hij vond het prima dat er nou eenmaal 'wat doden' vielen als gevolg van het behouden van het 2e amendement.

Hij was van mening dat als zijn dochter van 10 verkracht zou worden en daar zwanger van zou raken, dat het dan nogsteeds niet ok was om een abortus uit te voeren.

Kan je mij uitleggen in welke context deze uitspraken wel begrijpelijk zouden zijn?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 11:44

fleurtjeuh schreef:
Kan je mij uitleggen in welke context deze uitspraken wel begrijpelijk zouden zijn?

Die hoef je niet begrijpelijk te vinden.
Hij geloofde ergens in en stond daarvoor. En dat mag.

Ik kan me persoonlijk in geen enkel religieus standpunt vinden, maar ik hoef niet alles te begrijpen. En ik begrijp religie voor geen meter.

Mensen mogen ergens voor staan en hun mening verkondigen (gelukkig), ongeacht of iedereen zich in die levensstijl kan vinden.

Moord is nooit een oplossing voor een simpel meningsverschil.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 11:50

Goof schreef:
Moord is nooit een oplossing voor een simpel meningsverschil.

_/-\o_

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 12:03

Zonder dat ik moord goedkeur, het is wel meer dan een meningsverschil. Deze man verkondigde zijn mening, had heel veel aanhangers en het hele Trump regime verandert ook wetten en daarmee levens. Er worden mensen ontslagen, gevangen gezet en sommigen sterven door gebrek aan zorg of overschot aan wapens.

Een mening van een hele populaire politicus heeft in deze ook gevolgen voor levens van anderen en is dus meer dan een “andere visie”.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 12:40

Ondanks dat ik het voor mijzelf idioot vind dat er geen abortus mag zijn er inderdaad hordes mensen die daar anders over denken.

En ja, als zo'n pipo dan aan de macht is kan dat grote gevolgen hebben.

Maar dat is met alle besluiten van een regering zo. In Nederland niet anders.
Als hier besloten is door een door het rijk aangestelde uwv dat je nergens recht op hebt moet je ook maar zien rond te komen.
Heeft ook enorme impact op mensen.

Laat ik zeggen daar zit ook niet voor niets beveiliging.

(of 1 van de andere misstanden die er ondertussen gecreëerd zijn toeslagen, aardbeving, enz)

Maar moet je onze regering die dat laat gebeuren dan afknallen? Of een arts.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 15:28

Suzanne F. schreef:
Een 10 jarig kind hoort niet zwanger te raken natuurlijk maar die uitspraak was dus om te benadrukken dat hij vindt dat ook misbruik geen reden is voor abortus. Of je het ermee eens bent of niet, niemand moet doodgeschoten worden voor andere denkbeelden. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed in de westerse maatschappij.
Het was toch echt zijn eigen mening, normen en waarden.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 16:55

En dan???
Het mag dan nog zijn mening zijn, om dan maar hier te verkondigen dat men "niet rouwt om dat soort man", is los over alle menselijkheid.

Het is en blijft een MENS!

Het is net zoiets als zeggen dat drugsverslaafde die sterft aan overdosis, het rouwen niet waard is of iemand die met kort rokje en diepe decolleté op straat loopt, niet moet rouwen als die verkracht wordt.

Echt, men zou zich moeten schamen!

En heel eerlijk: het is toch altijd conservatief en rechts wat als gewelddadig en slecht bestempeld wordt maar hoe vaak is het conservatief en rechts wat aangevallen wordt of beschoten wordt?
En hoe vaak links of liberaal of democraat?

Juist ja!
Wie is er dan écht gevaarlijk?!

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 17:00

Little_Gift schreef:
En dan???
Het mag dan nog zijn mening zijn, om dan maar hier te verkondigen dat men "niet rouwt om dat soort man", is los over alle menselijkheid.

Het is net zoiets als zeggen dat drugsverslaafde die sterft aan overdosis, het rouwen niet waard is of iemand die met kort rokje en diepe decolleté op straat loopt, niet moet rouwen als die verkracht wordt.

En heel eerlijk: het is toch altijd conservatief en rechts wat als gewelddadig en slecht bestempeld wordt maar hoe vaak is het conservatief en rechts wat aangevallen wordt of beschoten wordt?

Juist ja!

Rechts heeft meer politieke geweldsdelicten op naam staan dan links, is gewoon onderzocht.
Waarom is het zo erg om niet te rouwen om iemand die je niet eens kent? Omdat hij toevallig influencer is?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 17:00

Omdat het toevallig een MENS is???

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 17:04

Little_Gift schreef:
En dan???

Juist ja!

Toevallig de aanval op de man van Pelosi vergeten? En hoe 'rechts' daarop reageerde? De ridicuuliteit, de grapjes?