Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:47

IMANDRA schreef:
Je realiseert je dat dit waarschijnlijk een bedrag is wat samen overeen gekomen is? Niet iets wat de overheid zomaar naar elke willekeurige acteur smijt.

Boef heeft een flink aantal volgers, daar betaal je voor. Kijk niet op van het bedrag. Menig campagne kost veel meer, en zeker zo’n grootschalige campagne vanuit de overheid. Een kleine bescheiden campagne voor een onbekend bedrijf loopt al snel op tot 10K+, laat staan dit waarbij je gewoon heel veel mensen wil bereiken.

Vind het eigenlijk een beetje idioot van Boef. Je hebt meegewerkt aan het informeren van jongeren, iets wat nodig was, niet aan de lockdown etc. Zijn toch echt twee aparte dingen. Wel goed dat hij het geld doneert aan het goede doel, maar toch.

En gezien de vele besmettingen vraag ik me af hoe het zonder lockdown zou zijn gegaan :=

Op mij komt het gewoon over als ordinaire staatspropaganda. Het mag dan een goed doel gediend hebben om de jongeren binnen te houden. Het komt nu als een boomrang terug.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:51

Vayo schreef:
Ik weet niet goed wat ik ervan vind dat zij zo´n bedrag ontvangen hebben. Ik vind sowieso die spotjes belachelijk en ook irritant. We weten het onderhand wel. Het zorgt bij mij juist voor een bepaalde afkeer.

Bij mij dus ook. Iedere keer als ik weer zo'n spotje zie dan denk ik. "Leuke propaganda hebben we toch" En dit geeft nog eens een extra kijkje in de propaganda machine die nog steeds op volle toeren draait maar hier en daar wel een paar barstjes begint te vertonen.

Maar wie gaat er dan ook in zee met iemand die zichzelf Boef noemt.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:57

Sunnda schreef:
bigone schreef:
Iemand mag best betaald worden voor zijn werk om als boegbeeld te fungeren. Ik vind het juist triest dat hij nu het tegenovergestelde doet, juist met zijn invloed op jongere mensen is dit gewoon een totaal verkeerde boodschap. Geld had hij mogen houden maar ook zijn mond.

Dus hij mag zijn mening niet bijschaven omdat hij invloed heeft op jonge mensen? Wat is dat nu weer voor iets raars.

Nee we moeten lekker blijvem doorgaan op deze manier, dat gaat ons redden. 60% komt besmet terug uit Oostenrijk. Het grootste deel dubbel gevaccineerd en geboosterd! Maar het ligt aan de ongevaccineerden, dus die moeten gestraft met 2g.

Sommigen mensen moeten eens hun hoofd uit hun bips halen.

Helemaal mee eens! En ik vind dat het hen siert dat nu hij er niet meer achter staat ook afstand van het geld neemt. Maar de bedragen schrok ik van, irritante radio reclames en bakken geld mag het blijkbaar kosten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:00

Sunnda schreef:
Nee we moeten lekker blijvem doorgaan op deze manier, dat gaat ons redden. 60% komt besmet terug uit Oostenrijk. Het grootste deel dubbel gevaccineerd en geboosterd! Maar het ligt aan de ongevaccineerden, dus die moeten gestraft met 2g.

Sommigen mensen moeten eens hun hoofd uit hun bips halen.

Maar wat als het idd weer zo is dat het vooral ongevaccineerden zijn die in het ziekenhuis belanden? Dat blijven toch wel de berichten die uit het ziekenhuis komen. Zij houden dan wel de mogelijkheid tegen om weer te versoepelen.

En het maakt mij niet uit hoor of iemand zich laat vaccineren of niet. Alleen mag deze individuele beslissing geen invloed hebben op de gehele bevolking.

Tja maar wat dan als er weer teveel ongevaccineerden in het ziekenhuis belanden en hierdoor de zorg helemaal in de knel komt!!!??

Misschien moeten in zo’n geval ongevaccineerden eens hun hoofd uit hun bips halen.

Als blijkt dat het weer vooral ongevaccineerden zijn die in het ziekenhuis belanden dan heel graag 2G hoor!!
Laatst bijgewerkt door Vayo op 06-01-22 19:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:04

Pinacolada schreef:
Helemaal mee eens! En ik vind dat het hen siert dat nu hij er niet meer achter staat ook afstand van het geld neemt. Maar de bedragen schrok ik van, irritante radio reclames en bakken geld mag het blijkbaar kosten

En dan ook nog van belastinggeld. Kosten nog moeite worden bespaard om de burgers een bepaalde kant op te krijgen.

Popstra

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:06

Precies dat!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:08

1 op de 700 mensen in nederland krijgt zowat een positieve testuitslag vandaag. En dan is er nog een storing ook. Pffff dat is echt veel. -O-

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:11

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:11

Loretta schreef:
Pinacolada schreef:

En dan ook nog van belastinggeld. Kosten nog moeite worden bespaard om de burgers een bepaalde kant op te krijgen.

Dat vind ik ook belachelijk. Ik vind de spotjes naast belerend, kinderachtig en gewoon vreselijk irritant, ook echt onnodig. Onnodig belastinggeld weggooien inderdaad.
Dan heb ik liever dat dat naar de kleine ondernemers gaat die hun kop niet meer boven water kunnen houden.

Ik las vandaag dat veel thuiskappers toch stiekem knippen. Ik snap dat wel. De steun is gewoon niet toereikend en sommige hebben niet eens recht op steun.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:13

Alsof een zogenaamde rapper als boef mij ook gaat overtuigen om wel of niet te vaccineren :') Bijna geen enkele bekende Nederlander trouwens :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:15

Zebrastreep schreef:
Alsof een zogenaamde rapper als boef mij ook gaat overtuigen om wel of niet te vaccineren :') Bijna geen enkele bekende Nederlander trouwens :')

Idd, goede en eerlijke voorlichting zou veel beter helpen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:16

karuna schreef:
1 op de 700 mensen in nederland krijgt zowat een positieve testuitslag vandaag. En dan is er nog een storing ook. Pffff dat is echt veel. -O-

Wij vandaag 1:230 :wow:
Maar goed, zolang de ziekenhuis piek nog dit doet:

Afbeelding

Vorig jaar om deze tijd was het aantal opnames bijna 3x zo hoog, dus ik ben nog zeker positief.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:17

Sizzle schreef:
karuna schreef:

Wij vandaag 1:230 :wow:
Maar goed, zolang de ziekenhuis piek nog dit doet:

[ [url=m/TngseH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vorig jaar om deze tijd was het aantal opnames bijna 3x zo hoog, dus ik ben nog zeker positief.

Dat je maar niet te positief wordt :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:19

De getallen zijn gewoon bizar. Hopelijk dat de ziekenhuis opnames niet erachter aan komen rennen zoals ze tot nu toe hebben gedaan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:20

Zebrastreep schreef:

Nu helemaal niet meer.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:21

Imaudy, _O-
Ik ga zo een zelftest doen bij mijn kind. Ze had 0,5 graad verhoging. Dat was ik nog bereid te negeren want dat is belachelijk weinig maar toen belde de naschoolse opvang dat er maandag een besmet kind was..en laat maandag nou ook onze dag zijn :+

Loretta

Nu is het afwachten wat de ziekenhuisopnames doen. Dan weten we gelijk hoe ziekmakend Omikron werkelijk is.

Zebrastreep

Maar karuna onthoudt ook dat er alsnog uitbundig oud en nieuw is gevierd soms met grote groepen alsnog bij elkaar. In combinatie met een variant dat veel besmettelijker is , is het meer dan logisch dat het nu even opeens rap omhoog gaat.

Plaatst waar ik woon valt de stijging reuze mee moet ik zeggen. Maar je kan wel een beetje zien waar mensen elkaar duidelijk meer opzoeken.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:22

Popstra schreef:

Hulde! Dit is toch heel erg netjes! En ik snap hem. Ik heb dan weer een iets andere mening, maar ik geloof ook niet meer in maar eindeloos maatregelen blijven handhaven. Ik heb in het begin echt mijn best gedaan en me echt aan maatregelen gehouden. Toen kwamen de vaccinaties en dat zou de uitweg zijn. Nu hebben we de booster en uiteindelijk kun je nog geen ene fiets.
Ondernemers gaat kapot en de maatregelen beginnen voor heel veel mensen veel te zwaar te wegen.

Ik ga gewoon weer veel liever leven met het risico een keer corona op te lopen hoor. Hier hebben we ook afgesproken dat wanneer 1 iemand in het huishouden besmet is, we onderling geen afstand gaan houden oid. Laat het ons dan allemaal maar krijgen hoor.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:23

karuna schreef:
De getallen zijn gewoon bizar. Hopelijk dat de ziekenhuis opnames niet erachter aan komen rennen zoals ze tot nu toe hebben gedaan.

Ja en vooral blijven testen hoor...
Hoofdpijn en moe hup testen!!!

Of we dat ook moesten bij verkoudheden of griepjes VOOR corona!

Ze worden steeds gekker met hun paniekzaaierij

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:24

Ondanks onze explosie (30.000 op 8 miljoen) zijn er nog altijd geen maatregelen aangekondigt, blijkbaar vertrouwen ze nog op de naar benedengaande zh piek.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:28

Hier ook geen nieuwe maatregelen hoor ik net. Alles blijft zoals het was. Kindertjes mogen maandag ook weer voltijds naar school.
27.000 op 10 milj ofzo maandag.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:28

Loretta schreef:
Nu is het afwachten wat de ziekenhuisopnames doen. Dan weten we gelijk hoe ziekmakend Omikron werkelijk is.

Ik duim heel hard dat deze niet noemenswaardig gaan stijgen!

Maar wat als blijkt dat deze enkel stijgen onder niet volledig gevaccineerden? Ik vraag me echt af wat ze dan gaan doen en hoe ze maatregelen nog kunnen verantwoorden richting mensen die zich volledig hebben laten vaccineren en geboosterd zijn?

Ik zou graag meer openheid willen in die recente percentages onder de opgenomen corona patiënten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:31

Vayo schreef:
Ik zou graag meer openheid willen in die recente percentages onder de opgenomen corona patiënten.

Awel ik ook :D
Maar ik vrees dat die niet zo snel gaan komen. En als er al cijfertjes komen, zal het toch een min of meer vertekend beeld geven want bijv. een ongevaccineerde die met een beenbreuk binnenkomt, wordt eerst getest, test positief en wordt als covid patient meegerekend. Terwijl het eigenlijk voor RX en gips is.
Om maar een simpel voorbeeld te noemen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 19:33

Dat gebeurt in NL niet hoor... Daar testen ze mensen niet standaard in het ziekenhuis.