Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 23:00

loriene schreef:
Denk het dan wel.

Dat weet je toch als je het deelt.. 8)7

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 23:01

Relaxed schreef:
Ik zou wel zo'n test willen doen, ben echt benieuwd.. :j

Ik ook, ik heb Corona in januari 2021 gehad en 2 x vaccin. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 23:03

Ik denk dat dat het lastige ook is. Mijn man heeft corona gehad en ik niet. Iedereen in zijn omgeving besmet behalve ik dus. Ik ben ook al zeker 5 jaar niet meer ziek of verkouden geweest dus zeg het maar? Misschien is niet iedereen even vatbaar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 23:04

Relaxed schreef:
loriene schreef:
Denk het dan wel.

FB meldt dat het bericht is verwijderd.

Dat betekent, dat het bericht niet voldoet aan de eisen van FB.
Meestal omdat het fakenews is of bijv. geweld bevat.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 23:26

Spenk schreef:
Ik denk dat dat het lastige ook is. Mijn man heeft corona gehad en ik niet. Iedereen in zijn omgeving besmet behalve ik dus. Ik ben ook al zeker 5 jaar niet meer ziek of verkouden geweest dus zeg het maar? Misschien is niet iedereen even vatbaar.

Mijn vriend heeft het ook gehad en ik niet. Hij is idd ook wat vatbaarder voor verkoudheden enzo. Ik ben een keer per jaar een keer verkouden en daar houd het wel bij op.

MyWishMax

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 06:19

Maar je hoort ook juist hele kwetsbare of vatbare mensen die het niet krijgen of heel licht en de omgeving wel heftig. Zeg het maar := schoonzus is ruim een jaar later nog steeds niet volledig aan het werk, broer heeft het nooit gehad of niet merkbaar in de rijd dat je niet kon testen. En die pakt door de kinderen elk virusje mee :+

Het is gewoon heel bizar

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 09:09

Toen wij thuis covid hadden hadden we het wel alle drie maar we zijn alle 3 zwaarder dan bedoeld. En 2 ervan zijn long patiƫnt en 1 van die 2 heeft zware COPD.

Wij zijn alle 3 paar daagjes griepachtige geweest.de COPD iets langer(2 weken thuis van werk)

Dus ja ik denk dat het echt per persoon verschilt

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 09:44

Relaxed schreef:
loriene schreef:
Denk het dan wel.

FB meldt dat het bericht is verwijderd.

Dat betekent, dat het bericht niet voldoet aan de eisen van FB.
Meestal omdat het fakenews is of bijv. geweld bevat.[/quote]

Facebook verwijdert alles wat maar tegen het vaccin is.
Dus dat zegt niets.
Berichten over bv zwarte piet worden ook verwijdert.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 09:45

Relaxed schreef:
loriene schreef:
Denk het dan wel.

Nou nee want ik ben lid van die groep.
Dus ik kan het gewoon zien. ;) ;)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 09:52

loriene schreef:
Dus dat zegt niets.

Ik heb het even in Spanje nagevraagd en zwarte piet is helemaal niet tegen het vaccin! Zou je wel eens willen ophouden met het verspreiden van fake news :+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 09:59

Precies, Spanje zit tegen de 90 procent vaccinatiebereidheid. Sinterklaas krijgt binnenkort zelfs zijn derde prik, nog voor vertrek naar Nederland ;-)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 10:25

loriene schreef:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=16 ... 2112436672

Dit kwam ik tegen op facebook.
Weet niet of het waar is hoor.

maar wat stond er dan?

Ik moest gisteren naar zowel de ikea als de primark. Hoorde een paar medewerksters in de primark zeggen dat het 'echt wel leek of corona niet meer bestaat, zo druk was het'. En daar moet ik wel gelijk in geven. moest zelf ook ontzettend wennen. Ben tegelijkertijd ook wel benieuwd of ik nu een besmettingsrisico heb gelopen en zo ja, hoe groot de kans is dat ik besmet zou kunnen zijn.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 10:29

:D

Maar Spanje is inderdaad zeer goed bezig; en Portugal heeft ook een enorm hoge vaccinatiegraad.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 10:34

Vanmorgen in de supermarkt een vrouw die liep te hoesten, niet normaal. Ik heb geen smetvrees ofzo en vind dat we allemaal niet zo panisch moeten doen maar zo hoesten vond ik toch echt niet normaal. Ik had me niet buiten de deur durven begeven denk ik. Keertje hoesten of een kriebel kan gewoon natuurlijk. Maar dit was echt van een andere orde.

Maar goed. Ik las gisteren iets op Frontnieuws.nl
Moet ik dat serieus nemen of is het een wappie website? Ziet er wel beetje zo uit namelijk.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 10:35

Karl66 schreef:
Ik heb het even in Spanje nagevraagd en zwarte piet is helemaal niet tegen het vaccin!

Ho ho, ligt het vaccineren niet ongeveer gelijk aan het opkomen van de roetveeg en de kleurpiet? Zijn dit geen bijwerkingen van het vaccin :') ?

Betreft de druktes, ik denk dat dat ook is wat juist het gevoel van die hele QR code zo hypocriet maakt. Als je ziet hoe druk het op sommige plekken is is het natuurlijk gewoon raar dat je in de horeca je QR code moet laten zien.

Misschien had het beleid beter te verklaren geweest als die 1.5 m nog vast gehouden was, wat denken jullie?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 10:59

Karl66 schreef:
loriene schreef:
Dus dat zegt niets.

Ik heb het even in Spanje nagevraagd en zwarte piet is helemaal niet tegen het vaccin! Zou je wel eens willen ophouden met het verspreiden van fake news :+

Ik haalde zw piet alleen maar aan als voorbeeld.
Ik verspreid geen fakenieuws

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 11:20

Suzanne F. schreef:
Vanmorgen in de supermarkt een vrouw die liep te hoesten, niet normaal. Ik heb geen smetvrees ofzo en vind dat we allemaal niet zo panisch moeten doen maar zo hoesten vond ik toch echt niet normaal. Ik had me niet buiten de deur durven begeven denk ik. Keertje hoesten of een kriebel kan gewoon natuurlijk. Maar dit was echt van een andere orde.

Moet je mijn schoonvader eens horen, die blaft altijd iedere dag zo hard dat je hem buiten kan horen, bij hem heet dat longemfyseem en daar kun je niet voor thuisblijven want dan ben je tot je dood thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:15

Winged schreef:
loriene schreef:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=16 ... 2112436672

Dit kwam ik tegen op facebook.
Weet niet of het waar is hoor.

maar wat stond er dan?

Ik moest gisteren naar zowel de ikea als de primark. Hoorde een paar medewerksters in de primark zeggen dat het 'echt wel leek of corona niet meer bestaat, zo druk was het'. En daar moet ik wel gelijk in geven. moest zelf ook ontzettend wennen. Ben tegelijkertijd ook wel benieuwd of ik nu een besmettingsrisico heb gelopen en zo ja, hoe groot de kans is dat ik besmet zou kunnen zijn.

Hebben winkels eigenlijk nog steeds dat ze maar maximum aantal mensen mogen binnenlaten? Ik merk zelf dat ik bij de supermarkt meestal alweer zonder karretje en mandje naar binnen ga en zie ook geen briefjes meer hangen daarover.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:18

Relaxed schreef:
Hebben winkels eigenlijk nog steeds dat ze maar maximum aantal mensen mogen binnenlaten? Ik merk zelf dat ik bij de supermarkt meestal alweer zonder karretje en mandje naar binnen ga en zie ook geen briefjes meer hangen daarover.

Was een karretje of mandje voor corona niet ook gewoon verplicht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:20

oomens schreef:
Relaxed schreef:

Niet dat ik weet, ik pakte lang niet altijd een mandje of karretje :n

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:23

oomens schreef:
Relaxed schreef:

Bij de meeste winkels staat dat zeker in het huisreglement.
Maar veel mensen deden het niet. En worden ze er op aangesproken hebben ze vaak ook nog een grote mond. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:24

Nooit geweten en nooit op aangesproken :o

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:28

Nee aanspreken doe ik zo ook niet hoor, maar een medewerker doet wel eens. :)

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:29

Relaxed schreef:

Volgens mij was dat een maatregel om de 1,5 meter te kunnen garanderen (of beter: 1 klant per 10m3 wat min of meer neerkomt op 1,5 meter), dus dat zal nu niet meer gelden lijkt me

Ik deed het eigenlijk altijd wel toen ik nog boodschappen deed, maar dat was ook deels noodgedwongen. Je weekboodschappen in enkel een tas de supermarkt doorslepen is niet zo praktisch :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 12:31

Nee voor de grote boodschappen pak ik wel kar of mandje, maar ik heb dan vaak na het werk nog ff iets halen en dan loop ik zo de winkel in..