Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:Citaat:Petitie
Wij
Verontruste zorgverleners, patiënten op de steeds langer wordende wachtlijst, hun naasten en anderen
constateren
Dat het vieren van een feest met 10.000 man op 400 meter van een door Covid overbelast ziekenhuis een slag in het gezicht is van patiënten en zorgverleners
en verzoeken
Dit ondoordacht pseudo-experiment te cancellen.
Hier kun je tekenen:
https://geenfeestnu.petities.nl/?t=Met% ... XWf7MrTQRk
Vayo schreef:IMANDRA schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom een tijdelijke test-samenleving zo erg zou zijn en de wet dus zo vreselijk is, als dat meer ademruimte geeft voor de burgers om dingen te ondernemen + voor bedrijven om inkomen te genereren, als dat helpt om alles eerder open te kunnen zetten? Gezien het alternatief een (semi)lockdown is?
Zolang het tijdelijk is, vind ik dit geen probleem. Echter wanneer iedereen de mogelijkheid heeft gehad een vaccin te nemen of de cijfers laten het eerder toe, dan vind ik dat ze hier vanaf moeten stappen.
Maar ik gok dat wij er zelf weinig tot geen gebruik van zullen maken. Mijn dochter van 13 is angstig voor de test. Ze heeft nu een kindertest mogen doen. Dan gaan ze in de keel en iets minder diep in de neus. Maar waarschijnlijk zal ze voor dit soort dingen een gewone test moeten ondergaan.
Ik ga haar dat niet aandoen als ze niet wilt. Het alternatief is dan dat we er niet heen kunnen. Prima zolang niet iedereen het vaccin heeft kunnen halen. Maar absoluut niet prima als iedereen de mogelijkheid heeft gehad, maar de vaccinatiegraad nog te laag is.
Ik ben alleen bang dat een tijdelijke testsamenleving toe gaat naar een langdurige testsamenleving.
Shadow0 schreef:bigone schreef:Wanneer iedereen de mogelijkheid heeft gehad om minstens 1 prik te hebben gehaald dan moeten alle maatregelen de deur uit.
Hmmm, is het niet handig om dit ook een klein beetje af te laten hangen van de situatie van dat moment? Ik vind het een prima streven, daar niet van, maar vaccinatie is niet het doel op zich, en als het nodig is om sommige maatregelen wat langer door te laten gaan om daarmee duurzamer verder te kunnen gaan moet die mogelijkheid er ook zijn.Citaat:Diegene die niet gevaccineerd wil worden mag dan het risico lopen ipv de grote meerderheid die zich al meer dan een jaar zo goed mogelijk aan de regels houd en een vaccin heeft gehaald.
Zo zwartwit is het misschien niet in alle gevallen... Doel is wat mij betreft om de maatschappij weer veilig open te kunnen doen op een manier die ook een tijd standhoudt.
Femke_Tweety schreef:Hij loopt knetterhard. Iedere keer als ik refresh zijn er weer 10 a 15 bij.
Duidelijk dat veel mensen er toch niet echt blij mee zijn op deze manier.
67000 inmiddels
edit, drie kwartier later, en 'snachts, inmiddels 73000 zelfs. Ben benieuwd wat deze petitie morgen overdag gaat doen, als er meer mensen wakker en actief zijn.
Kairos schreef:Femke_Tweety schreef:Hij loopt knetterhard. Iedere keer als ik refresh zijn er weer 10 a 15 bij.
Duidelijk dat veel mensen er toch niet echt blij mee zijn op deze manier.
67000 inmiddels
edit, drie kwartier later, en 'snachts, inmiddels 73000 zelfs. Ben benieuwd wat deze petitie morgen overdag gaat doen, als er meer mensen wakker en actief zijn.
Het is gewoon de combinatie van alles, als je 10.000 mensen buiten durft te laten feesten, laat dan ook 30 man op een terras...
Femke_Tweety schreef:de echte testevenementen, waar een idee bij is over wat er onderzocht is, waarbij mensen een opdracht krijgen, bijvoorbeeld in een bepaalde bubbel blijven. Waarbij gekeken wordt naar ventilatiestromen, en hoe besmettingen doorgegeven worden, ik vind het prima.
Daar komt uiteindelijk bruikbare informatie uit.
Maar 10.000 man helemaal los, dat vind ik persoonlijk op dit moment te ver gaan. Ik gun iedereen zijn of haar uitje, en dat meen ik oprecht.
Maar on deze vorm vind ik het inderdaad niet netjes richting zorg waar mensen zowat verzuipen, patiënten, risicomensen etc.
Over twee a drie maanden liggen de cijfers echt totaal anders. Had daar nou nog ff op gewacht.
IMANDRA schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom een tijdelijke test-samenleving zo erg zou zijn en de wet dus zo vreselijk is, als dat meer ademruimte geeft voor de burgers om dingen te ondernemen + voor bedrijven om inkomen te genereren, als dat helpt om alles eerder open te kunnen zetten? Gezien het alternatief een (semi)lockdown is?
Citaat:Ben ik ook niet voor.
Maar ik ga zelf geen petities starten.
Deze is er.
Die teken ik.
Ik ben wél voor de serieuzere wetenschappelijke experimenten waarbij van te voren duidelijk is welke factoren onderzocht worden en hoe.
Daar horen onderzoeksvragen, hypotheses en werkplannen bij, op voorhand.
En zodanig van opzet dat je redelijk kunt inschatten dat je het echt in de hand kunt houden en kunt regiseren/aansturen/bijstellen ook op de dag zelf nog.
Aan die voorwaarden wordt hier niet voldaan.
En dáárom ben ik er in dít geval tegen.