pmarena schreef:Ik snap je intentie
Maar in mijn beleving doet het aantal doden van een andere oorzaak er niet zoveel toe, net zoals het totaal aantal doden aan Corona er imo niet zoveel toe doet. Idd. vooral ook vanwege het totaal geen zicht hebben op hoeveel mensen er totaal besmet zijn (geweest).
Maar de opbouw van de dagelijkse cijfers....daarvan snap ik wel dat mensen dat spannend vinden. Puur omdat men in de gaten wil houden of we nog omhoog gaan richting een piek, of dat het aantal stabieler / dalend wordt.
Gewoon omdat het nu zo spannend is of we hier geen Italiaanse toestanden gaan krijgen
Paniek is an sich vrijwel nooit goed natuurlijk. Maar je wilt wel dat mensen het serieus genoeg nemen om op dit moment even pas op de plaats te maken zodat we de te snelle aanvoer van nieuwe patiënten in de ziekenhuizen kunnen remmen.
En ik denk dat het ook wel wijs om je te beseffen dat het wereldwijd best een spannende situatie is zo. Niet alleen nu, maar ook de nasleep die je hiervan gaat krijgen. Ik ben ook wel benieuwd of er toch geen tekorten ontstaan aan bepaalde zaken, omdat de productie wereldwijd wellicht een stuk lager gaat worden vanwege Corona-maatregelen.
We kunnen het geheel van consequenties hiervan nog niet goed overzien en dat maakt het een hele spannende situatie....
Wat het wereldwijd gaat doen aan economie weten we zeker niet.
En dat is ook wat het artikel beschrijft wat ik aanhaalde.
Ik denk uiteindelijk dat dat spannender is dan de ziekte op zich.
8000 doden in Italie, nog niet het aantal doden van de griep in 17/18.
Dus al gaan we de italianen achterna, dan zet ik dat nog steeds in perspectief.
En nogmaals, daarmee wil ik niet zeggen, ga lekker samenscholen en feesten.
Hou je aan de regels. Maar maak er geen extra paniekvoetbal van.
En dat bemerkte ik de afgelopen dagen wel.