Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 20:00

luuntje

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 13:48

Reflectie op boodschappentassen. Nooit aan gedacht.
Zou wel handig zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 15:03

Vanochtend had ik het zo te doen met een "zalf". Hij reed niet alleen als een slak, maar ik vond het vooral zo sneu dat op zijn mooie auto geen richtingaanwijzers zaten.
Zo zonde van die mooie auto := _O-

Tjonge jonge....ik moest er vooral om lachen eerlijk gezegd....

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 16:23

Vandaag regende en/of sneeuwde het. En dan toch auto’s tegen komen die geen licht aan hebben? Notabene zwarte auto’s.. echt hoor, waren die undercover ofzo?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 16:32

Ik zie ook elke ochtend wel minimaal 2 auto's die hun verlichting niet op orde hebben. :+
Ik snap het niet, je zorgt toch dat je kijkt of je verlichting het doet als je weet dat je in het donker moet rijden? Ik check ook elke ochtend. Stel er is een lamp kapot dan ga ik uit mijn werk gelijk door naar de garage. Ik wil zo kort mogelijk rijden met maar 1 goede lamp.

Je wil toch zichtbaar zijn in het donker??

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 16:38

Nou idd. Maar deze hadden gewoon geen verlichting aan. Ook meerderen gezien met alleen stadslicht aan bijvoorbeeld.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 16:39

Ja, dan ben je niet wakker of je wil graag dood...het is gewoon levensgevaarlijk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 16:44

Dat begrijp ik ook niet. Zo gevaarlijk. Vandaag bleef een auto die van rechts had en voorrang had wachten (ik kwam van zo ver aan ). Dus ik stop en ze bleef maar wachten en wachten. Ik geef voorzichtig gas al paar keer gezegd allez-ci met mijn handen. Gaat ze vol terwijl ik vlak bij ben op het gas en pakt haar voorrang. Dat vond ik een ergenis. Wat een zalf en dat vind ik nu gevaarlijk. Pak gewoon je voorrang als je ziet dat er al van verre wordt afgeremd. Nu kostte iets zo simpel zoveel tijd.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-24 17:23

Dimverlichting voeren zou ook overdag verplicht moeten worden. Dat is echt een stuk veiliger.

Pff dat soort gedrag is gevaarlijk ( van die twijfelaar, niet van jou )

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 18:03

Ik kwam idd vandaag ook weer genoeg idioten tegen zonder licht aan.
Ik rijd altijd met licht aan, in mijn Kia staat de schakelaar altijd op aan, bij het uitzetten van de auto gaan de lampen na 30 seconden automatisch uit.
Bij de VW bus is het een automatisme, sleutel in het contact met rechts, links draait de knop van de verlichting aan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 18:20

Ik zet ook gelijk mijn verlichting van de auto aan na het starten.
Donkergrijze auto is slecht zichtbaar.

Iemand parkeert zijn/haar VW polo steeds op kruising.
Heel onhandig ivm voorrang krijgen/verlenen en goed zicht hebben.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 19:35

Proficiat Ineke2.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 20:22

Ineke2 schreef:
Dimverlichting voeren zou ook overdag verplicht moeten worden. Dat is echt een stuk veiliger.

Met als extra voordeel dat ik me niet te pletter hoef te schrikken omdat de automatische stand van de lichten verandert, en ik denk dat iemand seint of remt omdat de lichten ineens aanspringen. (Dat is me nu al een paar keer overkomen.)

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 21:48

luuntje schreef:

Gewoon de wijkagent bellen, daar mag op beboet worden namelijk vanwege de gevaarsetting. Parkeren binnen 5 meter van een kruispunt is verboden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 21:52

ista schreef:
luuntje schreef:

Gewoon de wijkagent bellen, daar mag op beboet worden namelijk vanwege de gevaarsetting. Parkeren binnen 5 meter van een kruispunt is verboden.

Tenzij het parkeerplaatsen zijn of in een woonwijk is waar geparkeerd mag worden. Maar ook hier in de wijk mensen die door gebrek aan parkeerplaatsen maar in de bocht van kruisingen hun auto zetten waardoor het wel extreem krap word. Maar mensen kunnen hier ook niet parkeren, zie altijd een stuk of 10 die dubbel parkeren waardoor je dus gewoon door moet zoeken -O-

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 21:53

Hier in de gemeente wordt daar absoluut niet op gehandhaafd :n
Niet door parkeerbeheer van de gemeente, niet door de politie als er geparkeerd wordt bij gele strepen op de stoep, of bij >5 m van de kruising parkeren.

Gewoon niet.

Zowel gemeente als politie vragen over gesteld, bij de politie gebeurd het parkeren naast gele strepen notabene voor de deur, maar handhaven, ho maar...

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 21:59

Beetje zelfde setting: vandaag ging ik op bezoek bij mijn ‘vader’. Die woont vlakbij het zkh, met grote parkeergarage waar je moet betalen. Dat willen mensen niet dus die parkeren in de wijken eromheen..

Ik kon gewoon nergens parkeren.. uiteindelijk een plek gevonden wat een stuk verder lopen was, maar daarvoor dus 20 minuten rondgereden.. was zo geïrriteerd!

Zeker toen ik terug kwam lopen en er net een plekje was bij het appartementencomplex van mijn ‘vader’ _O-

Maar echt hoor. Het is een bekend probleem en zelfs mensen die daar wonen kunnen vaak hun auto niet kwijt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 22:01

Hier in de straat is aan 2 kanten een stopverbod, er staan echter dag en nacht auto’s langs de stoep geparkeerd. Mensen met een oprit naast hun hui kunnen bijna niet uit. Melden is zinloos. Er wordt gewoon niet op gereageerd. Er zijn veel te weinig parkeerplaatsen hier (of teveel auto’s). Mijn man is bezig met een invalidenparkeerlaats, maar daar zetten ze ook gewoon een auto neer als je weg bent. Ik zet hem nu voor de deur van de flat af en ga dan een parkeerplaats zoeken.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 22:21

Morrie schreef:
Hier in de straat is aan 2 kanten een stopverbod, er staan echter dag en nacht auto’s langs de stoep geparkeerd. Mensen met een oprit naast hun hui kunnen bijna niet uit. Melden is zinloos. Er wordt gewoon niet op gereageerd. Er zijn veel te weinig parkeerplaatsen hier (of teveel auto’s). Mijn man is bezig met een invalidenparkeerlaats, maar daar zetten ze ook gewoon een auto neer als je weg bent. Ik zet hem nu voor de deur van de flat af en ga dan een parkeerplaats zoeken.

Echt belachelijk. Vooral dat melden zinloos is, want dan hebben mensen er idd schijt aan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 23:36

Marocje schreef:
Beetje zelfde setting: vandaag ging ik op bezoek bij mijn ‘vader’. Die woont vlakbij het zkh, met grote parkeergarage waar je moet betalen. Dat willen mensen niet dus die parkeren in de wijken eromheen..

Ik kon gewoon nergens parkeren.. uiteindelijk een plek gevonden wat een stuk verder lopen was, maar daarvoor dus 20 minuten rondgereden.. was zo geïrriteerd!

Zeker toen ik terug kwam lopen en er net een plekje was bij het appartementencomplex van mijn ‘vader’ _O-

Maar echt hoor. Het is een bekend probleem en zelfs mensen die daar wonen kunnen vaak hun auto niet kwijt.

Ik heb in zo'n wijk gewoond in Nederland en als dan de winkels gesloten waren (dus auto's weg) ging iedereen zijn auto dichterbij huis zetten zodat we in de ochtend gelijk weg konden. Niet fijn maar het wende wel. Als er een keer een plekje was vlakbij het huis was dat heel fijn maar vaak echt wel 5 tot 15 minuten moeten lopen. Dit kwam omdat wij toen net de eerste straten waren waar geen betaald parkeren was. Dus massaal werd er door iedereen geparkeerd want koste niets. Begrijpelijk maar niet fijn.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 01:38

Ik had vanmiddag bijna een deur aan de bumper hangen. Stomme doos gooide ineens de deur open. Ik kon geen kant op want straat is daar niet zo breed. Ik stond net op tijd stil. Nog 3 cm over...

Verkeerd geparkeerde auto's is dagelijkse kost. Ze pleuren hem zo neer dat er net een auto langs kan; kom ik eraan met een bus... :wave:

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 01:46

Inderdaad zeg. Sommige mensen kijken echt niet uit als ze een deur openzwaaien. Ik fiets regelmatig langs rijen geparkeerde auto's op weg naar werk, ik ga er echt nog een keer eentje vol in mijn bakkes krijgen, let maar op. :j

En inderdaad, sommige mensen kunnen echt niet inparkeren... Parkeren is een vak, geen twee, okay?

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 06:15

Rennie89 schreef:
ista schreef:

Tenzij het parkeerplaatsen zijn of in een woonwijk is waar geparkeerd mag worden.

Dat klopt niet. In een woonwijk geldt gewoon de RVV, dus is parkeren binnen 5m van een kruising verboden (ja, en dat geldt natuurlijk alleen langs de rijbaan). Dus ook daar kans op een prent van €120,- voor fout parkeren.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 07:33

Marocje schreef:

Dat probleem hebben wij ook gehad de mensen van buitenaf kwamen hun auto bij ons in de wijk zetten
zodat ze daarna met het OV (Tram) de stad in konden gaan om te gaan shoppen of te gaan werken.

Wij konden nooit in de middag onze auto kwijt, en zelfs tijdens de Avond4Daagse konden we hem niet kwijt
en moesten we hem buiten de wijk parkeren waar we het niet kwijt konden want je mocht er maar 1-2 uur kwijt.

En sinds dat er blauwe zone is, nergens last van meer.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 09:22

Anne_GTI schreef:
Ik had vanmiddag bijna een deur aan de bumper hangen. Stomme doos gooide ineens de deur open. Ik kon geen kant op want straat is daar niet zo breed. Ik stond net op tijd stil. Nog 3 cm over...

Verkeerd geparkeerde auto's is dagelijkse kost. Ze pleuren hem zo neer dat er net een auto langs kan; kom ik eraan met een bus... :wave:

Gisteren reden mijn vriendin en ik langs de grote schoolbus (zoals in het open vervoer) die haar man paar uur later nodig had om kinderen te brengen maar huis. Ze heeft hem gebeld dat hij echt veel eerder moet komen want dat het maar de vraag was of hij die bus nog weg zou krijgen zo geblokkeerd stond hij door een ander busje := wat een idioot.....

In het buitenland wordt reclame gemaakt voor de "Dutch way to leave your car", dat is nl door met je rechterhand je deur te openen waardoor je automatisch naar achteren kijkt of er iets aankomt. Ik heb het zo ook geleerd.
Vriendin uit de UK liet me het artikel zien van paar maanden geleden. Dan schrik je toch wel een hoedje.