Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:17

_San87_ schreef:
Ik vind het schijtirritant dat de lockdown voortgezet wordt :).

Dat is denk ik niet unpopular :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:20

verootjoo schreef:
_San87_ schreef:
Ik vind het schijtirritant dat de lockdown voortgezet wordt :).

Het is wachten op de coronaridders die komen uitleggen dat het nodig is, dat iedereen zich eraan moet houden, dat je moet zien wat nog wel kan, enz enz enz :').

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:34

_San87_ schreef:
verootjoo schreef:

Het is wachten op de coronaridders die komen uitleggen dat het nodig is, dat iedereen zich eraan moet houden, dat je moet zien wat nog wel kan, enz enz enz :').

Dat zijn meestal de mensen die nog gewoon elke maand hun salaris gestort krijgen en daarnaast totaal geen inlevingsvermogen hebben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:36

_San87_ schreef:
verootjoo schreef:

Dat kan ook samen gaan; ik vind het wel nodig maar ook schijtirritant. Ik wil weer een normaal leven.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:49

Mag ik mij melden? :D

Ook ik begrijp de maatregelen, maar vindt het nu ontzettend irritant. Mijn autorijlessen zijn weer geannuleerd en ik kan niet meubels kopen voor mijn eerste appartement (ja, bestellen... Maar wat krijg je dan).

Tweede mening, paarden worden nu ontzettend veel als porselijnen poppetjes gehouden. Ze gaan, in de meeste gevallen, echt niet dood van een plukje ouder minder knapperig hooi, een dagje op stal als het niet anders kan, een dik uur op de afgesloten trailer op wedstrijd of een tik met de zweep als het te gevaarlijk wordt (bijv. steigeren als je ze wilt pakken).

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:52

Oja, ik vindt de titel 'nieuwe boeren' ongelukkig gekozen. Bij een nieuwe boer denk ik aan een veehouder met automatisch melksysteem, goede vloer in de stallen en topkwaliteit voer. Wat is het programma? Terug naar een oude boerderij, geen g/w/e en zelf alles maken zoals brood, een hek (van voorgezaagde planken) etc. Zo boeren nieuwe boeren niet :+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:01

Kookaburra schreef:
Oja, ik vindt de titel 'nieuwe boeren' ongelukkig gekozen. Bij een nieuwe boer denk ik aan een veehouder met automatisch melksysteem, goede vloer in de stallen en topkwaliteit voer. Wat is het programma? Terug naar een oude boerderij, geen g/w/e en zelf alles maken zoals brood, een hek (van voorgezaagde planken) etc. Zo boeren nieuwe boeren niet :+

Helemaal mee eens. Noem het dan 'Back to basic' ofzo maar dit programma heeft helemaal niks met boeren te maken en zeker niet met nieuwe. :D

Sheran

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:12

Heerlijk om even wat ongenuanceerde meningen te horen :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:19

Ik vind dat de groep 85+ als laatste aan de beurt zou moeten zijn voor vaccin. Geef het eerst eerst zorgmedewerkers, overige werkenden etc.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:56

enzino schreef:
Daar kan ik nog wel een stapje overheen:
Iedereen zonder kinderen is een egoïst, iedereen met één kind is een egoïst, iedereen met meer dan één kind is een egoïst. Simpelweg iedereen is een egoïst: we kopen spullen om ons zelf beter te voelen, doen dingen om ons beter te voelen, hebben wel of geen kinderen omdat we dat zelf willen, en doen zelfs giften en vrijwilligerswerk alleen maar om ons beter te voelen over onszelf.

We zetten zelfs andere mensen (die bijvoorbeeld meer dan 1 kind hebben) weg als egoïst alleen maar om ons beter over onszelf te voelen wat natuurlijk puur egoïstisch is (tegen andere schoppen om onszelf te verheffen).

Dan kan dit topic op slot. :+

Wat ik inderdaad heel storend vind is dat je alleen maar mag klagen over corona als je óf ziek bent, óf iemand verloren hebt, óf risico loopt.
Dat anderen dat toevallig niet hebben meegemaakt maar wél voor de bovenstaande groepen baan, inkomen, bedrijf, zekerheid, etc zijn kwijtgeraakt is blijkbaar niet erg.

"Maar jij bent tenminste gezond" en "jij hoeft je niet op te sluiten"

Ach natuurlijk, alles kwijtraken is helemaal niet erg. 8)7

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:02

verootjoo schreef:
_San87_ schreef:

Dat kan ook samen gaan; ik vind het wel nodig maar ook schijtirritant. Ik wil weer een normaal leven.

Ja klopt. Maar ik twijfel dus of het werkt. Je helpt er zoveel mensen mee de oliebol in :).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:09

Ik vind dat als de middelbare scholen open mogen de universiteiten dat ook mogen. Die mensen zijn volwassen en die kunnen gewoon afstand houden. Dat lukt pubers niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:10

enzino schreef:
Daar kan ik nog wel een stapje overheen:
Iedereen zonder kinderen is een egoïst, iedereen met één kind is een egoïst, iedereen met meer dan één kind is een egoïst. Simpelweg iedereen is een egoïst: we kopen spullen om ons zelf beter te voelen, doen dingen om ons beter te voelen, hebben wel of geen kinderen omdat we dat zelf willen, en doen zelfs giften en vrijwilligerswerk alleen maar om ons beter te voelen over onszelf.

We zetten zelfs andere mensen (die bijvoorbeeld meer dan 1 kind hebben) weg als egoïst alleen maar om ons beter over onszelf te voelen wat natuurlijk puur egoïstisch is (tegen andere schoppen om onszelf te verheffen).

Voor een topic over onpopulaire meningen is mijn reactie natuurlijk onpassend maar: ik ben het grondelijk met deze post eens :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:32

MarlindeRooz schreef:
Ik vind dat als de middelbare scholen open mogen de universiteiten dat ook mogen. Die mensen zijn volwassen en die kunnen gewoon afstand houden. Dat lukt pubers niet.

_/-\o_ al sinds maart niet meer mogen gaan.

- ik vind dat het afgelopen moet zijn met lockdown na lockdown omdat het niet werkt en het bedrijven naar de mallemoer werkt

- ik vind sommige mensen in de Corona topics onwijs proberen het braafste meisje van de klas uithangen en wanneer iemand een ‘misstap’ (of niet eens, maar in hun ogen) maakt wordt dat zo veroordeeld dat het bijna grappig is

- als vaccins niet de oplossing blijken te zijn, moeten we accepteren dat Corona erbij hoort, ik vind namelijk de 1.5 meter samenleving niet normaal

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:38

Ik moet nog altijd gniffelen als ik denk aan de bak ellende, geschreeuw en woede die een bokker over zich heen kreeg omdat ze met haar kind waar het niet goed mee ging even met de auto naar een afgelegen stukje strand wilde om uit te waaien. Volgens bokt is dat echt ongeveer de grootste corona zonde die bestaat: buiten je eigen dorp, op een doordeweekse dag over een leeg strand ademen, „zo komen we nooit van corona af“.

Mijn minder populaire mening: de grootste bijwerking van covid-19 is het grootschaals aantasten van de collectieve intelligentie.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:52

Jildau schreef:
_San87_ schreef:

Dat zijn meestal de mensen die nog gewoon elke maand hun salaris gestort krijgen en daarnaast totaal geen inlevingsvermogen hebben.

Met dat antwoord doe je eigenlijk exact hetzelfde als wat _San87_ aanklaagt. Mensen veroordelen en ervanuit gaan dat die mensen die nog maandelijks hun salaris gestort krijgen meestal geen reden tot klagen hebben.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:26

Ik vind avocado overrated en niet lekker....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:34

Ik vind het belachelijk dat als je als 30+ vrouw met maatje 34 door velen wordt gezien als 'hoopje botten'.

En dat vrouwen met een ongezond vetpercentage inmiddels als prachtig worden gezien.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:41

Gini schreef:
Jildau schreef:

Met dat antwoord doe je eigenlijk exact hetzelfde als wat _San87_ aanklaagt. Mensen veroordelen en ervanuit gaan dat die mensen die nog maandelijks hun salaris gestort krijgen meestal geen reden tot klagen hebben.

Zeker hebben ze reden tot klagen. Ik kan gewoon doorwerken en krijg ook maandelijks mijn salaris en ik klaag ook. Maar ik vind dat als je blijft roepen dat er een avondklok moet komen, de lockdowns strenger moeten en het allemaal de schuld van onszelf is je totaal geen inlevingsvermogen hebt. Dan snap je niet wat er allemaal gebeurt door een lockdown. Dat dat voor vele mensen heus niet zo simpel is als even paar weken Netflixen op de bank.

En ik kan me niet voorstellen dat je dit roept als jouw bedrijf failliet gaat en je je zorgen maakt over of je je kinderen nog te eten kan geven. Dus ik denk (en hoop eigenlijk) dat de mensen die dat roepen zulke zorgen niet hebben.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:30

- Filterkoffie is lekkerder dan koffie uit dure koffie-apparaten.

- Ananas hoort op pizza.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:04

Badeendje schreef:
- Filterkoffie is lekkerder dan koffie uit dure koffie-apparaten.

- Ananas hoort op pizza.

Neeee :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:22

Winged schreef:
Ik vind het belachelijk dat als je als 30+ vrouw met maatje 34 door velen wordt gezien als 'hoopje botten'.

En dat vrouwen met een ongezond vetpercentage inmiddels als prachtig worden gezien.

JA

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:29

Mars schreef:
Ik vind dat de groep 85+ als laatste aan de beurt zou moeten zijn voor vaccin. Geef het eerst eerst zorgmedewerkers, overige werkenden etc.

Hoe hard ook: eens.
Leuk om ouderen 'voorrang' te geven, maar als er niemand meer is om voor ze te zorgen gaat het alsnog hartstikke mis.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:32

Eatshay schreef:
Mars schreef:

Hoe hard ook: eens.
Leuk om ouderen 'voorrang' te geven, maar als er niemand meer is om voor ze te zorgen gaat het alsnog hartstikke mis.

Zeker de zelfstandig wonenden.... Mijn oma is 90, ziet behalve de verzorgers niemand. En ons soms voor het raam of in de tuin. Die komt met niemand in aanraking!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:33

Most unpopular opinion :D :
Ik geniet echt van de lockdown(s). Overal rust 8-)

Voor alle duidelijkheid, niet van alle ellende die eruit volgt en de schade wat het virus aanricht