[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:10

sureido schreef:
Whale schreef:
En als het goed is heb je een brandalarm die afgaat (als je die hebt en als die niet leeg is). Ik slaap overal doorheen, maar niet door dat ding.

Nou, ik ben de lichtste slaper ooit maar blijkbaar was ie laatst bij ons afgegaan om 5 uur ‘s nachts en ik heb dat echt helemaal niet meegekregen. :+

Maar het gaat er om dat je voor dat het vuur je raakt je al buiten bewustzijn bent door de rook en daarom de pijn niet voelt, dat heb ik ergens ooit gelezen (weet niet meer hoe of wat). Niet of je door je brandalarm heen slaapt of iets dergelijks.

Klopt, ik las in mijn link dat in 75% van de mensen die in huis verbranden ze al zijn overleden door de rookontwikkeling voordat het vuur ze bereikt.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 17:46

Captain schreef:
Ik heb een lijst gevonden (Engels).. Stonden dingen tussen waar ik helemaal niet aan dacht.
https://whatculture.com/offbeat/10-abso ... to-science

Wat ik wel opvallend vind, is dat de dodelijke injectie erin staat. Ik bedoel, er worden duizenden dieren per dag ingeslapen bij een dierenarts. Van muizen tot paarden. En bij een mens kunnen ze de juiste dosering niet vinden..? Daar zal toch zat literatuur over zijn?

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 17:48

Dan voor iedereen een tip: koop nooit een combi-melder.

Een rookmelder hang je aan het plafond.
Een koolmonoxide melder ongeveer op ademhoogte

Astrid_Brann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 18:01

Dat geven ze nou net aan, er is amper onderzoek gedaan naar welke doseringen "optimaal" zijn voor een mens. Er zijn ook geen richtlijnen voor wat de minimale doseringen moeten zijn. Imo redelijk een "disregard" voor de gevangenen

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 18:03

Astrid_Brann schreef:
Dat geven ze nou net aan, er is amper onderzoek gedaan naar welke doseringen "optimaal" zijn voor een mens. Er zijn ook geen richtlijnen voor wat de minimale doseringen moeten zijn. Imo redelijk een "disregard" voor de gevangenen

Ja dat las ik. Maar als je het wel weet voor een hond van 60 kilo, een schaap van 80 kilo of een chimpansee, dan is het toch een kleine moeite dat even om te rekenen? Zal wel niet alleen op gewicht gaan, maar er zijn toch genoeg proefdieren die op mensen lijken, waarvan gegevens bekend zijn?

Lijkt me eerder dat er geen prioriteit aan gegeven wordt bijna..

Astrid_Brann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 18:06

Het is niet zo simpel om te rekenen, dieren onderling zijn niet zomaar met elkaar te vergelijken. En je kan niet zomaar testen op mensen, daar zitten stricte richtlijnen aan dus zal ook in die gevallen te veel moeite kosten om het te kunnen opzetten (als de data nog niet beschikbaar zou zijn).

Dat bedoel ik ook inderdaad, het heeft zeker geen prio want die mensen moeten toch dood. Lekker makkelijk

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:03

sureido schreef:
Ik hoorde dat sterven in een huis dat brand meestal niet zo erg is omdat je meestal al buiten bewustzijn bent van de rook, maar geen idee of dit waar is. Vind het wel interessant!

Meeste stikken in hun slaap idd van de rook. Daarom zijn rookmelders zo belangrijk.

Edit las al dat dat werd gezegd.

Ik heb er maar :o 3 hangen en dan ook nog een vierde op temperatuur in de keuken. En een koolmonoxide meter meter boven de grond.

GeneralFlynn

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:48

Ik heb er geen.
Moet ik toch eens gaan halen... :o

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:54

Luxorvalkje schreef:
Dan voor iedereen een tip: koop nooit een combi-melder.

Een rookmelder hang je aan het plafond.
Een koolmonoxide melder ongeveer op ademhoogte

Een koolmonoxide-melder hang je op borsthoogte van het kleinste gezinslid. Koolmonoxide is namelijk vrij zwaar en zakt naar de bodem, hierdoor kan een volwassen persoon nergens last van hebben, maar een kind dus wel!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 20:16

Dus als je op de bank ligt tv kijken ofzi.. Kan die beter op die hoogte hangen. De koolmonoxide meter.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 20:21

Koolmonoxide is niet vrij zwaar, het is zelfs iets lichter dan lucht. Het wordt vaak met lucht vermengd door de luchtstromen en verspreidt zich zo door heel de kamer heen.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 20:26

Christiene schreef:
sureido schreef:

Ik heb er maar :o 3 hangen en dan ook nog een vierde op temperatuur in de keuken. En een koolmonoxide meter meter boven de grond.

Wij hebben er ook 3, op elke verdieping één. Weet eigenlijk niet of we een koolmonoxide meter hebben.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 20:29

Wij hebben er 1 in huis bij mijn ouders, en in het studentenhuis in elke ruimte. Dat is volgens mij verplicht in studentenhuizen. Wij hebben geen koolmonoxide melder trouwens.

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 21:45

Ailill schreef:
En ik maar denken dat Omayra al lang was besproken hier, niet dus.

Wat betreft die snowboard meneer, ik schoot afgelopen nacht wakker en kreeg dat beeld maar niet van mijn netvlies. Alleen, als ik het goed zeg, was het niet op de ME. Las het artikel begin dit jaar op kantoor, blijkbaar niet goed opgeslagen.

Was overigens echt een toffe foto :o

Heeft iemand een link van deze foto ? Ik kan m helaas niet vinden. Bedankt alvast

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 21:58

Iruss94 schreef:
Ailill schreef:
En ik maar denken dat Omayra al lang was besproken hier, niet dus.

Wat betreft die snowboard meneer, ik schoot afgelopen nacht wakker en kreeg dat beeld maar niet van mijn netvlies. Alleen, als ik het goed zeg, was het niet op de ME. Las het artikel begin dit jaar op kantoor, blijkbaar niet goed opgeslagen.

Was overigens echt een toffe foto :o

Heeft iemand een link van deze foto ? Ik kan m helaas niet vinden. Bedankt alvast

As most people that disappear on Everest are never seen again, the fact that Marco Siffredi’s body has never been found is hardly a shock.

Er zit wel een foto bij, maar dat is het moment dat hij naar beneden gaat.
Zijn lichaam is dus nooit gevonden.

https://images.app.goo.gl/NNThEc8C4AJKcXBw6

Vind nu wel een andere foto, maar betwijfel of hij hier dood is.

(Zitten wel andere lichamen tussen, vooral die eerste is vreemd)

https://travel.tribunnews.com/2018/02/1 ... i?page=all

The Ghost Snowboarded on Everest
This French Snowboarder wanted was the first man to successfully snowboard down the Everest in 2001. But that was not enough for him because he didn’t consider that face, the true face of Everest. He wanted to snowboard down the Hornbein Coulier. His name was Marco Siffredi, and he tried to achieve his primary goal in 2002. That eventually led him to his death.

However, the spooky thing about this is that when Sherpas were busy packing their stuff at Camp III, they all noticed solitary figure rise high on the mountain and snowboarding down the North Col. There were no reports of climbers at that time, and when they went up there, there were no tracks in the snow. Some believe that Marco is still snowboarding down the Everest.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 01:01

Waarom worden executies hier gedaan zoals euthanasie? Overdosis morfine of zo'n drankje waar je van inslaapt.
Dar schijnt meestal heel rustig te gaan. (al vind ik dat sommige ter dood veroordeelden best even mogen lijden)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 01:01

Nu moet en zal ik die snowboarder vinden ook. Was geloof ik een paars/blauw pak, en hij ging van links naar rechts de berg af.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar er staat op YouTube een opname van een dodelijke injectie bij een meneer.

Beelden zijn niet prettig :n

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 01:03

Rivendell schreef:
Waarom worden executies hier gedaan zoals euthanasie? Overdosis morfine of zo'n drankje waar je van inslaapt.
Dar schijnt meestal heel rustig te gaan. (al vind ik dat sommige ter dood veroordeelden best even mogen lijden)
Klopt, dat snap ik ook niet helemaal. Het is, geloof ik, zelfs zo dat een bewaker (via een lang/extern infuus) de injecties geeft.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 01:11

Bizar. Daar zou je toch minstens een medicus voor vragen. Al zou ik het weigeren. Hippocratische eed.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 01:12

Avalanche81 schreef:
Bizar. Daar zou je toch minstens een medicus voor vragen. Al zou ik het weigeren. Hippocratische eed.

Misschien is dat inderdaad wel het probleem

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 01:16

Ik kijk het, zo vlak voor het slapen, nog eens terug. Is in bijzijn van een, denk ik, arts. Maar daadwerkelijk toedienen een bewaker.

En ergens wil ik roepen: Only in the USA. Maar ik gok dat het in andere landen nog veel heftiger kan.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 01:17

Ailill schreef:
Ik kijk het, zo vlak voor het slapen, nog eens terug. Is in bijzijn van een, denk ik, arts. Maar daadwerkelijk toedienen een bewaker.

En ergens wil ik roepen: Only in the USA. Maar ik gok dat het in andere landen nog veel heftiger kan.

Ik hoop van niet, vrees van wel

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 01:19

En ik maar klagen over Nederland en Ierland :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 01:23

Ailill schreef:
En ik maar klagen over Nederland en Ierland :')

Brave puppylandjes wonen we in :))

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 05:38

Ik denk eerlijk gezegd dat ze ook wel mensen willen laten lijden. Anders kom je ook niet op het idee van een elektrische stoel. Dan zet je iemand tegen de muur en schiet je. Ze zijn daar zo pro wapens, dat dat geen probleem moet zijn.

Maar goed, ze laten toch ook slachtoffers kijken? Alles voor de show..