[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 11:23

Nou idd.. ik neem aan dat je al vrij snel wel duidelijk bent over een kinderwens of gebrek daaraan. Wel handig punt om op 1 lijn te zitten. Als meneer dan spontaan wel wil, kan die dat geluk mooi bij een ander gaan zoeken.

Ik was met date 1 al heel duidelijk dat ik koters helemaal niks vindt. Vriendlief was van de "als jij niet hoeft, dan hoeft het voor mij ook niet" ... ondertussen is het "ja dag daar begin ik sowieso niet aan". Die had er nooit bij stil gestaan dat geen koters nemen ook een optie is.

sanso

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 11:24

Hij zou het maar een prima idee vinden.. wat had je dan gedaan?
Ik bedoel, je hebt nu immers een kind dus ‘even’ uit elkaar gaan gaat nu niet meer zo makkelijk. Rest van je leven onder druk gezet leven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 11:30

Dat is uiteraard heel uitgebreid besproken op voorhand nog voor er uberhaupt sprake was van beginnen aan een kind. Dus wij zaten op dat punt echt wel al op 1 lijn. En tja, dan is het een kwestie van vertrouwen hebben in elkaar dat gemaakte afspraken ook gewoon blijven bestaan. Je kunt zo alles uitkauwen. Je koopt samen een huis maar wat als hij vreemd gaat. Wat doe je dan want ja, je hebt samen dat huis en blijft verder met een rest schuld achter voor de rest van jou leven. Tja, wat doe je dan? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 11:32

Tja maar dat is een rest schuld waar je beide mee zit.. een kind blijft meestal de moeder mee opgescheept zitten als het fout gaat. Toch knap banketstaaf als die moeder het kind eigenlijk liever niet had gewild, maar genomen heeft omdat vader zo graag wilde.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 11:39

Ook dat laat zich afspreken.
Dat veel moeders vinden dat zij het kind bij zich moeten houden betekend niet dat dit perse moet.
Bij vrienden van mijn broer zijn ze met de vader mee gegaan.
Ik veel gevallen zijn er kinderen omdat de vrouw dat gewoon wilde en het niet eens echt met de man overlegd heeft.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 14-04-19 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 11:39

Gaan we deze discussie alsjeblief niet opnieuw beginnen? Mijn keuze is ondertussen al 3 maal ruim uitgekauwd hier :D Ik ben er gelukkig mee en dat lijkt mij het belangrijkste :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 11:46

Ik doelde gewoon op die van de 4 koters.. misschien wat duidelijker moeten wezen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 11:51

Mijn excuses dan :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 11:59

Die van de 4 koters is een zus van een goede vriendin van me... ik begrijp daar dus ook werkelijk niks van nee :n Ik ken haar verder niet echt, maar was wel echt verbaasd, hoe kun je dat nou doen? Dan denk je dus echt niet na he?
Al denk ik wel dat het vaker voor komt dan je in de gaten hebt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:46

Ik vind het echt dom gemekker achteraf.. Een beetje zoals bij help mijn man is klusser. Jaaaren laat je het ook zelf gebeuren en dan ineens gaan lopen janken in zo'n tv programma. Heb ik dus echt niks mee :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:07

Ik zie dan vaak echt zat dingen die je als vrouw ook gerust kunt doen. Maar blijkbaar kunnen juist die vrouwen dat totaal niet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:08

DeMolenhoek schreef:
Ik zie dan vaak echt zat dingen die je als vrouw ook gerust kunt doen. Maar blijkbaar kunnen juist die vrouwen dat totaal niet :+

Er was toen een vrouw die kon helemaal niks, ook niet werken.. Huis was echt goor. Maar dagelijks de stallen uitmesten bij dr moeder kon ze wel :')

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:10

Manlief een ultimatum geven: of hij doet de klussen in de komende maand, of ik neem een professionele klusser in de arm. Ten koste van zijn wintersport met vrienden, oldtimer of wat dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:12

Das bij die 4 kinderen geen optie meer :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:22

Dammie schreef:
Manlief een ultimatum geven: of hij doet de klussen in de komende maand, of ik neem een professionele klusser in de arm. Ten koste van zijn wintersport met vrienden, oldtimer of wat dan ook.

Wat dacht je van gewoon meeklussen?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:33

Ik heb twee linkerhanden.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:37

Ik ken mijn wederhelft goed genoeg om van tevoren aan de rem te trekken als hij ooit besluit dat er een klusauto of klushuis moet komen :Y)
Ik ben al geen geweldige klusser, maar hij nog minder.
Gelukkig weet hij dat zelf ook wel, hij blijft altijd overal netjes af en belt gewoon de garage / woningbouw / ander soort monteur.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:38

watchthesky schreef:
Ik ken ook iemand waarvan haar kind miracle heet, maar dan verkeerd gespeld... :+

Als ouders dan hun kind Vunzbak zouden noemen zit er tenminste nog een kern van waarheid in :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:39

Dammie schreef:

Ik ook, maar ik ben linkshandig :')

Serieus, zo ingewikkeld is het allemaal niet. Ik erger me bij dat programma ook altijd aan die zeurende vrouwen die zelf geen handen uit de mouwen steken.
Als je niet handig bent moet je geen klushuis kopen...

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:49

Achterom, mee eens hoor.
Doe het zelf of besteed het uit, maar zeur niet.
Veel van de vrouwen uit Mijn man is klusser zouden meer aan een cursus assertiviteit hebben dan aan een klusbedrijf.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:57

Een klushuis kopen is een aanslag op je vrije tijd en daarmee op je relatie.
Als je daar van te voren niet duidelijk over spreekt en afspraken over maakt is dat net zo dom als kinderen nemen zonder goed overleg.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:18

Mn moeder moest van de week helpen met het zogenaamde "babycafé" (bijeenkomt voor jonge ouders met tips en tricks, georganiseerd vanuit de plaatselijke bieb)
Gaat ze me allemaal foto's sturen van baby's omdat ze ze zo schattig vind, wetende dat ik echt níks met baby's heb :')
Thanks mam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:20

Oh de horror :')

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:32

Hou jij niet toevallig heel erg van iets waar je moeder niet van houdt Laurora? Tarantula’s of zo...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 15:03

Achterom schreef:
Dammie schreef:

Ik ook, maar ik ben linkshandig :')

Serieus, zo ingewikkeld is het allemaal niet. Ik erger me bij dat programma ook altijd aan die zeurende vrouwen die zelf geen handen uit de mouwen steken.
Als je niet handig bent moet je geen klushuis kopen...

Eens en ik vond die programma’s ook nooit echt een reclame voor t vrouwelijk ras zegmaar :=