Waarom ben jij blij vandaag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 09:21

Yes met een beetje mazzel laatste keer waterbak van de kippen ontdooien. *\o/*

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Waarom ben jij blij vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 09:23

Vandaag voor mijn werk lekker een stukje rijden. Zin in, even mijn zinnen verzetten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 10:08

Vandaag m'n vriend z'n cadeau geven voor valentijn. Benieuwd hoe hij reageert, de voorpret is al leuk! :))

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:20

Ik ben goedgekeurd en mag een hondje uitkiezen!!! :D :D :D :D

Castilja schreef:
Ik heb me ingeschreven om gastgezin (in m'n eentje hihi) te zijn voor een asielhondje uit Roemenië/Moldavië. Ik vang ze in Nederland dan thuis op totdat ze geadopteerd worden. Hoop zo dat het doorgaat! Wil al enorm lang een puppy en in mijn huidige situatie zou dat helemaal goed gaan, maar ik kan niet in de toekomst kijken en dat weerhoudt me toch enigszins van een volledige aanschaf. Deze tussenoptie is perfect. Duim voor me guys :))

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:47

Castilja schreef:
Ik ben goedgekeurd en mag een hondje uitkiezen!!! :D :D :D :D

Castilja schreef:
Ik heb me ingeschreven om gastgezin (in m'n eentje hihi) te zijn voor een asielhondje uit Roemenië/Moldavië. Ik vang ze in Nederland dan thuis op totdat ze geadopteerd worden. Hoop zo dat het doorgaat! Wil al enorm lang een puppy en in mijn huidige situatie zou dat helemaal goed gaan, maar ik kan niet in de toekomst kijken en dat weerhoudt me toch enigszins van een volledige aanschaf. Deze tussenoptie is perfect. Duim voor me guys :))

Ik wil niet vervelend doen, en vind het absoluut leuk voor je. Maar heb je er niet aan gedacht om gewoon Nederlands gastgezin te zijn? Hier zijn ook veel stichtingen die pups/jonge honden hebben voor gastgezinnen. Ipv nóg meer honden uit het buitenland hierheen halen? :x

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 12:57

Daar heb ik niet aan gedacht nee, simpelweg omdat een vriendin bekend was met de stichting en me tipte. Misschien een goede voor de volgende keer. Als je zo denkt zou je je verantwoordelijk moeten voelen voor het redden van alle honden ter wereld, ik het fantastisch dat ik een hondje een koude winter van -30 in een koud hok buiten kan besparen.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 13:14

Castilja schreef:
Daar heb ik niet aan gedacht nee, simpelweg omdat een vriendin bekend was met de stichting en me tipte. Misschien een goede voor de volgende keer. Als je zo denkt zou je je verantwoordelijk moeten voelen voor het redden van alle honden ter wereld, ik het fantastisch dat ik een hondje een koude winter van -30 in een koud hok buiten kan besparen.

Zou ik de volgende keer zeker eens over nadenken. Naar Nederland halen is niet de oplossing, probleem moet worden aangepakt bij de bron..

Ik heb ook een hondje die afgedankt was en maar ingeslapen moest worden, zijn ontzettend dankbare hondjes, die na verloop van tijd prima in een ander gezin zouden gedijen.

Helaas zitten de opvangen hier ook kotsvol, en COVID gaat hier straks nog een schepje boven op doen. Vandaar mijn reactie.

Maar je helpt in ieder geval! :D
Ga je vast veel plezier van hebben :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 13:18

Het hondje blijft naar verwachting niet al te lang bij me en het concept past goed bij me, dus ik oriënteer me gewoon verder. Ik zal de optie in gedachten houden voor de volgende keer. :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 13:28

DiscoDipp schreef:
Castilja schreef:

Zou ik de volgende keer zeker eens over nadenken. Naar Nederland halen is niet de oplossing, probleem moet worden aangepakt bij de bron..

Ik heb ook een hondje die afgedankt was en maar ingeslapen moest worden, zijn ontzettend dankbare hondjes, die na verloop van tijd prima in een ander gezin zouden gedijen.

Helaas zitten de opvangen hier ook kotsvol, en COVID gaat hier straks nog een schepje boven op doen. Vandaar mijn reactie.

Maar je helpt in ieder geval! :D
Ga je vast veel plezier van hebben :)

Er is hier een veel kleiner aantal honden dan in welk van dit soort buitenlandhonden-land dan ook. In Nederland zitten, alle asiels bij elkaar, er gemiddeld zo'n 450 honden in het asiel. In het buitenland zijn asiels van 200-400 honden niet bepaald een zeldzaamheid en worden vaak binnen maximaal 6 weken na binnenkomst de honden ingeslapen omdat ze vol zitten.

Vol is dus een relatief begrip. Een asiel dat vol zit met 8 honden is geen vol asiel, dat is een zeer klein asiel. Maar dat is in Nederland wel de norm. We hebben een groot tekort aan herplaatsers en spelen daarmee de broodfok in de hand.

Ook is het zo dat in de meeste gevallen organisaties die in het buitenland honden uit asiels haalt, van de inkomsten en donaties ter plaatse ook voorlichting geeft en straathonden steriliseert/castreert. Ook zie je dat het feit dat wij zichtbaar geven om hondenlevens waar we niet eens vagelijk mee te maken hebben, daar meer bewustwording creërt dat het levens zijn die het waard zijn, in plaats van ongedierte. Hierdoor is het effect daar veel groter dan enkel de verwijderde dieren, die voor de bevolking daar geen verschil maken (dood of geëxporteerd maakt utieindelijk niet uit, weg is weg).

Jonge honden (3-6 maanden) zitten er in Nederlandse asiels en opvangcentra nauwelijks, ze zijn namelijk vaak weg voordat ze op de website belanden. Uitgezonderd zijn pitbull-achtigen en poolhonden, maar die worden dan ook niet geïmporteerd. Kleine hondjes, gematigde herders, retriever-kruisingen en windhonden zijn in Nederlandse asiels een zeldzaamheid. Het is echter wel de groep die het gemakkelijkst te plaatsen is en in het buitenland ruimschoots voorradig is.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 13:44

Maar dan mogen we er gewoon trots op zijn dat er "slechts" 450 honden ongeveer in het asiel zitten in Nederland.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 14:30

Dat het gelukt is om een waterleiding te maken voor een vaatwasser *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 23:04

<3 Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 12:52

Wat een mooie foto's hier boven! <3

Ik ben blij met mijn geweldige brave paard. <3 Gisteren foto's gemaakt met de [***], het is zo'n ongelofelijke goedzak. En ook nog even met de hond die het helemaal geweldig vind het halstertouw vast te 'houden'. Wat een toppaard.. <3

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 14:56

Oh hoe leuk <3

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 16:26

Een heerlijke wandeling gemaakt <3 Afbeelding

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 16:47

Blij omdat ik in een ander topic zulke super vriendelijke en behulpzame reacties krijg! Echt, bokt is top!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 16:48

Dat het weer boven 0 is buiten *\o/*

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 16:49

Afbeelding

Afbeelding

Omdat mijn 27-jarige oma zo blij was <3

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 17:49

Dat m’n zelfgemaakte croissantjes zo goed gelukt waren en ik er een hoop mensen blij mee heb gemaakt.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 22:46

Zojuist mijn eerste cijfer gekregen van m'n nieuwe studie. 9.5 *\o/*

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 23:04

Nog even met mijn bakbeest ( :') ) geragd door de laatste sneeuw <3

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 23:07

Eerste werkdag terug bij mijn bijbaan na een pauze van 20 weken (stage gelopen). Het voelde als vanouds, ook al zijn mijn werkzaamheden door Covid-19 natuurlijk wel anders.

En, met de auto gereden! Ik vind autorijden met deze weersomstandigheden best spannend, maar het ging eigenlijk heel goed!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 23:08

Hondje uit Roemenië komt aanstaande zaterdag al aan, kreeg even wat foto's doorgestuurd. Smelt nog net niet weg <3 <3 <3

Netjes van je cijfer Winsel!!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 23:37

Beste Valentijnsdag ooit met vriendje. <3

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 00:31

Volgens mij het ik die rotsubsidie bij mijn werk nu helemaal uitgezocht. Net had ik geen verschil meer :D Het kostte mij even mijn zondagavond, maar dat nemen we van de zomer wel op!