Homesteading/zelfvoorzienend leven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 23:02

Eindelijk raszuivere sussex rood porselein kuikens. Droom die uitkomt. Heb er alleen ook 2 haantjes bij, maar ga voor de ene een goed huis zoeken. <3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:07

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<3
En totaal niet brutaal hoor. _O-

BarbaraNova

Re: Homesteading/zelfvoorzienend leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:15

Geweldig! Ik heb nu cochin krielen, vindt ik ook zo schattig. De haan is alleen rasloos en zwart, dus heel benieuwd wat daar uit gaan komen...niet ideaal maar ja.
Net een duifje gevonden, graatmager, dus kijken of ik hem na werk kan dwangvoeren, hij zit nu in stal met wat voer, maar denk dat ik hem moet dwangvoeren straks

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:21

Ik trouwens net en maar denken waarom zijn ze zo druk en maken ze zoveel herrie. Hadden ze voerbak vol met hennepvezel gegooid dus volgens hun idee hadden ze niks te eten. :+

Jongste kat vind ze doodeng en regelrechte aliens. _O-

Duifje opvangen zou hier geen optie zijn, want die gaat met oudste kat niet zeker zijn van zijn leven. :o Zeker niet na dat incident dat de oudste een keer een duif te pakken heeft gehad en ik bloedbad op balkon had. :=

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-21 13:25

Wat groeien de kuikens hard Marcella! Hier hebben we komend weekend de eerste uitkomst :).

Wat een raar gedoe met die verkoper Moestuin. Ondertussen wel contact weten te leggen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:33

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mijn eigen vuilnisbak kuikens die 2/3 week jonger zijn. Heb er ook 3 verkocht en nu de rest nog. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:04

BarbaraNova schreef:
Geweldig! Ik heb nu cochin krielen, vindt ik ook zo schattig. De haan is alleen rasloos en zwart, dus heel benieuwd wat daar uit gaan komen...niet ideaal maar ja.
Net een duifje gevonden, graatmager, dus kijken of ik hem na werk kan dwangvoeren, hij zit nu in stal met wat voer, maar denk dat ik hem moet dwangvoeren straks

Succes met het duifje!

Wat zijn ze mooi Marcella!

Moonfight: Hij zegt te leveren maar dat hij de factuur nog moet 'bekijken'. Ben benieuwd :+

Ik ben net het lam aan het versnijden. 5,5 kilo. Vind dat zo slecht nog niet voor een ooilam van 5 weken oud.
Hier net iemand die een geslacht lam had besteld en heeft afgezegd want hij had een plekje gevonden waar hij ze aan €11 de kilo kon krijgen. Ja doei, haal het daar dan maar lekker :') Aan die prijs leg ik er op toe, dan verkoop ik ze nog liever op 3 maand levend. Die persoon is overigens mijn vader, gierige pin :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:10

Goh zou mijn vader kunnen zijn. :=

Hier trouwens een klein beetje ruzie, want ik moet de beesten en moestuin maar opruimen. |o

Dacht dat even niet aangezien het mijn leven is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:17

Haha, mijn ouders zijn een never ending story :') _O- Hij was blijkbaar in het idee dat hij wel even een bbq mocht doen op onze trouw in mei. Toen mijn vriend zei dat dat 1. niet mocht en 2. dat wij wat anders in gedachten hadden was mijn pa zijn antwoord dat mijn vriend mij geen mooie dag gunde omdat hij geen bbq mag komen doen :') Mijn vriend zijn antwoord was dat mijn dag pas echt mooi ging zijn als bepaalde personen gewoon niet kwamen opdagen _O- Haha, maar best dat ik er niet bij was want ging in mijn broek plassen van het lachen denk ik _O-

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:53

5,5 kg aan de haak of versneden en wel? Klinkt als een mooie opbrengst voor die leeftijd.

Leuk joh, zulke ouders ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:58

Versneden :j

Je went eraan :+

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:03

Haha, ik geloof je graag.

Mooie opbrengst voor versneden gewicht.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:28

Ja ouders zijn heel leuk (soms). :')

Super mooi gewicht voor versneden. :j

O wat zal ik blij zijn als de sussex kuikens naar buiten kunnen. :') Moet ook nog even kijken hoe ik het ga doen, want wil nog niet direct van de leggende kippen af aangezien het nog een hele tijd gaat duren voor deze leggen.

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:30

Hoi, ik lees al een hele poos mee maar nu is het eindelijk zo ver! Ik ben verhuisd en in plaats van alleen een paar bakken heb ik nu ruimte voor een bescheiden moestuin.

Waar bestellen jullie online zaden? Ik ging voorheen gewoon langs de winkel maar dat is nu wat lastig geworden :+

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:35

Lidl heeft zaden staan sinds vandaag.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:26

tamary schreef:
Lidl heeft zaden staan sinds vandaag.

Bedankt voor de tip!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:36

Suzann3 schreef:
Hoi, ik lees al een hele poos mee maar nu is het eindelijk zo ver! Ik ben verhuisd en in plaats van alleen een paar bakken heb ik nu ruimte voor een bescheiden moestuin.

Waar bestellen jullie online zaden? Ik ging voorheen gewoon langs de winkel maar dat is nu wat lastig geworden :+

Zaden en zo :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:55

Zaden en zo, vreeken

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:57

Van der Wal zaden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:18

Vreekens, duurt even, maar erg tevreden over de kwaliteit (en ruime keuze).

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:53

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:56

En van het weekend heerlijke temperaturen erbij. *\o/* <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:13

Wat leuk Solleke!

De eerste van de 7 konijnen is bevallen. Mooi nestje van 11. Moeder is mijn kleinste konijn maar echt mijn topmoeder. Is haar 4de nest en ze doet het altijd gewoon super goed!

Gisteren nog een lam geboren maar was echt een zeer zware bevalling. Dierenarts is er moeten bijkomen want mijn armen waren te dik om ver genoeg te geraken. Hoofd lag naar achteren weg en nog eens met een draai erin. Touw rond het hoofd nodig, touw rond de poten nodig en dan hebben wij nog 20 minuten met 2 nodig gehad. Lam stond vrij snel in de benen maar is zo zwak. Zo doodop. Ze probeert te drinken maar dat gaat echt moeizaam omdat alles flink beurs is. Na 3 keer proberen valt ze gewoon in slaap waar ze staat. Momenteel melken we de moeder en sonderen wij haar want ook aan de fles kost haar heel veel energie en is ze direct doodop. Maar moeder doet het super, geeft super melk. Ze is bijgekomen ten opzichte van gisteren dus ik denk dat ze met wat tijd het wel haalt.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 21:32

Wat super van de konijnen! Wat voor ras is moeders? Jammer dat het lam niet echt opstart... hopelijk trekt dat bij!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:46

Hopelijk wordt lam gauw sterker!

Ik heb vandaag mijn eerste ei van de Bielefelders gehad. Deze kippen zijn iets van 3 jaar oud nu. Ben benieuwd of de andere drie gaan leggen en wanneer.
De Maransen (~1 jaar) leggen nog steeds. Twee nooit gestopt en één heeft een pauze gehad. Met de sneeuw waren ze even van de leg.
We hebben meer eieren dan we op kunnen, maar ik blijf het zo leuk vinden om ze te rapen.