Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 16:56

HTM schreef:
Ik heb antwoord gekregen 8-)

Kreeg terug:

Kan geen geld overmaken

:(:)

Dus denk idd een klein kind, wel raar want er staat onder de mail
Verstuurd vanaf mijn iPhone

Maar ja, daar lopen kids van 8 jaar al mee volgens mij.

Idd, die hebben ze al jonger hahaha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:01

Argh, lichtelijk frustrerend altijd, mensen die iets willen hebben maar er niet voor kunnen betalen om welke reden dan ook :P

Dat is inderdaad erg vervelend...klanten die ineens dingen anders willen / doen die je weer recht moet zetten in je boekhouding...dat is ook 1 van de redenen dat ik geen iDeal heb, dan kun je behalve het aanpassen van de bestellingen, ook nog eens gaan klooien met betalingen, daar zit ik al helemaal niet op te wachten dat dat een ongeregeld zooitje wordt :=

Over Marktplaats gesproken....ik zit een beetje te twijfelen.

Ik heb al een paar jaar een huis in Oostvoorne te koop staan, superleuk huis maar door luxe verbouwing helaas nog maar 2 slaapkamers, ik denk dat dat mensen een beetje tegenhoudt.

Heb het gelukkig al bijna de hele tijd goed kunnen verhuren aan werknemers op de 2e Maasvlakte, maar nu staat het sinds een paar weken leeg en is er nog geen nieuwe huurder in zicht vanwege de vakantietijd :=

Ik ga er dus even vanuit dat mijn huis nog wel een paar weken leeg zal staan, dat is ook zonde op zich...zou het dan geen idee zijn om het voor losse weekjes te verhuren voor mensen die lekker even naar Oostvoorne op vakantie willen?

Lijkt me op zich wel een leuk idee maar aan de andere kant, kan ik elke keer na een week puin gaan ruimen zeker :P

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:07

mmm , het ligt eraan of je zin eraan hebt om elke keer minimaal 2 uur te poetsen.
en het je waard is dat evt. spullen kappot kunnen gaan ( en dat de schadevergoeding niet makkelijk meer te innen is helaas :n
asl je het wilt doen zou ik wel met een borg werken :j )

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:29

Er zijn er zoveel die vakantiehuisjes verhuren toch, waarom zou jij jouw huis niet kunnen verhuren aan vakantiegangers? Gewoon met borg en de "regeltjes" die voor vakantiehuisjes gelden. Vakantiehuisjes worden ook niet altijd "toegetakeld". Tis wel weer even wat geld... daar zou ik een paar uur voor poetsen voor over hebben hoor! (of een schoonmaakster 20 euro geven ;) )

kiki1976, je verkoopt van die extra wielen voor je kruiwagen. Ik begrijp dat het niet meer zwaar is, maar komt je kruiwagen daardoor vooraan niet hoger te staan, dus dat er minder in kan? En kun je met die wielen nog wel zo makkelijk je kruiwagen leegkiepen?

romyloverrr

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 17:36

het zin inderdaad de uitzonderingen , maar het komt wel voor , daar moet je wel even bij stilstaan.
een paar weken geleden bijvoorbeeld is een elektrische kookplaat van nog geen 2 maanden
kapot gegaan ( barst erin ) schade : 350 euro , naar het geld konden we fluiten : het
was al voor hun er kwamen :j ja hoor :j

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 18:13

@Pmarena,
In ons geval maakt het niet of het wel of niet betaald is met ideal, het programma van de webwinkel telt automatisch door met de factuurnummers.
Ik zou het gewoon proberen of je het kan verhuren. Tenminste als je het ziet zitten (en de tijd hebt) om daar iedere keer als de gasten weg gaan te gaan controleren en schoonmaken

@GC
Die extra wieltjes bevestig je alleen aan de achterkant en je hebt speling hoe hoog je de plaatst, in de goede positie zou de voorkant niet omhoog moeten komen.
Ook met legen (naar voren omkiepen) zou je er geen hinder van moeten hebben omdat het aan de achterkant zit. Het enigste waar je misschien wel even om moet denken is dat je er niet met je armen tegenaan stoot.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 18:43

Dus ze zijn niet zwaar, waardoor het kiepen juist zwaarder wordt? En ik zou toch ergens goed de "positie" van die wieltjes willen zien, want inderdaad, kan het zijn dat je die wieltjes in je giechel krijgt :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:07

Afbeelding

Heb je hier iets aan ?

Ik heb ze overigens ook gehad ooit ( niet gekocht uiteraard, maar zelf gemaakt ;) ) en vond het niet handig, pak ook altijd met leegkiepen die beugels vast en dan zitten ze dus inderdaad knap in de weg :o

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:07

Ik meld even mijn positieve ervaring op Marktplaats :D Maandagmiddag gemaild voor een bit dat te koop stond. Dezelfde avond nog antwoord dat ik het over kon nemen voor die en die prijs. Dinsdag gelijk het geld overgemaakt en woensdagochtend kreeg ik bericht dat het bit op de post was. Is vandaag inderdaad binnengekomen. Keurig 'opgevouwen' vastgeplakt in een stevig stuk karton en dat weer ingepakt in zo'n stevige kartonnen envelop zeg maar. Bit ziet er nog perfect uit :D Gelijk even een blije mail terug gestuurd!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 19:43

Zulke dingen gebeuren gelukkig ook nog, dat het heel goed gaat :D

pmarena, ik zou er niet aan moeten denken om me huis zo te verhuren.... :o Maar dat moet uiteraard een ieder voor zich weten! (ken helaas een paar zeer vervelende ervaringen van mensen die hun huis tijdelijk verhuurd hebben, maar dat waren dan geen vakantie gangers, misschien dat dat scheelt?!)
Weet niet of dat bij jullie ook aan de orde is, maar hier zijn veel makkelaars die huizen te huur vragen voor mensen die hun huis verkocht hebben, maar nog geen ander huis hebben. Weet niet precies hoe dat allemaal in z'n werk gaat, maar dat zou me dan weer een stuk 'veiliger' lijken!?

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 21:53

Een vriendin van me verhuurde haar nog niet verkochte huis aan toeristen. Nooit problemen gehad gelukkig. Ze vroeg wel borg en er stonden geen dure dingen ( oude fornuis en magnetron enzo)

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:05

Ouders van een kennis hebben hun huurder opgezegd omdat kennis erin ging wonen.
Dag van sleuteloverdracht bleek volledige keuken eruit gesloopt, verlichting gejat en er zat zelfs een gat in een binnendeur (duidelijk karatetrap gehad, hadden ze een poster over dat gat gehangen). Hoe triest kan je zijn!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:12

Ik zou het wel overwegen, lijkt me een goede tussenoplossing. Ik zou idd wel een soort van "vakantiehuisjes contract" opstellen, met een borg die mensen moeten betalen en een bedrag voor de eindschoonmaak. Die krijg ik namelijk ook altijd als ik een huisje heb gehuurd. Van dat geld kan je dan mooi iemand schoon laten maken (ik weet uit betrouwbare bron dat een schoonmaakster in deze regio gemiddeld zo'n €12,50 per uur krijgt).

Edit: Ik had net ook weer zo'n lekker reactie... Iemand die voor een prikkie mijn LACK kastje van Ikea wou hebben. Naja, prima, maar ik wou er eigenlijk het dubbele voor hebben, dus wou ik voor de gulden middenweg gaan. Vervolgens krijg ik een mail:

"Hallo,

Ik wil om 13:00u de kastje komen halen.
Stuur A.U.B. adres!

Naam"

WTF?! Ik heb even een mailtje gestuurd of hij überhaupt akkoord ging met mijn tegenvoorstel en dat hij wel om 13:00u mocht komen, maar dat hij dan wel stipt op tijd moest zijn, omdat hij anders voor een gesloten deur zou staan. Het mailtje terug was al een heel stuk netter. Ik hou er echt niet van als mensen via de mail commanderen...

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:32

volledige zinnen maken is er ook niet bij zo te zien....

als ik graag iets snel wil halen dan bel ik soms ook gewoon even dan kun je net ff wat makkelijker afspraken maken

zo was ik laatst opzoek naar een mooi groot hoekburo, stond een mooie van de IKEA in de buurt te koop, dat ding kost bij IKEA 300 euro en die mensen vroegen 50 euro dus heb ook niet afgedingd, even gebeld en kon hem gelijk komen halen, erg fijn, buro stond klaar in de garage, netjes gedemonteerd schroeven in een zakje enzo. en buro zelf was echt in super staat dus helemaal blij met mijn koopje *\o/*

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 11:49

Mensen zijn zooooo vermoeiend soms.

Op het moment kan er alleen opgehaald worden (of geruild).

Dit staat luid en duidelijk in de advertenties (2 keer met hoofdletters en bij verzendmethode).

Bieden mensen, ga je akkoord en vraag je wanneer ze het komen halen.

Mailen ze terug: Ik kan het niet halen woon aan de andere kant van NL, dus het moet verzonden worden -O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:06

Dat is inderdaad vervelend, maar ik vraag dat toch ook weleens, hoor, ondanks dat het bij de advertentie staat :o
Maar dan wel netjes vooraf in een mailtje en ik bied niet voordat ik weet dat het verzonden kan worden :j

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:08

als erbij staat ''ophalen'' maar niet in de advertentie vraag ik het ook wel eens :j
met erbij ''zoja , dan bied ik ....euro incl. verzenden ! ''
vaak willen mensen het dan toch wel verzenden :D

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:10

Shirley schreef:
Dat is inderdaad vervelend, maar ik vraag dat toch ook weleens, hoor, ondanks dat het bij de advertentie staat :o
Maar dan wel netjes vooraf in een mailtje en ik bied niet voordat ik weet dat het verzonden kan worden :j

Kijk, als het alleen bij verzendmethode staat, dan probeer ik het ook nog wel eens.

Maar als het toch nog 2 keer in hoofdletters in de advertentie staat, dan moet het toch duidelijk zijn?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:38

Dat zou je wel denken inderdaad....maar op zich kan ik me voorstellen dat mensen het toch vragen, maar dat doe je dan wel in je eerste mailtje lijkt mij, gewoon beleefd informeren of verzenden echt niet mogelijk is :)

Ik ben trouwens nu een advertentie op MP aan het zetten voor een zadeltje (http://link.marktplaats.nl/700952552) maar vind het zo irritant dat als ik dan zelf wil kijken hoe de advertentie weergegeven wordt, ik de aanpasbare versie te zien krijg zeg maar...en niet zoals een ander het ziet....

Ik kan ook geen mogelijkheid vinden om hem "normaal" te bekijken, je zou verwachten dat er daarvoor ergens een knopje zit ofzo, is dat niet zo :?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:40

Ik had laatst iemand die wilde enkel verzenden.
Woonde 5 min van dr af.
Ja daag :')

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:41

Uitloggen? Wel wat omslachtig, maar goed..

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:42

pmarena schreef:
Dat zou je wel denken inderdaad....maar op zich kan ik me voorstellen dat mensen het toch vragen, maar dat doe je dan wel in je eerste mailtje lijkt mij, gewoon beleefd informeren of verzenden echt niet mogelijk is :)

Ik ben trouwens nu een advertentie op MP aan het zetten voor een zadeltje (http://link.marktplaats.nl/700952552) maar vind het zo irritant dat als ik dan zelf wil kijken hoe de advertentie weergegeven wordt, ik de aanpasbare versie te zien krijg zeg maar...en niet zoals een ander het ziet....

Ik kan ook geen mogelijkheid vinden om hem "normaal" te bekijken, je zou verwachten dat er daarvoor ergens een knopje zit ofzo, is dat niet zo :?

Als je even uitlogd en dan je advertentie bekijkt?
Wel een beetje onhandig, maar dan kan je hem wel zien zoals ieder ander :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:43

Hihi dat wil ik nou juist niet want ik weet m'n inlog-gegevens niet meer :P

En ik vind het ook raar als dat nodig zou zijn, is toch niet logisch dat je je advertentie niet "normaal" kan bekijken :? Ik vind MP een beetje stom soms :o

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:51

Ik vind MP de laatste tijd sowieso een beetje stom. Staat helemaal vol met advertenties van winkels, bij het minste geringste wordt je 'afstand-selectie' ( :P ) verwijderd en krijg je weer heel Nederland te zien, en je wordt helemaal doodgekogeld met mails of je je advertentie wil laten opvallen (lees: betalen).

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:52

pmarena schreef:

Kijk als ze het vragen is nog tot daar aan toe.

Maar deze persoon had geboden, en ben daarmee akkoord gegaan en toen gevraagd wanneer het gehaald werd.

Was een beetje blij gemaakt met een dooie mus. Dacht er eindelijk vanaf te zijn.
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 26-07-13 12:54, in het totaal 2 keer bewerkt