Ik vraag me af of de engelsen daar gelijk aan denken, bij Merel denk ik ook niet gelijk aan een vogel, en bij Lotte ook niet gelijk aan die vis Zou me meer zorgen maken als je cocky of dick heet
Tjaa lieke van lexmond is ook bevallen.. van een jongetje En het heet: vik
vuurneon
Geplaatst: 25-09-14 13:16
Als je dan toch voor de bloemen gaat, kies dan Daisy (al blijf ik dan denken aan keeping up appearances) maar je kind vernoemen naar de bloem van de papaver?
vuurneon
Geplaatst: 25-09-14 13:17
leanneXXnona schreef:
Tjaa lieke van lexmond is ook bevallen.. van een jongetje En het heet: vik
Feline is voor mij als Britse een hele rare naam. Als ik een CV zou ontvangen van iemand met de naam Feline zou ik hebben gedacht dat het een grapje is. Maar als je het in het Nederlands uitspreekt vind ik het wel mooi.
Ik was een oud seizoen van America's Next Top Model aan het kijken en daar was een meisje met de naam Uniqua. Unie-kwaa.
Vik inderdaad van Lieke van Lexmond. Kan veel te veel op gerijmd worden...
Yucca
Geplaatst: 25-09-14 15:11
Vik vind ik hartstikke leuk eigenlijk! Sammy-Rose niet zo, zeker niet als Sammy op zijn Hollands wordt uitgesproken.
Ik hou erg van engelse namen zoals Lily, Poppy, Vicky, David, Jack, Kate maar je kan er donder op zeggen dat het Nederlands wordt uitgesproken en dan zijn ze verschrikkelijk...
Net zoals mijn ouders mij jois noemen en geen djois (even fonetisch opgeschreven).
Ik vind Engelse namen geweldig, maar Nederlandsers kunnen niet zo goed met die uitspraken omgaan merk ik vaak. Denk aan Rachel - "Raggel" of Brandon - "Brenden" of nog erger, Ruth - "Rut"